Projekt Uchwały RM nr 1
Uchwała Nr ......................................
Rady Miejskiej w Lęborku
z dnia .......................................
w sprawie: uchwalenia budżetu miasta Lęborka na 2005 rok.
Na podstawie: art. 18 ust. 2 pkt 4 i 9 lit. c, d i e oraz pkt. 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity z 2001 roku Dz.U. Nr 142, poz. 1591 z późn.zm.) oraz art. 109, 116, 124, 128 ustawy z dnia 26 listopada 1998 roku o finansach publicznych (tekst jednolity z 2003 roku Dz.U. Nr 15, poz. 148 z późn.zm.), art. 403 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. prawo ochrony środowiska (Dz.U. Nr 62 poz. 627 z późn.zm.)
uchwala się, co następuje:
§ 1
DOCHODY BUDŻETU MIASTA zgodnie z załącznikiem nr 1 na kwotę 59.411.643 zł w tym:
a) dochody własne 49.717.957 zł
b) dotacje na zadania zlecone 8.956.070 zł
c) dotacje na zadania własne 527.390 zł
d) dotacje uzyskane z tytułu porozumień z jednostkami samorządu terytorialnego 206.226 zł
e) dotacje uzyskane z tytułu porozumień z organami administracji rządowej
4.000 zł
wg źródeł i działów klasyfikacji.
WYDATKI BUDŻETU MIASTA zgodnie z załącznikiem nr 2 na kwotę 62.857.103 zł, w tym:
a) wydatki na zadania własne 53.690.807 zł
b) wydatki na zadania zlecone 8.956.070 zł
c) wydatki na zadania przejęte przez jednostki samorządu terytorialnego do realizacji w drodze umowy lub porozumienia 210.226 zł
w podziale na działy i rozdziały klasyfikacji z wyodrębnieniem wydatków bieżących i majątkowych.
3. Deficyt budżetowy określa się na kwotę 3.445.460 zł.
§ 2
Źródło sfinansowania deficytu stanowią przychody ze sprzedaży papierów wartościowych - obligacji komunalnych oraz przychody z tytułu innych rozliczeń krajowych.
2. Zestawienie źródeł przychodów i rozchodów związanych z finansowaniem deficytu określa załącznik nr 3.
§ 3
1. Przychody i wydatki środków specjalnych wynoszą:
1/ przychody własne 1.231.738 zł
2/ dotacje z budżetu 0 zł
3/ wydatki 1.234.628 zł
4/ wpłaty do budżetu 0 zł
2. Podział kwot o których mowa w punkcie 1 na części klasyfikacji budżetowej i formy organizacyjno-prawne jednostek określa załącznik nr 4.
§ 4
Zakres i kwoty dotacji podmiotowych z budżetu miasta określa załącznik nr 5 do uchwały.
§ 5
1. Dochody z tytułu opłat za zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych określa się na kwotę 500.000 zł.
2. Wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych określa się na kwotę 500.000 zł.
§ 6
W budżecie miasta tworzy się rezerwę:
1. celową w wysokości 200.000 zł,
2. ogólną w wysokości 161.030 zł.
§ 7
Plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej określa się w wysokości:
PRZYCHODY 210.000 zł
WYDATKI 260.000 zł
wg załącznika nr 6
§ 8
Wykaz zadań inwestycyjnych planowanych do realizacji w 2005 roku przedstawia załącznik nr 7 do uchwały.
§ 9
“Wieloletni Plan Inwestycyjny na lata 2005-2007 - WPI “ otrzymuje brzmienie zgodne z treścią załącznika nr 8 do uchwały.
§ 10
Upoważnia się Burmistrza Miasta Lęborka do samodzielnego zaciągania pożyczek i kredytów krótkoterminowych do wysokości 3.000.000 zł.
§ 11
1. Upoważnia się Burmistrza Miasta Lęborka do:
a) dokonywania zmian planu dochodów i wydatków związanych z wprowadzanymi w trakcie roku budżetowego zmianami kwot dotacji celowych przekazywanych z budżetu państwa oraz z budżetu innych jednostek samorządu terytorialnego,
b) przenoszenia wydatków z rezerwy celowej zgodnie z jej przeznaczeniem,
c) dokonywania zmian w planie dochodów wynikających ze zmian kwot subwencji w wyniku podziału rezerw.
2. Upoważnia się Burmistrza Miasta Lęborka do:
a/ dokonywania innych zmian w planie wydatków, z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami,
b/ przekazania uprawnień do dokonywania przeniesień planowanych wydatków jednostkom organizacyjnym.
§ 12
1. W terminie 21 dni od dnia uchwalenia budżetu Burmistrz Miasta opracuje układ wykonawczy budżetu w podziale na działy, rozdziały i §§ klasyfikacji dochodów i wydatków oraz plan finansowy zadań z zakresu administracji rządowej.
2. O kwotach wynikających z układu wykonawczego budżetu Burmistrz Miasta informuje jednostki organizacyjne miasta w terminie 3 dni po jego opracowaniu.
3. Burmistrz Miasta przedstawia informację o przebiegu wykonania budżetu za I półrocze 2005 roku w szczegółowości do działów i rozdziałów klasyfikacji budżetowej.
§ 13
Komisja Rewizyjna dokona oceny sprawozdania z wykonania budżetu za I półrocze.
§ 14
Integralną część uchwały stanowią załączniki p.n.:
A/ „Prognoza długu miasta Lęborka”,
B/ „Finansowe składniki majątku na dzień 31.10.2004 roku”,
C/ „Informacja o stanie i obrocie mienia komunalnego na dzień 31.10.2004 roku”,
§ 15
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta.
§ 16
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego.
Załączniki do pobrania
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
zal 8 douchwalybudzetowej (DOC, 17.50Kb) | 2004-12-21 10:45:16 | 98 | |
budzet2005 (DOC, 390.00Kb) | 2004-12-21 10:45:16 | 57 |
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Redaktor Ewa Dzitko-Szybisty Data wytworzenia:
21 gru 2004
Osoba dodająca informacje
Ewa Dzitko-Szybisty Data publikacji:
21 gru 2004, godz. 10:51
Osoba aktualizująca informacje
Ewa Dzitko-Szybisty Data aktualizacji:
21 gru 2004, godz. 10:51