Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miasta Lębork

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Projekt Uchwały RM w sprawie zmian w uchwale nr XLVI-425/2005 Rady Miejskiej w Lęborku z dnia 28 grudnia 2005 r. w sprawie uchwalenia budżetu miasta Lęborka na 2006 rok.


Uchwała Nr ……………

Rady Miejskiej w Lęborku

z dnia …………….

w sprawie: zmian w uchwale nr XLVI - 425/2005 Rady Miejskiej w Lęborku z dnia 28 grudnia 2005 roku w sprawie uchwalenia budżetu miasta Lęborka na 2006 rok.

Na podstawie: art. 18 ust. 2 pkt 4 i 9 lit.c, d, i, oraz art. 58 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity z 2001 roku Dz.U. Nr 142 poz. 1591 z późn. zm.) oraz art.86 ust.1 i 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych / Dz.U.Nr 249 poz. 2104 z późn.zm./

uchwala się, co następuje:

§ 1

Dokonuje się zwiększenia dochodów budżetu miasta na 2006 rok zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszej uchwały.

§ 2

Dokonuje się zwiększenia wydatków budżetu miasta na 2006 rok zgodnie z załącznikiem nr 2 do niniejszej uchwały.

§ 3

Dokonuje się przeniesienia wydatków budżetu miasta Lęborka na 2006 rok zgodnie z załącznikiem nr 3 do niniejszej uchwały.

§ 4

Budżet miasta na 2006 rok ulega zmianie i wynosi:

Dochody kwota 67.954.095,60 zł

w tym dotacje na zadania zlecone 10.590.250 zł

Wydatki kwota 76.432.802,00 zł

w tym wydatki na zadania zlecone 10.590.250 zł

i zamyka się deficytem w wysokości 8.478.706,40 zł

§ 5.

  1. Udziela się poręczenia finansowego do kwoty 432.000 zł dla Banku Inicjatyw Społeczno - Ekonomicznych S.A. Oddział w Gdyni z tytułu zaciągniętego przez Miejskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej Sp. z o.o. w Lęborku kredytu w rachunku bieżącym.

  2. Kwota udzielonego poręczenia obejmuje kapitał i odsetki.

  3. Poręczenie obowiązuje w okresie kredytowania tj. od 20 czerwca 2006 roku do 19 czerwca 2007 roku.

§ 6

Załącznik nr 3 do uchwały nr XLVI-425 / 2005 Rady Miejskiej w Lęborku

z dnia 28.12.2005r. pn. „ Przychody i rozchody związane z finansowaniem deficytu budżetowego w 2006 roku” otrzymuje brzmienie zgodne z załącznikiem nr 4 do niniejszej uchwały.

§ 7

Załącznik nr 6 do uchwały nr nr XLVI-425 / 2005 Rady Miejskiej w Lęborku

z dnia 28.12.2005 r. w sprawie uchwalenia budżetu miasta Lęborka na 2006 rok p.n. “Wykaz zadań inwestycyjnych planowanych do realizacji na 2006 rok” otrzymuje brzmienie zgodne z załącznikiem nr 5 do niniejszej uchwały.

§ 8

Załącznik nr 7 do uchwały nr nr XLVI-425 / 2005 Rady Miejskiej w Lęborku

z dnia 28.12.2005 r. w sprawie uchwalenia budżetu miasta Lęborka na 2006 rok pn. „Wieloletni Plan Inwestycyjny na lata 2006-2009 - „WPI”” otrzymuje brzmienie zgodne z załącznikiem nr 6 do niniejszej uchwały.

§ 9

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Lęborka.

§ 10

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego.

Uzasadnienie do uchwały Rady Miejskiej

w sprawie zmian w uchwale nr XLVI- 425/2005 Rady Miejskiej w Lęborku z dnia 28 grudnia 2005 roku w sprawie uchwalenia budżetu miasta Lęborka na 2006 rok.

Załacznik nr 1

Dokonuje się zwiększenia dochodów budżetu miasta o kwotę 1.133.420,26 zł , w tym:

  1. W dziale 600 - Transport i łączność o kwotę 2.000 zł w związku z otrzymaniem odszkodowania z PZU za zniszczone mienie / barierki przy chodnikach /.

  1. W dziale 756 Dochody od osób prawnych , osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem - o kwotę 328.639 zł z tego :

- dochody z opłaty eksploatacyjnej o 7.000 zł , w związku z otrzymaną informacją z

Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego dotyczącą tej opłaty za wydobytą kopalinę ze

złoża na terenie Lęborka.

- udziały w podatku dochodowym od osób fizycznych o 121.639 zł na podstawie pisma

Ministerstwa Finansów nr ST -3-4820-5/2006

- udziały w podatku dochodowym od osób prawnych o kwotę 200.000 zł. Plan dochodów z tego tytułu przyjęto do budżetu w oparciu o wykonanie z roku ubiegłego powiększone o współczynnik inflacji . Z wykonania dochodów za m-ce I-IV roku bieżącego wynika , że dochody z tego tytułu będą wyższe o około 200.00 zł.

  1. W dziale 758 - Różne rozliczenia finansowe o kwotę 207.532 zł z tego:

- część oświatowa subwencji ogólnej - kwota 188.532 zł - na podstawie pisma MF nr

ST-3-4820-5/2006.

-wpływy z różnych dochodów - kwota 19.000 zł , dochody te stanowią rozliczenia z lat ubiegłych i dotyczą zwrotu poniesionych kosztów związanych ze sprzedażą nieruchomości.

4. W dziale 801 - Oświata i Wychowanie - o kwotę 595.249,26 zł w związku z otrzymaniem środków z budżetu Unii Europejskiej na finansowanie zadania „ Budowa Miejskiej Hali Sportowej przy Gimnazjum nr 2 w Lęborku „. Dochody z tego tytułu stanowią spłatę pożyczki otrzymanej na realizację tego zadania / prefinansowanie/.

W załaczniku nr 4 do uchwały pn. Przychody i rozchody związane z finansowaniem

deficytu budżetowego w 2006 roku poz.5 - § 963 zwiększa się o kwotę 595.249,26 zł .

W wyniku tej zmiany deficyt na rok 2006 uległ zmniejszeniu o 595.249,26 zł i wynosi 8.478.706,40 zł.

12

Załacznik nr 2

Zwiększenia wydatków dokonano o kwotę 538.171 zł w tym:

- na remonty cząstkowe dróg i chodników - 50.000 zł / dz.600 rozdział 60016 /

- na zakup materiałów budowlanych do wykonania remontów lokali komunalnych we własnym zakresie - 5.750 zł / dz.700 rozdział 70004 /

- remonty lokali mieszkalnych przygotowywanych do zasiedlenia - 20.250 zł / dz.700 rozdział 70004/

- remonty lokali komunalnych w zakresie przestawienia 20 szt pieców kaflowych, wymiany stolarki okiennej - 5 szt. , wymiany drzwi wejściowych do budynków - 3 szt. - kwota 34.000 zł / dz.700 rozdział 70004/

- zakup materiałów do remontu pomieszczeń OSP - kwota 4.000 zł / dz.754 rozdział 75412/

- na pokrycie kosztów postępowania sądowego - kwota 36.200 zł / dz.758 rozdział 75814/

- przebudowa przepustu przy ul. Pułaskiego - 13.000 zł / dz. 900 rozdział 90001 /

- regulacja koryta cieku Świnucha na wysokości Firmy „Robex” w granicach działki miejskiej - 5.000 zł / dz.900 rozdział 90001/

- oczyszczanie miasta - 273.551 zł / dz.900 rozdział 90003 /

- zagospodarowanie terenów zielonych przy ul. Zwycięstwa, Rondo Solidarności , ul. Kaszubska, relokacja boiska przy ul. Kusocińskiego - 48.000 zł / dz.900 rozdział 90004/

- dozór budynku biurowca przy ul. Wyszyńskiego - 30.500 zł / dz.900 rozdział 90017/

- wypłaty nagród jubileuszowych oraz dodatków stażowych dla repatriantów, zgodnie z ustawą o promocji zatrudnienia zaliczono staż pracy repatriantów za granicą - kwota 17.920 zł / dz..926 rozdział 92604/.

Załącznik nr 3

W związku ze zmniejszeniem planu wydatków w 2006 roku kwota 1.950.000 zł na budowę budynku komunalnego dokonuje się zwiększenia o tą kwotę wydatków w następujących pozycjach :

- budowa i modernizacja dróg i ulic - kwota 1.105.000 zł / dz.6,rozdział 60016/

- dopłaty do przewozów Zakładu Komunikacji Miejskiej - 160.000 zł / dz.600 rozdział 60014/

- zwiększenie udziałów w spółce LTBS - 180.000 zł / dz.700 rozdział 70021/

- wymiana ogrodzenia boiska przy SP nr 3 - 55.000 zł / dz.801 rozdział 80101/

- prace remontowe w Gimnazjum nr 2 związane z budową hali sportowej - kwota 160.000 zł / dz.801 rozdział 80110/

- budowa i urządzanie placów zabaw - 50.000 zł / dz.900 rozdział 90004/

- remont i adaptacja Kina - 180.000 zł / dz.921 rozdział 92105/

- wyposażenie Skate Parku - 60.000 zł / dz.926 rozdział 92601/

Dodatkowo dokonano przeniesienia wydatków bieżących Szkoły Podstawowej nr 8 na zakupy inwestycyjne - kwota 7.300 zł / zakup zmywarki / - dz.854 rozdział 85401 oraz dokonano przeniesienia odsetek w wysokości 15.000 zł od pożyczek na prefinansowanie zadań współfinansowanych ze środków pochodzących z unii Europejskiej z działu 801 rozdział 80110 do działu 757 Obsługa Długu Publicznego .

Załącznik nr 5 pn Wykaz zadań inwestycyjnych planowanych do realizacji w 2006 roku został uaktualniony poprzez wprowadzenie zmian wynikających z niniejszej uchwały oraz wprowadzono do realizacji :

- w dziale 600 - budowa i modernizacja dróg i ulic - ulice Sportową BIS, Kolejarzy , chodniki w Parku Michalskiego natomiast zrezygnowano z „ budowy zatoki autobusowej przy browarze”.

- w dziale 900 - budowa i modernizacja oświetlenia przyjęto do realizacji oświetlenie drogi od Drętowa do ul. Kaszubskiej , oświetlenie ul. Obrońców Wybrzeża oraz Park przy dworcu PKS.

Z dniem 20 czerwca 2006 roku udziela się poręczenia finansowego do kwoty 432.000 zł dla Banku BISE z tytułu zaciągniętego przez MPEC kredytu w rachunku bieżącym w okresie od 20.06.2006 roku do 19.06.2007 r . Poręczenie zapisane w uchwale budżetowej wygasa z dniem 19 czerwca 2006. W związku z tym, że kwota poręczenia nie ulega zmianie, poręczenie nie powoduje zmian w budżecie miasta .


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
zal do 1 L (DOC, 220.00Kb) 2006-06-20 12:24:34 21
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Redaktor Andrzej Karbownik

Data wytworzenia:
20 cze 2006

Osoba dodająca informacje

Andrzej Karbownik

Data publikacji:
20 cze 2006, godz. 12:23

Osoba aktualizująca informacje

Andrzej Karbownik

Data aktualizacji:
20 cze 2006, godz. 12:23