Budżet 2006 r.
Uchwała Nr XLVI-425/2005
Rady Miejskiej w Lęborku
z dnia 28 grudnia 2005 roku
w sprawie: uchwalenia budżetu miasta Lęborka na 2006 rok.
Na podstawie: art. 18 ust. 2 pkt 4 i 9 lit. c, d i e oraz pkt. 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity z 2001 roku Dz.U. Nr 142, poz. 1591 z późn.zm.) oraz art. 109, 116, 124, 128 ustawy z dnia 26 listopada 1998 roku o finansach publicznych (tekst jednolity z 2003 roku Dz.U. Nr 15, poz. 148 z późn.zm.), art. 403 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. prawo ochrony środowiska (Dz.U. Nr 62 poz. 627 z późn.zm.)
uchwala się, co następuje:
§ 1
1. DOCHODY BUDŻETU MIASTA zgodnie z załącznikiem nr 1 na kwotę
66.070.105 zł w tym:
a) dochody własne 54.586.728 zł
b) dotacje na zadania zlecone 10.451.765 zł
c) dotacje na zadania własne 809.385 zł
c) dotacje uzyskane z tytułu porozumień z jednostkami samorządu terytorialnego
218.227 zł
d) dotacje uzyskane z tytułu porozumień z organami administracji rządowej
4.000 zł
wg źródeł i działów klasyfikacji.
2.WYDATKI BUDŻETU MIASTA zgodnie z załącznikiem nr 2 na kwotę
75.114.905 zł , w tym:
a) wydatki na zadania własne 64.440.913 zł
b) wydatki na zadania zlecone 10.451.765 zł
c) wydatki na zadania przejęte przez jednostki samorządu terytorialnego do
realizacji w drodze umowy lub porozumienia 222.227 zł
w podziale na działy i rozdziały klasyfikacji z wyodrębnieniem wydatków bieżących i majątkowych.
3. Deficyt budżetowy określa się na kwotę 9.044.800 zł.
§ 2
1.Źródło sfinansowania deficytu stanowią przychody ze sprzedaży papierów wartościowych - obligacji komunalnych , przychody z zaciągniętych pożyczek na finansowanie zadań realizowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej , przychody z zaciągniętych pożyczek i kredytów na rynku krajowym oraz przychody z tytułu innych rozliczeń krajowych.
2. Zestawienie źródeł przychodów i rozchodów związanych z finansowaniem deficytu określa załącznik nr 3.
§ 3
Zakres i kwoty dotacji podmiotowych z budżetu miasta określa załącznik nr 4 do uchwały.
§ 4
1. Dochody z tytułu opłat za zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych
określa się na kwotę 550.000 zł.
2. Wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i
rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii
określa się na kwotę 550.000 zł.
§ 5
W budżecie miasta tworzy się rezerwę:
1. celową w wysokości 100.000 zł, z przeznaczeniem na realizację programów
INTERREG
2. ogólną w wysokości 207.967 zł.
§ 6
Plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej określa się w wysokości:
PRZYCHODY 200.000 zł
WYDATKI 200.000 zł
wg załącznika nr 5
§ 7
Wykaz zadań inwestycyjnych planowanych do realizacji w 2006 roku przedstawia załącznik nr 6 do uchwały.
§ 8
“Wieloletni Plan Inwestycyjny na lata 2006-2009 - WPI “ otrzymuje brzmienie zgodne z treścią załącznika nr 7 do uchwały .
§ 9
Upoważnia się Burmistrza Miasta Lęborka do samodzielnego zaciągania pożyczek i kredytów krótkoterminowych do wysokości 3.000.000 zł.
§ 10
1. Upoważnia się Burmistrza Miasta Lęborka do:
a) dokonywania zmian planu dochodów i wydatków związanych z wprowadzanymi w trakcie roku budżetowego zmianami kwot dotacji celowych przekazywanych z budżetu państwa oraz z budżetu innych jednostek samorządu terytorialnego,
b) przenoszenia wydatków z rezerwy celowej zgodnie z jej przeznaczeniem,
c) dokonywania zmian w planie dochodów wynikających ze zmian kwot subwencji w wyniku podziału rezerw.
2. Upoważnia się Burmistrza Miasta Lęborka do:
a/ dokonywania innych zmian w planie wydatków, z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami,
b/ przekazania uprawnień do dokonywania przeniesień planowanych wydatków jednostkom organizacyjnym.
§ 11
1. W terminie 21 dni od dnia uchwalenia budżetu Burmistrz Miasta opracuje układ
wykonawczy budżetu w podziale na działy, rozdziały i §§ klasyfikacji dochodów i wydatków oraz plan finansowy zadań z zakresu administracji rządowej.
2. O kwotach wynikających z układu wykonawczego budżetu Burmistrz Miasta informuje jednostki organizacyjne miasta w terminie 3 dni po jego opracowaniu.
3. Burmistrz Miasta przedstawia informację o przebiegu wykonania budżetu za I półrocze 2006 roku w szczegółowości do działów i rozdziałów klasyfikacji budżetowej.
§ 12
Komisja Rewizyjna dokona oceny sprawozdania z wykonania budżetu za I półrocze.
§ 13
Integralną część uchwały stanowią załączniki p.n.:
A/ „Prognoza długu miasta Lęborka”,
B/ „Finansowe składniki majątku na dzień 31.10.2005 roku”,
C/ „Informacja o stanie i obrocie mienia komunalnego na dzień 31.10.2005 roku”,
§ 14
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta.
§ 15
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego.
Przewodniczący Rady Miejskiej w Lęborku
Zenon Roman Pryl
Załączniki do pobrania
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
Zalaczniki bud2006 (DOC, 644.50Kb) | 2006-05-31 14:40:22 | 74 |
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Redaktor Andrzej Karbownik Data wytworzenia:
31 maj 2006
Osoba dodająca informacje
Andrzej Karbownik Data publikacji:
31 maj 2006, godz. 14:39
Osoba aktualizująca informacje
Andrzej Karbownik Data aktualizacji:
31 maj 2006, godz. 14:39