Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miasta Lębork

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Projekt Uchwały RM nr 2


Uchwała Nr ………………..

Rady Miejskiej w Lęborku

z dnia …………………………

w sprawie: zmian w uchwale nr XXXII - 277/2004 Rady Miejskiej w Lęborku z dnia 23 grudnia 2004 roku w sprawie uchwalenia budżetu miasta Lęborka na 2005 rok.

Na podstawie: art. 18 ust. 2 pkt 4 i 9 lit.c, d, i, oraz art. 58 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity z 2001 roku Dz.U. Nr 142 poz. 1591 z późn. zm.) oraz art.52 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 26 listopada 1998 roku o finansach publicznych /tekst jednolity z 2003 roku Dz.U. Nr 15 poz. 148 z późn.zm./

uchwala się, co następuje:

§ 1

Dokonuje się zwiększenia i przeniesienia dochodów budżetu miasta na 2005 rok zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszej uchwały.

§ 2

Dokonuje się zwiększenia i przeniesienia wydatków budżetu miasta na 2005 rok zgodnie z załącznikiem nr 2 do niniejszej uchwały.

§ 3

Dokonuje się zmniejszenia dochodów i wydatków budżetu miasta na 2005 rok zgodnie z załącznikiem nr 3 do niniejszej uchwały.

§ 4

Dokonuje się zmniejszenia rezerwy celowej budżetu miasta na 2005 rok zgodnie z załącznikiem nr 4 do niniejszej uchwały.

§ 5

Budżet miasta na 2005 rok ulega zmianie i wynosi:

Dochody kwota 63.933.176 zł

w tym dotacje na zadania zlecone 9.318.985 zł

Wydatki kwota 69.903.714 zł

w tym wydatki na zadania zlecone 9.318.985 zł

i zamyka się deficytem w wysokości 5.970.538 zł.

§ 6

Zestawienie źródeł przychodów i rozchodów związanych z finansowaniem deficytu określa załącznik nr 5 do niniejszej uchwały.

§ 7

  1. Udziela się poręczenia finansowego do kwoty 330.000 zł dla Banku Inicjatyw Społeczno - Ekonomicznych S.A. Oddział w Gdyni z tytułu zaciągniętego przez Miejskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej Sp. z o.o. w Lęborku kredytu w rachunku bieżącym.

  2. Kwota udzielonego poręczenia obejmuje kapitał i odsetki.

  3. Poręczenie obowiązuje w okresie kredytowania tj. od 01 grudnia 2005 roku do 30 czerwca 2006 roku.

§ 8

Załącznik nr 7 do uchwały nr XXXII-277/2004 Rady Miejskiej w Lęborku z dnia 23 grudnia 2004 roku w sprawie uchwalenia budżetu miasta Lęborka na 2005 rok p.n. “Wykaz zadań inwestycyjnych planowanych do realizacji na 2005 rok” otrzymuje brzmienie zgodne z załącznikiem nr 6 do niniejszej uchwały.

§ 9

Załącznik pn. „Wieloletni Plan Inwestycyjny na lata 2005-2008 - „WPI”” otrzymuje brzmienie zgodne z załącznikiem nr 7 do niniejszej uchwały.

§ 10

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Lęborka.

§ 11

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego.

Załącznik nr 1

do Uchwały Nr ………………………. Rady Miejskiej w Lęborku

z dnia …………………………………

ZWIĘKSZENIE I PRZENIESIENIE DOCHODÓW

BUDŻETU MIASTA NA 2005 ROK

Dz.

Rozdz.

§

Nazwa

Zwiększenie

Zmniejszenie

700

GOSPODARKA MIESZKANIOWA

10.000

282.500

70005

Gospodarka gruntami i nieruchomościami

10.000

282.500

0470

Wpływy z opłat za zarząd, użytkowanie i użytkowanie wieczyste nieruchomości

100.000

0830

Wpływy z usług

122.500

0920

Pozostałe odsetki

60.000

0970

Wpływy z różnych dochodów

10.000

756

DOCHODY OD OSÓB PRAWNYCH, OD OSÓB FIZYCZNYCH I OD INNYCH JEDNOSTEK NIEPOSIADAJĄCYCH OSOBOWOŚCI PRAWNEJ ORAZ WYDATKI ZWIĄZANE Z ICH POBOREM

35.663

120.000

75615

Wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od czynności cywilnoprawnych, podatków i opłat lokalnych od osób prawnych i innych jedn. organizacyjnych

3.318

120.000

2440

Dotacje otrzymane z funduszy celowych na realizację zadań bieżących jednostek sektora finansów publicznych

3.318

0430

Wpływy z opłaty targowej

50.000

0910

Odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat

70.000

75616

Wpływy z podatku rolnego, leśnego, podatku od spadków i darowizn, podatków od czynności cywilnoprawnych oraz podatków i opłat lokalnych od osób fizycznych

32.345

2440

Dotacje otrzymane z funduszy celowych na realizację zadań bieżących jednostek sektora finansów publicznych

32.345

758

RÓŻNE ROZLICZENIA

172.893

34.105

75801

Część oświatowa subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego

84.903

2920

Subwencje ogólne z budżetu państwa

84.903

75814

Różne rozliczenia finansowe

87.990

34.105

2701

Środki na dofinansowanie własnych zadań bieżących gmin (związków gmin), powiatów (związków powiatów), samorządów województw, pozyskane z innych źródeł

12.990

0970

Wpływy z różnych dochodów

34.105

2390

Wpływy do budżetu ze środków specjalnych

75.000

801

OŚWIATA I WYCHOWANIE

47.210

80101

Szkoły podstawowe

13.440

0750

Dochody z najmu i dzierżawy składników majątkowych Skarbu Państwa, jednostek samorządu terytorialnego lub innych jednostek zaliczanych do sektora finansów publicznych oraz innych umów o podobnym charakterze

13.440

80104

Przedszkola

33.770

0830

Wpływy z usług

33.770

851

OCHRONA ZDROWIA

12.000

85154

Przeciwdziałanie alkoholizmowi

12.000

2710

Wpływy z tytułu pomocy finansowej udzielanej między jednostkami samorządu terytorialnego na dofinansowanie własnych zadań bieżących

12.000

853

POZOSTAŁE ZADANIA W ZAKRESIE POLITYKI SPOŁECZNEJ

5.543

85395

Pozostała działalność

5.543

2039

Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin

5.543

852

POMOC SPOŁECZNA

11.000

3.000

85219

Ośrodki pomocy społecznej

3.500

0970

Wpływy z różnych dochodów

3.500

85228

Usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze

7.500

0830

Wpływy z usług

7.500

85295

Pozostała działalność

3.000

0830

Wpływy z usług

3.000

900

GOSPODARKA KOMUNALNA I OCHRONA ŚRODOWISKA

1.702.500

90001

Gospodarka ściekowa i ochrona wód

1.702.500

0750

Dochody z najmu i dzierżawy składników majątkowych

343.500

0870

Wpływy ze sprzedaży składników majątkowych

1.359.000

926

KULTURA FIZYCZNA I SPORT

4.200

100.000

92604

Instytucje kultury fizycznej

100.000

0830

Wpływy z usług

100.000

92695

Pozostała działalność

4.200

2710

Wpływy z tytułu pomocy finansowej udzielanej między jednostkami samorządu terytorialnego na dofinansowanie własnych zadań bieżących

4.200

R A Z E M

2.001.009

539.605

Załącznik nr 2

do Uchwały Nr ………………………. Rady Miejskiej w Lęborku

z dnia …………………………………

ZWIĘKSZENIE I PRZENIESIENIE WYDATKÓW

BUDŻETU MIASTA NA 2005 ROK

Dz.

Rozdz.

§

Nazwa

Zwiększenie

Zmniejszenie

600

TRANSPORT I ŁĄCZNOŚĆ

70.000

402.980

60004

Lokalny transport zbiorowy

70.000

4300

Zakup usług pozostałych

70.000

60016

Drogi publiczne gminne

402.980

6050

Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych

402.980

700

GOSPODARKA MIESZKANIOWA

86.000

70004

Różne jednostki obsługi gospodarki mieszkaniowej

86.000

4270

Zakup usług remontowych

70.000

6050

Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych

16.000

750

ADMINISTRACJA PUBLICZNA

69.990

41.000

75023

Urzędy gmin (miast i miast na prawach powiatu)

67.029

41.000

4010

Wynagrodzenia osobowe pracowników

11.000

4110

Składki na ubezpieczenia społeczne

11.000

4300

Zakup usług pozostałych

30.000

4302

Zakup usług pozostałych

10.029

4430

Różne opłaty i składki

16.000

6060

Wydatki na zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych

30.000

75075

Promocja jednostek samorządu terytorialnego

2.961

4302

Zakup usług pozostałych

2.961

751

Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa

2.454

2.454

75101

Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa

2.454

2.454

4010

Wynagrodzenia osobowe pracowników

2.050

4110

Składki na ubezpieczenia społeczne

354

4120

Składki na Fundusz Pracy

50

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

2.454

754

BEZPIECZEŃSTWO PUBLICZNE I OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA

19.663

75411

Komendy Powiatowe Państwowej Straży Pożarnej

10.000

6300

Wydatki na pomoc finansową udzielaną między jednostkami samorządu terytorialnego na dofinansowanie własnych zadań inwestycyjnych i zakupów inwestycyjnych

10.000

75412

Ochotnicze Straże Pożarne

300

4260

Zakup energii

300

75416

Straż Miejska

9.363

4010

Wynagrodzenia osobowe pracowników

5.900

4110

Składki na ubezpieczenia społeczne

1.100

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

2.363

757

OBSŁUGA DŁUGU PUBLICZNEGO

330.000

75704

Rozliczenia z tytułu poręczeń i gwarancji udzielonych przez Skarb Państwa lub jednostkę samorządu terytorialnego

330.000

8020

Wypłaty z tytułu gwarancji i poręczeń

330.000

801

OŚWIATA I WYCHOWANIE

186.154

75.686

80101

Szkoły Podstawowe

29.440

60.986

4010

Wynagrodzenia osobowe pracowników

30.100

4110

Składki na ubezpieczenie społeczne

26.886

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

20.100

4260

Zakup energii

4.000

4300

Zakup usług pozostałych

9.340

80104

Przedszkola

33.770

4220

Zakup środków żywności

33.770

80110

Gimnazja

120.944

14.700

2540

Dotacja podmiotowa z budżetu dla niepublicznej jednostki systemu oświaty

6.105

4010

Wynagrodzenia osobowe pracowników

48.030

4110

Składki na ubezpieczenie społeczne

14.700

4120

Składki na FP

3.000

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

53.609

4300

Zakup usług pozostałych

10.200

80120

Licea ogólnokształcące

2.000

6300

Wydatki na pomoc finansową udzielaną między jednostkami samorządu terytorialnego na dofinansowanie własnych zadań inwestycyjnych i zakupów inwestycyjnych

2.000

851

OCHRONA ZDROWIA

90.000

85111

Szpitale ogólne

90.000

6300

Wydatki na pomoc finansową udzielaną między jednostkami samorządu terytorialnego na dofinansowanie własnych zadań inwestycyjnych i zakupów inwestycyjnych

90.000

853

POZOSTAŁE ZADANIA W ZAKRESIE POLITYKI SPOŁECZNEJ

5.543

85395

Pozostała działalność

5.543

4309

Zakup usług pozostałych

5.543

854

EDUKACYJNA OPIEKA WYCHOWAWCZA

46.640

330

85401

Świetlice szkolne

46.640

330

3020

Wydatki osobowe nie zaliczane do wynagrodzeń

330

4010

Wynagrodzenia osobowe pracowników

42.910

4110

Składki na ubezpieczenie społeczne

3.230

4120

Składki na FP

500

900

GOSPODARKA KOMUNALNA I OCHRONA ŚRODOWISKA

180.400

90001

Gospodarka ściekowa i ochrona wód

30.000

4300

Zakup usług pozostałych

10.000

6050

Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych

20.000

90003

Oczyszczanie miast i wsi

30.000

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

10.000

4300

Zakup usług pozostałych

20.000

90095

Pozostała działalność

120.400

4300

Zakup usług pozostałych

35.000

6050

Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych

85.400

921

KULTURA I OCHRONA DZIEDZICTWA NARODOWEGO

3.000

92116

Biblioteki

3.000

2480

Dotacja podmiotowa z budżetu dla samorządowej instytucji kultury

3.000

926

KULTURA FIZYCZNA I SPORT

20.000

92604

Instytucje kultury fizycznej

20.000

6060

Wydatki na zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych

20.000

R A Z E M

1.109.844

522.450

Załącznik nr 3

do Uchwały Nr .............................. Rady Miejskiej w Lęborku

z dnia ............................................

ZMNIEJSZENIE DOCHODÓW I WYDATKÓW

BUDŻETU MIASTA NA 2005 ROK

Dz.

Rozdz.

§

Nazwa

DOCHODY

WYDATKI

600

TRANSPORT I ŁĄCZNOŚĆ

34.000

34.000

60016

Drogi publiczne gminne

34.000

34.000

0690

Wpływy z różnych opłat

34.000

4270

Zakup usług remontowych

34.000

851

OCHRONA ZDROWIA

4.200

4.200

85154

Przeciwdziałanie alkoholizmowi

4.200

4.200

2710

Wpływy z tytułu pomocy finansowej udzielanej między jednostkami samorządu terytorialnego na dofinansowanie własnych zadań bieżących

4.200

4300

Zakup usług pozostałych

4.200

R A Z E M

38.200

38.200

Załącznik nr 4

do Uchwały Nr .............................. Rady Miejskiej w Lęborku

z dnia ............................................

ZMNIEJSZENIE REZERWY CELOWEJ

W BUDŻECIE MIASTA LĘBORKA NA 2005 ROK

Dz.

Rozdz.

§

Nazwa

Kwota

758

RÓŻNE ROZLICZENIE

154.990

75818

Rezerwy ogólne i celowe

154.990

4810

Rezerwy

154.990

  • Załącznik nr 5

  • do Uchwały nr .......................

  • Rady Miejskiej w Lęborku

z dnia ....................................

Przychody i rozchody związane z finansowaniem

deficytu budżetowego w 2005 roku.

                • LP

§

WYSZCZEGÓLNIENIE

PRZYCHODY

ROZCHODY

1.

903

Przychody z zaciągniętych pożyczek na finansowanie zadań realizowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej

1.969.000

2.

931

Przychody ze sprzedaży innych papierów wartościowych (obligacje komunalne)

3.200.000

3.

955

Przychody z tytułu innych rozliczeń krajowych

2.456.078

5.

982

Wykup innych papierów wartościowych /obligacji komunalnych/

600.000

6.

992

Spłata otrzymanych

krajowych pożyczek i kredytów

1.054.540

R A Z E M

7.625.078

1.654.540

Załącznik nr 6

do Uchwały nr ..............................

Rady Miejskiej w Lęborku

z dnia ...........................................

Wykaz zadań inwestycyjnych planowanych do realizacji na 2005 rok

Dz.

Rozdz.

Nazwa

Kwota

400

WYTWARZANIE i ZAOPATRYWANIE W ENERGIĘ ELEKTRYCZNA , GAZ I WODĘ

20.000

40001

Dostarczanie ciepła

-likwidacja wymiennikowni MPEC przy ul. Wyszyńskiego -20.000,-

20.000

600

  • TRANSPORT I ŁĄCZNOŚĆ

5.290.370

60004

  • Lokalny Transport Zbiorowy

- zakup wiat przystankowych

20.000

60016

Drogi publiczne gminne , w tym:

Budowa i modernizacja dróg i ulic :

1/ dwupoziomowe skrzyżowanie drogi 214 Łeba-Kościerzyna z linią

PKP Gdańsk-Stargard Szczeciński /budowa tunelu/ -1.970.350 zł

2/ przebudowa ul. Zwycięstwa wraz z budową ronda - 1.500.000 zł

3/ modernizacja ul. Waryńskiego Etap I - 372.000 zł

4/ przebudowa mostu w ul.Waryńskiego na rzece Łebie w Lęborku -

31.000 zł

5/budowa skrzyżowania - Al.Niepodległości - Kossaka - 6.000 zł

6/ modernizacja ulic śródmieścia - 155.020 zł , w tym :

-ul. M.Reja

-ul. M.Curie - Skłodowskiej

7/ budowa i modernizacja ulic -1.236.000 zł , w tym :

-ul. Marusarzówny

-ul. Staromiejska / zaplecze /

-ul. Władysława IV

-ul. Kaszubska

-ul. 3 Maja

-ul. Śląska / Chojnicka - Artylerzystów /

-ul. Kilińskiego

-ul. Klonowa i Dębowa

-ul. Spokojna

-modernizacja skrzyżowania Mostnika -Stryjewskiego oraz budowa

chodników w ulicy Mostnika

-ul. Łasaka

-ul. Wyspiańskiego

-budowa chodnika w parku za Starostwem

-wykonanie chodnika w ulicy Witosa

5.270.370

700

GOSPODARKA MIESZKANIOWA

683.950

70004

Różne jednostki obsługi gospodarki mieszkaniowej

- remonty mieszkaniowych zasobów komunalnych-233.950 zł

233.950

70095

Pozostała działalność

- budowa budynku komunalnego / prace projektowe / - 450.000 zł

450.000

750

ADMINISTRACJA PUBLICZNA

61.000

75023

Urzędy Gmin

- zakupy inwestycyjne i komputeryzacja Urzędu Miasta - 61.000 zł

61.000

801

OŚWIATA I WYCHOWANIE

3.119.200

80101

Szkoły Podstawowe

-wymiana okien z przebudową ściany - SP5 - 32.200 zł

-wymiana ogrodzenia boiska SP3 - 35.000zł

67.200

80104

Przedszkola

-remont schodów Przedszkola nr 2

15.000

80110

Gimnazja

-Budowa Miejskiej Hali Sportowej przy Gimnazjum nr 2 w Lęborku - 3.000.000 zł

-wymiana ogrodzenia i remont budynku /wieżyczka/ G1- 37.000 zł

3.037.000

852

POMOC SPOŁECZNA

4.000

85212

Świadczenia rodzinne oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego

- zakup zestawów komputerowych

4.000

900

GOSPODARKA KOMUNALNA I OCHRONA ŚRODOW.

1.256.000

90001

Gospodarka ściekowa i ochrona wód

-budowa i modernizacja oczyszczalni ścieków - 600.000 zł

-sieci kanalizacji deszczowej przy obiektach komunalnych ul.Zwycięstwa - 20.000

620.000

90015

Oświetlenie ulic

-budowa i modernizacja oświetlenia , w tym :

-ul. Wielkopolska

-ul. Głowackiego

-ul. Pułaskiego

-ul. Spokojna

-ul. Legionów Polskich - Słowackiego

-ul. Kaszubska

- ul. Pomorska

200.000

90017

Zakłady gospodarki komunalnej

-zakupy inwestycyjne i komputeryzacja MZGK

10.600

90095

Pozostała działalność

-dokumentacje i ekspertyzy - 200.000 zł

-remont stawu przy ul. Dworcowej - 140.000 zł

-przyłącze cieplne do budynku przejętego od ABB-ZWAR - 85.400

425.400

921

KULTURA I OCHRONA DZIEDZICTWA NARODOWEGO

65.000

92116

Biblioteki

- remont elewacji budynku biblioteki - 50.000zł

50.000

92120

Ochrona i konserwacja zabytków , w tym :

-iluminacja obiektów zabytkowych - 15.000 zł

15.000

926

KULTURA FIZYCZNA I SPORT

149.000

92601

Obiekty sportowe

-modernizacja stadionu / prace projektowe /- 50.000 zł

-remont płyty bocznej stadionu miejskiego - 27.000 zł

-remont wymiennikowni ciepła na Pływalni Miejskiej - 12.000 zł

89.000

92604

Instytucje kultury fizycznej

-zakup samochodu-40.000 zł

-zakup defibrylatora AED - 20.000

60.000

R A Z E M

10.648.520

Uzasadnienie do uchwały Rady Miejskiej

w sprawie zmian w uchwale nr XXXII-277/2004 Rady Miejskiej w Lęborku

z dnia 23 grudnia 2004 roku

w sprawie uchwalenia budżetu miasta Lęborka na 2005 rok

ZAŁĄCZNIK NR 1

W załączniku dokonano zwiększenia i przeniesienia dochodów w wyniku czego dochody ulegają zwiększeniu o kwotę 1.461.404 zł .

W dziale 700 zwiększa się dochody o 10.000 zł z tytułu zwrotu kosztów sądowych . Zmniejszenia dochodów dokonuje się o 120.000 zł w tym:

- z tytułu opłat za wieczyste użytkowanie - kwota 100.000 zł .

W roku 2005 miasto musiało odprowadzić podatek VAT od tej opłaty.

- z tytułu wpływów z usług świadczonych przez MZGK - kwota 122.500 zł z uwagi na zwiększoną ilość wykupionych lokali mieszkalnych o wysokim standardzie.

- z tytułu odsetek od nieterminowych wpłat należności - kwota 60.000 zł . Wysokość odsetek planowana była na poziomie wykonania roku 2004. Wykonanie dochodów z tego tytułu okazało się niższe.

W dziale 756 zwiększenia dochodów o 35.663 zł dokonano w oparciu o przekazanie z Państwowego Funduszu rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych dotacji z tytułu utraty dochodów w podatku od nieruchomości od przedsiębiorców zatrudniających osoby niepełnosprawne.

Z uwagi na brak możliwości wyegzekwowania zaległości w opłacie targowej oraz znacznie mniejszych wpływów w stosunku do wykonania 2004 roku zmniejsza się dochody z tytułu tej opłaty o kwotę 50.000 zł oraz odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat o kwotę 70.000 zł z uwagi na niższe niż zakładano wpływy zaległości.

W dziale 758 dokonuje się przeniesienia dochodów z likwidacji środków specjalnych w wysokości 60.000 zł zaklasyfikowanych wstępnie w § 0970 - wpływy z różnych dochodów do nowoutworzonego § 2390 - wpływy do budżetu ze środków specjalnych oraz zwieksza się dodatkowo te dochody o kwotę 15.000 zł . Różne dochody / § 0970/ zwiększono o kwotę 25.895 zł tytułem zwrotu podatku VAT / dotyczy roku 2004 /.

O kwotę 84.903 zł został zwiększona część oświatowa subwencji ogólnej ze środków rezerwy dla jednostek samorządu terytorialnego z tego :

- na dofinansowanie wyposażenia nowowybudowanych obiektów szkół i placówek oświatowych oraz nowych pomieszczeń do nauki pozyskanych w wyniku modernizacji lub adaptacji , w sprzęt szkolny i pomoce naukowe - kwota 63.609,00 zł w tym :

Szkoła Podstawowa nr 3 - 10.000 zł

Zespół Szkół nr 3 - 15.000 zł

Gimnazjum nr 1 - 38.609 zł

- na dofinansowanie kosztów odpraw dla nauczycieli - kwota 21.294 zł / Gimnazjum nr 2 /

O kwotę 12.990 zł zwiększa się dochody tego działu w związku z otrzymaniem zwrotu kosztów realizacji programów finansowanych z budżetu Unii Europejskiej / FEM , INTERREG/.

W dziale 801 zwiększa się dochody o kwotę 47.210 zł w tym z tytułu najmu i dzierżaw pomieszczeń szkół podstawowych oraz o kwotę 33.770 zł dochody z odpłatności za wyżywienie w Przedszkolach.

W dziale 851 zwiększenia dochodów dokonano w oparciu o porozumienia z Samorządem Województwa Pomorskiego, których przedmiotem jest udzielenie pomocy finansowej na realizację „Programu upowszechniania sportu wśród dzieci i młodzieży w Województwie Pomorskim. Program aktywnego - sport po 16” - 6.000 zł oraz powszechną naukę pływania 6.000 zł.

Na podstawie decyzji PUW nr FB.I-3050/84/MS/05 dokonano zwiększenia dochodów działu 853 o kwotę 5.543 zł z przeznaczeniem na współfinansowanie projektu w ramach INTERREG III B „ spotkanie kobiet przedsiębiorczych w rejonie Morza Bałtyckiego .

Dochody Działu 852 - Opieka społeczna zwiększono o kwotę 8.000 zł poprzez:

- zmniejszenie o 3.000 zł dochodów z usług Noclegowni i DDP w związku z niskimi dochodami osób przebywających w placówce oraz zmniejszeniu refundacji wydatków przez inne gminy,

- zwiększenie o 3.500 zł dochodów MOPS z tytułu otrzymania odszkodowania za zniszczone mienie

- zwiększenie o 7.500 zł dochodów za świadczone usługi opiekuńcze , z uwagi na zwiększoną ilość świadczonych usług.

Dochody działu 900 - Gospodarka Komunalna i Ochrona Środowiska zwiększa się o kwotę 1.702.500 zł , w tym:

- z tytułu dzierżawy urządzeń oczyszczalni ścieków - kwota 343.500 zł

- z tytułu sprzedaży składników oczyszczalni ścieków - kwota 1.359.000 zł

Dochody działu 926- Kultura Fizyczna i Sport w zakresie świadczonych usług zmniejsza się o kwotę 100.000 zł z uwagi na mniejszą niż planowano liczbę osób korzystających z basenu. O kwotę 4.200 zł zwiększa się dochody z tytułu pomocy finansowej uzyskanej w ramach porozumienia na dofinansowanie zajęć sportowych dla dzieci i młodzieży.

ZAŁĄCZNIK NR 2

Wydatki działu 600 w zakresie przewozu osób przez Zakład Komunikacji Miejskiej zwiększa się o kwotę 70.000 zł z uwagi na zmiany tras kursowania autobusów spowodowane przebudową ul. Zwycięstwa oraz budową ronda.

O kwotę 402.980 zł zmniejsza się plan wydatków na wydatki inwestycyjne w zakresie dróg publicznych gminnych , w tym:

- przebudowa mostu w ul. Waryńskiego - zmniejszenie o 177.000 zł

- budowa skrzyżowania Al.Niepodległości-Kossaka - zmniejszenie o kwotę 81.000 zł

-modernizacja ulic śródmieścia - zmniejszenie o kwotę 144.980 zł

Wydatki działu 700 - Gospodarka mieszkaniowa zwiększa się o kwotę 86.000 zł w tym :

- na przygotowanie do zasiedlenia lokali mieszkalnych - kwota 70.000 zł

- na remonty mieszkaniowych zasobów komunalnych - kwota 16.000 zł

Wydatki działu 750 - Administracja publiczna ulegają zwiększeniu o 28.000 zł , w tym:

- składka członkowska na Stowarzyszenie Lokalnej Organizacji Turystycznej „ Ziemia Lęborska” - kwota 16.000 zł

- na realizację programów w ramach Interreg - kwota 12.990 zł / w ramach otrzymanych środków/

W dziale tym dokonuje się również przeniesienia wydatków w wysokości:

- zmniejszając plan wydatków na składki na ubezpieczenie społeczne i zwiększając plan na wynagrodzenia osobowe - kwota 11.000 zł

- zmniejszając plan wydatków na zakupy inwestycyjne i zwiększając plan na zakup usług pozostałych - kwota 30.000 zł

Dokonuje się przeniesienia wydatków realizowanych w dziale 751 w ramach dotacji na aktualizację list wyborców poprzez zmniejszenie planu na zakup materiałów i wyposażenia o kwotę 2.454 zł i zwiększenie wydatków na wynagrodzenia - kwota 2.050 zł i pochodne - kwota 404 zł.

Wydatki działu 754 Bezpieczeństwo Publiczne i Ochrona Przeciwpożarowa zwiększa się o 19.663 zł w tym:

- na dofinansowanie zakupu samochodu operacyjno-rozpoznawczego dla Komendy Powiatowej

Straży Pożarnej w Lęborku w ramach pomocy finansowej dla Starostwa - kwota 10.000 zł

- na zakup energii elektrycznej w budynku Ochotniczej Straży Pożarnej - kwota 300 zł

- na wynagrodzenia i pochodne Straży Miejskiej - kwota 9.363 zł . Przy planowaniu budżetu na

2005 rok przyjęto wynagrodzenia dla osób zatrudnionych na czas nieokreślony.

Wydatki działu 757 - Obsługa Długu Publicznego zwieksza się o kwotę 330.000 zł w związku z udzieleniem poręczenia dla BISE SA z tytułu zaciągniętego przez MPEC kredytu w rachunku bieżącym. Poręczenie obowiązuje od 1 grudnia 2005 roku do 30 czerwca 2006 roku tj. do czasu całkowitej spłaty zadłużenia.

Na zwiększenie wydatków realizowanych przez placówki oświatowe w dziale 801 Oświata i Wychowanie oraz dziale 854 Edukacyjna Opieka Wychowawcza składają się otrzymane środki na realizację dodatkowych zajęć sportowych , dochody wypracowane przez placówki w zakresie wynajmu pomieszczeń , wpłaty na zakup żywności oraz otrzymane subwencje omówione zostały w załączniku nr 1 do uchwały. Na wnioski Dyrektorów jednostek przeniesienia między działami klasyfikacji budżetowej wydatków na wynagrodzenia i pochodne w ramach posiadanych środków nie spowodowały zwiększenia wydatków.

W dziale 801 Oświata i wychowanie w ramach pomocy finansowej dla Starostwa zwiększono wydatki o kwotę 2.000 zł na zakup sprzętu komputerowego dla Liceum Ogólnokształcącego nr 1 . Uległa zwiększeniu dotacja dla Społecznego Gimnazjum Językowego LTO o kwotę 6.105 zł z uwagi na zwiększoną ilość uczniów.

W dziale 851 Ochrona zdrowia zwiększono wydatki o 90.000 zł dla SPS ZOZ w Lęborku na remont pomieszczeń przeznaczonych na działalność poradni chirurgicznej i urazowo-ortopedycznej.

Wydatki działu 853- kwota 5.543 zł zwiększono w oparciu o otrzymaną dotację na współfinansowanie projektu „ Spotkanie kobiet przedsiębiorczych w rejonie Morza Bałtyckiego”.

Wydatki działu Gospodarka Komunalna i Ochrona Środowiska zwiększa się o 180.400 zł , w tym:

-na konserwację rowów melioracyjnych na terenie miasta - kwota 10.000 zł/ rozdz.90001 § 4300/

-na budowę sieci kanalizacji deszczowej przy obiektach komunalnych ul.Zwycięstwa- kwota 20.000 zł / rozdz.90001 § 6050/

-na oczyszczanie miasta w tym m.in. zakup soli i piasku oraz usług z przeznaczeniem na akcję „ Zima” - kwota 30.000 zł / rozdz.90003 § 4210 i 4300/

- na porządkowanie terenów przeznaczonych do sprzedaży i zakup usług związanych z dekoracją świąteczną w centrum miasta - kwota 15.000 zł / rozdz.90095 § 4300/

-bieżące utrzymanie budynku przejętego od ABB- kwota 20.000 zł / rozdz;90095 § 4300/

-przyłącze cieplne do przejętego budynku - kwota 85.400 zł / rozdz. 90095 § 6060/

W dziale 921 zwiększono dotacje dla Miejskiej Biblioteki Publicznej o 3.000 zł na zakup książek.

Wydatki działu 926 zwiększa się o 20.000 zł na zakup defibrylatora AED / § 6060/.

ZAŁĄCZNIK NR 3

Dochody działu 600 za zajęcie pasa drogowego wprowadzono w związku z likwidacją środka specjalnego. Z uwagi na brak wniosków na zajęcie pasa drogowego realizacja wstępnie zakładanych dochodów nie będzie możliwa. O kwotę 34.000 zł zmniejsza się również wydatki zaplanowane do realizacji w ramach tych dochodów.

Zmniejszenie dochodów i wydatków w dziale 851 związane jest ze zmianą klasyfikacji budżetowej. Dochody te wprowadzono do załącznika nr 1 w dziale 926 a wydatki w załączniku nr 2 w dziale 801.

ZAŁĄCZNIK NR 4

Dokonuje się zmniejszenia rezerwy celowej zaplanowanej na organizację robót publicznych i prac interwencyjnych . O kwotę 154.900 zł ulegają zmniejszeniu wydatki budżetu na rok 2005.

ZAŁĄCZNIK NR 5

W wyniku wprowadzonych zmian w załącznikach 1,2,4 planowany deficyt na rok 2005 ulega zmniejszeniu o kwotę 1.029.000 zł i wynosi 5.970.538 zł. Rozchody budżetu w roku 2005 stanowiące spłatę pożyczek i wykup obligacji wynoszą 1.654.540 zł . Źródła sfinansowania deficytu i rozchodów stanowią przychody z zaciągniętych pożyczek na finansowanie zadań realizowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej - 1.969.000 zł , przychody ze sprzedaży obligacji - 3.200.000 zł oraz przychody z innych rozliczeń krajowych - 2.456.078 zł .

ZAŁĄCZNIK NR 6

Wykaz zadań inwestycyjnych planowanych do realizacji na 2005 rok został uaktualniony poprzez wprowadzenie zmian omówionych w załączniku nr 2 do uchwały .

1


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Redaktor Andrzej Karbownik

Data wytworzenia:
25 lis 2005

Osoba dodająca informacje

Andrzej Karbownik

Data publikacji:
25 lis 2005, godz. 14:54

Osoba aktualizująca informacje

Andrzej Karbownik

Data aktualizacji:
25 lis 2005, godz. 14:54