Projekt Uchwały RM nr 2
Uchwała Nr ………………..
Rady Miejskiej w Lęborku
z dnia …………………………
w sprawie: zmian w uchwale nr XXXII - 277/2004 Rady Miejskiej w Lęborku z dnia 23 grudnia 2004 roku w sprawie uchwalenia budżetu miasta Lęborka na 2005 rok.
Na podstawie: art. 18 ust. 2 pkt 4 i 9 lit.c, d, i, oraz art. 58 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity z 2001 roku Dz.U. Nr 142 poz. 1591 z późn. zm.) oraz art.52 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 26 listopada 1998 roku o finansach publicznych /tekst jednolity z 2003 roku Dz.U. Nr 15 poz. 148 z późn.zm./
uchwala się, co następuje:
§ 1
Dokonuje się zwiększenia i przeniesienia dochodów budżetu miasta na 2005 rok zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszej uchwały.
§ 2
Dokonuje się zwiększenia i przeniesienia wydatków budżetu miasta na 2005 rok zgodnie z załącznikiem nr 2 do niniejszej uchwały.
§ 3
Dokonuje się zmniejszenia dochodów i wydatków budżetu miasta na 2005 rok zgodnie z załącznikiem nr 3 do niniejszej uchwały.
§ 4
Dokonuje się zmniejszenia rezerwy celowej budżetu miasta na 2005 rok zgodnie z załącznikiem nr 4 do niniejszej uchwały.
§ 5
Budżet miasta na 2005 rok ulega zmianie i wynosi:
Dochody kwota 63.933.176 zł
w tym dotacje na zadania zlecone 9.318.985 zł
Wydatki kwota 69.903.714 zł
w tym wydatki na zadania zlecone 9.318.985 zł
i zamyka się deficytem w wysokości 5.970.538 zł.
§ 6
Zestawienie źródeł przychodów i rozchodów związanych z finansowaniem deficytu określa załącznik nr 5 do niniejszej uchwały.
§ 7
Udziela się poręczenia finansowego do kwoty 330.000 zł dla Banku Inicjatyw Społeczno - Ekonomicznych S.A. Oddział w Gdyni z tytułu zaciągniętego przez Miejskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej Sp. z o.o. w Lęborku kredytu w rachunku bieżącym.
Kwota udzielonego poręczenia obejmuje kapitał i odsetki.
Poręczenie obowiązuje w okresie kredytowania tj. od 01 grudnia 2005 roku do 30 czerwca 2006 roku.
§ 8
Załącznik nr 7 do uchwały nr XXXII-277/2004 Rady Miejskiej w Lęborku z dnia 23 grudnia 2004 roku w sprawie uchwalenia budżetu miasta Lęborka na 2005 rok p.n. “Wykaz zadań inwestycyjnych planowanych do realizacji na 2005 rok” otrzymuje brzmienie zgodne z załącznikiem nr 6 do niniejszej uchwały.
§ 9
Załącznik pn. „Wieloletni Plan Inwestycyjny na lata 2005-2008 - „WPI”” otrzymuje brzmienie zgodne z załącznikiem nr 7 do niniejszej uchwały.
§ 10
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Lęborka.
§ 11
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego.
Załącznik nr 1
do Uchwały Nr ………………………. Rady Miejskiej w Lęborku
z dnia …………………………………
ZWIĘKSZENIE I PRZENIESIENIE DOCHODÓW
BUDŻETU MIASTA NA 2005 ROK
Dz. |
Rozdz. |
§ |
Nazwa |
Zwiększenie |
Zmniejszenie |
700 |
|
|
GOSPODARKA MIESZKANIOWA |
10.000 |
282.500 |
|
70005 |
|
Gospodarka gruntami i nieruchomościami |
10.000 |
282.500 |
|
|
0470 |
Wpływy z opłat za zarząd, użytkowanie i użytkowanie wieczyste nieruchomości |
|
100.000 |
|
|
0830 |
Wpływy z usług |
|
122.500 |
|
|
0920 |
Pozostałe odsetki |
|
60.000 |
|
|
0970 |
Wpływy z różnych dochodów |
10.000 |
|
756 |
|
|
DOCHODY OD OSÓB PRAWNYCH, OD OSÓB FIZYCZNYCH I OD INNYCH JEDNOSTEK NIEPOSIADAJĄCYCH OSOBOWOŚCI PRAWNEJ ORAZ WYDATKI ZWIĄZANE Z ICH POBOREM |
35.663 |
120.000 |
|
75615 |
|
Wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od czynności cywilnoprawnych, podatków i opłat lokalnych od osób prawnych i innych jedn. organizacyjnych |
3.318 |
120.000 |
|
|
2440 |
Dotacje otrzymane z funduszy celowych na realizację zadań bieżących jednostek sektora finansów publicznych |
3.318 |
|
|
|
0430 |
Wpływy z opłaty targowej |
|
50.000 |
|
|
0910 |
Odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat |
|
70.000 |
|
75616 |
|
Wpływy z podatku rolnego, leśnego, podatku od spadków i darowizn, podatków od czynności cywilnoprawnych oraz podatków i opłat lokalnych od osób fizycznych |
32.345 |
|
|
|
2440 |
Dotacje otrzymane z funduszy celowych na realizację zadań bieżących jednostek sektora finansów publicznych |
32.345 |
|
|
|
|
|
|
|
758 |
|
|
RÓŻNE ROZLICZENIA |
172.893 |
34.105 |
|
75801 |
|
Część oświatowa subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego |
84.903 |
|
|
|
2920 |
Subwencje ogólne z budżetu państwa |
84.903 |
|
|
75814 |
|
Różne rozliczenia finansowe |
87.990 |
34.105 |
|
|
2701 |
Środki na dofinansowanie własnych zadań bieżących gmin (związków gmin), powiatów (związków powiatów), samorządów województw, pozyskane z innych źródeł |
12.990 |
|
|
|
0970 |
Wpływy z różnych dochodów |
|
34.105 |
|
|
2390 |
Wpływy do budżetu ze środków specjalnych |
75.000 |
|
801 |
|
|
OŚWIATA I WYCHOWANIE |
47.210 |
|
|
80101 |
|
Szkoły podstawowe |
13.440 |
|
|
|
0750 |
Dochody z najmu i dzierżawy składników majątkowych Skarbu Państwa, jednostek samorządu terytorialnego lub innych jednostek zaliczanych do sektora finansów publicznych oraz innych umów o podobnym charakterze |
13.440 |
|
|
80104 |
|
Przedszkola |
33.770 |
|
|
|
0830 |
Wpływy z usług |
33.770 |
|
851 |
|
|
OCHRONA ZDROWIA |
12.000 |
|
|
85154 |
|
Przeciwdziałanie alkoholizmowi |
12.000 |
|
|
|
2710 |
Wpływy z tytułu pomocy finansowej udzielanej między jednostkami samorządu terytorialnego na dofinansowanie własnych zadań bieżących |
12.000 |
|
853 |
|
|
POZOSTAŁE ZADANIA W ZAKRESIE POLITYKI SPOŁECZNEJ |
5.543 |
|
|
85395 |
|
Pozostała działalność |
5.543 |
|
|
|
2039 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin |
5.543 |
|
852 |
|
|
POMOC SPOŁECZNA |
11.000 |
3.000 |
|
85219 |
|
Ośrodki pomocy społecznej |
3.500 |
|
|
|
0970 |
Wpływy z różnych dochodów |
3.500 |
|
|
85228 |
|
Usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze |
7.500 |
|
|
|
0830 |
Wpływy z usług |
7.500 |
|
|
85295 |
|
Pozostała działalność |
|
3.000 |
|
|
0830 |
Wpływy z usług |
|
3.000 |
900 |
|
|
GOSPODARKA KOMUNALNA I OCHRONA ŚRODOWISKA |
1.702.500 |
|
|
90001 |
|
Gospodarka ściekowa i ochrona wód |
1.702.500 |
|
|
|
0750 |
Dochody z najmu i dzierżawy składników majątkowych |
343.500 |
|
|
|
0870 |
Wpływy ze sprzedaży składników majątkowych |
1.359.000 |
|
926 |
|
|
KULTURA FIZYCZNA I SPORT |
4.200 |
100.000 |
|
92604 |
|
Instytucje kultury fizycznej |
|
100.000 |
|
|
0830 |
Wpływy z usług |
|
100.000 |
|
92695 |
|
Pozostała działalność |
4.200 |
|
|
|
2710 |
Wpływy z tytułu pomocy finansowej udzielanej między jednostkami samorządu terytorialnego na dofinansowanie własnych zadań bieżących |
4.200 |
|
R A Z E M |
2.001.009 |
539.605 |
Załącznik nr 2
do Uchwały Nr ………………………. Rady Miejskiej w Lęborku
z dnia …………………………………
ZWIĘKSZENIE I PRZENIESIENIE WYDATKÓW
BUDŻETU MIASTA NA 2005 ROK
Dz. |
Rozdz. |
§ |
Nazwa |
Zwiększenie |
Zmniejszenie |
600 |
|
|
TRANSPORT I ŁĄCZNOŚĆ |
70.000 |
402.980 |
|
60004 |
|
Lokalny transport zbiorowy |
70.000 |
|
|
|
4300 |
Zakup usług pozostałych |
70.000 |
|
|
60016 |
|
Drogi publiczne gminne |
|
402.980 |
|
|
6050 |
Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych |
|
402.980 |
700 |
|
|
GOSPODARKA MIESZKANIOWA |
86.000 |
|
|
70004 |
|
Różne jednostki obsługi gospodarki mieszkaniowej |
86.000 |
|
|
|
4270 |
Zakup usług remontowych |
70.000 |
|
|
|
6050 |
Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych |
16.000 |
|
750 |
|
|
ADMINISTRACJA PUBLICZNA |
69.990 |
41.000 |
|
75023 |
|
Urzędy gmin (miast i miast na prawach powiatu) |
67.029 |
41.000 |
|
|
4010 |
Wynagrodzenia osobowe pracowników |
11.000 |
|
|
|
4110 |
Składki na ubezpieczenia społeczne |
|
11.000 |
|
|
4300 |
Zakup usług pozostałych |
30.000 |
|
|
|
4302 |
Zakup usług pozostałych |
10.029 |
|
|
|
4430 |
Różne opłaty i składki |
16.000 |
|
|
|
6060 |
Wydatki na zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych |
|
30.000 |
|
75075 |
|
Promocja jednostek samorządu terytorialnego |
2.961 |
|
|
|
4302 |
Zakup usług pozostałych |
2.961 |
|
751 |
|
|
Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa |
2.454 |
2.454 |
|
75101 |
|
Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa |
2.454 |
2.454 |
|
|
4010 |
Wynagrodzenia osobowe pracowników |
2.050 |
|
|
|
4110 |
Składki na ubezpieczenia społeczne |
354 |
|
|
|
4120 |
Składki na Fundusz Pracy |
50 |
|
|
|
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
|
2.454 |
754 |
|
|
BEZPIECZEŃSTWO PUBLICZNE I OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA |
19.663 |
|
|
75411 |
|
Komendy Powiatowe Państwowej Straży Pożarnej |
10.000 |
|
|
|
6300 |
Wydatki na pomoc finansową udzielaną między jednostkami samorządu terytorialnego na dofinansowanie własnych zadań inwestycyjnych i zakupów inwestycyjnych |
10.000 |
|
|
75412 |
|
Ochotnicze Straże Pożarne |
300 |
|
|
|
4260 |
Zakup energii |
300 |
|
|
75416 |
|
Straż Miejska |
9.363 |
|
|
|
4010 |
Wynagrodzenia osobowe pracowników |
5.900 |
|
|
|
4110 |
Składki na ubezpieczenia społeczne |
1.100 |
|
|
|
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
2.363 |
|
757 |
|
|
OBSŁUGA DŁUGU PUBLICZNEGO |
330.000 |
|
|
75704 |
|
Rozliczenia z tytułu poręczeń i gwarancji udzielonych przez Skarb Państwa lub jednostkę samorządu terytorialnego |
330.000 |
|
|
|
8020 |
Wypłaty z tytułu gwarancji i poręczeń |
330.000 |
|
801 |
|
|
OŚWIATA I WYCHOWANIE |
186.154 |
75.686 |
|
80101 |
|
Szkoły Podstawowe |
29.440 |
60.986 |
|
|
4010 |
Wynagrodzenia osobowe pracowników |
|
30.100 |
|
|
4110 |
Składki na ubezpieczenie społeczne |
|
26.886 |
|
|
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
20.100 |
|
|
|
4260 |
Zakup energii |
|
4.000 |
|
|
4300 |
Zakup usług pozostałych |
9.340 |
|
|
80104 |
|
Przedszkola |
33.770 |
|
|
|
4220 |
Zakup środków żywności |
33.770 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
80110 |
|
Gimnazja |
120.944 |
14.700 |
|
|
2540 |
Dotacja podmiotowa z budżetu dla niepublicznej jednostki systemu oświaty |
6.105 |
|
|
|
4010 |
Wynagrodzenia osobowe pracowników |
48.030 |
|
|
|
4110 |
Składki na ubezpieczenie społeczne |
|
14.700 |
|
|
4120 |
Składki na FP |
3.000 |
|
|
|
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
53.609 |
|
|
|
4300 |
Zakup usług pozostałych |
10.200 |
|
|
80120 |
|
Licea ogólnokształcące |
2.000 |
|
|
|
6300 |
Wydatki na pomoc finansową udzielaną między jednostkami samorządu terytorialnego na dofinansowanie własnych zadań inwestycyjnych i zakupów inwestycyjnych |
2.000 |
|
851 |
|
|
OCHRONA ZDROWIA |
90.000 |
|
|
85111 |
|
Szpitale ogólne |
90.000 |
|
|
|
6300 |
Wydatki na pomoc finansową udzielaną między jednostkami samorządu terytorialnego na dofinansowanie własnych zadań inwestycyjnych i zakupów inwestycyjnych |
90.000 |
|
853 |
|
|
POZOSTAŁE ZADANIA W ZAKRESIE POLITYKI SPOŁECZNEJ |
5.543 |
|
|
85395 |
|
Pozostała działalność |
5.543 |
|
|
|
4309 |
Zakup usług pozostałych |
5.543 |
|
854 |
|
|
EDUKACYJNA OPIEKA WYCHOWAWCZA |
46.640 |
330 |
|
85401 |
|
Świetlice szkolne |
46.640 |
330 |
|
|
3020 |
Wydatki osobowe nie zaliczane do wynagrodzeń |
|
330 |
|
|
4010 |
Wynagrodzenia osobowe pracowników |
42.910 |
|
|
|
4110 |
Składki na ubezpieczenie społeczne |
3.230 |
|
|
|
4120 |
Składki na FP |
500 |
|
900 |
|
|
GOSPODARKA KOMUNALNA I OCHRONA ŚRODOWISKA |
180.400 |
|
|
90001 |
|
Gospodarka ściekowa i ochrona wód |
30.000 |
|
|
|
4300 |
Zakup usług pozostałych |
10.000 |
|
|
|
6050 |
Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych |
20.000 |
|
|
90003 |
|
Oczyszczanie miast i wsi |
30.000 |
|
|
|
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
10.000 |
|
|
|
4300 |
Zakup usług pozostałych |
20.000 |
|
|
90095 |
|
Pozostała działalność |
120.400 |
|
|
|
4300 |
Zakup usług pozostałych |
35.000 |
|
|
|
6050 |
Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych |
85.400 |
|
921 |
|
|
KULTURA I OCHRONA DZIEDZICTWA NARODOWEGO |
3.000 |
|
|
92116 |
|
Biblioteki |
3.000 |
|
|
|
2480 |
Dotacja podmiotowa z budżetu dla samorządowej instytucji kultury |
3.000 |
|
926 |
|
|
KULTURA FIZYCZNA I SPORT |
20.000 |
|
|
92604 |
|
Instytucje kultury fizycznej |
20.000 |
|
|
|
6060 |
Wydatki na zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych |
20.000 |
|
R A Z E M |
1.109.844 |
522.450 |
Załącznik nr 3
do Uchwały Nr .............................. Rady Miejskiej w Lęborku
z dnia ............................................
ZMNIEJSZENIE DOCHODÓW I WYDATKÓW
BUDŻETU MIASTA NA 2005 ROK
Dz. |
Rozdz. |
§ |
Nazwa |
DOCHODY |
WYDATKI |
600 |
|
|
TRANSPORT I ŁĄCZNOŚĆ |
34.000 |
34.000 |
|
60016 |
|
Drogi publiczne gminne |
34.000 |
34.000 |
|
|
0690 |
Wpływy z różnych opłat |
34.000 |
|
|
|
4270 |
Zakup usług remontowych |
|
34.000 |
851 |
|
|
OCHRONA ZDROWIA |
4.200 |
4.200 |
|
85154 |
|
Przeciwdziałanie alkoholizmowi |
4.200 |
4.200 |
|
|
2710 |
Wpływy z tytułu pomocy finansowej udzielanej między jednostkami samorządu terytorialnego na dofinansowanie własnych zadań bieżących |
4.200 |
|
|
|
4300 |
Zakup usług pozostałych |
|
4.200 |
R A Z E M |
38.200 |
38.200 |
Załącznik nr 4
do Uchwały Nr .............................. Rady Miejskiej w Lęborku
z dnia ............................................
ZMNIEJSZENIE REZERWY CELOWEJ
W BUDŻECIE MIASTA LĘBORKA NA 2005 ROK
Dz. |
Rozdz. |
§ |
Nazwa |
Kwota |
758 |
|
|
RÓŻNE ROZLICZENIE |
154.990 |
|
75818 |
|
Rezerwy ogólne i celowe |
154.990 |
|
|
4810 |
Rezerwy |
154.990 |
Załącznik nr 5
do Uchwały nr .......................
Rady Miejskiej w Lęborku
z dnia ....................................
Przychody i rozchody związane z finansowaniem
deficytu budżetowego w 2005 roku.
|
§ |
WYSZCZEGÓLNIENIE |
PRZYCHODY |
ROZCHODY |
1. |
903 |
Przychody z zaciągniętych pożyczek na finansowanie zadań realizowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej |
1.969.000 |
|
2. |
931 |
Przychody ze sprzedaży innych papierów wartościowych (obligacje komunalne) |
3.200.000 |
|
3. |
955 |
Przychody z tytułu innych rozliczeń krajowych |
2.456.078 |
|
5. |
982 |
Wykup innych papierów wartościowych /obligacji komunalnych/ |
|
600.000 |
6. |
992 |
Spłata otrzymanych
krajowych pożyczek i kredytów |
|
1.054.540 |
R A Z E M |
7.625.078 |
1.654.540 |
Załącznik nr 6
do Uchwały nr ..............................
Rady Miejskiej w Lęborku
z dnia ...........................................
Wykaz zadań inwestycyjnych planowanych do realizacji na 2005 rok
Dz. |
Rozdz. |
Nazwa |
Kwota |
400 |
|
WYTWARZANIE i ZAOPATRYWANIE W ENERGIĘ ELEKTRYCZNA , GAZ I WODĘ |
20.000 |
|
40001 |
Dostarczanie ciepła
-likwidacja wymiennikowni MPEC przy ul. Wyszyńskiego -20.000,- |
20.000 |
600 |
|
|
5.290.370 |
|
60004 |
- zakup wiat przystankowych |
20.000 |
|
60016 |
Drogi publiczne gminne , w tym:
Budowa i modernizacja dróg i ulic :
1/ dwupoziomowe skrzyżowanie drogi 214 Łeba-Kościerzyna z linią
PKP Gdańsk-Stargard Szczeciński /budowa tunelu/ -1.970.350 zł
2/ przebudowa ul. Zwycięstwa wraz z budową ronda - 1.500.000 zł
3/ modernizacja ul. Waryńskiego Etap I - 372.000 zł
4/ przebudowa mostu w ul.Waryńskiego na rzece Łebie w Lęborku -
31.000 zł
5/budowa skrzyżowania - Al.Niepodległości - Kossaka - 6.000 zł
6/ modernizacja ulic śródmieścia - 155.020 zł , w tym :
-ul. M.Reja
-ul. M.Curie - Skłodowskiej
7/ budowa i modernizacja ulic -1.236.000 zł , w tym :
-ul. Marusarzówny
-ul. Staromiejska / zaplecze /
-ul. Władysława IV
-ul. Kaszubska
-ul. 3 Maja
-ul. Śląska / Chojnicka - Artylerzystów /
-ul. Kilińskiego
-ul. Klonowa i Dębowa
-ul. Spokojna
-modernizacja skrzyżowania Mostnika -Stryjewskiego oraz budowa
chodników w ulicy Mostnika
-ul. Łasaka
-ul. Wyspiańskiego
-budowa chodnika w parku za Starostwem
-wykonanie chodnika w ulicy Witosa |
5.270.370 |
700 |
|
GOSPODARKA MIESZKANIOWA |
683.950 |
|
70004 |
Różne jednostki obsługi gospodarki mieszkaniowej
- remonty mieszkaniowych zasobów komunalnych-233.950 zł
|
233.950 |
|
70095 |
Pozostała działalność
- budowa budynku komunalnego / prace projektowe / - 450.000 zł |
450.000 |
750 |
|
ADMINISTRACJA PUBLICZNA |
61.000 |
|
75023 |
Urzędy Gmin
- zakupy inwestycyjne i komputeryzacja Urzędu Miasta - 61.000 zł |
61.000 |
801 |
|
OŚWIATA I WYCHOWANIE |
3.119.200 |
|
80101 |
Szkoły Podstawowe
-wymiana okien z przebudową ściany - SP5 - 32.200 zł
-wymiana ogrodzenia boiska SP3 - 35.000zł |
67.200 |
|
80104 |
Przedszkola
-remont schodów Przedszkola nr 2 |
15.000 |
|
80110 |
Gimnazja
-Budowa Miejskiej Hali Sportowej przy Gimnazjum nr 2 w Lęborku - 3.000.000 zł
-wymiana ogrodzenia i remont budynku /wieżyczka/ G1- 37.000 zł |
3.037.000 |
852 |
|
POMOC SPOŁECZNA |
4.000 |
|
85212 |
Świadczenia rodzinne oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego
- zakup zestawów komputerowych |
4.000 |
900 |
|
GOSPODARKA KOMUNALNA I OCHRONA ŚRODOW. |
1.256.000 |
|
90001 |
Gospodarka ściekowa i ochrona wód
-budowa i modernizacja oczyszczalni ścieków - 600.000 zł
-sieci kanalizacji deszczowej przy obiektach komunalnych ul.Zwycięstwa - 20.000 |
620.000 |
|
90015 |
Oświetlenie ulic
-budowa i modernizacja oświetlenia , w tym :
-ul. Wielkopolska
-ul. Głowackiego
-ul. Pułaskiego
-ul. Spokojna
-ul. Legionów Polskich - Słowackiego
-ul. Kaszubska
- ul. Pomorska |
200.000 |
|
90017 |
Zakłady gospodarki komunalnej
-zakupy inwestycyjne i komputeryzacja MZGK |
10.600 |
|
90095 |
Pozostała działalność
-dokumentacje i ekspertyzy - 200.000 zł
-remont stawu przy ul. Dworcowej - 140.000 zł
-przyłącze cieplne do budynku przejętego od ABB-ZWAR - 85.400 |
425.400 |
921 |
|
KULTURA I OCHRONA DZIEDZICTWA NARODOWEGO |
65.000 |
|
92116 |
Biblioteki
- remont elewacji budynku biblioteki - 50.000zł |
50.000 |
|
92120 |
Ochrona i konserwacja zabytków , w tym :
-iluminacja obiektów zabytkowych - 15.000 zł |
15.000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
926 |
|
KULTURA FIZYCZNA I SPORT |
149.000 |
|
92601 |
Obiekty sportowe
-modernizacja stadionu / prace projektowe /- 50.000 zł
-remont płyty bocznej stadionu miejskiego - 27.000 zł
-remont wymiennikowni ciepła na Pływalni Miejskiej - 12.000 zł |
89.000 |
|
92604 |
Instytucje kultury fizycznej
-zakup samochodu-40.000 zł
-zakup defibrylatora AED - 20.000 |
60.000 |
R A Z E M |
10.648.520 |
Uzasadnienie do uchwały Rady Miejskiej
w sprawie zmian w uchwale nr XXXII-277/2004 Rady Miejskiej w Lęborku
z dnia 23 grudnia 2004 roku
w sprawie uchwalenia budżetu miasta Lęborka na 2005 rok
ZAŁĄCZNIK NR 1
W załączniku dokonano zwiększenia i przeniesienia dochodów w wyniku czego dochody ulegają zwiększeniu o kwotę 1.461.404 zł .
W dziale 700 zwiększa się dochody o 10.000 zł z tytułu zwrotu kosztów sądowych . Zmniejszenia dochodów dokonuje się o 120.000 zł w tym:
- z tytułu opłat za wieczyste użytkowanie - kwota 100.000 zł .
W roku 2005 miasto musiało odprowadzić podatek VAT od tej opłaty.
- z tytułu wpływów z usług świadczonych przez MZGK - kwota 122.500 zł z uwagi na zwiększoną ilość wykupionych lokali mieszkalnych o wysokim standardzie.
- z tytułu odsetek od nieterminowych wpłat należności - kwota 60.000 zł . Wysokość odsetek planowana była na poziomie wykonania roku 2004. Wykonanie dochodów z tego tytułu okazało się niższe.
W dziale 756 zwiększenia dochodów o 35.663 zł dokonano w oparciu o przekazanie z Państwowego Funduszu rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych dotacji z tytułu utraty dochodów w podatku od nieruchomości od przedsiębiorców zatrudniających osoby niepełnosprawne.
Z uwagi na brak możliwości wyegzekwowania zaległości w opłacie targowej oraz znacznie mniejszych wpływów w stosunku do wykonania 2004 roku zmniejsza się dochody z tytułu tej opłaty o kwotę 50.000 zł oraz odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat o kwotę 70.000 zł z uwagi na niższe niż zakładano wpływy zaległości.
W dziale 758 dokonuje się przeniesienia dochodów z likwidacji środków specjalnych w wysokości 60.000 zł zaklasyfikowanych wstępnie w § 0970 - wpływy z różnych dochodów do nowoutworzonego § 2390 - wpływy do budżetu ze środków specjalnych oraz zwieksza się dodatkowo te dochody o kwotę 15.000 zł . Różne dochody / § 0970/ zwiększono o kwotę 25.895 zł tytułem zwrotu podatku VAT / dotyczy roku 2004 /.
O kwotę 84.903 zł został zwiększona część oświatowa subwencji ogólnej ze środków rezerwy dla jednostek samorządu terytorialnego z tego :
- na dofinansowanie wyposażenia nowowybudowanych obiektów szkół i placówek oświatowych oraz nowych pomieszczeń do nauki pozyskanych w wyniku modernizacji lub adaptacji , w sprzęt szkolny i pomoce naukowe - kwota 63.609,00 zł w tym :
Szkoła Podstawowa nr 3 - 10.000 zł
Zespół Szkół nr 3 - 15.000 zł
Gimnazjum nr 1 - 38.609 zł
- na dofinansowanie kosztów odpraw dla nauczycieli - kwota 21.294 zł / Gimnazjum nr 2 /
O kwotę 12.990 zł zwiększa się dochody tego działu w związku z otrzymaniem zwrotu kosztów realizacji programów finansowanych z budżetu Unii Europejskiej / FEM , INTERREG/.
W dziale 801 zwiększa się dochody o kwotę 47.210 zł w tym z tytułu najmu i dzierżaw pomieszczeń szkół podstawowych oraz o kwotę 33.770 zł dochody z odpłatności za wyżywienie w Przedszkolach.
W dziale 851 zwiększenia dochodów dokonano w oparciu o porozumienia z Samorządem Województwa Pomorskiego, których przedmiotem jest udzielenie pomocy finansowej na realizację „Programu upowszechniania sportu wśród dzieci i młodzieży w Województwie Pomorskim. Program aktywnego - sport po 16” - 6.000 zł oraz powszechną naukę pływania 6.000 zł.
Na podstawie decyzji PUW nr FB.I-3050/84/MS/05 dokonano zwiększenia dochodów działu 853 o kwotę 5.543 zł z przeznaczeniem na współfinansowanie projektu w ramach INTERREG III B „ spotkanie kobiet przedsiębiorczych w rejonie Morza Bałtyckiego .
Dochody Działu 852 - Opieka społeczna zwiększono o kwotę 8.000 zł poprzez:
- zmniejszenie o 3.000 zł dochodów z usług Noclegowni i DDP w związku z niskimi dochodami osób przebywających w placówce oraz zmniejszeniu refundacji wydatków przez inne gminy,
- zwiększenie o 3.500 zł dochodów MOPS z tytułu otrzymania odszkodowania za zniszczone mienie
- zwiększenie o 7.500 zł dochodów za świadczone usługi opiekuńcze , z uwagi na zwiększoną ilość świadczonych usług.
Dochody działu 900 - Gospodarka Komunalna i Ochrona Środowiska zwiększa się o kwotę 1.702.500 zł , w tym:
- z tytułu dzierżawy urządzeń oczyszczalni ścieków - kwota 343.500 zł
- z tytułu sprzedaży składników oczyszczalni ścieków - kwota 1.359.000 zł
Dochody działu 926- Kultura Fizyczna i Sport w zakresie świadczonych usług zmniejsza się o kwotę 100.000 zł z uwagi na mniejszą niż planowano liczbę osób korzystających z basenu. O kwotę 4.200 zł zwiększa się dochody z tytułu pomocy finansowej uzyskanej w ramach porozumienia na dofinansowanie zajęć sportowych dla dzieci i młodzieży.
ZAŁĄCZNIK NR 2
Wydatki działu 600 w zakresie przewozu osób przez Zakład Komunikacji Miejskiej zwiększa się o kwotę 70.000 zł z uwagi na zmiany tras kursowania autobusów spowodowane przebudową ul. Zwycięstwa oraz budową ronda.
O kwotę 402.980 zł zmniejsza się plan wydatków na wydatki inwestycyjne w zakresie dróg publicznych gminnych , w tym:
- przebudowa mostu w ul. Waryńskiego - zmniejszenie o 177.000 zł
- budowa skrzyżowania Al.Niepodległości-Kossaka - zmniejszenie o kwotę 81.000 zł
-modernizacja ulic śródmieścia - zmniejszenie o kwotę 144.980 zł
Wydatki działu 700 - Gospodarka mieszkaniowa zwiększa się o kwotę 86.000 zł w tym :
- na przygotowanie do zasiedlenia lokali mieszkalnych - kwota 70.000 zł
- na remonty mieszkaniowych zasobów komunalnych - kwota 16.000 zł
Wydatki działu 750 - Administracja publiczna ulegają zwiększeniu o 28.000 zł , w tym:
- składka członkowska na Stowarzyszenie Lokalnej Organizacji Turystycznej „ Ziemia Lęborska” - kwota 16.000 zł
- na realizację programów w ramach Interreg - kwota 12.990 zł / w ramach otrzymanych środków/
W dziale tym dokonuje się również przeniesienia wydatków w wysokości:
- zmniejszając plan wydatków na składki na ubezpieczenie społeczne i zwiększając plan na wynagrodzenia osobowe - kwota 11.000 zł
- zmniejszając plan wydatków na zakupy inwestycyjne i zwiększając plan na zakup usług pozostałych - kwota 30.000 zł
Dokonuje się przeniesienia wydatków realizowanych w dziale 751 w ramach dotacji na aktualizację list wyborców poprzez zmniejszenie planu na zakup materiałów i wyposażenia o kwotę 2.454 zł i zwiększenie wydatków na wynagrodzenia - kwota 2.050 zł i pochodne - kwota 404 zł.
Wydatki działu 754 Bezpieczeństwo Publiczne i Ochrona Przeciwpożarowa zwiększa się o 19.663 zł w tym:
- na dofinansowanie zakupu samochodu operacyjno-rozpoznawczego dla Komendy Powiatowej
Straży Pożarnej w Lęborku w ramach pomocy finansowej dla Starostwa - kwota 10.000 zł
- na zakup energii elektrycznej w budynku Ochotniczej Straży Pożarnej - kwota 300 zł
- na wynagrodzenia i pochodne Straży Miejskiej - kwota 9.363 zł . Przy planowaniu budżetu na
2005 rok przyjęto wynagrodzenia dla osób zatrudnionych na czas nieokreślony.
Wydatki działu 757 - Obsługa Długu Publicznego zwieksza się o kwotę 330.000 zł w związku z udzieleniem poręczenia dla BISE SA z tytułu zaciągniętego przez MPEC kredytu w rachunku bieżącym. Poręczenie obowiązuje od 1 grudnia 2005 roku do 30 czerwca 2006 roku tj. do czasu całkowitej spłaty zadłużenia.
Na zwiększenie wydatków realizowanych przez placówki oświatowe w dziale 801 Oświata i Wychowanie oraz dziale 854 Edukacyjna Opieka Wychowawcza składają się otrzymane środki na realizację dodatkowych zajęć sportowych , dochody wypracowane przez placówki w zakresie wynajmu pomieszczeń , wpłaty na zakup żywności oraz otrzymane subwencje omówione zostały w załączniku nr 1 do uchwały. Na wnioski Dyrektorów jednostek przeniesienia między działami klasyfikacji budżetowej wydatków na wynagrodzenia i pochodne w ramach posiadanych środków nie spowodowały zwiększenia wydatków.
W dziale 801 Oświata i wychowanie w ramach pomocy finansowej dla Starostwa zwiększono wydatki o kwotę 2.000 zł na zakup sprzętu komputerowego dla Liceum Ogólnokształcącego nr 1 . Uległa zwiększeniu dotacja dla Społecznego Gimnazjum Językowego LTO o kwotę 6.105 zł z uwagi na zwiększoną ilość uczniów.
W dziale 851 Ochrona zdrowia zwiększono wydatki o 90.000 zł dla SPS ZOZ w Lęborku na remont pomieszczeń przeznaczonych na działalność poradni chirurgicznej i urazowo-ortopedycznej.
Wydatki działu 853- kwota 5.543 zł zwiększono w oparciu o otrzymaną dotację na współfinansowanie projektu „ Spotkanie kobiet przedsiębiorczych w rejonie Morza Bałtyckiego”.
Wydatki działu Gospodarka Komunalna i Ochrona Środowiska zwiększa się o 180.400 zł , w tym:
-na konserwację rowów melioracyjnych na terenie miasta - kwota 10.000 zł/ rozdz.90001 § 4300/
-na budowę sieci kanalizacji deszczowej przy obiektach komunalnych ul.Zwycięstwa- kwota 20.000 zł / rozdz.90001 § 6050/
-na oczyszczanie miasta w tym m.in. zakup soli i piasku oraz usług z przeznaczeniem na akcję „ Zima” - kwota 30.000 zł / rozdz.90003 § 4210 i 4300/
- na porządkowanie terenów przeznaczonych do sprzedaży i zakup usług związanych z dekoracją świąteczną w centrum miasta - kwota 15.000 zł / rozdz.90095 § 4300/
-bieżące utrzymanie budynku przejętego od ABB- kwota 20.000 zł / rozdz;90095 § 4300/
-przyłącze cieplne do przejętego budynku - kwota 85.400 zł / rozdz. 90095 § 6060/
W dziale 921 zwiększono dotacje dla Miejskiej Biblioteki Publicznej o 3.000 zł na zakup książek.
Wydatki działu 926 zwiększa się o 20.000 zł na zakup defibrylatora AED / § 6060/.
ZAŁĄCZNIK NR 3
Dochody działu 600 za zajęcie pasa drogowego wprowadzono w związku z likwidacją środka specjalnego. Z uwagi na brak wniosków na zajęcie pasa drogowego realizacja wstępnie zakładanych dochodów nie będzie możliwa. O kwotę 34.000 zł zmniejsza się również wydatki zaplanowane do realizacji w ramach tych dochodów.
Zmniejszenie dochodów i wydatków w dziale 851 związane jest ze zmianą klasyfikacji budżetowej. Dochody te wprowadzono do załącznika nr 1 w dziale 926 a wydatki w załączniku nr 2 w dziale 801.
ZAŁĄCZNIK NR 4
Dokonuje się zmniejszenia rezerwy celowej zaplanowanej na organizację robót publicznych i prac interwencyjnych . O kwotę 154.900 zł ulegają zmniejszeniu wydatki budżetu na rok 2005.
ZAŁĄCZNIK NR 5
W wyniku wprowadzonych zmian w załącznikach 1,2,4 planowany deficyt na rok 2005 ulega zmniejszeniu o kwotę 1.029.000 zł i wynosi 5.970.538 zł. Rozchody budżetu w roku 2005 stanowiące spłatę pożyczek i wykup obligacji wynoszą 1.654.540 zł . Źródła sfinansowania deficytu i rozchodów stanowią przychody z zaciągniętych pożyczek na finansowanie zadań realizowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej - 1.969.000 zł , przychody ze sprzedaży obligacji - 3.200.000 zł oraz przychody z innych rozliczeń krajowych - 2.456.078 zł .
ZAŁĄCZNIK NR 6
Wykaz zadań inwestycyjnych planowanych do realizacji na 2005 rok został uaktualniony poprzez wprowadzenie zmian omówionych w załączniku nr 2 do uchwały .
1
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Redaktor Andrzej Karbownik Data wytworzenia:
25 lis 2005
Osoba dodająca informacje
Andrzej Karbownik Data publikacji:
25 lis 2005, godz. 14:54
Osoba aktualizująca informacje
Andrzej Karbownik Data aktualizacji:
25 lis 2005, godz. 14:54