Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miasta Lębork

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Projekt uchwały w sprawie przyjęcia Rocznego programu współpracy na 2014 rok Gminy Miasto Lębork z organizacjami pozarządowymi oraz z innymi podmiotami, przez które może być prowadzona działalność pożytku publicznego.


Uchwała Nr ………………..

Rady Miejskiej w Lęborku

z dnia ……………………….

w sprawie: przyjęcia Rocznego programu współpracy na 2014 rok Gminy Miasto Lębork z organizacjami pozarządowymi oraz z innymi podmiotami, przez które może być prowadzona działalność pożytku publicznego.

Na podstawie: art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2013r., poz. 594 ze zm.), art. 5a ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tekst jednolity Dz. U. z 2010r. Nr 234, poz. 1536 ze zm.) oraz art. 25 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r., poz. 182 ze zm.)

Po przeprowadzeniu konsultacji z przedstawicielami organizacji pozarządowych na podstawie Uchwały Nr LIX-512/2010 Rady Miejskiej w Lęborku z dnia 29.10.2010 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu konsultowania z organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji

uchwala się, co następuje:

Przyjmuje się Roczny program współpracy na 2014 rok Gminy Miasto Lębork z organizacjami pozarządowymi oraz z innymi podmiotami, przez które może być prowadzona działalność pożytku publicznego.

I. Postanowienia ogólne

§ 1

Ilekroć w niniejszym programie mowa jest o:

- „ustawie" - rozumie się przez to ustawę o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie

- „organizacjach pozarządowych” - należy przez to rozumieć nie będące jednostkami sektora finansów publicznych, w rozumieniu ustawy o finansach publicznych oraz niedziałające w celu osiągnięcia zysku osoby prawne lub jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej, którym odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, w tym fundacje i stowarzyszenia, z zastrzeżeniem art. 3 ust. 4 ustawy oraz podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy;

- „programie” - rozumie się przez to Roczny program współpracy na 2014 rok Gminy Miasto Lębork z organizacjami pozarządowymi;

- „dotacji” - rozumie się przez to środki finansowe w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych;

- „burmistrzu” - rozumie się przez to Burmistrza Miasta Lęborka.

II. Cel główny i cele szczegółowe programu

§ 2

  1. Celem głównym programu jest budowanie partnerstwa między Gminą Miasto Lębork a organizacjami pozarządowymi, służącego rozpoznawaniu i zaspokajaniu potrzeb mieszkańców oraz wzmacnianiu roli aktywności obywatelskiej w rozwiązywaniu problemów lokalnych.

  2. Celami szczegółowymi programu są:

a) zwiększenie aktywności społecznej lęborczan,

b) wzmacnianie współpracy samorządu i organizacji pozarządowych oraz zapewnienia im udziału w realizacji zadań własnych samorządu służących rozwojowi miasta,

c) uzupełnienie działań miasta w obszarach mniej zagospodarowanych przez administrację,

d) zwiększenie aktywności organizacji pozarządowych w realizacji projektów współfinansowanych ze środków unijnych oraz inicjowanie partnerstw w tym zakresie,

e) szerzenie postaw proobywatelskich, przede wszystkim wolontariatu,

f) upowszechnianie i wprowadzanie w życie postanowień ustawy o działalności pożytku publicznego.

III. Zasady współpracy

§ 3

    1. Współpraca Gminy Miasto Lębork z organizacjami pozarządowymi będzie odbywać się na zasadach:

  1. pomocniczości - oznacza to, że Burmistrz będzie przekazywać realizację zadań wraz z niezbędnymi zasobami organizacjom pozarządowym oraz wspierać inicjatywy obywatelskie w sytuacji, kiedy pomoc samorządu jest niezbędna. Organizacje pozarządowe powinny z kolei podejmować tylko takie zadania, które są w stanie wykonać z pożytkiem dla lokalnej społeczności, zgodnie z ustalonym standardem, działając w taki sposób, aby wzmacniać mieszkańców w decydowaniu o swoich sprawach i samodzielnym funkcjonowaniu w społeczności,

  2. suwerenności stron - oznacza to, że stosunki pomiędzy Gminą Miasto Lębork a organizacjami pozarządowymi kształtowane będą z poszanowaniem wzajemnej autonomii i niezależności w swojej działalności statutowej,

  3. partnerstwa - oznacza to dobrowolną współpracę równorzędnych sobie podmiotów w rozwiązywaniu wspólnie zdefiniowanych problemów i osiąganiu razem wytyczonych celów, które są kluczowe dla rozwoju lokalnej społeczności,

  4. efektywności - oznacza to wspólne dążenie do osiągnięcia możliwie najlepszych efektów realizacji zadań publicznych, w oparciu o reguły gospodarności, tworzenia maksymalnej wartości za określone nakłady i szanowania publicznych zasobów,

  5. uczciwej konkurencji - oznacza, że wszystkie odpowiednio przygotowane podmioty mają szansę rywalizować o możliwość wykonywania zadań publicznych, a także obowiązek stosowania niedyskryminujących, jawnych kryteriów, dotyczących każdego uczestnika współpracy i wszystkich sektorów,

  6. jawności - oznacza to, że partnerzy współpracy wzajemnie udostępniają sobie pełną i prawdziwą informację na temat obszarów swojego działania, które są istotne z punktu widzenia budowania wysokiej jakości partnerstwa,

  1. Kontakt z organizacjami pozarządowymi może odbywać się poprzez:

  1. spotkania z przedstawicielami organizacji,

  2. drogą elektroniczną (poprzez e-mail), telefonicznie oraz drogą pocztową,

  3. zamieszczanie informacji na stronie internetowej miasta Lęborka oraz w BIP,

  4. inne formy.

IV. Zakres przedmiotowy współpracy, zadania priorytetowe

§ 4

  1. Zgodnie z art. 4 ust. 1 ustawy, współpraca Gminy Miasto Lębork z organizacjami pozarządowymi w roku 2014 obejmować będzie zadania o charakterze lokalnym w zakresie:

  2. Lp.

    zakres sfery pożytku publicznego

    zadania priorytetowe

    1.

    pomoc społeczna, w tym:

      1. pomoc rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób,

      2. wspieranie rodziny i systemu pieczy zastępczej,

    działalność na rzecz osób

    niepełnosprawnych

    1. łagodzenie skutków ubóstwa i wspieranie programów na rzecz wyjścia z trudnych sytuacji życiowych, w tym udzielanie pomocy żywnościowej osobom ubogim i osobom bezdomnym pozyskanej m.in. z Banków Żywności,

    2. świadczenie usług opiekuńczych w tym usług specjalistycznych w miejscu zamieszkania,

    3. świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi, w miejscu zamieszkania ,

    4. poradnictwo i interwencje w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie, prowadzenie działań profilaktycznych i edukacyjnych oraz grup wsparcia,

    5. działania edukacyjne służące wzmocnieniu opiekuńczych i wychowawczych kompetencji rodziców w rodzinach zagrożonych przemocą,

    6. wspieranie rodzin wielodzietnych i rodziców samotnie wychowujących dzieci, w tym pomoc w organizowaniu spotkań okolicznościowych i wyjazdów integracyjnych,

    7. organizacja czasu wolnego dla dzieci i młodzieży ze środowisk zagrożonych wykluczeniem społecznym oraz inicjowanie dialogu ze środowiskiem młodzieżowym,

    8. wspieranie osób niepełnosprawnych i przewlekle chorych poprzez działalność integrującą środowisko, pokonywanie barier w komunikowaniu, działalność sportową i kulturalną,

    9. wspieranie osób niepełnosprawnych i przewlekle chorych w zakresie szkoleń tematycznych i warsztatów, pomoc w organizowaniu wyjazdowych spotkań terapeutycznych,

    2.

    ochrona i promocja zdrowia, przeciwdziałanie uzależnieniom i patologiom społecznym,

    wypoczynek dzieci i młodzieży

    1. prowadzenie placówek wsparcia dziennego w formie opiekuńczej i / lub specjalistycznej, w tym kół zainteresowań, świetlic socjoterapeutycznych i opiekuńczych, klubów i ognisk wychowawczych dla dzieci ze środowisk zagrożonych wykluczeniem społecznym, w celu przeciwdziałania uzależnieniom i patologiom społecznym,

    2. organizowanie zajęć profilaktycznych dla dzieci ze środowisk zagrożonych wykluczeniem społecznym, w celu przeciwdziałania uzależnieniom i patologiom społecznym,

    3. prowadzenie dla dzieci i młodzieży w okresie ferii zimowych zajęć, w tym organizowanie imprez, zimowisk z elementami socjoterapeutycznymi,

    1. organizowanie dla dzieci i młodzieży ze środowisk dysfunkcyjnych - wycieczek, zajęć z elementami socjoterapii, wypoczynku letniego (obozów, kolonii półkolonii),

    2. działania zmierzające do uatrakcyjnienia tradycyjnych form edukacji szkolnej ze szczególnym uwzględnieniem zajęć ruchowych,

    3. rehabilitacja społeczna oraz poradnictwo dla osób uzależnionych i współuzależnionych, prowadzenie profilaktyki środowiskowej, klubów, samopomocowych grup wsparcia, działań edukacyjnych,

    4. edukacja i poradnictwo dla rodziców, opiekunów prawnych i wychowawców służące przeciwdziałaniu uzależnieniom oraz dla rodzin zagrożonych przemocą,

    3.

    wspieranie i upowszechnianie kultury fizycznej,

    ratownictwo i ochrona ludności

    1. współfinansowanie imprez i zawodów sportowych organizowanych na terenie miasta,

    2. wspieranie i upowszechnianie idei aktywności fizycznej,

    3. wspieranie działalności edukacyjnej i nabywania praktycznych umiejętności w zakresie udzielania pierwszej pomocy,

    4. pomoc w organizowaniu imprez, zawodów propagujących ideę ratownictwa,

    5. wspieranie działalności związanej z zapewnieniem bezpieczeństwa na wodach.

    4.

    działalność na rzecz osób w wieku emerytalnym,

    działalność na rzecz kombatantów i osób represjonowanych

    1. pomoc w organizowaniu spotkań okolicznościowych, terapeutycznych i wyjazdów integracyjnych;

    2. działalność kulturalna i edukacyjna na rzecz osób starszych mająca na celu m.in. przeciwdziałanie samo wykluczeniu i e-wykluczeniu.

    3. pomoc w organizowaniu wystaw i akademii tematycznych związanych z historią RP

    5.

    kultura, sztuka, ochrona dóbr kultury i dziedzictwa narodowego, działalność na rzecz mniejszości narodowych i etnicznych oraz języka regionalnego

    1. wspieranie wydarzeń sprzyjających integracji mniejszości narodowych i etnicznych, w tym poprzez naukę ich rodzimego języka;

    2. pomoc w organizacji czasu wolnego dla dzieci i młodzieży;

    3. przedsięwzięcia o charakterze lokalnym, regionalnym, ogólnopolskim i międzynarodowym służące podtrzymywaniu i rozpowszechnianiu tradycji regionu Pomorza i Kaszub, w tym także przedsięwzięcia o charakterze artystycznym i jubileuszowym;

    4. promowanie dzieł twórców lokalnych oraz kultury regionalnej;

    6.

    działalność na rzecz integracji europejskiej oraz rozwijania kontaktów i współpracy między społeczeństwami,

    działalność na rzecz organizacji pozarządowych,

    promocja i organizacja wolontariatu

    1. udzielanie pomocy w nawiązywaniu współpracy regionalnej, ponadregionalnej i międzynarodowej,

    2. upowszechnianie wiedzy o kontaktach partnerskich Lęborka z innymi miastami w kraju i poza jego granicami,

    3. udostępnianie na bazie Ośrodka Wspierania Organizacji Pozarządowych i Wolontariatu „Lęborski Parasol” minimum miejsca do pracy organizacjom pozbawionym bazy lokalowej,

    4. prowadzenie rekrutacji i bazy zasobów wolontariatu oraz pośrednictwa pracy wolontarystycznej,

    5. wspieranie młodzieżowych inicjatyw wolontarystycznych realizowanych przez organizacje pozarządowe.

    7.

    działalność wspomagająca rozwój wspólnot i społeczności lokalnych

    1. wspieranie lokalnych inicjatyw społecznych w tym

    młodzieżowych,

    2. aktywizacja lokalnej społeczności ,

    2. Burmistrz, po uzyskaniu opinii odpowiedniej merytorycznie komisji Rady Miejskiej w Lęborku, może w trakcie realizacji programu współpracy rozszerzyć zakres sfery pożytku publicznego oraz zadania priorytetowe wymienione w pkt. 1, o ile uzna to za zasadne.

    V. Formy współpracy, o których mowa w art. 5 ust. 2 ustawy

    § 5

    1. Współpraca z organizacjami, o której mowa w art. 5 ust. 2 ustawy może mieć formę finansową lub pozafinansową.

    2. Współpraca finansowa Gminy Miasto Lębork z organizacjami pozarządowymi odbywa się poprzez:

    1. zlecanie realizacji zadań publicznych organizacjom pozarządowym, w formie wspierania wykonywania tych zadań wraz z udzielaniem dotacji na dofinansowanie ich realizacji, po przeprowadzeniu otwartego konkursu ofert,

    - w powyższym przypadku warunkiem otrzymania dotacji jest zapewnienie przez organizację pozarządową środków własnych na realizację zadania w wysokości minimum 10% ogólnych kosztów zadania,

    - udział własny można przyjąć jako wkład finansowy, który tworzą wyłącznie środki finansowe oraz (lub) wkład pozafinansowy (niepieniężny), tj. wkład osobowy (świadczenia wolontariuszy, praca społeczna członków organizacji). Jeżeli organizacja zadeklaruje wkład pozafinansowy, zobowiązana będzie udokumentować to na zasadach określonych w ustawie. Wkład pozafinansowy nie może przekroczyć 50% ogólnej kwoty udziału własnego,

    1. zlecanie realizacji zadań publicznych organizacjom pozarządowym, w formie powierzania wykonywania tych zadań wraz z udzielaniem dotacji na sfinansowanie ich realizacji, po przeprowadzeniu otwartego konkursu ofert,

    2. zlecanie realizacji zadań publicznych uznanych za celowe o charakterze lokalnym lub regionalnym organizacjom pozarządowym z pominięciem otwartego konkursu ofert po spełnieniu nałożonych ustawą o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, warunków,

    3. zawieranie umów o wykonanie inicjatywy lokalnej, o których mowa w art. 5 ust. 2 pkt 6 ustawy.

    1. Pozafinansowa współpraca w realizacji zadań publicznych polega w szczególności na:

    1. udostępnianiu zasobów Gminy Miasto Lębork do realizacji zadania publicznego, np. udostępnianiu sprzętu i pomieszczeń będących w dyspozycji Gminy Miasto Lębork w celu organizowania spotkań i realizacji projektów służących mieszkańcom,

    2. pomocy merytorycznej w trakcie realizacji zadania publicznego oraz obejmującej informowanie o obowiązujących procedurach i możliwościach uzyskania wsparcia i zakresie regulacji prawnych dotyczących działalności organizacji pozarządowych,

    3. udostępnianiu infrastruktury promocyjnej poprzez umieszczanie informacji o działaniach i osiągnięciach organizacji pozarządowych na stronie www.lebork.pl,

    4. obejmowanie patronatem Burmistrza przedsięwzięć realizowanych przez organizacje pozarządowe,

    5. konsultowaniu odpowiednio do zakresu działania, projektów aktów normatywnych w dziedzinach dotyczących działalności statutowej organizacji pozarządowych,

    6. przekazywaniu zadania jednostce organizacyjnej Gminy Miasto Lębork do realizacji przy współpracy zainteresowanej organizacji pozarządowej,

    7. informowaniu o zadaniach publicznych, które będą realizowane w danym roku.

    VI. Okres realizacji programu

    § 6

    Program będzie realizowany od 1 stycznia do 31 grudnia 2014 r.

    VII. Sposób realizacji programu

    § 7

    1. Program realizuje Burmistrz.

    2. Propozycje organizacji pozarządowych dotyczące realizacji zadań publicznych, należy składać do 30 września roku poprzedzającego rok realizacji zadania.

    3. Złożone propozycje analizuje Burmistrz, na ich podstawie planując środki ujmowane w budżecie miasta na realizację zadań. Po analizie potrzeb oraz możliwości, a szczególnie efektywności realizacji zadania i gospodarności, Burmistrz decyduje, które z zadań realizowane będą w formie otwartych konkursów ofert, a które we współpracy z jednostkami organizacyjnymi Miasta.

    4. Burmistrz ogłasza konkursy i ustala ich warunki.

    5. Realizując program Burmistrz dobiera tak środki i formy, aby wspierać oddolną aktywność społeczności lokalnej, integrować środowisko organizacji pozarządowych i poprawiać jakość usług publicznych.

    VIII. Wysokość środków przeznaczanych na realizację programu

    § 8

    Planowana wysokość środków przeznaczonych na realizację zadań określonych w § 4 pkt 1 wynosi 1.359.000 zł,

    zakres sfery pożytku publicznego

    planowana kwota

    pomoc społeczna, w tym:

    a ) pomoc rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz

    wyrównywania szans tych rodzin i osób,

    b) wspieranie rodziny i systemu pieczy zastępczej,

    działalność na rzecz osób niepełnosprawnych

    934.000 zł

    ochrona i promocja zdrowia, przeciwdziałanie uzależnieniom i patologiom społecznym, wypoczynek dzieci i młodzieży

    170.000 zł

    wspieranie i upowszechnianie kultury fizycznej,

    ratownictwo i ochrona ludności

    60.000 zł

    działalność na rzecz osób w wieku emerytalnym, działalność na rzecz kombatantów i osób represjonowanych

    20.000 zł

    kultura, sztuka, ochrona dóbr kultury i dziedzictwa narodowego, działalność na rzecz mniejszości narodowych i etnicznych oraz języka regionalnego

    95.000 zł

    działalność na rzecz integracji europejskiej oraz rozwijania kontaktów i współpracy między społeczeństwami, działalność na rzecz organizacji pozarządowych, promocja i organizacja wolontariatu

    60.000 zł

    działalność wspomagająca rozwój wspólnot i społeczności lokalnych

    20.000 zł

    1. Ostateczna kwota na realizację zadań publicznych Gminy Miasto Lębork we współpracy z organizacjami pozarządowymi określona będzie w uchwale budżetowej miasta Lęborka na rok 2014.

    IX. Sposób oceny realizacji programu

    § 9

    1. Realizacja programu będzie poddana ewaluacji przeprowadzonej przez Burmistrza.

    2. Celem monitoringu realizacji programu ustala się następujące wskaźniki:

    I. wykaz ogłoszonych otwartych konkursów ofert z podziałem na sfery zadań publicznych wymienione w § 4 pkt 1 programu, w tym:

    1. liczbę złożonych ofert, w otwartych konkursach ofert,

    2. liczbę zawartych umów, w tym liczbę umów, które nie zostały zrealizowane lub zostały rozwiązane,

    3. wysokość kwot udzielonych dotacji,

    4. wysokość własnych środków finansowych zaangażowanych przez organizacje pozarządowe w realizację zadań publicznych,

    5. liczbę osób będących adresatami działań,

    6. liczbę organizacji pozarządowych podejmujących zadania publiczne w oparciu o dotację, w tym liczbę organizacji pozarządowych realizujących zadania publiczne po raz pierwszy,

    7. liczbę ofert złożonych przez organizacje pozarządowe z własnej inicjatywy,

    1. liczba organizacji pozarządowych, które podjęły się realizacji zadań publicznych we współpracy z jednostkami organizacyjnymi Miasta i wysokość środków finansowych przeznaczonych na realizację tych zadań

    2. liczba i wartość zawartych umów o wykonanie inicjatywy lokalnej.

    1. Rada Miejska podejmuje uchwałę w sprawie przyjęcia sprawozdania Burmistrza z realizacji programu.

    X. Informacja o sposobie tworzenia programu oraz o przebiegu konsultacji

    § 10

    1. Program opracowuje się na zasadach określonych w ustawie.

    2. W celu uzyskania uwag i propozycji od organizacji pozarządowych projekt programu został poddany konsultacjom na zasadach ujętych w uchwale w sprawie określenia szczegółowego sposobu konsultowania z organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji.

    3. Konsultacje programu na rok 2014 odbyły się w dniach 17.07 - 10.09.2013 r. w formie zebrania opinii drogą korespondencyjną tradycyjną lub elektroniczną. Opinie, uwagi i propozycje wniosło 6 organizacji pozarządowych.

    XI. Tryb powoływania i zasady działania komisji konkursowych

    § 11

    1. Komisję konkursową powołuje zarządzeniem Burmistrz. Do każdego otwartego konkursu ofert powoływana jest odrębna komisja. W skład komisji wchodzą:

      1. przedstawiciele komórek i jednostek organizacyjnych Miasta odpowiedzialnych za realizację zadań z obszaru programu, którego dotyczy konkurs,

      2. co najmniej 1 osoba reprezentująca organizację pozarządową, posiadająca wiedzę lub doświadczenie z dziedziny, której dotyczy konkurs z wyłączeniem osób reprezentujących organizacje pozarządowe biorące udział w konkursie z zastrzeżeniem art. 15 ust. 2da. ustawy.

    1. Pierwsze posiedzenie Komisji zwołuje Burmistrz. Komisja konkursowa na pierwszym posiedzeniu wybiera spośród swoich członków przewodniczącego. Komisja konkursowa rozpoczyna działalność z dniem otwarcia ofert, a kończy z dniem zatwierdzenia przez Burmistrza propozycji rozstrzygnięcia konkursu. Uczestnictwo w pracach Komisji jest nieodpłatne.

    2. Po publicznym otwarciu ofert i przedstawieniu nazwy zadania, nazwy organizacji oraz wnioskowanej kwoty dotacji, w dalszym zakresie komisja obraduje na posiedzeniach zamkniętych.

    3. Komisja może podjąć decyzję o zaproszeniu na swoje posiedzenie oferenta lub innej osoby w przypadkach, kiedy uzna to za zasadne.

    4. Przewodniczący Komisji oraz jej członkowie podpisują deklarację bezstronności, której wzór określa Burmistrz. Przewodniczący lub członek komisji związani z oferentami w sposób, który budziłby wątpliwości, co do bezstronności prowadzonych czynności, podlegają wyłączeniu z prac komisji, a fakt ten wskazują w deklaracji bezstronności, w szczególności gdy:

    1. on, jego małżonek, krewny, powinowaty do drugiego stopnia lub osoba pozostająca z nim w zależności z tytułu nadrzędności służbowej są członkami jakiegokolwiek organu lub pracownikami podmiotu ubiegającego się o realizację zadań objętych konkursem,

    2. jest on członkiem podmiotu ubiegającego się o realizację zadań objętych konkursem.

    1. Komisja może odbyć posiedzenie oraz podejmować ważne postanowienia, jeżeli w posiedzeniu uczestniczą co najmniej trzy osoby, w tym przewodniczący. Komisja podejmuje decyzje zwykłą większością głosów.

    2. Komisja Konkursowa zobowiązana jest do sprawdzenia kompletności i poprawności złożonych dokumentów pod względem formalnym i merytorycznym. W przypadku stwierdzenia uchybień formalno-prawnych lub innych wad oferty, komisja wzywa oferenta do ich usunięcia lub uzupełnienia i wyznacza termin. Ofertę, której wad nie usunięto w wyznaczonym terminie lub która nie została uzupełniona, pozostawia się bez rozpatrzenia.

    3. W trakcie oceny merytorycznej komisja proponuje wysokość dofinansowania oferty, biorąc pod uwagę kryteria wymienione w specyfikacji wyboru oferty na realizację zadania oraz kwoty wynikające z uchwalonego budżetu miasta oraz z ogłoszenia o otwartym konkursie ofert. Komisja może zwrócić się do oferenta o wyjaśnienie treści złożonej oferty.

    4. Ostateczną decyzję w sprawie przyznania bądź odmowy przyznania dotacji oraz wysokości przyznanych środków podejmuje Burmistrz.

    XII. Postanowienia końcowe

    § 12

      1. Organizacje pozarządowe mogą zgłaszać Burmistrzowi wnioski, uwagi i propozycje dotyczące funkcjonowania i realizacji programu.

      2. O ile odrębne przepisy nie stanowią inaczej zasady przyznawania dotacji, warunki ubiegania się o dotację przez organizacje pozarządowe, tryb przyznawania, rozliczania i kontroli udzielonych dotacji określają przepisy ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz ustawy o pomocy społecznej.

      3. Organizacje pozarządowe w okresie realizacji zadania zobowiązane są do informowania o dofinansowaniu zadania przez Gminę Miasto Lębork.

      4. Propozycje organizacji pozarządowych dotyczące realizacji zadań publicznych na rok 2015 należy składać do 30 września 2014 roku, wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszej uchwały.

    § 13

    Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Lęborka.

    § 14

    Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2014 roku i podlega ogłoszeniu w Biuletynie Informacji Publicznej.

    Załącznik nr 1

    do Uchwały Nr ……………..

    Rady Miejskiej w Lęborku

    z dnia …………………………

    ……………………………… ……………………..

    nazwa (pieczątka) podmiotu Data

    PROPOZYCJA ORGANIZACJI POZARZĄDOWEJ

    W ZAKRESIE REALIZACJI ZADAŃ PUBLICZNYCH Z ZAKRESU ......................................................................................................................................... NA ROK 2015

    1. Pełna nazwa organizacji (zgodna z wpisem w KRS, ewidencji stowarzyszeń, itp.)

    …………………………………………………………………………………………………………………………………………

    2. Nazwisko, imię i telefon kontaktowy osoby reprezentującej organizację

    ……………………………………………………………………………………………………………………………………….

    3. Nazwa zadania

    …………………………………………………………………………………………………………………………………………

    4. Przewidywany termin realizacji zadania

    …………………………………………………………………………………………………………………………………………

    5. Krótki opis zadania z podaniem szacunkowej liczby uczestników

    ………………………………………………………………………………………………………………………………………..

    …………………………………………………………………………………………………………………………………………

    …………………………………………………………………………………………………………………………………………

    …………………………………………………………………………………………………………………………………………

    …………………………………………………………………………………………………………………………………………

    …………………………………………………………………………………………………………………………………………

    ………………………………………………………………………………………………………………………………………..

    ………………………………………………………………………………………………………………………………………..

    PRZEWIDYWANE KOSZTY REALIZACJI ZADANIA

    L.p.

    Rodzaj kosztów

    Koszt całkowity

    (w zł)

    Z tego z dotacji

    (w zł)

    Z tego ze środków

    własnych

    (w zł)

    1.

    2.

    3.

    4.

    5.

    6.

    7.

    8.

    RAZEM

    Aktualne dane organizacji:

    Imię i nazwisko Prezesa Zarządu organizacji

    Telefon kontaktowy

    Aktualny adres organizacji - adres do korespondencji

    Zakres działalności (dyscyplina)

    Czy organizacja posiada status OPP - nr KRS

    Podpis:………………………..

    Uzasadnienie

    do Uchwały Nr……………..

    Rady Miejskiej w Lęborku

    z dnia ………………………..

    UZASADNIENIE

    Zgodnie z art. 5 a ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego uchwala roczny program współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz z innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego, określonymi w ustawie.

    Obecnie obowiązuje Uchwała Nr XXII-320/2012 Rady Miejskiej w Lęborku z dnia 23.11.2012r. w sprawie przyjęcia Rocznego programu współpracy na 2013 rok Gminy Miasto Lębork z organizacjami pozarządowymi oraz z innymi podmiotami, przez które może być prowadzona działalność pożytku publicznego.

    Program był konsultowany z przedstawicielami organizacji pozarządowych, którzy wnieśli swoje opinie i propozycje zebrane w protokole z przebiegu konsultacji. W przedłożonym Radzie Miejskiej w Lęborku do uchwalenia programie uwzględniono w większości złożone propozycje.

    Niniejszy program jest deklaracją współpracy Gminy Miasto Lębork z organizacjami pozarządowymi.

    Wskazanie różnic:

    W stosunku do Programu współpracy (…) obowiązującego w 2013 roku wprowadzono następujące zmiany:

    a) uogólniono zapisy dotyczące szczegółowych celów programu,

    b) rozszerzono katalog zadań w zakresie sfery pożytku publicznego,

    c) rozszerzono katalog zadań priorytetowych,

    d) doprecyzowano zasady zlecania realizacji zadań w ramach współpracy finansowej,

    e) wskazano planowane kwoty przeznaczone na realizację zadań publicznych .

    Skutki społeczne i gospodarcze:

    Program dotyczy szerokiej społeczności lokalnej. Jest propozycją budowania partnerstwa między Gminą Miasto Lębork a organizacjami pozarządowymi, służącego rozpoznawaniu i zaspokajaniu potrzeb mieszkańców oraz wzmacnianiu roli aktywności obywatelskiej w rozwiązywaniu problemów lokalnych.

    Skutek finansowy:

    Środki finansowe przeznaczone na realizację programu określi Rada Miejska w Lęborku w uchwale budżetowej.

    űródła finansowania:

    Budżet miasta Lęborka.

    - 1 -


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
16 10 2013 12 22 08UchwaA a w spr. przyjA cia programu wspA A pracy na 2014 r. na stanowisko BM (DOC, 136.50Kb) 2013-10-16 12:22:08 82
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Redaktor Andrzej Karbownik

Data wytworzenia:
16 paź 2013

Osoba dodająca informacje

Andrzej Karbownik

Data publikacji:
16 paź 2013, godz. 09:58

Osoba aktualizująca informacje

Andrzej Karbownik

Data aktualizacji:
16 paź 2013, godz. 12:22