PROCEDURA REJESTRACJI ŻŁOBKÓW I KLUBÓW DZIECIĘCYCH
Zasady rejestracji, zmian w rejestrze i wykreślenia z rejestru żłobka i klubu dziecięcego prowadzonego przez osobę fizyczną, osobę prawną i jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej
Podstawa prawna:
Art. 28 ustawy z dnia 4 lutego 2011r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz. U. z 2013 r., poz. 1457)
Informacje ogólne:
-
Żłobki i kluby dziecięce mogą tworzyć i prowadzić gminy, osoby fizyczne oraz osoby prawne
i jednostki organizacyjne nieposiadającej osobowości prawnej; -
Prowadzenie żłobka lub klubu dziecięcego wymaga wpisu do Rejestru żłobków i klubów dziecięcych;
-
Rejestr żłobków i klubów dziecięcych prowadzi Burmistrz Miasta Lęborka;
-
Rejestr jest jawny i podlega publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Lęborka na stronie www.lebork.pl
-
Zgodnie z art. 33 ust. 1 ustawy z dnia 4 lutego 2011r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3
(Dz. U. 2013, poz. 1457) wpis do rejestru podlega opłacie, która stanowi dochód własny gminy.
Aby uzyskać wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych, należy złożyć pisemny wniosek.
Sposób postępowania podczas rejestracji:
-
W celu rejestracji żłobka lub klubu dziecięcego należy złożyć wypełniony wniosek o wpis do Rejestru,
-
Wnioskodawca jest zobowiązany do przedstawienia do wglądu:
1) dokumentu stwierdzającego tytuł prawny do lokalu, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy;
2) w przypadku osoby fizycznej dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość,
3) odpis z odpowiedniego rejestru - dotyczy podmiotów będących osobą prawną lub jednostką organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej,
4) zaświadczenie o niekaralności,
5) opinię komendanta powiatowego Państwowej Straży Pożarnej dotyczącą standarów lokalu, którym będzie prowadzony żłobek / klub dziecięcy,
6) opinię właściwego państwowego inspektora sanitarnego dotyczącą standarów lokalu, którym będzie prowadzony żłobek / klub dziecięcy.
7) dowód dokonania opłaty, o której mowa w art. 33, lub składa jego kopię,
Wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych podlega opłacie, opłata nie może być wyższa niż 50% minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego zgodnie z przepisami;
Rada Miejska w Lęborku w drodze uchwały określiła kwotę za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych na poziomie 200 zł za wpis żłobka oraz 200 zł za wpis klubu dziecięcego.
Opłatę za wpis do rejestru należy dokonać na rachunek bankowy Gminy Miasto Lębork: Bank Pekao SA Nr konta: 93 1240 1268 1111 0010 8728 6787.
Miejsce złożenia dokumentów:
Urząd Miejski w Lęborku
Referat Spraw Społecznych
ul. Armii Krajowej 14
84-300 Lębork
Dodatkowe informacje dotyczące zasad rejestracji można uzyskać osobiście lub telefonicznie w Referacie Spraw Społecznych pokój nr C 1 lub C 2, (Tel. (kier. 59) 8637-780 lub 8637-726)
Sposób załatwienia sprawy:
Przed dokonaniem wpisu do rejestru pracownicy Urzędu Miejskiego w Lęborku dokonają wizytacji lokalu, aby ustalić, czy żłobek lub klub dziecięcy zapewnia bezpieczne i higieniczne warunki wychowania i opieki nad dziećmi.
Po dokonaniu wpisu do rejestru - wnioskodawca otrzyma zaświadczenie o dokonaniu wpisu do rejestru żłobków i klubów dziecięcych.
Od tego momentu podmiot będzie podlegać nadzorowi gminy, w zakresie warunków i jakości świadczonej opieki nad dziećmi do lat 3. Nadzór sprawowany będzie na podstawie planu nadzoru. Czynności nadzorcze mogą być również prowadzone poza planem nadzoru.
Odmowa wpisu do rejestru następuje w przypadku gdy:
-
podmiot nie spełnienia warunków wymaganych do utworzenia i prowadzenia żłobka/klubu dziecięcego;
-
wydano prawomocne orzeczenie zakazujące przedsiębiorcy wykonywania działalności gospodarczej objętej wpisem;
Zasady dokonywania zmian w Rejestrze:
-
Podmiot wpisany do Rejestru jest zobowiązany do informowania organu prowadzącego Rejestr o wszelkich zmianach danych wskazanych we wniosku lub dokumentach stanowiących załączniki do wniosku wymaganych przy rejestracji w terminie 14 dni od zaistnienia zmian (załącznik);
Zasady wykreślania zarejestrowanych podmiotów z Rejestru:
-
Wykreślenie z Rejestru następuje w przypadku:
- złożenia przez podmiot wpisany do Rejestru wniosku o wykreślenie (załącznik)
- nieusunięcia przez podmiot, w wyznaczonym terminie, nieprawidłowości w zakresie prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego;
- przekazania we wniosku oraz dołączonych do niego dokumentach informacji niezgodnych ze stanem faktycznym;
Zmiany w rejestrze oraz wykreślenie z rejestru są z mocy ustawy zwolnione z opłaty.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Redaktor Andrzej Karbownik Data wytworzenia:
18 lis 2014
Osoba dodająca informacje
Andrzej Karbownik Data publikacji:
18 lis 2014, godz. 14:51
Osoba aktualizująca informacje
Maciej Betscher Data aktualizacji:
12 mar 2019, godz. 14:55