Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miasta Lębork

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Projekt uchwały w sprawie określenia terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

UCHWAŁA NR ……………

Rady Miejskiej w Lęborku

z dnia ……………….

w sprawie określenia terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi

Na podstawie:

  • art. 18 ust. 2 pkt 15, art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. Uz 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.)

  • art. 6l ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r. poz. 391)

uchwala się, co następuje:

§ 1.

Właściciele nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, położonych na terenie Gminy Miasto Lębork zobowiązani są do wnoszenia opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi za każdy miesiąc - do 15 dnia każdego miesiąca z góry i bez wezwania.

§ 2.

  1. Opłatę, o której mowa w § 1 uiszcza się gotówką lub przelewem na rachunek bankowy.

  2. Numer rachunku bankowego zostanie podany do publicznej wiadomości w sposób zwyczajowo przyjęty.

§ 3.

Wykonanie Uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Lęborka.

§ 4.

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego z mocą obowiązującą od 1 lipca 2013 r.

Uzasadnienie

do Uchwały Nr ………….

Rady Miejskiej w Lęborku

z dnia …………………….

1. Przedstawienie istniejącego stanu w dziedzinie, która ma być normowana:

Do tej pory nie było obowiązku podjęcia takiej uchwały.

2. Wyjaśnienie potrzeb i celu podjęcia uchwały:

Obowiązek podjęcia niniejszej uchwały nakłada na radę gminy art. 6l ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r. poz.391), wprowadzony nowelizacją tej ustawy, która weszła w życie 1 stycznia 2012 r.

Zgodnie z art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 1 lipca 2011 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 152. poz. 897) rada gminy obowiązana jest podjąć uchwałę w terminie 12 miesięcy od dnia wejścia w życie tejże ustawy.

Ww nowelizacja nakłada na gminy obowiązek odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, a co za tym idzie również m.in. obowiązek określenia terminu, częstotliwości i trybu uiszczania przez właścicieli nieruchomości opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi, biorąc pod uwagę warunki miejscowe.

3. Wykazanie różnic między dotychczasowym a projektowanym stanem prawnym:

Dotychczas nie było obowiązku podejmowania takiej uchwały.

4. Charakterystyka przewidywanych skutków społecznych i gospodarczych:

W przypadku nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, obowiązek ponoszenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi powstaje za każdy miesiąc, w którym na danej nieruchomości zamieszkuje mieszkaniec (zgodnie z art. 6i pkt. 1).

Miesięczny charakter opłaty powinien zostać zaakceptowany przez mieszkańców z uwagi na fakt, iż wiązać się to będzie z koniecznością wniesienia jednorazowo mniejszej kwoty niż np. za okres kwartalny. Tryb uiszczania opłaty pozostaje taki sam, jak w przypadku innych opłat ponoszonych na rzecz gminy.

5. Skutki finansowe, związane z wejściem w życie uchwały:

Opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi stanowić będzie dochód gminy. Z pobranych opłat gmina pokryje koszty funkcjonowania systemu gospodarki odpadami komunalnymi, które obejmują koszty:

  • odbierania, transportu, zbierania, odzysku i unieszkodliwiania odpadów komunalnych,

  • tworzenia i utrzymania punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych,

  • obsługi administracyjnej tego systemu.

Miesięczny charakter tej opłaty pozwoli na zachowanie płynności pieniężnej systemu, gdyż gmina będzie związana umową z przedsiębiorcą odbierającym odpady komunalne, wyłonionym w drodze przetargu.

6. Źródła finansowania:

Zgodnie z art. 6r ust. 2 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach koszty funkcjonowania systemu gospodarowania odpadami komunalnymi gmina pokrywa z pobranych opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi, które na rzecz gminy obowiązani są ponosić właściciele nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy.


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Maciej Betscher

Data wytworzenia:
06 gru 2012

Osoba dodająca informacje

Maciej Betscher

Data publikacji:
06 gru 2012, godz. 12:53

Osoba aktualizująca informacje

Maciej Betscher

Data aktualizacji:
06 gru 2012, godz. 12:55