Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miasta Lębork

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Projekt uchwały w sprawie pokrycia kosztów utrzymania i funkcjonowania Komendy Powiatowej Policji w Lęborku.

Uchwała Nr ………………

Rady Miejskiej w Lęborku

z dnia ……………………...

w sprawie: pokrycia kosztów utrzymania i funkcjonowania Komendy Powiatowej Policji w Lęborku.

Na podstawie: art. 7 ust. 1 pkt 14 i art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.) oraz art. 13 ust. 3 ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 roku o Policji (tekst jednolity Dz. U. ` z 2011 r. Nr 287, poz. 1687 ze zm.)

uchwala się, co następuje:

§ 1

Przekazuje się z budżetu miasta Lęborka na 2013 rok środki finansowe poprzez „Fundusz Wsparcia Policji” Komendzie Wojewódzkiej Policji w Gdańsku w wysokości 16.380 zł (słownie: szesnaście tysięcy trzysta osiemdziesiąt złotych) na potrzeby Komendy Powiatowej Policji w Lęborku z przeznaczeniem na pokrycie kosztów wyżywienia funkcjonariuszy z Oddziałów Prewencji Komendy Wojewódzkiej Policji w Gdańsku, którzy realizują zadania z zakresu służby prewencyjnej związanej z zapewnieniem porządku publicznego i bezpieczeństwa na terenie miasta Lęborka.

§ 2

Warunki przekazania środków finansowych określi porozumienie zawarte przez Burmistrza Miasta Lęborka z Komendantem Wojewódzkim Policji w Gdańsku.

§ 3

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Lęborka.

§ 4

Traci moc Uchwała Nr XXIII-338/2012 Rady Miejskiej w Lęborku z dnia 21.12.2012r. w sprawie pokrycia kosztów utrzymania i funkcjonowania Komendy Powiatowej Policji w Lęborku.

§ 5

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Uzasadnienie

do Uchwały Nr……………

Rady Miejskiej w Lęborku

z dnia ……………………..

Stan istniejący w dziedzinie która ma być normowana - w dniu 22.05.2013 r. Komendant Powiatowy Policji w Lęborku złożył wniosek o wyasygnowanie środków finansowych niezbędnych do zapewnienia wyżywienia dodatkowych funkcjonariuszy z Oddziałów Prewencji Policji w Gdańsku mających realizować zadania z zakresu służby prewencyjnej na terenie miasta Lęborka w okresie od 1 lipca do 31 sierpnia 2013r., w wysokości 16.380 zł z propozycją pozyskania powyższej kwoty m.in. poprzez zamianę sposobu wykorzystania uwzględnionych w budżecie gminy miasto Lębork środków:

- kwotę 10.000 zł pierwotnie przeznaczoną na zakup paliwa do pojazdów służbowych lęborskiej policji (Uchwała Nr XXIII-338/2012 Rady Miejskiej w Lęborku z dnia 21.12.2012r.) przeznaczyć na pokrycie kosztów wyżywienia funkcjonariuszy z Oddziałów Prewencji Policji w Gdańsku,

- kwotę 3.000 zł pierwotnie przeznaczoną na pokrycie kosztów zakwaterowania i wyżywienia funkcjonariuszy z Oddziałów Prewencji Policji w Gdańsku (Uchwała Nr XXIII-338/2012 Rady Miejskiej w Lęborku z dnia 21.12.2012r.) przeznaczyć na pokrycie kosztów samego wyżywienia

- dodatkowo wyasygnować kwotę w wysokości 3.380 zł na powyższy cel.

Zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 14 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.) zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych gminy, obejmujących m.in. sprawy porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli. Realizując zadania, jednostki samorządu terytorialnego mogą uczestniczyć w pokrywaniu m.in. kosztów utrzymania i funkcjonowania jednostek organizacyjnych Policji, co reguluje art. 13 ust. 3 ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 roku o Policji (tekst jednolity Dz. U. z 2011 r. Nr 287, poz. 1687 ze zm.).

Celem i potrzebą podjęcia uchwały jest więc przekazanie poprzez „Fundusz Wsparcia Policji” Komendzie Wojewódzkiej Policji w Gdańsku środków finansowych na potrzeby Komendy Powiatowej Policji w Lęborku z przeznaczeniem na pokrycie kosztów wyżywienia funkcjonariuszy z Oddziałów Prewencji Komendy Wojewódzkiej Policji w Gdańsku, którzy realizować będą zadania z zakresu służby prewencyjnej mającej zapewnić porządek publiczny i bezpieczeństwo na terenie miasta Lęborka w okresie od 1 lipca do 31 sierpnia 2013 r..

Mając na względzie powyższe, podjęcie niniejszej uchwały uważa się za zasadne z jednoczesnym zapisem iż Uchwała Nr XXIII-338/2012 Rady Miejskiej w Lęborku z dnia 21.12.2012 r. w sprawie pokrycia kosztów utrzymania i funkcjonowania Komendy Powiatowej Policji w Lęborku traci moc.

Wykazanie różnic między dotychczasowym a projektowanym stanem prawnym - niniejsza uchwała daje podstawę do udzielenia przedmiotowej dotacji.

Przewidywane skutki społeczne i gospodarcze jakie wynikną z podjęcia powyższej uchwały i zawartego porozumienia, to zapewnienie porządku publicznego i bezpieczeństwa mieszkańców na terenie miasta Lęborka.

Skutki finansowe związane z wejściem w życie uchwały i zawartego porozumienia wiązać się będą z wydatkiem w wysokości 16.380 zł w roku 2013.

Źródłem finansowania w/w wydatku jest budżet miasta Lęborka na 2013 rok.


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Maciej Betscher

Data wytworzenia:
12 cze 2013

Osoba dodająca informacje

Maciej Betscher

Data publikacji:
12 cze 2013, godz. 15:14

Osoba aktualizująca informacje

Maciej Betscher

Data aktualizacji:
12 cze 2013, godz. 15:15