Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miasta Lębork

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Projekt uchwały w sprawie przekazania środków finansowych dla Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Lęborku z przeznaczeniem na pokrycie wydatków inwestycyjnych, modernizacyjnych i remontowych.

 

Uchwała Nr ………………

Rady Miejskiej w Lęborku

z dnia ……………………...

 

w sprawie: przekazania środków finansowych dla Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Lęborku z przeznaczeniem na pokrycie wydatków inwestycyjnych, modernizacyjnych i remontowych.

 

Na podstawie: art. 7 ust. 1 pkt 14 i art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r., poz. 594 ze zm.) oraz art. 19b pkt 1 i art. 19h pkt 1 ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o Państwowej Straży Pożarnej (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r., poz. 1340 ze zm.)

 

uchwala się, co następuje:

 

§ 1

Przekazuje się z budżetu miasta Lęborka na 2015 rok środki finansowe poprzez Fundusz Wsparcia Państwowej Straży Pożarnej Komendzie Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej w Gdańsku w ogólnej wysokości 130.000 zł (słownie: sto trzydzieści tysięcy złotych) na potrzeby Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Lęborku z czego:

- kwotę 80.000 zł (słownie: osiemdziesiąt tysięcy złotych) z przeznaczeniem na pokrycie wydatków związanych z modernizacją placu manewrowego i parkingów komendy,

- kwotę 50.000 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych) z przeznaczeniem

na zakup samochodu operacyjnego dla komendy,

w celu zapewnienia odpowiednich warunków do wykonywania zadań przez Komendę Powiatową Państwowej Straży Pożarnej w Lęborku, związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa obywateli oraz ochrony przeciwpożarowej na terenie miasta Lęborka.

§ 2

Warunki przekazania środków finansowych określi porozumienie zawarte przez Burmistrza Miasta Lęborka z Pomorskim Komendantem Wojewódzkim Państwowej Straży Pożarnej w Gdańsku.

 

§ 3

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Lęborka.

 

§ 4

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

 

Uzasadnienie

do Uchwały Nr……………

Rady Miejskiej w Lęborku

z dnia ……………………..

 

 

 

Stan istniejący w dziedzinie która ma być normowana - zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 14 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 594 ze zm.) zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych gminy, obejmujących m.in. sprawy porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli oraz ochrony przeciwpożarowej i przeciwpowodziowej. Realizując zadania, gmina może uczestniczyć w pokrywaniu części kosztów funkcjonowania Państwowej Straży Pożarnej, a środki finansowe przez nią przekazane poprzez „Fundusz Wsparcia Państwowej Straży Pożarnej” mogą m.in. być przeznaczone na pokrywanie wydatków inwestycyjnych, modernizacyjnych i remontowych, co reguluje art. 19b pkt 1 i art. 19h pkt 1 ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o Państwowej Straży Pożarnej (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r., poz. 1340 ze zm.)

Celem i potrzebą podjęcia uchwały jest więc przekazanie poprzez „Fundusz Wsparcia Państwowej Straży Pożarnej” Komendzie Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej w Gdańsku środków finansowych na dofinansowanie zadań inwestycyjnych związanych z modernizacją placu manewrowego i parkingów Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Lęborku oraz zakupu samochodu operacyjnego, w celu odpowiedniego funkcjonowania komendy mającej zapewniać bezpieczeństwo i odpowiednią ochronę przeciwpożarową na terenie miasta Lęborka.

Wykazanie różnic między dotychczasowym a projektowanym stanem prawnym - niniejsza uchwała daje podstawę do przekazania środków finansowych z budżetu miasta Lęborka poprzez Fundusz Wsparcia Państwowej Straży Pożarnej na potrzeby Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Lęborku.

Przewidywane skutki społeczne i gospodarcze jakie wynikną z podjęcia powyższej uchwały i zawartego porozumienia, to zapewnienie odpowiednich warunków do wykonywania zadań przez Komendę Powiatową Państwowej Straży Pożarnej w Lęborku, związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa obywateli oraz ochrony przeciwpożarowej na terenie miasta Lęborka.

Skutki finansowe związane z wejściem w życie uchwały i zawartego porozumienia wiązać się będą z wydatkiem w wysokości 130.000 zł w roku 2015.

Źródłem finansowania w/w wydatku jest budżet miasta Lęborka na 2015 rok.


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Redaktor Andrzej Karbownik

Data wytworzenia:
12 sty 2015

Osoba dodająca informacje

Andrzej Karbownik

Data publikacji:
12 sty 2015, godz. 15:05

Osoba aktualizująca informacje

Andrzej Karbownik

Data aktualizacji:
12 sty 2015, godz. 15:07