Projekt uchwały w sprawie nadania Statutu Młodzieżowej Rady Miasta Lęborka.
UCHWAŁA NR…………
Rady Miejskiej w Lęborku
z dnia……………………
w sprawie: powołania Młodzieżowej Rady Miasta Lęborka i nadania jej statutu.
na podstawie: art. 5b ust. 2 i 3 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2013r., poz. 594 z późn. zm.)
uchwala się, co następuje
§ 1
Powołuje się Młodzieżową Radę Miasta Lęborka.
§ 2
Nadaje się Statut Młodzieżowej Rady Miasta Lęborka stanowiący załącznik nr 1 do niniejszej uchwały.
§ 3
Traci moc Uchwała Nr XVI-149/2003 Rady Miejskiej w Lęborku z dnia 15 grudnia 2003 r. w sprawie wyrażenia zgody na utworzenie Młodzieżowej Rady Miasta Lęborka.
§ 4
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Lęborka.
§ 5
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Załącznik nr 1
do Uchwały nr……………..
Rady Miasta Lęborka
z dnia………………………..
Statut
Młodzieżowej Rady Miasta Lęborka
Rozdział 1
Postanowienia ogólne
§ 1
-
Statut określa zasady powołania, działania, cel i zadania Młodzieżowej Rady Miasta Lęborka, zwanej dalej „Radą”.
-
Rada jest reprezentacją młodzieży - uczniów szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych, jak również zespołu szkół w skład których wchodzą szkoły gimnazjalne i ponadgimnazjalne mające swą siedzibę w mieście Lębork, zwanych dalej „szkołami”.
-
Podstawą działalności Rady jest praca społeczna Radnych, która wykonuje swoje zadania bezpłatnie i w interesie młodzieży.
-
Rada nie jest związana z żadną partią polityczną lub ugrupowaniem politycznym.
-
Kadencja Rady trwa 2 lata. Czas trwania kadencji liczony jest od daty wyborów.
-
MRM Lęborka obraduje na sesjach, które odbywać się będą w Sali rajców Urzędu Miejskiego w Lęborku.
-
Rada nie posiada osobowości prawnej.
-
MRM jest wspierana przez organizację pozarządową wyłonioną w drodze otwartego konkursu ofert na jedną kadencję.
-
W skład rady wchodzi 21 osób.
Rozdział 2
Cele i środki działania
§ 2
Celem działania Rady jest:
-
upowszechnienie idei samorządowej wśród młodzieży oraz zwiększenie aktywności młodych ludzi w mieście Lębork.
-
zapewnienie uczestnictwa młodzieży w procesie podejmowania decyzji bezpośrednio wpływających na sposób i jakość ich życia.
-
reprezentowanie postaw i potrzeb środowiska młodzieży wobec władz samorządowych oraz instytucji zewnętrznych.
§ 3
Rada realizuje swoje cele poprzez:
-
opiniowanie projektów uchwał Rady Miasta w Lęborku regulujących sprawy istotne dla środowiska młodzieżowego, w sposób uwzględniający opinie i postulaty zgłaszane przez młodzież miasta Lęborka;
-
inicjowanie działań dotyczących życia młodych ludzi w mieście;
-
podejmowanie działań propagujących cele Rady, szczególnie w zakresie upowszechniania idei samorządowej;
-
inspirowanie i koordynowanie inicjatyw młodych ludzi;
-
prowadzenie działalności informacyjno - doradczej dla młodzieży;
-
promowanie postaw wolontarystycznych w mieście Lębork;
§ 4
Środki zapewniające realizację celów statutowych pochodzą z wyodrębnionej dla potrzeb działalności Rady części budżetu miasta Lęborka. Dla realizacji celów statutowych Rada może również starać się pozyskiwać środki na te cele z innych źródeł.
Rozdział 3
ZASADY I TRYB WYBORU CZŁONKÓW RADY
§ 5
1.W skład radnych wchodzą przedstawiciele danego samorządu uczniowskiego szkół gimnazjalnych oraz ponadgimnazjalnych oraz zespołu szkół zgodnie z §1 pkt2.
2.Członkiem Rady może być każdy, kto ukończył 14 lat, a nie ukończył 21 lat i uczęszcza do stacjonarnej szkoły gimnazjalnej lub ponadgimnazjalnej lub zespołu szkół na terenie miasta, zwanej dalej „szkołą”.
3. Przedstawicieli do MRM Lęborka deleguje samorząd uczniowski danej szkoły w liczbie zgodnej z liczbą posiadanych mandatów zgodnie z załącznikiem nr 1 do statutu MRM Lęborka.
4. Jeżeli szkoła nie deleguje swoich przedstawicieli w ciągu 30 dni od daty otrzymania takiej informacji „że ma takie prawo”, przynależny mandaty zostaną rozdzielone kolejno między szkoły, które posiadają największą ilość uczniów.
5. Gdy wygaśnia mandat radnego zgodnie z §6 pkt.2 w ciągu 30 dni dany samorząd uczniowski musi delegować nowego przedstawiciela . Jak tego nie uczyni traci swój mandat zgodnie z §5 pkt 4
Rozdział 4
Radni Młodzieżowej Rady Miasta / Gminy Lębork
§ 6
-
Radnym może być uczeń szkoły o której mowa w § 1, ust. 2.
-
Kadencja Radnego kończy się wraz z końcem kadencji Rady, zrzeczeniem się mandatu przez radnego lub z chwilą ukończenia danej szkoły, otrzymaniem dyplomu ukończenia lub skreślenia z listy uczniów danej szkoły.
-
O ilości mandatów jakimi dysponuje dana szkoła decyduje liczba uczniów w tej szkole, nie mniej niż 1 przedstawiciel z każdej szkoły.
-
Ilość mandatów proporcjonalna, zgodna ze stanem uczniów z 6 września 2013 roku, załącznik nr 1 do statutu MRM Lęborka.
-
Dane dotyczące ilości mandatów będą aktualizowane co 2 lata wraz z nową kadencją MRM Lęborka.
Rozdział 5
Prezydium Rady
§ 7
-
Rada wybiera spośród siebie:
-
Prezydium Rady
-
-
Prezydium Rady działa na podstawie Statutu Rady.
§ 8
W skład Prezydium Rady wchodzą:
-
Przewodniczący rady
-
v-ce Przewodniczący
-
Sekretarz
§ 9
1. Do kompetencji i zadań Przewodniczącego Rady należy:
-
kierowanie bieżącymi sprawami Rady, organizowanie pracy Prezydium oraz reprezentowanie Rady na zewnątrz;
-
zwoływanie sesji Rady, przygotowywanie porządku obrad, przewodniczenie obradom;
-
wnioskowanie o odwołanie członków Prezydium;
2. Przy równym rozkładzie głosów w głosowaniu wewnątrz Prezydium, Przewodniczący ma decydujący głos.
§ 10
Do kompetencji i zadań Sekretarza Rady należy:
-
prowadzenie dokumentacji Rady;
-
zapewnienie sprawnego funkcjonowania Rady;
-
składanie Radzie sprawozdań z działalności Prezydium;
-
sporządzanie protokołów z sesji Rady i posiedzeń Prezydium;
-
Opis inicjatywy podjętej przez Radę;
-
Odczytywanie sprawozdań w trakcie obrad na prośbę przewodniczącego lub innego członka Rady;
-
Przechowywanie i odpowiadanie za powstałe wcześniej sprawozdania;
§ 11
Rada kontroluje działalność Prezydium; w tym celu powołuje Komisję Rewizyjną.
-
W skład Komisji Rewizyjnej wchodzi 3 radnych.
-
Komisja na pierwszym posiedzeniu wybiera Przewodniczącego spośród członków Komisji.
-
Komisja rewizyjna:
a) wykonuje zadania zlecone przez Radę w zakresie kontroli;
b)Komisję Rewizyjną można odwołać na wniosek co najmniej 1/4 członków Rady
§ 12
Radny ma prawo:
-
wybierać i być wybieranym do Prezydium Rady;
-
głosu podczas sesji Rady;
-
zgłaszać postulaty i inicjatywy;
-
składać interpelacje w istotnych sprawach związanych z działalnością Rady;
-
uzyskać każdą informację dotyczącą prac Rady;
-
domagać się wniesienia pod obrady sesji, spraw które uważa za społecznie pilne
i uzasadnione, zwłaszcza tych, które wynikają z postulatów i skarg wyborców; -
uczestniczyć w posiedzeniach Rady Miasta Lęborka oraz jej Komisji;
§ 13
Radny ma obowiązek:
-
przestrzegać Statutu i uchwał Rady;
-
uczestniczyć w realizacji celów Rady;
-
uczestniczyć w sesjach Rady, zebraniach roboczych;
-
przedłożyć usprawiedliwienie Prezydium Rady w razie nieobecności na posiedzeniu Rady w terminie nie dłuższym niż 7 dni;
-
informować szkołę o działalności Rady;
-
przedstawiać wnioski swojej szkoły na sesjach Rady;
-
powiadomić o zmianie miejsca nauki i zamieszkania Przewodniczącego Rady;
§ 14
-
Kadencja Radnego może być skrócona, jeżeli nie wywiązuje się on ze swoich obowiązków
bądź nie przestrzega Statutu Rady. Decyzję o skróceniu kadencji Radnego podejmuje Rada na wniosek Przewodniczącego Rady, Prezydium lub minimum ? Radnych większością 2/3 głosów. -
Przyczyną skrócenia kadencji Radnego może być w szczególności stwierdzenie próby politycznego oddziaływania przez Radnego na Radnych lub na pracę Rady. W takim wypadku, przed podjęciem decyzji o skróceniu kadencji Radnego, sprawę bada Prezydium.
-
Radny ma prawo do rezygnacji z zajmowanego stanowiska oraz do zrzeczenia się mandatu w czasie trwania kadencji.
Rozdział 6
Sesje Rady
§ 15
Rada odbywa sesje w liczbie niezbędnej do wypełniania swoich zadań, nie rzadziej jednak niż raz na 2 miesiące. Sesje nie mogą odbywać się w czasie wakacji letnich i ferii zimowych, chyba że w tym czasie przypada ważna uroczystość Państwowa lub uroczystość o charakterze miejskim, na której to Radni większością głosów zdecydują się wziąć udział.
§ 16
-
Sesje organizuje i zwołuje Przewodniczący Rady ustalając projekt porządku obrad oraz ich miejsce, dzień i godzinę.
-
O sesji powiadamia się Radnych najpóźniej na 7 dni przed wyznaczonym terminem - wysyłając zawiadomienia, projekt porządku obrad oraz w miarę możliwości projekty uchwał i inne niezbędne materiały związane z przedmiotem sesji.
-
O sesji powiadamia się Burmistrza Miasta Lęborka oraz Przewodniczącego Rady Miasta Lęborka w trybie przewidzianym w ust. 2.
-
W razie niedotrzymania terminu, o którym mowa w ust. 2, Rada może podjąć uchwałę
o odroczeniu sesji wyznaczając nowy termin jej odbycia. -
Warunki, o których mowa w ust. 2 nie dotyczą sesji nadzwyczajnych, do których stasuje się zapisy § 16.
-
Sesja może mieć charakter uroczysty, wiązać się z obchodami świąt oraz wydarzeń ważnych z punktu widzenia historii państwa lub miasta. W czasie uroczystej sesji można pominąć w porządku obrad niektóre punkty określone w § 29 a wprowadzić akcenty uroczyste np. wręczenie odznaczeń, uchwalenie rezolucji, złożenie kwiatów, itp.
§ 17
-
Przewodniczący Rady ma prawo do zwołania sesji nadzwyczajnej Rady.
-
Sesja nadzwyczajna poświęcona jest sprawom pilnym, wymagającym niezwłocznego rozstrzygnięcia. Przewodniczący niezwłocznie powiadamia Radnych o terminie i projekcie porządku obrad sesji. Jeśli o w/w sprawach powiadamia się w czasie sesji Rady, obecnych Radnych uważa się za powiadomionych.
-
Sesja nadzwyczajna zwoływana jest na wniosek Prezydium lub co najmniej ? liczby Radnych w ciągu 5 dni od daty złożenia wniosku.
-
Sesja nadzwyczajna może mieć charakter uroczysty zgodnie z zapisami § 15, ust. 6.
§ 18
Sesje Rady są jawne. Miejsce, termin i przedmiot obrad Przewodniczący Rady podaje do wiadomości publicznej w sposób zwyczajowo przyjęty.
§ 19
Listę gości zaproszonych na sesję ustala Przewodniczący Rady.
§ 20
-
Sesję otwiera i prowadzi jej obrady Przewodniczący Rady, a w razie jego nieobecności lub gdy zachodzi potrzeba zastąpienia go w obradach w kolejności: v-ce Przewodniczący, Sekretarz
-
Otwarcie sesji następuje po wypowiedzeniu przez Przewodniczącego Rady formuły "Otwieram sesję Młodzieżowej Rady Miasta Lęborka".
§ 21
-
Rada obraduje i podejmuje uchwały w obecności kworum - co najmniej połowy składu Rady.
-
W przypadku stwierdzenia braku kworum w trakcie obrad, Przewodniczący Rady podejmuje decyzje o przerwaniu sesji, wyznaczając jej nowy termin.
§ 22
-
Na początku sesji Przewodniczący na podstawie listy obecności Radnych stwierdza kworum, a w razie jego braku, wyznacza nowy termin sesji i zamyka obrady, polecając jednocześnie odnotowanie w protokole przyczyn, w związku, z którymi sesja się nie odbyła.
-
Po stwierdzeniu, że Rada może prawomocnie obradować, Przewodniczący przedstawia Radzie do uchwalenia projekt porządku obrad oraz przyjmuje wnioski do zaproponowanego porządku obrad.
-
W każdym momencie sesji Przewodniczący udziela głosu dla zgłoszenia wniosku
o charakterze formalnym. Przedmiotem wniosku o charakterze formalnym mogą być
w szczególności sprawy:
-
-
odroczenia sesji i wyznaczenia jej nowego terminu na podstawie § 16, ust. 4;
-
odroczenia dyskusji i skreślenia danego tematu z porządku obrad;
-
zakończenia dyskusji i przystąpienia do podjęcia uchwały;
-
zamknięcia listy mówców;
-
stwierdzenia kworum'
-
naruszenia Statutu w toku prac Rady;
-
-
Przewodniczący poddaje wniosek o charakterze formalnym pod głosowanie. Rada podejmuje uchwałę w sprawie wniosku formalnego zwykłą większością głosów w głosowaniu jawnym.
§ 23
-
Przewodniczący prowadzi obrady według uchwalonego przez Radę porządku.
W uzasadnionych przypadkach Przewodniczący może, za zgodą Rady, dokonywać zmian
w kolejności realizacji jego poszczególnych punktów. -
Przewodniczący udziela głosu Radnym według kolejności zgłoszeń. W uzasadnionych przypadkach Przewodniczący może udzielić głosu poza kolejnością.
-
Przewodniczący może udzielić głosu osobie nie będącej Radnym, po uprzednim zgłoszeniu się tej osoby do listy mówców.
-
Przewodniczący w każdej chwili obrad może dołączyć do listy mówców osobę nie będącą radnym.
-
Listę mówców prowadzi Sekretarz Rady.
§ 24
-
Przewodniczący czuwa nad sprawnym przebiegiem i zachowaniem właściwego porządku obrad, w tym odnośnie wystąpień Radnych i innych osób na sesji.
-
Przewodniczący może czynić uwagi dotyczące tematu, formy i czasu trwania wystąpień na sesji. W uzasadnionych przypadkach ma prawo odebrać głos, polecając odnotowanie tego faktu w protokole sesji.
-
Przewodniczący może nakazać opuszczenie sali obrad przez osoby spoza Rady, które swoim zachowaniem lub wystąpieniem zakłócają porządek bądź uchybiają powadze sesji Rady.
§ 25
-
Radni, za pośrednictwem Przewodniczącego Rady, mogą zgłaszać władzom miasta pytania lub pomysły dotyczące funkcjonowania lokalnego samorządu.
-
W porządku obrad każdej sesji, z wyjątkiem uroczystych, przewiduje się również wolne głosy i zapytania, składane przez młodzież miasta Lęborka w formie trybuny obywatelskiej. Przez wolne głosy należy rozumieć: uwagi, spostrzeżenia, propozycje, pomysły dotyczące funkcjonowania Rady i stanowiące ofertę zgłaszającego do wykorzystania przez Radę.
§ 26
-
Sprawy będące przedmiotem obrad, Rada rozstrzyga w drodze uchwał.
-
Uchwały mają postać odrębnych dokumentów.
-
Zapisów ust. 2 nie stosuje się do uchwał o charakterze proceduralnym, uchwał podejmowanych w wyniku rozpatrzenia sprawozdań lub informacji związanych z realizacją uchwał Rady, które są wyłącznie odnotowane w protokole sesji.
§ 27
Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący kończy sesję wypowiadając formułę "Zamykam sesję Młodzieżowej Rady Miasta Lęborka".
§ 28
-
Z inicjatywą podjęcia uchwały (inicjatywa uchwałodawcza) mogą występować: Przewodniczący Rady, Prezydium, bądź grupa co najmniej ? Radnych.
-
Z wnioskiem o wykonanie inicjatywy uchwałodawczej mogą występować do podmiotów wymienionych w ust. 1 samorządy uczniowskie lęborskich szkół.
§ 29
-
Wnioski w sprawie podjęcia uchwały przez Radę, a także projekty uchwał przedstawia Radzie wraz z uzasadnieniem wnioskodawca lub osoba przez niego wskazana.
-
Jeśli inicjatywa podjęcia uchwały lub konkretny projekt zostały zgłoszone w trakcie obrad sesji, Rada może przystąpić do jego uchwalenia bądź odesłać go do opracowania przez Prezydium.
-
Projekt uchwały powinien zawierać:
-
datę i tytuł uchwały;
-
merytoryczną treść;
-
termin wejścia w życie uchwały oraz ewentualny czas jej obowiązywania;
-
uzasadnienie;
§ 30
-
Uchwały opatruje się datą oraz numerem wyrażającym kolejność uchwały, kolejną liczbą sesji oraz dwoma ostatnimi cyframi roku jej podjęcia. Kolejną liczbę sesji pisze się cyfrą rzymską, kolejność podjętej uchwały i ostatnie cyfry roku cyframi arabskimi.
-
Uchwały Rady podpisuje Przewodniczący, który obradom przewodniczył.
-
Oryginały uchwał ewidencjonuje Sekretarz Rady.
§ 31
-
W sytuacjach kiedy nie ma określonego trybu głosowania, Rada podejmuje uchwałę
w głosowaniu jawnym zwykłą większością głosów w obecności kworum. -
Głosowanie tajne zarządza się w przypadku głosowania w sprawach personalnych tj. wyboru bądź odwołania Członków Prezydium.
-
Rada może w każdej sytuacji postanowić o przeprowadzeniu tajnego głosowania zwykłą większością głosów.
§ 32
-
Zwykła większość głosów oznacza, że "za" projektem opowiedziało się więcej Radnych niż "przeciw" projektowi uchwały. Głosy wstrzymujące się nie wpływają na wynik głosowania.
-
Bezwzględna większość głosów oznacza, że na prawomocnie obradującej sesji więcej niż połowa Radnych opowiedziała się "za" projektem uchwały.
§ 33
-
W głosowaniu jawnym Radni głosują przez podniesienie ręki. Za głosy oddane uznaje się głosy "za", "przeciw" oraz " wstrzymujące się".
-
W głosowaniu tajnym Radni głosują kartami opatrzonymi pieczęcią Rady. Za głosy oddane uznaje się karty, na których Radni głosowali w sposób zgodny z ustalonymi zasadami.
-
Głosowanie w trybie tajnym przeprowadza powołana na sesji spośród Radnych komisja skrutacyjna.
-
Wyniki głosowania odnotowuje się w protokole sesji.
§ 34
-
Z każdej sesji, Sekretarz Rady sporządza protokół, będący urzędowym zapisem przebiegu obrad i podejmowanych przez Radę rozstrzygnięć. Do protokołu dołącza się listę obecności oraz teksty podjętych przez Radę uchwał i złożonych interpelacji. Protokoły
z sesji są wykładane do wglądu w Biurze Rady Miasta w terminie 14 dni od zakończenia sesji. -
Protokół z każdej sesji wykłada się do wglądu i ewentualnych uzupełnień na następnej sesji. Wnioski w sprawach poprawek i uzupełnień protokołu składa się Przewodniczącemu Rady. Radni, których wnioski nie zostały uwzględnione mogą przedstawić je na sesji do rozstrzygnięcia Rady.
§ 35
Całą dokumentację i korespondencję Rady przechowuje się w sposób i w miejscu określonym w uchwale Rady.
Rozdział 7
Działalność konsultacyjna Rady
§ 36
-
Rada ma prawo przedstawiania Radzie Miasta oraz Burmistrzowi opinii we wszystkich sprawach dotyczących funkcjonowania samorządu lokalnego, a w szczególności w sprawach dotyczących młodzieży.
-
Opinię, w sprawach określonych w ust. 1 Rada może wydawać z własnej inicjatywy
w formie przyjętego przez Radę stanowiska. -
Zainteresowany organ samorządu miejskiego może zwrócić się do rady z prośbą o wydanie opinii w danej sprawie, określając termin jej wydania, nie krótszy jednak niż 10 dni. Nieprzedstawienie opinii we wskazanym terminie uważa się za rezygnację z prawa jej wyrażenia.
-
Rada ma prawo do otrzymywania przed każdą sesją Rady Miasta projektu porządku obrad wraz z projektami uchwał.
Rozdział 8
Praca w radzie osób spoza jej składu
§ 37
-
Rada do realizacji swoich zadań może angażować osoby spoza jej składu na zasadzie dobrowolności. Osoby takie nie mają prawa głosu podczas głosowań.
-
Zasady współpracy między Radą a chętnymi osobami określa uchwała Rady.
Rozdział 9
Opieka merytoryczna
§ 38
-
Burmistrz Lęborka powołuje Opiekuna Rady, zwanego dalej Opiekunem.
-
Zadaniem Opiekuna jest zapewnienie warunków umożliwiających swobodny przepływ informacji pomiędzy Radą a organami samorządowymi Miasta Lęborka.
-
Opiekun społeczny obserwuje prace Rady, również pod względem merytorycznym, może wnosić swoje uwagi i sugestie do jej prac.
-
Przewodniczący MRM informuje opiekuna społecznego na 7 dni przed zwołaniem sesji o porządku obrad jak również tematyce prowadzonych rozmów.
-
Prezydium Rady współpracuje ściśle z opiekunem społecznym.
Rozdział 10
Postanowienia końcowe
§ 39
Sprawy, których nie udało się zakończyć w czasie trwania kadencji powinny być kontynuowane w następnej kadencji.
§ 40
-
Zmiany Statutu dokonywane są w trybie jego nadania.
-
Rada może wnioskować o dokonanie zmian w Statucie.
-
Każdy radny ma obowiązek zapoznać się ze statutem i się pod nim podpisać.
Załącznik nr 1
do statutu MRM Lęborka
stanowiący załącznik nr 1
Uchwały Nr …………………..
Rady Miejskiej w Lęborku
z dnia…………………………….
Ilość mandatów dla poszczególnych szkół względem liczby uczniów (stan z 6 września 2013 roku)
Gimnazjum nr 1 - 2 mandaty (446 uczniów)
Gimnazjum nr 2 - 2 mandaty (353 uczniów)
Gimnazjum nr 3 - 2 mandaty (286 uczniów)
I Liceum Ogólnokształcące - 2 mandaty (416 uczniów)
II Liceum Ogólnokształcące - 2 mandaty (401 uczniów)
Zespół Szkół Mechaniczno-Informatycznych - 3 mandaty (659 uczniów)
Zespół Szkół Gospodarki Żywieniowej i Agrobiznesu - 3 mandaty (761 uczniów)
Powiatowe Centrum Edukacyjne - 3 mandaty (555 uczniów)
Społeczne Gimnazjum Językowe - 1 mandat (147 uczniów)
Zespół Szkół Katolickich - 1 mandat (52 uczniów)
UZASADNIENIE
do Uchwały nr...……………..
Rady Miejskiej w Lęborku
Z dnia……………….
Stan istniejący:
Na dzień dzisiejszy Młodzieżowa Rada Miejska w Lęborku nie funkcjonuje.
Potrzeba i cel podjęcia uchwały:
Na podstawie ustawy o samorządzie gminnym Rada Gminy podejmuje działania na rzecz wspierania i upowszechniania idei samorządowej wśród młodzieży. Jednocześnie pojawiła się inicjatywa lęborskich środowisk młodzieżowych głównie związanych z działającym na terenie miasta Lęborka stowarzyszeniem EDUQ. Celem działania Młodzieżowej Rady Miasta jest opiniowanie działań i rozwiązań w naszym mieście w szczególności dotyczących spraw młodzieży.
Różnice pomiędzy istniejącym a projektowanym stanem prawnym:
Rozpoczęcie funkcjonowania nie działającej do tej pory Młodzieżowej Rady Miasta.
Przewidywane skutki społeczne i gospodarcze:
Młodzieżowa Rada Miasta w Lęborku zajmie się sprawami młodzieży. Będzie podpowiadać, wskazywać innym organom potrzeby swoich rówieśników. Będzie również zachęcać do czynnego brania udziału w życiu naszego miasta i pracy społecznej na jego rzecz. Ma spowodować również lepszy przepływ informacji do lęborskiej młodzieży.
Skutki finansowe związane z wejściem w życie uchwały:
Samo funkcjonowanie Młodzieżowej Rady Miasta nie będzie generowało żadnych dodatkowych kosztów, ewentualne wydatki mogą być związane z wyjazdami studyjnymi m. in. do Urzędu Marszałkowskiego, Sejmu, Senatu w celu lepszego poznania funkcjonowania organów w naszym kraju. Ewentualne koszty mogą wiązać się z działaniem koordynatora- łączna kwota około kilka tysięcy złotych rocznie.
Źródła finansowania:
Dochody własne Gminy Miasto Lębork i ewentualne środki finansowe pochodzące z zewnątrz.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Redaktor Andrzej Karbownik Data wytworzenia:
16 paź 2013
Osoba dodająca informacje
Andrzej Karbownik Data publikacji:
16 paź 2013, godz. 09:27
Osoba aktualizująca informacje
Andrzej Karbownik Data aktualizacji:
16 paź 2013, godz. 09:30