Projekt Uchwały RM w sprawie zmian w uchwale nr XLVI-425/2005 Rady Miejskiej w Lęborku z dnia 28 grudnia 2005 r. w sprawie uchwalenia budżetu miasta Lęborka na 2006 rok.
Uchwała Nr ……………
Rady Miejskiej w Lęborku
z dnia …………….
w sprawie: zmian w uchwale nr XLVI - 425/2005 Rady Miejskiej w Lęborku z dnia 28 grudnia 2005 roku w sprawie uchwalenia budżetu miasta Lęborka na 2006 rok.
Na podstawie: art. 18 ust. 2 pkt 4 i 9 lit.c, d, i, oraz art. 58 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity z 2001 roku Dz.U. Nr 142 poz. 1591 z późn. zm.) oraz art.86 ust.1 i 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych / Dz.U.Nr 249 poz. 2104 z późn.zm./
uchwala się, co następuje:
§ 1
Dokonuje się zwiększenia dochodów budżetu miasta na 2006 rok zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszej uchwały.
§ 2
Dokonuje się zwiększenia wydatków budżetu miasta na 2006 rok zgodnie z załącznikiem nr 2 do niniejszej uchwały.
§ 3
Dokonuje się przeniesienia wydatków budżetu miasta Lęborka na 2006 rok zgodnie z załącznikiem nr 3 do niniejszej uchwały.
§ 4
Budżet miasta na 2006 rok ulega zmianie i wynosi:
Dochody kwota 67.954.095,60 zł
w tym dotacje na zadania zlecone 10.590.250 zł
Wydatki kwota 76.432.802,00 zł
w tym wydatki na zadania zlecone 10.590.250 zł
i zamyka się deficytem w wysokości 8.478.706,40 zł
§ 5.
Udziela się poręczenia finansowego do kwoty 432.000 zł dla Banku Inicjatyw Społeczno - Ekonomicznych S.A. Oddział w Gdyni z tytułu zaciągniętego przez Miejskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej Sp. z o.o. w Lęborku kredytu w rachunku bieżącym.
Kwota udzielonego poręczenia obejmuje kapitał i odsetki.
Poręczenie obowiązuje w okresie kredytowania tj. od 20 czerwca 2006 roku do 19 czerwca 2007 roku.
§ 6
Załącznik nr 3 do uchwały nr XLVI-425 / 2005 Rady Miejskiej w Lęborku
z dnia 28.12.2005r. pn. „ Przychody i rozchody związane z finansowaniem deficytu budżetowego w 2006 roku” otrzymuje brzmienie zgodne z załącznikiem nr 4 do niniejszej uchwały.
§ 7
Załącznik nr 6 do uchwały nr nr XLVI-425 / 2005 Rady Miejskiej w Lęborku
z dnia 28.12.2005 r. w sprawie uchwalenia budżetu miasta Lęborka na 2006 rok p.n. “Wykaz zadań inwestycyjnych planowanych do realizacji na 2006 rok” otrzymuje brzmienie zgodne z załącznikiem nr 5 do niniejszej uchwały.
§ 8
Załącznik nr 7 do uchwały nr nr XLVI-425 / 2005 Rady Miejskiej w Lęborku
z dnia 28.12.2005 r. w sprawie uchwalenia budżetu miasta Lęborka na 2006 rok pn. „Wieloletni Plan Inwestycyjny na lata 2006-2009 - „WPI”” otrzymuje brzmienie zgodne z załącznikiem nr 6 do niniejszej uchwały.
§ 9
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Lęborka.
§ 10
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego.
Uzasadnienie do uchwały Rady Miejskiej
w sprawie zmian w uchwale nr XLVI- 425/2005 Rady Miejskiej w Lęborku z dnia 28 grudnia 2005 roku w sprawie uchwalenia budżetu miasta Lęborka na 2006 rok.
Załacznik nr 1
Dokonuje się zwiększenia dochodów budżetu miasta o kwotę 1.133.420,26 zł , w tym:
W dziale 600 - Transport i łączność o kwotę 2.000 zł w związku z otrzymaniem odszkodowania z PZU za zniszczone mienie / barierki przy chodnikach /.
W dziale 756 Dochody od osób prawnych , osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem - o kwotę 328.639 zł z tego :
- dochody z opłaty eksploatacyjnej o 7.000 zł , w związku z otrzymaną informacją z
Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego dotyczącą tej opłaty za wydobytą kopalinę ze
złoża na terenie Lęborka.
- udziały w podatku dochodowym od osób fizycznych o 121.639 zł na podstawie pisma
Ministerstwa Finansów nr ST -3-4820-5/2006
- udziały w podatku dochodowym od osób prawnych o kwotę 200.000 zł. Plan dochodów z tego tytułu przyjęto do budżetu w oparciu o wykonanie z roku ubiegłego powiększone o współczynnik inflacji . Z wykonania dochodów za m-ce I-IV roku bieżącego wynika , że dochody z tego tytułu będą wyższe o około 200.00 zł.
W dziale 758 - Różne rozliczenia finansowe o kwotę 207.532 zł z tego:
- część oświatowa subwencji ogólnej - kwota 188.532 zł - na podstawie pisma MF nr
ST-3-4820-5/2006.
-wpływy z różnych dochodów - kwota 19.000 zł , dochody te stanowią rozliczenia z lat ubiegłych i dotyczą zwrotu poniesionych kosztów związanych ze sprzedażą nieruchomości.
4. W dziale 801 - Oświata i Wychowanie - o kwotę 595.249,26 zł w związku z otrzymaniem środków z budżetu Unii Europejskiej na finansowanie zadania „ Budowa Miejskiej Hali Sportowej przy Gimnazjum nr 2 w Lęborku „. Dochody z tego tytułu stanowią spłatę pożyczki otrzymanej na realizację tego zadania / prefinansowanie/.
W załaczniku nr 4 do uchwały pn. Przychody i rozchody związane z finansowaniem
deficytu budżetowego w 2006 roku poz.5 - § 963 zwiększa się o kwotę 595.249,26 zł .
W wyniku tej zmiany deficyt na rok 2006 uległ zmniejszeniu o 595.249,26 zł i wynosi 8.478.706,40 zł.
12
Załacznik nr 2
Zwiększenia wydatków dokonano o kwotę 538.171 zł w tym:
- na remonty cząstkowe dróg i chodników - 50.000 zł / dz.600 rozdział 60016 /
- na zakup materiałów budowlanych do wykonania remontów lokali komunalnych we własnym zakresie - 5.750 zł / dz.700 rozdział 70004 /
- remonty lokali mieszkalnych przygotowywanych do zasiedlenia - 20.250 zł / dz.700 rozdział 70004/
- remonty lokali komunalnych w zakresie przestawienia 20 szt pieców kaflowych, wymiany stolarki okiennej - 5 szt. , wymiany drzwi wejściowych do budynków - 3 szt. - kwota 34.000 zł / dz.700 rozdział 70004/
- zakup materiałów do remontu pomieszczeń OSP - kwota 4.000 zł / dz.754 rozdział 75412/
- na pokrycie kosztów postępowania sądowego - kwota 36.200 zł / dz.758 rozdział 75814/
- przebudowa przepustu przy ul. Pułaskiego - 13.000 zł / dz. 900 rozdział 90001 /
- regulacja koryta cieku Świnucha na wysokości Firmy „Robex” w granicach działki miejskiej - 5.000 zł / dz.900 rozdział 90001/
- oczyszczanie miasta - 273.551 zł / dz.900 rozdział 90003 /
- zagospodarowanie terenów zielonych przy ul. Zwycięstwa, Rondo Solidarności , ul. Kaszubska, relokacja boiska przy ul. Kusocińskiego - 48.000 zł / dz.900 rozdział 90004/
- dozór budynku biurowca przy ul. Wyszyńskiego - 30.500 zł / dz.900 rozdział 90017/
- wypłaty nagród jubileuszowych oraz dodatków stażowych dla repatriantów, zgodnie z ustawą o promocji zatrudnienia zaliczono staż pracy repatriantów za granicą - kwota 17.920 zł / dz..926 rozdział 92604/.
Załącznik nr 3
W związku ze zmniejszeniem planu wydatków w 2006 roku kwota 1.950.000 zł na budowę budynku komunalnego dokonuje się zwiększenia o tą kwotę wydatków w następujących pozycjach :
- budowa i modernizacja dróg i ulic - kwota 1.105.000 zł / dz.6,rozdział 60016/
- dopłaty do przewozów Zakładu Komunikacji Miejskiej - 160.000 zł / dz.600 rozdział 60014/
- zwiększenie udziałów w spółce LTBS - 180.000 zł / dz.700 rozdział 70021/
- wymiana ogrodzenia boiska przy SP nr 3 - 55.000 zł / dz.801 rozdział 80101/
- prace remontowe w Gimnazjum nr 2 związane z budową hali sportowej - kwota 160.000 zł / dz.801 rozdział 80110/
- budowa i urządzanie placów zabaw - 50.000 zł / dz.900 rozdział 90004/
- remont i adaptacja Kina - 180.000 zł / dz.921 rozdział 92105/
- wyposażenie Skate Parku - 60.000 zł / dz.926 rozdział 92601/
Dodatkowo dokonano przeniesienia wydatków bieżących Szkoły Podstawowej nr 8 na zakupy inwestycyjne - kwota 7.300 zł / zakup zmywarki / - dz.854 rozdział 85401 oraz dokonano przeniesienia odsetek w wysokości 15.000 zł od pożyczek na prefinansowanie zadań współfinansowanych ze środków pochodzących z unii Europejskiej z działu 801 rozdział 80110 do działu 757 Obsługa Długu Publicznego .
Załącznik nr 5 pn Wykaz zadań inwestycyjnych planowanych do realizacji w 2006 roku został uaktualniony poprzez wprowadzenie zmian wynikających z niniejszej uchwały oraz wprowadzono do realizacji :
- w dziale 600 - budowa i modernizacja dróg i ulic - ulice Sportową BIS, Kolejarzy , chodniki w Parku Michalskiego natomiast zrezygnowano z „ budowy zatoki autobusowej przy browarze”.
- w dziale 900 - budowa i modernizacja oświetlenia przyjęto do realizacji oświetlenie drogi od Drętowa do ul. Kaszubskiej , oświetlenie ul. Obrońców Wybrzeża oraz Park przy dworcu PKS.
Z dniem 20 czerwca 2006 roku udziela się poręczenia finansowego do kwoty 432.000 zł dla Banku BISE z tytułu zaciągniętego przez MPEC kredytu w rachunku bieżącym w okresie od 20.06.2006 roku do 19.06.2007 r . Poręczenie zapisane w uchwale budżetowej wygasa z dniem 19 czerwca 2006. W związku z tym, że kwota poręczenia nie ulega zmianie, poręczenie nie powoduje zmian w budżecie miasta .
Załączniki do pobrania
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
zal do 1 L (DOC, 220.00Kb) | 2006-06-20 12:24:34 | 21 |
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Redaktor Andrzej Karbownik Data wytworzenia:
20 cze 2006
Osoba dodająca informacje
Andrzej Karbownik Data publikacji:
20 cze 2006, godz. 12:23
Osoba aktualizująca informacje
Andrzej Karbownik Data aktualizacji:
20 cze 2006, godz. 12:23