Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miasta Lębork

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Projekt uchwały w sprawie nadania Statutu Młodzieżowej Rady Miasta Lęborka.


UCHWAŁA NR…………

Rady Miejskiej w Lęborku

z dnia……………………

 

 

w sprawie: powołania Młodzieżowej Rady Miasta Lęborka i nadania jej statutu.

 

na podstawie: art. 5b ust. 2 i 3 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2013r., poz. 594 z późn. zm.)

 

 

uchwala się, co następuje

 

§ 1

Powołuje się Młodzieżową Radę Miasta Lęborka.

§ 2

 

Nadaje się Statut Młodzieżowej Rady Miasta Lęborka stanowiący załącznik nr 1 do niniejszej uchwały.

 

§ 3

 

Traci moc Uchwała Nr XVI-149/2003 Rady Miejskiej w Lęborku z dnia 15 grudnia 2003 r. w sprawie wyrażenia zgody na utworzenie Młodzieżowej Rady Miasta Lęborka.

 

§ 4

 

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Lęborka.

 

§ 5

 

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik nr 1

do Uchwały nr……………..

Rady Miasta Lęborka

z dnia………………………..

 

 

Statut

 

Młodzieżowej Rady Miasta Lęborka

 

 

 

Rozdział 1

Postanowienia ogólne

 

§ 1

  1. Statut określa zasady powołania, działania, cel i zadania Młodzieżowej Rady Miasta Lęborka, zwanej dalej „Radą”.

  2. Rada jest reprezentacją młodzieży - uczniów szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych, jak również zespołu szkół w skład których wchodzą szkoły gimnazjalne i ponadgimnazjalne mające swą siedzibę w mieście Lębork, zwanych dalej „szkołami”.

  3. Podstawą działalności Rady jest praca społeczna Radnych, która wykonuje swoje zadania bezpłatnie i w interesie młodzieży.

  4. Rada nie jest związana z żadną partią polityczną lub ugrupowaniem politycznym.

  5. Kadencja Rady trwa 2 lata. Czas trwania kadencji liczony jest od daty wyborów.

  6. MRM Lęborka obraduje na sesjach, które odbywać się będą w Sali rajców Urzędu Miejskiego w Lęborku.

  7. Rada nie posiada osobowości prawnej.

  8. MRM jest wspierana przez organizację pozarządową wyłonioną w drodze otwartego konkursu ofert na jedną kadencję.

  9. W skład rady wchodzi 21 osób.

 

 

Rozdział 2

Cele i środki działania

 

§ 2

Celem działania Rady jest:

  • upowszechnienie idei samorządowej wśród młodzieży oraz zwiększenie aktywności młodych ludzi w mieście Lębork.

  • zapewnienie uczestnictwa młodzieży w procesie podejmowania decyzji bezpośrednio wpływających na sposób i jakość ich życia.

  • reprezentowanie postaw i potrzeb środowiska młodzieży wobec władz samorządowych oraz instytucji zewnętrznych.

 

§ 3

Rada realizuje swoje cele poprzez:

  1. opiniowanie projektów uchwał Rady Miasta w Lęborku regulujących sprawy istotne dla środowiska młodzieżowego, w sposób uwzględniający opinie i postulaty zgłaszane przez młodzież miasta Lęborka;

  2. inicjowanie działań dotyczących życia młodych ludzi w mieście;

  3. podejmowanie działań propagujących cele Rady, szczególnie w zakresie upowszechniania idei samorządowej;

  4. inspirowanie i koordynowanie inicjatyw młodych ludzi;

  5. prowadzenie działalności informacyjno - doradczej dla młodzieży;

  6. promowanie postaw wolontarystycznych w mieście Lębork;

 

 

§ 4

Środki zapewniające realizację celów statutowych pochodzą z wyodrębnionej dla potrzeb działalności Rady części budżetu miasta Lęborka. Dla realizacji celów statutowych Rada może również starać się pozyskiwać środki na te cele z innych źródeł.

 

Rozdział 3

ZASADY I TRYB WYBORU CZŁONKÓW RADY

 

§ 5

 

1.W skład radnych wchodzą przedstawiciele danego samorządu uczniowskiego szkół gimnazjalnych oraz ponadgimnazjalnych oraz zespołu szkół zgodnie z §1 pkt2.

 

2.Członkiem Rady może być każdy, kto ukończył 14 lat, a nie ukończył 21 lat i uczęszcza do stacjonarnej szkoły gimnazjalnej lub ponadgimnazjalnej lub zespołu szkół na terenie miasta, zwanej dalej „szkołą”.

 

3. Przedstawicieli do MRM Lęborka deleguje samorząd uczniowski danej szkoły w liczbie zgodnej z liczbą posiadanych mandatów zgodnie z załącznikiem nr 1 do statutu MRM Lęborka.

 

4. Jeżeli szkoła nie deleguje swoich przedstawicieli w ciągu 30 dni od daty otrzymania takiej informacji „że ma takie prawo”, przynależny mandaty zostaną rozdzielone kolejno między szkoły, które posiadają największą ilość uczniów.

 

5. Gdy wygaśnia mandat radnego zgodnie z §6 pkt.2 w ciągu 30 dni dany samorząd uczniowski musi delegować nowego przedstawiciela . Jak tego nie uczyni traci swój mandat zgodnie z §5 pkt 4

 

Rozdział 4

Radni Młodzieżowej Rady Miasta / Gminy Lębork

 

§ 6

  1. Radnym może być uczeń szkoły o której mowa w § 1, ust. 2.

  2. Kadencja Radnego kończy się wraz z końcem kadencji Rady, zrzeczeniem się mandatu przez radnego lub z chwilą ukończenia danej szkoły, otrzymaniem dyplomu ukończenia lub skreślenia z listy uczniów danej szkoły.

  3. O ilości mandatów jakimi dysponuje dana szkoła decyduje liczba uczniów w tej szkole, nie mniej niż 1 przedstawiciel z każdej szkoły.

  4. Ilość mandatów proporcjonalna, zgodna ze stanem uczniów z 6 września 2013 roku, załącznik nr 1 do statutu MRM Lęborka.

  5. Dane dotyczące ilości mandatów będą aktualizowane co 2 lata wraz z nową kadencją MRM Lęborka.

 

 

 

Rozdział 5

Prezydium Rady

 

§ 7

  1. Rada wybiera spośród siebie:

    1. Prezydium Rady

 

  1. Prezydium Rady działa na podstawie Statutu Rady.

 

§ 8

W skład Prezydium Rady wchodzą:

  1. Przewodniczący rady

  2. v-ce Przewodniczący

  3. Sekretarz

§ 9

1. Do kompetencji i zadań Przewodniczącego Rady należy:

  1. kierowanie bieżącymi sprawami Rady, organizowanie pracy Prezydium oraz reprezentowanie Rady na zewnątrz;

  2. zwoływanie sesji Rady, przygotowywanie porządku obrad, przewodniczenie obradom;

  3. wnioskowanie o odwołanie członków Prezydium;

 

2. Przy równym rozkładzie głosów w głosowaniu wewnątrz Prezydium, Przewodniczący ma decydujący głos.

§ 10

Do kompetencji i zadań Sekretarza Rady należy:

  1. prowadzenie dokumentacji Rady;

  2. zapewnienie sprawnego funkcjonowania Rady;

  3. składanie Radzie sprawozdań z działalności Prezydium;

  4. sporządzanie protokołów z sesji Rady i posiedzeń Prezydium;

  5. Opis inicjatywy podjętej przez Radę;

  6. Odczytywanie sprawozdań w trakcie obrad na prośbę przewodniczącego lub innego członka Rady;

  7. Przechowywanie i odpowiadanie za powstałe wcześniej sprawozdania;

 

 

§ 11

Rada kontroluje działalność Prezydium; w tym celu powołuje Komisję Rewizyjną.

 

  1. W skład Komisji Rewizyjnej wchodzi 3 radnych.

  2. Komisja na pierwszym posiedzeniu wybiera Przewodniczącego spośród członków Komisji.

  3. Komisja rewizyjna:

a) wykonuje zadania zlecone przez Radę w zakresie kontroli;

b)Komisję Rewizyjną można odwołać na wniosek co najmniej 1/4 członków Rady

 

 

§ 12

Radny ma prawo:

  1. wybierać i być wybieranym do Prezydium Rady;

  2. głosu podczas sesji Rady;

  3. zgłaszać postulaty i inicjatywy;

  4. składać interpelacje w istotnych sprawach związanych z działalnością Rady;

  5. uzyskać każdą informację dotyczącą prac Rady;

  6. domagać się wniesienia pod obrady sesji, spraw które uważa za społecznie pilne
    i uzasadnione, zwłaszcza tych, które wynikają z postulatów i skarg wyborców;

  7. uczestniczyć w posiedzeniach Rady Miasta Lęborka oraz jej Komisji;

 

§ 13

Radny ma obowiązek:

  1. przestrzegać Statutu i uchwał Rady;

  2. uczestniczyć w realizacji celów Rady;

  3. uczestniczyć w sesjach Rady, zebraniach roboczych;

  4. przedłożyć usprawiedliwienie Prezydium Rady w razie nieobecności na posiedzeniu Rady w terminie nie dłuższym niż 7 dni;

  5. informować szkołę o działalności Rady;

  6. przedstawiać wnioski swojej szkoły na sesjach Rady;

  7. powiadomić o zmianie miejsca nauki i zamieszkania Przewodniczącego Rady;

 

§ 14

  1. Kadencja Radnego może być skrócona, jeżeli nie wywiązuje się on ze swoich obowiązków
    bądź nie przestrzega Statutu Rady. Decyzję o skróceniu kadencji Radnego podejmuje Rada na wniosek Przewodniczącego Rady, Prezydium lub minimum ? Radnych większością 2/3 głosów.

  2. Przyczyną skrócenia kadencji Radnego może być w szczególności stwierdzenie próby politycznego oddziaływania przez Radnego na Radnych lub na pracę Rady. W takim wypadku, przed podjęciem decyzji o skróceniu kadencji Radnego, sprawę bada Prezydium.

  3. Radny ma prawo do rezygnacji z zajmowanego stanowiska oraz do zrzeczenia się mandatu w czasie trwania kadencji.

 

Rozdział 6

Sesje Rady

 

§ 15

Rada odbywa sesje w liczbie niezbędnej do wypełniania swoich zadań, nie rzadziej jednak niż raz na 2 miesiące. Sesje nie mogą odbywać się w czasie wakacji letnich i ferii zimowych, chyba że w tym czasie przypada ważna uroczystość Państwowa lub uroczystość o charakterze miejskim, na której to Radni większością głosów zdecydują się wziąć udział.

 

§ 16

  1. Sesje organizuje i zwołuje Przewodniczący Rady ustalając projekt porządku obrad oraz ich miejsce, dzień i godzinę.

  2. O sesji powiadamia się Radnych najpóźniej na 7 dni przed wyznaczonym terminem - wysyłając zawiadomienia, projekt porządku obrad oraz w miarę możliwości projekty uchwał i inne niezbędne materiały związane z przedmiotem sesji.

  3. O sesji powiadamia się Burmistrza Miasta Lęborka oraz Przewodniczącego Rady Miasta Lęborka w trybie przewidzianym w ust. 2.

  4. W razie niedotrzymania terminu, o którym mowa w ust. 2, Rada może podjąć uchwałę
    o odroczeniu sesji wyznaczając nowy termin jej odbycia.

  5. Warunki, o których mowa w ust. 2 nie dotyczą sesji nadzwyczajnych, do których stasuje się zapisy § 16.

  6. Sesja może mieć charakter uroczysty, wiązać się z obchodami świąt oraz wydarzeń ważnych z punktu widzenia historii państwa lub miasta. W czasie uroczystej sesji można pominąć w porządku obrad niektóre punkty określone w § 29 a wprowadzić akcenty uroczyste np. wręczenie odznaczeń, uchwalenie rezolucji, złożenie kwiatów, itp.

 

§ 17

  1. Przewodniczący Rady ma prawo do zwołania sesji nadzwyczajnej Rady.

  2. Sesja nadzwyczajna poświęcona jest sprawom pilnym, wymagającym niezwłocznego rozstrzygnięcia. Przewodniczący niezwłocznie powiadamia Radnych o terminie i projekcie porządku obrad sesji. Jeśli o w/w sprawach powiadamia się w czasie sesji Rady, obecnych Radnych uważa się za powiadomionych.

  3. Sesja nadzwyczajna zwoływana jest na wniosek Prezydium lub co najmniej ? liczby Radnych w ciągu 5 dni od daty złożenia wniosku.

  4. Sesja nadzwyczajna może mieć charakter uroczysty zgodnie z zapisami § 15, ust. 6.

 

§ 18

Sesje Rady są jawne. Miejsce, termin i przedmiot obrad Przewodniczący Rady podaje do wiadomości publicznej w sposób zwyczajowo przyjęty.

 

§ 19

Listę gości zaproszonych na sesję ustala Przewodniczący Rady.

 

§ 20

  1. Sesję otwiera i prowadzi jej obrady Przewodniczący Rady, a w razie jego nieobecności lub gdy zachodzi potrzeba zastąpienia go w obradach w kolejności: v-ce Przewodniczący, Sekretarz

  2. Otwarcie sesji następuje po wypowiedzeniu przez Przewodniczącego Rady formuły "Otwieram sesję Młodzieżowej Rady Miasta Lęborka".

 

 

§ 21

  1. Rada obraduje i podejmuje uchwały w obecności kworum - co najmniej połowy składu Rady.

  2. W przypadku stwierdzenia braku kworum w trakcie obrad, Przewodniczący Rady podejmuje decyzje o przerwaniu sesji, wyznaczając jej nowy termin.

 

§ 22

  1. Na początku sesji Przewodniczący na podstawie listy obecności Radnych stwierdza kworum, a w razie jego braku, wyznacza nowy termin sesji i zamyka obrady, polecając jednocześnie odnotowanie w protokole przyczyn, w związku, z którymi sesja się nie odbyła.

  2. Po stwierdzeniu, że Rada może prawomocnie obradować, Przewodniczący przedstawia Radzie do uchwalenia projekt porządku obrad oraz przyjmuje wnioski do zaproponowanego porządku obrad.

  3. W każdym momencie sesji Przewodniczący udziela głosu dla zgłoszenia wniosku
    o charakterze formalnym. Przedmiotem wniosku o charakterze formalnym mogą być
    w szczególności sprawy:

    1. odroczenia sesji i wyznaczenia jej nowego terminu na podstawie § 16, ust. 4;

    2. odroczenia dyskusji i skreślenia danego tematu z porządku obrad;

    3. zakończenia dyskusji i przystąpienia do podjęcia uchwały;

    4. zamknięcia listy mówców;

    5. stwierdzenia kworum'

    6. naruszenia Statutu w toku prac Rady;

  1. Przewodniczący poddaje wniosek o charakterze formalnym pod głosowanie. Rada podejmuje uchwałę w sprawie wniosku formalnego zwykłą większością głosów w głosowaniu jawnym.

 

§ 23

  1. Przewodniczący prowadzi obrady według uchwalonego przez Radę porządku.
    W uzasadnionych przypadkach Przewodniczący może, za zgodą Rady, dokonywać zmian
    w kolejności realizacji jego poszczególnych punktów.

  2. Przewodniczący udziela głosu Radnym według kolejności zgłoszeń. W uzasadnionych przypadkach Przewodniczący może udzielić głosu poza kolejnością.

  3. Przewodniczący może udzielić głosu osobie nie będącej Radnym, po uprzednim zgłoszeniu się tej osoby do listy mówców.

  4. Przewodniczący w każdej chwili obrad może dołączyć do listy mówców osobę nie będącą radnym.

  5. Listę mówców prowadzi Sekretarz Rady.

 

 

§ 24

  1. Przewodniczący czuwa nad sprawnym przebiegiem i zachowaniem właściwego porządku obrad, w tym odnośnie wystąpień Radnych i innych osób na sesji.

  2. Przewodniczący może czynić uwagi dotyczące tematu, formy i czasu trwania wystąpień na sesji. W uzasadnionych przypadkach ma prawo odebrać głos, polecając odnotowanie tego faktu w protokole sesji.

  3. Przewodniczący może nakazać opuszczenie sali obrad przez osoby spoza Rady, które swoim zachowaniem lub wystąpieniem zakłócają porządek bądź uchybiają powadze sesji Rady.

 

§ 25

  1. Radni, za pośrednictwem Przewodniczącego Rady, mogą zgłaszać władzom miasta pytania lub pomysły dotyczące funkcjonowania lokalnego samorządu.

  2. W porządku obrad każdej sesji, z wyjątkiem uroczystych, przewiduje się również wolne głosy i zapytania, składane przez młodzież miasta Lęborka w formie trybuny obywatelskiej. Przez wolne głosy należy rozumieć: uwagi, spostrzeżenia, propozycje, pomysły dotyczące funkcjonowania Rady i stanowiące ofertę zgłaszającego do wykorzystania przez Radę.

 

§ 26

  1. Sprawy będące przedmiotem obrad, Rada rozstrzyga w drodze uchwał.

  2. Uchwały mają postać odrębnych dokumentów.

  3. Zapisów ust. 2 nie stosuje się do uchwał o charakterze proceduralnym, uchwał podejmowanych w wyniku rozpatrzenia sprawozdań lub informacji związanych z realizacją uchwał Rady, które są wyłącznie odnotowane w protokole sesji.

 

§ 27

Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący kończy sesję wypowiadając formułę "Zamykam sesję Młodzieżowej Rady Miasta Lęborka".

 

§ 28

  1. Z inicjatywą podjęcia uchwały (inicjatywa uchwałodawcza) mogą występować: Przewodniczący Rady, Prezydium, bądź grupa co najmniej ? Radnych.

  2. Z wnioskiem o wykonanie inicjatywy uchwałodawczej mogą występować do podmiotów wymienionych w ust. 1 samorządy uczniowskie lęborskich szkół.

 

§ 29

  1. Wnioski w sprawie podjęcia uchwały przez Radę, a także projekty uchwał przedstawia Radzie wraz z uzasadnieniem wnioskodawca lub osoba przez niego wskazana.

  2. Jeśli inicjatywa podjęcia uchwały lub konkretny projekt zostały zgłoszone w trakcie obrad sesji, Rada może przystąpić do jego uchwalenia bądź odesłać go do opracowania przez Prezydium.

  3. Projekt uchwały powinien zawierać:

  1. datę i tytuł uchwały;

  2. merytoryczną treść;

  3. termin wejścia w życie uchwały oraz ewentualny czas jej obowiązywania;

  4. uzasadnienie;

 

§ 30

  1. Uchwały opatruje się datą oraz numerem wyrażającym kolejność uchwały, kolejną liczbą sesji oraz dwoma ostatnimi cyframi roku jej podjęcia. Kolejną liczbę sesji pisze się cyfrą rzymską, kolejność podjętej uchwały i ostatnie cyfry roku cyframi arabskimi.

  2. Uchwały Rady podpisuje Przewodniczący, który obradom przewodniczył.

  3. Oryginały uchwał ewidencjonuje Sekretarz Rady.

 

§ 31

  1. W sytuacjach kiedy nie ma określonego trybu głosowania, Rada podejmuje uchwałę
    w głosowaniu jawnym zwykłą większością głosów w obecności kworum.

  2. Głosowanie tajne zarządza się w przypadku głosowania w sprawach personalnych tj. wyboru bądź odwołania Członków Prezydium.

  3. Rada może w każdej sytuacji postanowić o przeprowadzeniu tajnego głosowania zwykłą większością głosów.

 

§ 32

  1. Zwykła większość głosów oznacza, że "za" projektem opowiedziało się więcej Radnych niż "przeciw" projektowi uchwały. Głosy wstrzymujące się nie wpływają na wynik głosowania.

  2. Bezwzględna większość głosów oznacza, że na prawomocnie obradującej sesji więcej niż połowa Radnych opowiedziała się "za" projektem uchwały.

 

§ 33

  1. W głosowaniu jawnym Radni głosują przez podniesienie ręki. Za głosy oddane uznaje się głosy "za", "przeciw" oraz " wstrzymujące się".

  2. W głosowaniu tajnym Radni głosują kartami opatrzonymi pieczęcią Rady. Za głosy oddane uznaje się karty, na których Radni głosowali w sposób zgodny z ustalonymi zasadami.

  3. Głosowanie w trybie tajnym przeprowadza powołana na sesji spośród Radnych komisja skrutacyjna.

  4. Wyniki głosowania odnotowuje się w protokole sesji.

 

 

§ 34

  1. Z każdej sesji, Sekretarz Rady sporządza protokół, będący urzędowym zapisem przebiegu obrad i podejmowanych przez Radę rozstrzygnięć. Do protokołu dołącza się listę obecności oraz teksty podjętych przez Radę uchwał i złożonych interpelacji. Protokoły
    z sesji są wykładane do wglądu w Biurze Rady Miasta w terminie 14 dni od zakończenia sesji.

  2. Protokół z każdej sesji wykłada się do wglądu i ewentualnych uzupełnień na następnej sesji. Wnioski w sprawach poprawek i uzupełnień protokołu składa się Przewodniczącemu Rady. Radni, których wnioski nie zostały uwzględnione mogą przedstawić je na sesji do rozstrzygnięcia Rady.

 

§ 35

Całą dokumentację i korespondencję Rady przechowuje się w sposób i w miejscu określonym w uchwale Rady.

 

Rozdział 7

Działalność konsultacyjna Rady

 

§ 36

  1. Rada ma prawo przedstawiania Radzie Miasta oraz Burmistrzowi opinii we wszystkich sprawach dotyczących funkcjonowania samorządu lokalnego, a w szczególności w sprawach dotyczących młodzieży.

  2. Opinię, w sprawach określonych w ust. 1 Rada może wydawać z własnej inicjatywy
    w formie przyjętego przez Radę stanowiska.

  3. Zainteresowany organ samorządu miejskiego może zwrócić się do rady z prośbą o wydanie opinii w danej sprawie, określając termin jej wydania, nie krótszy jednak niż 10 dni. Nieprzedstawienie opinii we wskazanym terminie uważa się za rezygnację z prawa jej wyrażenia.

  4. Rada ma prawo do otrzymywania przed każdą sesją Rady Miasta projektu porządku obrad wraz z projektami uchwał.

 

Rozdział 8

Praca w radzie osób spoza jej składu

 

§ 37

  1. Rada do realizacji swoich zadań może angażować osoby spoza jej składu na zasadzie dobrowolności. Osoby takie nie mają prawa głosu podczas głosowań.

  2. Zasady współpracy między Radą a chętnymi osobami określa uchwała Rady.

 

Rozdział 9

Opieka merytoryczna

 

§ 38

  1. Burmistrz Lęborka powołuje Opiekuna Rady, zwanego dalej Opiekunem.

  2. Zadaniem Opiekuna jest zapewnienie warunków umożliwiających swobodny przepływ informacji pomiędzy Radą a organami samorządowymi Miasta Lęborka.

  3. Opiekun społeczny obserwuje prace Rady, również pod względem merytorycznym, może wnosić swoje uwagi i sugestie do jej prac.

  4. Przewodniczący MRM informuje opiekuna społecznego na 7 dni przed zwołaniem sesji o porządku obrad jak również tematyce prowadzonych rozmów.

  5. Prezydium Rady współpracuje ściśle z opiekunem społecznym.

 

Rozdział 10

Postanowienia końcowe

 

§ 39

Sprawy, których nie udało się zakończyć w czasie trwania kadencji powinny być kontynuowane w następnej kadencji.

 

§ 40

  1. Zmiany Statutu dokonywane są w trybie jego nadania.

  2. Rada może wnioskować o dokonanie zmian w Statucie.

  3. Każdy radny ma obowiązek zapoznać się ze statutem i się pod nim podpisać.

 

 

Załącznik nr 1

do statutu MRM Lęborka

stanowiący załącznik nr 1

Uchwały Nr …………………..

Rady Miejskiej w Lęborku

z dnia…………………………….

 

 

Ilość mandatów dla poszczególnych szkół względem liczby uczniów (stan z 6 września 2013 roku)

 

Gimnazjum nr 1 - 2 mandaty (446 uczniów)

Gimnazjum nr 2 - 2 mandaty (353 uczniów)

Gimnazjum nr 3 - 2 mandaty (286 uczniów)

 

I Liceum Ogólnokształcące - 2 mandaty (416 uczniów)

II Liceum Ogólnokształcące - 2 mandaty (401 uczniów)

Zespół Szkół Mechaniczno-Informatycznych - 3 mandaty (659 uczniów)

Zespół Szkół Gospodarki Żywieniowej i Agrobiznesu - 3 mandaty (761 uczniów)

Powiatowe Centrum Edukacyjne - 3 mandaty (555 uczniów)

 

Społeczne Gimnazjum Językowe - 1 mandat (147 uczniów)

Zespół Szkół Katolickich - 1 mandat (52 uczniów)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

UZASADNIENIE

do Uchwały nr...……………..

Rady Miejskiej w Lęborku

Z dnia……………….

 

 

Stan istniejący:

Na dzień dzisiejszy Młodzieżowa Rada Miejska w Lęborku nie funkcjonuje.

 

Potrzeba i cel podjęcia uchwały:

Na podstawie ustawy o samorządzie gminnym Rada Gminy podejmuje działania na rzecz wspierania i upowszechniania idei samorządowej wśród młodzieży. Jednocześnie pojawiła się inicjatywa lęborskich środowisk młodzieżowych głównie związanych z działającym na terenie miasta Lęborka stowarzyszeniem EDUQ. Celem działania Młodzieżowej Rady Miasta jest opiniowanie działań i rozwiązań w naszym mieście w szczególności dotyczących spraw młodzieży.

 

Różnice pomiędzy istniejącym a projektowanym stanem prawnym:

Rozpoczęcie funkcjonowania nie działającej do tej pory Młodzieżowej Rady Miasta.

 

Przewidywane skutki społeczne i gospodarcze:

Młodzieżowa Rada Miasta w Lęborku zajmie się sprawami młodzieży. Będzie podpowiadać, wskazywać innym organom potrzeby swoich rówieśników. Będzie również zachęcać do czynnego brania udziału w życiu naszego miasta i pracy społecznej na jego rzecz. Ma spowodować również lepszy przepływ informacji do lęborskiej młodzieży.

 

Skutki finansowe związane z wejściem w życie uchwały:

Samo funkcjonowanie Młodzieżowej Rady Miasta nie będzie generowało żadnych dodatkowych kosztów, ewentualne wydatki mogą być związane z wyjazdami studyjnymi m. in. do Urzędu Marszałkowskiego, Sejmu, Senatu w celu lepszego poznania funkcjonowania organów w naszym kraju. Ewentualne koszty mogą wiązać się z działaniem koordynatora- łączna kwota około kilka tysięcy złotych rocznie.

 

Źródła finansowania:

Dochody własne Gminy Miasto Lębork i ewentualne środki finansowe pochodzące z zewnątrz.


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Redaktor Andrzej Karbownik

Data wytworzenia:
16 paź 2013

Osoba dodająca informacje

Andrzej Karbownik

Data publikacji:
16 paź 2013, godz. 09:27

Osoba aktualizująca informacje

Andrzej Karbownik

Data aktualizacji:
16 paź 2013, godz. 09:30