Budżet 2007
Uchwała Nr IV-18/2007
Rady Miejskiej w Lęborku
z dnia 26 stycznia 2007
w sprawie: uchwalenia budżetu miasta Lęborka na 2007rok.
Na podstawie: art. 18 ust. 2 pkt 4 i 9 lit. c, d i e oraz pkt. 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity z 2001 roku Dz.U. Nr 142, poz. 1591 z późn.zm.) oraz art. 165,173,184, 188, 195 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych ( Dz.U. Nr 249, poz. 2104 z późn.zm.), art. 403 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. prawo ochrony środowiska (tekst jednolity z 2006 roku Dz.U. Nr 129 poz. 902 z póź.zm.)
uchwala się, co następuje:
§ 1
Ustala się DOCHODY budżetu miasta Lęborka w wysokości 76.360.257,32 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1.
§ 2
Ustala się WYDATKI budżetu miasta Lęborka w wysokości 76.588.751,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2.
Ustala się limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne w latach 2007-2009 zgodnie z załącznikiem nr 3.
Wykaz zadań inwestycyjnych planowanych do realizacji w 2007 roku stanowi załącznik nr 3 a.
§ 3
Deficyt budżetu miasta w wysokości 228.493,68 zł zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z wolnych środków, jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu miasta , w tym wynikających z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych .
Ustala się przychody budżetu miasta w wysokości 3.522.000,00 zł oraz rozchody w wysokości 3.293.506,32 zł zgodnie z załącznikiem nr 4.
§ 4
W budżecie miasta tworzy się rezerwy:
1. celową - w wysokości 100.000 zł, z przeznaczeniem na realizację programów
INTERREG
2. ogólną - w wysokości 332.456 zł.
§ 5
Ustala się dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej wykonywanych na podstawie porozumień z organami administracji rządowej, zgodnie z załącznikiem nr 5.
Ustala się dochody i wydatki związane z realizacją zadań wykonywanych na podstawie porozumień miedzy jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem nr 6.
§ 6
Ustala się dochody w kwocie 540.000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 510.000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
Ustala się wydatki w kwocie 30.000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.
§ 7
Ustala się dotacje podmiotowe dla :
a/ instytucji kultury na łączną kwotę 1.233.830,00 zł
b/ działających na terenie miasta publicznych i niepublicznych przedszkoli, szkół i
placówek oświatowo wychowawczych w wysokości 681.540,00 zł.
zgodnie z załącznikiem nr 7.
2.Ustala się dotacje celowe na zadania własne gminy realizowane przez podmioty należące
i nienależące do sektora finansów publicznych na łączną kwotę 439.000,00 zł zgodnie z
załącznikiem nr 8.
§ 8
Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej :
1/ PRZYCHODY w wysokości 180.000 zł
2/ WYDATKI w wysokości 180.000 zł
zgodnie z załącznikiem nr 9.
§ 9
Ustala się limity zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek zaciągniętych na :
1/ sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu - w kwocie 3.000.000 zł
2/ spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz
zaciągniętych pożyczek i kredytów - w kwocie 3.293.506,42 zł
§ 10
Upoważnia się Burmistrza Miasta Lęborka do :
zaciągania kredytów i pożyczek na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do wysokości 3.000.000 zł
zaciągania zobowiązań:
a/ na sfinansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, na programy i projekty realizowane ze środków Unii Europejskiej do wysokości określonej w załączniku nr 3.
b/ z tytułu umów, których realizacja w roku następnym / 2008 / jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i termin zapłaty upływa w 2008 roku na łączną kwotę 3.500.000 zł.
dokonywania zmian w planie wydatków z wyłączeniem przeniesień wydatków między
działami
dokonywania zmian planu dochodów i wydatków związanych z wprowadzanymi w
trakcie roku budżetowego zmianami kwot dotacji celowych przekazywanych z
budżetu państwa oraz z budżetu innych jednostek samorządu terytorialnego,
5.przenoszenia wydatków z rezerw budżetowych, zgodnie z planowanym przeznaczeniem
wydatków ,
6.dokonywania zmian w planie dochodów wynikających ze zmian kwot subwencji w
wyniku podziału rezerw.
7. lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych
bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu miasta.
§ 11
1. W terminie 21 dni od dnia uchwalenia budżetu Burmistrz Miasta opracuje układ
wykonawczy budżetu w podziale na działy, rozdziały i §§ klasyfikacji dochodów i wydatków oraz plan finansowy zadań z zakresu administracji rządowej a także przekaże podległym jednostkom informację o ostatecznych kwotach dochodów i wydatków .
2. Burmistrz Miasta przedstawi informację o przebiegu wykonania budżetu za I półrocze 2007 roku w szczegółowości do działów i rozdziałów klasyfikacji budżetowej.
§ 12
Komisja Rewizyjna dokona oceny sprawozdania z wykonania budżetu za I półrocze.
§ 13
Integralną część uchwały stanowią załączniki p.n.:
A/ „Prognoza długu miasta Lęborka”,
B/ „Finansowe składniki majątku na dzień 31.10.2006 roku”,
C/ „Informacja o stanie i obrocie mienia komunalnego na dzień 31.10.2006 roku”,
§ 14
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta.
§ 15
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Lęborku.
Załączniki do pobrania
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
Za czniki (ZIP, 126.46Kb) | 2007-02-26 14:58:38 | 27 |
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Redaktor Andrzej Karbownik Data wytworzenia:
26 lut 2007
Osoba dodająca informacje
Andrzej Karbownik Data publikacji:
26 lut 2007, godz. 14:58
Osoba aktualizująca informacje
Andrzej Karbownik Data aktualizacji:
26 lut 2007, godz. 14:58