Kolejność załatwiania spraw
I. Wszelkie dokumenty wpływające do Urzędu Miejskiego podlegają obowiązkowej rejestracji w dzienniku podawczym kancelarii ogólnej.
1. Dokumenty wpływające do realizacji:
Urzędnik obsługujący kancelarię ogólną przyjmuje wszelkie dokumenty w danym dniu i dokonuje wpisu w dzienniku podawczym, nadaje im numer i stawia pieczątkę z datą wpływu do kancelarii ogólnej i segreguje je na poszczególne wydziały.
Pismo noszące znamiona skargi zostaje dodatkowo zarejestrowane przez urzędnika obsługującego kancelarię ogólną w rejestrze skarg i bezpośrednio przekazane Burmistrzowi Miasta, skąd z dekretacją wraca do kancelarii ogólnej
Zadekretowane pisma przekazywane są z kancelarii ogólnej do poszczególnych wydziałów (zgodnie z dekretacją).
Urzędnik zajmujący stanowisko adm.-biurowe w danym wydziale nadaje pobranym z kancelarii ogólnej pismom numer i stawia pieczątkę z datą wpływu do wydziału oraz przekazuje niezwłocznie naczelnikowi wydziału celem dekretacji na poszczególne referaty oraz poszczególnych pracowników, którzy będą prowadzili daną sprawę.
Naczelnik przekazuje zadekretowane dokumenty urzędnikowi zajmującemu stanowisko adm.-biurowe, który przekazuje je kierownikowi referatu (urzędnikowi merytorycznemu).
II. Tok realizacji sprawy prowadzący do jej załatwienia.
Urzędnicy załatwiają sprawy wg kolejności ich wpływu i stopnia pilności w terminach zgodnie z przepisami kpa.
Urzędnik prowadzący sprawę dokonuje analizy dokumentu.
Jeżeli sprawa wymaga uzyskania opinii, uzgodnienia itp. urzędnik prowadzący sprawę występuje z pismem:
- do komórek wewnętrznych UM
- do jednostek zewnętrznych
3. Jeżeli dokument wymaga akceptacji BM, ZBM urzędnik prowadzący sprawę:
- przekazuje dokument kierownikowi referatu, który za pośrednictwem urzędnika zajmującego stanowisko adm.- biurowe przekazuje go naczelnikowi wydziału,
- naczelnik przedstawia sprawę na spotkaniu BM z naczelnikami; w terminie 2 dni od odbycia spotkania decyzja podjęta w danej sprawie (protokół z posiedzenia) zostaje przekazana urzędnikowi na stanowisku adm.-biurowym
- urzędnik prowadzący sprawę otrzymuje wyciąg z protokołu, który dołącza do teczki sprawy i na podstawie wyciągu przygotowuje odpowiedź do adresata pisma z zewnątrz, parafuje przygotowane pismo i przekazuje je kierownikowi referatu (naczelnikowi) do zaparafowania
- pismo zostaje przekazane do podpisu naczelnikowi lub, za pośrednictwem sekretariatu, Burmistrzowi
- po podpisaniu pisma naczelnik wydziału przekazuje je urzędnikowi zajmującemu stanowisko adm.-biurowe, który odnotowuje w dzienniku korespondencji wydziału przy numerze zarejestrowanego pisma symbol “OZ” (ostatecznie załatwione) i datę wyjścia pisma z wydziału
- przygotowuje pismo do wysyłki
- w kancelarii ogólnej w dzienniku podawczym odnotowuje przy numerze zarejestrowanego pisma jako ostatecznie załatwione “OZ”
- odnosi korespondencję na stanowisko zajmujące się wysyłką korespondencji, gdzie otrzymuje pokwitowanie oddanej korespondencji
4. Urzędnik zajmujący się wysyłką korespondencji rejestruje otrzymaną korespondencję:
a/ miejscową w rejestrze dodatkowym i przekazuje gońcom za pokwitowaniem.
b/ zamiejscową w księdze podawczej pocztowej i przekazuje za pokwitowaniem do Poczty Polskiej.
c/ wysyłanie korespondencji z UM następuje wyłącznie za zwrotnym poświadczeniem odbioru, które powinno być dołączone do koperty zawierającej pismo.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Redaktor Ewa Dzitko-Szybisty Data wytworzenia:
09 lut 2004
Osoba dodająca informacje
Ewa Dzitko-Szybisty Data publikacji:
09 lut 2004, godz. 12:50
Osoba aktualizująca informacje
Ewa Dzitko-Szybisty Data aktualizacji:
09 lut 2004, godz. 12:50