Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miasta Lębork

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Projekt Uchwały RM nr 2


Uchwała Nr .....................................

Rady Miejskiej w Lęborku

z dnia ...........................................

w sprawie: zmian w uchwale nr XXXII - 277/2004 Rady Miejskiej w Lęborku z dnia 23 grudnia 2004 roku w sprawie uchwalenia budżetu miasta Lęborka na 2005 rok.

Na podstawie: art. 18 ust. 2 pkt 4 i 9 lit.c, d, i, oraz art. 58 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity z 2001 roku Dz.U. Nr 142 poz. 1591 z późn. zm.) oraz art.52 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 26 listopada 1998 roku o finansach publicznych /tekst jednolity z 2003 roku Dz.U. Nr 15 poz. 148 z późn.zm./

uchwala się, co następuje:

§ 1

Dokonuje się zwiększenia dochodów i wydatków budżetu miasta na 2005 rok zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszej uchwały.

§ 2

Dokonuje się zmniejszenia i przeniesienia dochodów budżetu miasta na 2005 rok zgodnie z załącznikiem nr 2 do niniejszej uchwały.

§ 3

Dokonuje się zmniejszenia i przeniesienia wydatków budżetu miasta na 2005 rok zgodnie z załącznikiem nr 3 do niniejszej uchwały.

§ 4

Budżet miasta na 2005 rok ulega zmianie i wynosi:

Dochody kwota 64.059.973,91 zł

w tym dotacje na zadania zlecone 9.405.185,00 zł

Wydatki kwota 69.320.336,00 zł

w tym wydatki na zadania zlecone 9.405.185,00 zł

i zamyka się deficytem w wysokości 5.260.362,09 zł

§ 5

Zestawienie źródeł przychodów i rozchodów związanych z finansowaniem deficytu określa załącznik nr 4 do niniejszej uchwały.

§ 6

Załącznik nr 7 do uchwały nr XXXII-277/2004 Rady Miejskiej w Lęborku z dnia 23 grudnia 2004 roku w sprawie uchwalenia budżetu miasta Lęborka na 2005 rok p.n. “Wykaz zadań inwestycyjnych planowanych do realizacji na 2005 rok” otrzymuje brzmienie zgodne z załącznikiem nr 5 do niniejszej uchwały.

§ 7

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Lęborka.

§ 8

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego.

Załącznik nr 1

do Uchwały Nr ......................... Rady Miejskiej w Lęborku

z dnia .......................................

ZWIĘKSZENIE DOCHODÓW I WYDATKÓW

BUDŻETU MIASTA NA 2005 ROK

Dz.

Rozdz

§

Nazwa

dochody

wydatki

700

GOSPODARKA MIESZKANIOWA

132.980,00

70005

Gospodarka gruntami i nieruchomościami

132.980,00

6060

Wydatki na zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych

132.980,00

756

DOCHODY OD OSÓB PRAWNYCH, OD OSÓB FIZYCZNYCH I OD INNYCH JEDNOSTEK NIEPOSIADAJĄCYCH OSOBOWOŚCI PRAWNEJ ORAZ WYDATKI ZWIĄZANE Z ICH POBOREM

132.980,00

75615

Wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od czynności cywilnoprawnych, podatków i opłat lokalnych od osób prawnych i innych jedn. organizacyjnych

132.980,00

0310

Podatek od nieruchomości

112.852,00

0910

Odsetki od nieterminowych wpłat z tyt. podatków i opłat

20.128,00

801

OŚWIATA I WYCHOWANIE

154.675,91

4.000,00

80101

Szkoły podstawowe

4.000,00

4.000,00

0750

Dochody z najmu i dzierżawy składników majątk.

4.000,00

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

4.000,00

80110

Gimnazja

150.675,91

8538

Środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej przeznaczone na finansowanie programów i projektów realizowanych przez jednostki sektora finansów publicznych

150.675,91

851

OCHRONA ZDROWIA

4.871

4.871

85195

Pozostała działalność

4.871

4.871

2708

Środki na dofinansowanie własnych zadań bieżących gmin , powiatów, samorządów województw, pozyskane z innych źródeł

4.871

4218

Zakup materiałów i wyposażenia

4.871

Razem

292.526,91

141.851,00

Załącznik nr 2

do Uchwały Nr ......................... Rady Miejskiej w Lęborku

z dnia ........................................

ZMNIEJSZENIE I PRZENIESIENIE DOCHODÓW

BUDŻETU MIASTA NA 2005 ROK

Dz.

Rozdz.

§

Nazwa

Zwiększenie

Zmniejszenie

700

GOSPODARKA MIESZKANIOWA

10.000

70.000

70005

Gospodarka gruntami i nieruchomościami

10.000

70.000

0470

Wpływy z opłat za zarząd.użytkowanie i użytkowanie wieczyste nieruchomości

30.000

0760

Wpływy z tyt.przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności

30.000

0920

Pozostałe odsetki

10.000

0970

Wpływy z różnych dochodów

10.000

756

DOCHODY OD OSÓB PRAWNYCH, OD OSÓB FIZYCZNYCH I OD INNYCH JEDNOSTEK NIEPOSIADAJĄCYCH OSOBOWOŚCI PRAWNEJ ORAZ WYDATKI ZWIĄZANE Z ICH POBOREM

48.000

460.000

75601

Wpływy z podatku dochodowego od osób fizycznych

20.000

0350

Podatek od działalności gospodarczej os. fizycznych opłacany w formie karty podatkowej

20.000

75615

Wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od czynności cywilnoprawnych, podatków i opłat lokalnych od osób prawnych i innych jedn. organizacyjnych

40.000

80.000

0340

Podatek od środków transportowych

50.000

0500

Podatek od czynności cywilnoprawnych

30.000

0910

Odsetki od nieterminowych wpłat z tyt. podatków i opłat

40.000

75616

Wpływy z podatku rolnego, leśnego, podatku od spadków i darowizn, podatków od czynności cywilnoprawnych oraz podatków i opłat lokalnych od osób fizycznych

8.000

360.000

0310

Podatek od nieruchomości

250.000

0340

Podatek od środków transportowych

70.000

0450

Wpływy z opłaty administracyjnej

8.000

0910

Odsetki od nieterminowych wpłat z tyt. podatków i opłat

40.000

758

RÓŻNE ROZLICZENIA

12.990

75814

Różne rozliczenia finansowe

12.990

2701

Środki na dofinansowanie własnych zadań bieżących gmin (związków gmin), powiatów (związków powiatów), samorządów województw, pozyskane z innych źródeł

12.990

801

OŚWIATA I WYCHOWANIE

8.000

5.000

80101

Szkoły podstawowe

8.000

5.000

0750

Dochody z najmu i dzierżawy składników majątkowych

5.000

0830

Wpływy z usług

5.000

0920

Pozostałe odsetki

3.000

851

OCHRONA ZDROWIA

10.029

85195

Pozostała działalność

10.029

2708

Środki na dofinansowanie własnych zadań bieżących gmin (związków gmin), powiatów (związków powiatów), samorządów województw, pozyskane z innych źródeł

10.029

853

POZOSTAŁE ZADANIA W ZAKRESIE POLITYKI SPOŁECZNEJ

2.961

85395

Pozostała działalność

2.961

2708

Środki na dofinansowanie własnych zadań bieżących gmin (związków gmin), powiatów (związków powiatów), samorządów województw, pozyskane z innych źródeł

2.961

900

GOSPODARKA KOMUNALNA I OCHRONA ŚRODOWISKA

76.500

90001

Gospodarka ściekowa i ochrona wód

76.500

0750

Dochody z najmu i dzierżawy składników majątkowych

76.500

926

KULTURA FIZYCZNA I SPORT

13.000

83.000

92604

Instytucje kultury fizycznej

13.000

83.000

0750

Dochody z najmu i dzierżawy składników majątkowych

3.000

0830

Wpływy z usług

78.000

0960

Otrzymane spadki,zapisy i darowizny

5.000

0970

Wpływy z różnych dochodów

10.000

razem

168.490

630.990

Załącznik nr 3

do Uchwały Nr ......................... Rady Miejskiej w Lęborku

z dnia ........................................

ZMNIEJSZENIE I PRZENIESIENIE WYDATKÓW BUDŻETU MIASTA NA 2005 ROK

Dz.

Rozdz.

§

Nazwa

Zwiększenie

Zmniejszenie

400

WYTWARZANIE i ZAOPATRYWANIE W ENERGIĘ ELEKTRYCZNA , GAZ I WODĘ

19.000

40001

Dostarczanie ciepła

19.000

6050

Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych

19.000

600

TRANSPORT I ŁĄCZNOŚĆ

236.000

60016

Drogi publiczne gminne

236.000

6050

Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych

236.000

700

GOSPODARKA MIESZKANIOWA

480.000

70005

Gospodarka gruntami i nieruchomościami

80.000

4300

Zakup usług pozostałych

80.000

70095

Pozostała działalność

400.000

6050

Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych

400.000

754

BEZPIECZEŃSTWO PUBLICZNE I OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA

1.110

1.110

75416

Straż Miejska

1.110

1.110

4010

Wynagrodzenia osobowe pracowników

1.110

4110

Składki na ubezpieczenia społeczne

1.110

801

OŚWIATA I WYCHOWANIE

4.000

80101

Szkoły Podstawowe

4.000

4260

Zakup energii

4.000

852

OPIEKA SPOŁECZNA

200.000

85215

Dodatki mieszkaniowe

200.000

3110

Świadczenia społeczne

200.000

854

EDUKACYJNA OPIEKA WYCHOWAWCZA

4.000

85401

Świetlice szkolne

4.000

4010

Wynagrodzenia osobowe pracowników

4.000

900

GOSPODARKA KOMUNALNA I OCHRONA ŚRODOWISKA

87.000

90001

Gospodarka ściekowa i ochrona wód

87.000

6050

Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych

87.000

926

KULTURA FIZYCZNA I SPORT

40.000

40.000

92604

Instytucje kultury fizycznej

40.000

40.000

6050

Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych

40.000

6060

Wydatki na zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych

40.000

R A Z E M

45.110

1.067.110

  • Załącznik nr 4

  • do Uchwały nr.................

  • Rady Miejskiej w Lęborku

z dnia ...............................

Przychody i rozchody związane z finansowaniem

deficytu budżetowego w 2005 roku.

                • LP

§

WYSZCZEGÓLNIENIE

PRZYCHODY

ROZCHODY

1.

903

Przychody z zaciągniętych pożyczek na finansowanie zadań realizowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej

1.969.000,00

2.

931

Przychody ze sprzedaży innych papierów wartościowych (obligacje komunalne)

3.200.000,00

3.

955

Przychody z tytułu innych rozliczeń krajowych

1.896.578,00

4.

963

Spłaty pożyczek otrzymanych na finansowanie zadań realizowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej

150.675,91

5.

982

Wykup innych papierów wartościowych /obligacji komunalnych/

600.000,00

6.

992

Spłata otrzymanych

krajowych pożyczek i kredytów

1.054.540,00

R A Z E M

7.065.578,00

1.805.215,91

Załącznik nr 5

do Uchwały nr ..................

Rady Miejskiej w Lęborku

z dnia ...................... roku

Wykaz zadań inwestycyjnych planowanych do realizacji na 2005 rok

Dz.

Rozdz.

Nazwa

Kwota

400

WYTWARZANIE i ZAOPATRYWANIE W ENERGIĘ ELEKTRYCZNA , GAZ I WODĘ

1.000

40001

Dostarczanie ciepła

-likwidacja wymiennikowni MPEC przy ul. Wyszyńskiego -1.000,-

1.000

600

  • TRANSPORT I ŁĄCZNOŚĆ

5.054.370

60004

  • Lokalny Transport Zbiorowy

- zakup wiat przystankowych

20.000

60016

Drogi publiczne gminne , w tym:

Budowa i modernizacja dróg i ulic :

1/ dwupoziomowe skrzyżowanie drogi 214 Łeba-Kościerzyna z linią

PKP Gdańsk-Stargard Szczeciński /budowa tunelu/ -1.970.350 zł

2/ przebudowa ul. Zwycięstwa wraz z budową ronda - 1.500.000 zł

3/ przebudowa mostu w ul.Waryńskiego na rzece Łebie w Lęborku -

31.000 zł

4/budowa skrzyżowania - Al.Niepodległości - Kossaka - 6.000 zł

5/ modernizacja ulic śródmieścia - 155.020 zł , w tym :

-ul. M.Reja

-ul. M.Curie - Skłodowskiej

6/ budowa i modernizacja ulic -1.372.000 zł , w tym :

-ul. Marusarzówny

-ul. Staromiejska / zaplecze /

-ul. Władysława IV

-ul. Kaszubska

-ul. 3 Maja

-ul. Śląska / Chojnicka - Artylerzystów /

-ul. Kilińskiego

-ul. Klonowa i Dębowa

-ul. Spokojna

-modernizacja skrzyżowania Mostnika -Stryjewskiego oraz budowa

chodników w ulicy Mostnika

-ul. Łasaka

-ul. Wyspiańskiego

-budowa chodnika w parku za Starostwem

-wykonanie chodnika w ulicy Witosa

5.034.370

700

GOSPODARKA MIESZKANIOWA

283.950

70004

Różne jednostki obsługi gospodarki mieszkaniowej

- remonty mieszkaniowych zasobów komunalnych-233.950 zł

233.950

70095

Pozostała działalność

- budowa budynku komunalnego / prace projektowe / - 50.000 zł

50.000

750

ADMINISTRACJA PUBLICZNA

61.000

75023

Urzędy Gmin

- zakupy inwestycyjne i komputeryzacja Urzędu Miasta - 61.000 zł

61.000

801

OŚWIATA I WYCHOWANIE

3.119.200

80101

Szkoły Podstawowe

-wymiana okien z przebudową ściany - SP5 - 32.200 zł

-wymiana ogrodzenia boiska SP3 - 35.000zł

67.200

80104

Przedszkola

-remont schodów Przedszkola nr 2

15.000

80110

Gimnazja

-Budowa Miejskiej Hali Sportowej przy Gimnazjum nr 2 w Lęborku - 3.000.000 zł

-wymiana ogrodzenia i remont budynku /wieżyczka/ G1- 37.000 zł

3.037.000

852

POMOC SPOŁECZNA

4.000

85212

Świadczenia rodzinne oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego

- zakup zestawów komputerowych

4.000

900

GOSPODARKA KOMUNALNA I OCHRONA ŚRODOW.

1.169.000

90001

Gospodarka ściekowa i ochrona wód

-budowa i modernizacja oczyszczalni ścieków - 513.000 zł

-sieci kanalizacji deszczowej przy obiektach komunalnych ul.Zwycięstwa - 20.000

533.000

90015

Oświetlenie ulic

-budowa i modernizacja oświetlenia , w tym :

-ul. Wielkopolska

-ul. Głowackiego

-ul. Pułaskiego

-ul. Spokojna

-ul. Legionów Polskich - Słowackiego

-ul. Kaszubska

- ul. Pomorska

200.000

90017

Zakłady gospodarki komunalnej

-zakupy inwestycyjne i komputeryzacja MZGK

10.600

90095

Pozostała działalność

-dokumentacje i ekspertyzy - 200.000 zł

-remont stawu przy ul. Dworcowej - 140.000 zł

-przyłącze cieplne do budynku przejętego od ABB-ZWAR - 85.400

425.400

921

KULTURA I OCHRONA DZIEDZICTWA NARODOWEGO

65.000

92116

Biblioteki

- remont elewacji budynku biblioteki - 50.000zł

50.000

92120

Ochrona i konserwacja zabytków , w tym :

-iluminacja obiektów zabytkowych - 15.000 zł

15.000

926

KULTURA FIZYCZNA I SPORT

149.000

92601

Obiekty sportowe

-modernizacja stadionu / prace projektowe /- 50.000 zł

-remont płyty bocznej stadionu miejskiego - 27.000 zł

-remont wymiennikowni ciepła na Pływalni Miejskiej - 12.000 zł

89.000

92604

Instytucje kultury fizycznej

-zakup samochodu-40.000 zł

-zakup defibrylatora AED - 20.000

60.000

R A Z E M

9.906.520

Uzasadnienie do uchwały Rady Miejskiej

w sprawie zmian w uchwale nr XXXII-277/2004 Rady Miejskiej w Lęborku

z dnia 23 grudnia 2004 roku

w sprawie uchwalenia budżetu miasta Lęborka na 2005 rok

załącznik nr 1

W związku z przejęciem działki nr 302/4 przy ul. Słupskiej będącej we wieczystym użytkowaniu PKP za zaległości podatkowe dokonuje się zwiększenia dochodów z tytułu podatku od nieruchomości i odsetek oraz zwiększenia wydatków o kwotę 132.980 zł

Dokonuje się zwiększenia o kwotę 4.000 dochodów z tytułu najmu i dzierżawy pomieszczeń Szkoły Podstawowej nr 8 oraz wydatków o kwotę 4.000 zł z przeznaczeniem na zakup materiałów i wyposażenia .

załącznik nr 2

Zmniejszenia dochodów dokonano w oparciu o szczegółową analizę wykonania dochodów za 11 miesięcy .

O kwotę 30.000 zł zmniejszono plan dochodów z opłat za wieczyste użytkowanie z uwagi na niższą niż zakładano ściągalność zaległości.

O kwotę 30.000 zł zmniejszono plan dochodów z tytułu przekształcenia prawa wieczystego użytkowania w prawo własności z uwagi na niższą niż zakładano liczbę wydanych decyzji oraz ze zwiększeniem sie zaległości z tego tytułu.

Plan z tytułu odsetek zmniejszono o 10.000 zł jednocześnie zwiększając o tą kwotę plan dochodów z tytułu różnych wpływów.

Wpływy ze zryczałtowanego podatku dochodowego oraz wpływy z karty podatkowej

/ rozdział 76501/ zmniejszono o 20.000 zł w oparciu o wykonanie tych dochodów za 11 m-cy.

Plan dochodów z podatku od środków transportowych zmniejszono o 120.000 zł w tym od osób prawnych o 50.000 zł i od osób fizycznych o 70.000 zł z uwagi na niższą niż planowano ściągalność zadłużenia.

Plan dochodów z podatku od czynności cywilnoprawnych zmniejszono o 30.000 zł . Dochody te realizowane są bezpośrednio przez Urząd Skarbowy.

Plan odsetek w wysokości 40.000 zł przeniesiono z rozdziału 75616 „ ......wpływy od osób fizycznych „ do rozdziału 75615 „ ...wpływy od osób prawnych”.

Przeniesienia w zakresie zmniejszenia planu dochodów w rozdziale 75814 o kwotę

12.990 zł , zwiększenie planu o kwotę 10.029 - rozdział 85195 , o kwotę 2.961 - rozdział 85395 dokonano z uwagi na zmianę klasyfikacji budżetowej.

Na wniosek Dyrektora Zespołu szkół nr 3 dokonano przeniesienia planu dochodów w wysokości 5.000 zł zmniejszając wpływy z usług z równoczesnym zwiększeniem dochodów z najmu .

W dziale 900 dokonano zwiększenia dochodów z dzierżawy składników majątkowych / oczyszczalnia / o 76.500 zł.

W dziale 926 Kultura Fizyczna i Sport zwiększono dochody z najmu o 3.000 zł i o 10.000 zł z tyt.różnych dochodów.Jednocześnie zmniejszono planowane dochody z darowizn o 5.000 zł / zadeklarowane kwoty nie wpłynęły do budżetu/ oraz o 78.000 zł dochody z tytułu usług świadczonych przez Pływalnię. Powyższych zmian dokonano na wniosek Dyrektora jednostki.

Załącznik nr 3

Wydatki zaplanowane na likwidację wymiennikowni MPEC przy ul. Wyszyńskiego poniesiono w wysokości 840 zł.Zmniejszenie planu wydatków na to zadanie wynosi 19.000 zł

W dziale 600 Drogi Publiczne gminne odstąpiono od realizacji zadania „ modernizacja ul.Waryńskiego Etap I” w związku z tym dokonano zmniejszenia wydatków zaplanowanych na to zadanie w kwocie 372.000 zł zwiekszając jednocześnie plan wydatków o kwotę 136.000 zł na realizację zadania pn. „ budowa i modernizacja ulic”.

Z uwagi na niższe niż planowano wydatki realizowane w rozdziałalch gospodarka gruntami i nieruchomościami dokonano zmniejszenia planu o kwotę 80.000 zł . Na budowę budynku komunalnego poniesiono wydatki w wysokosci 8.440 zł , realizacja zadania nastąpi w 2006 roku stąd zmniejszenie planu o 400.000 zł.

W rozdziale Straż Miejska dokonuje się przeniesienia planu wydatków w wysokości 1.110 zł / zmniejszenie - składki na ZUS , zwiekszenie - wynagrodzenie osobowe. Przeniesienie podyktowane jest rozliczeniem wynagrodzeń za 2005 rok.

Przeniesienia z rozdziału 80101 Szkoły podstawowe / zakup energii / na kwotę 4.000 zł do rozdziału 85401 świetlice szkolne / wynagrodzenia osobowe / dokonane zostało na wniosek Dyrektora Szkoły podstawowej nr 5 w związku z wypłatą odprawy dla pracownika odchodzącego na emeryturę.

Z uwagi na zmniejszającą się ilość osób korzystających z dodatku mieszkaniowego dokonuje się zmniejszenia planowanych wydatków o kwotę 200.000 zł .

W związku z zakończeniem zadania inwestycyjnego” budowa i modernizacja oczyszczalni ścieków „ dokonuje się zmniejszenia planu wydatków o kwotę 87.000 zł .

Przeniesienia między paragrafami w rozdziale Instytucje kultury fizycznej mają charakter porządkowy .

Załącznik nr 4

W wyniku dokonanych zmian deficyt uległ zmniejszeniu o kwotę 559.500 zł . Żródła jego finansowania przedstawia załacznik nr 4 do uchwały.

14


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Redaktor Ewa Dzitko-Szybisty

Data wytworzenia:
28 gru 2005

Osoba dodająca informacje

Ewa Dzitko-Szybisty

Data publikacji:
28 gru 2005, godz. 11:52

Osoba aktualizująca informacje

Ewa Dzitko-Szybisty

Data aktualizacji:
28 gru 2005, godz. 11:52