Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miasta Lębork

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Projekt uchwały w sprawie przyjęcia wieloletniej prognozy finansowej Miasta Lęborka na lata 2012-2030

Uchwała nr …………………………

Rady Miejskiej w Lęborku

Z dnia ………………………………

w sprawie: przyjęcia wieloletniej prognozy finansowej Miasta Lęborka na lata 2012-2030

 

Na podstawie : art. 226, art.227, art.228, art.230, ust.6 oraz art.243 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych ( Dz. U. Nr 157, poz. 1240, z późn. zm.)

uchwała się co następuje :

§ 1.

  1. Przyjmuje się wieloletnia prognozę finansową Miasta Lęborka na lata 2012-2030 jak w załączniku nr 1 do niniejszej uchwały .

  2. Przyjmuje się wykaz planowanych realizowanych przedsięwzięć jak w załączniku nr 2 do niniejszej uchwały.

§ 2.

Upoważnia się Burmistrza Miasta Lęborka do zaciągania zobowiązań związanych z realizacją zamieszczonych w prognozie przedsięwzięć, do wysokości limitów zobowiązań określonych załącznikiem nr 2 do niniejszej uchwały.

§ 3.

Traci moc Uchwała nr V-21/2011 Rady Miejskiej w Lęborku z dnia 24.02.2011 roku w sprawie przyjęcia wieloletniej prognozy finansowej Miasta Lęborka na lata 2011- 2030.

§ 4.

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 01.01.2012 roku.

Objaśnienia do wartości przyjętych w wieloletniej prognozie finansowej

na lata 2012 - 2030 Miasta Lęborka

Dochody:

Prezentowane w projekcie wieloletniej prognozy finansowej dochody budżetowe na 2012 rok zostały sporządzone w oparciu o:

 

1.Informację Ministerstwa Finansów o wysokości dochodu udziałów w podatku dochodowym od osób fizycznych zamieszkałych na terenie miasta, o wysokości części oświatowej subwencji ogólnej, części wyrównawczej subwencji ogólnej oraz części równoważącej subwencji ogólnej zaplanowanych w projekcie budżetu państwa

2.Pismo Wojewody Pomorskiego określające wysokość dochodów i dotacji celowych na zadania z zakresu administracji rządowej, realizowane na podstawie porozumień oraz własne realizowane przez jednostki samorządu terytorialnego.

 

3.Obowiązujące umowy i porozumienia z innymi jednostkami samorządu terytorialnego Uzasadnienie przyjętych kwot do budżetu miasta Lęborka na 2012 roku zostało zawarte przy projekcie budżetu na 2012 rok.

 

Przy planowaniu dochodów na kolejne lata przyjęto wskaźniki wynikające z „Wieloletniego Planu Finansowego Państwa na lata 2010-2013” przyjętego Uchwałą nr 119 Rady Ministrów z dnia 3 sierpnia 2010 r oraz założeń projektu budżetu państwa na rok 2012.

Dochody własne miasta oszacowano na podstawie prognozowanych wpływów z tytułu opłat podatków i opłat lokalnych , wpływów osiąganych ze sprzedaży, opłat z tytułu trwałego zarządu, użytkowania wieczystego, czynszu dzierżawnego i najmu nieruchomości , które znajdują się na terenie miasta itp.

Jako podstawę przyjęto kwotę ujętą w projekcie budżetu na rok 2012 i w roku 2013 przewidziano wzrost dochodów z podatków i opłat lokalnych o 4 % oraz pozostałych również o 4 %. Przyjęcie takiego wskaźnika wynika z tego, że wypływ tych dochodów uzależniony jest od wielu czynników zewnętrznych , które na dzień sporządzania projektu nie są znane, a można jedynie oszacować wpływy biorąc pod uwagę kształtowanie się dochodów w latach poprzednich.

Subwencje ogólną, oświatową i równoważącą biorąc za podstawę dane z projektu budżetu na 2012 rok zwiększono o 5,6 % na rok 2013 i 2014. Proponowany wzrost w roku 2013 wynika z przyjętych założeń przez Radę Ministrów do Wieloletniego Planu Finansowego Państwa na lata 2010-2013 oraz spodziewanej większej liczby uczniów. Dotacje z budżetu państwa na realizację zadań zleconych i własnych na rok 2013 i lata następne ustalono na poziomie projektu budżetu miasta na 2012 rok.

W dochodach bieżących uwzględniono ponadto dofinansowania z Unii Europejskiej na kontynuację następujących projektów :

-RECReate - stworzenie nowego produktu turystycznego

-CFT - zdobywanie przyszłości

 

W dochodach majątkowych oprócz wpływów ze sprzedaży składników majątkowych w latach 2013-2014 ujęto dotacje na realizację projektów :

-Rewitalizacja miasta Lęborka

-Budowa elektrociepłowni opalanej biomasą jako podstawowego źródła ciepła w systemie ciepłowniczym miasta Lębork

Wydatki:

Prezentowane w wieloletniej prognozie finansowej wydatki oparto na projekcie budżetu na 2012r. zapewniając prawidłowe funkcjonowanie jednostek organizacyjnych, kontynuację rozpoczętych zadań inwestycyjnych oraz projektów finansowanych ze środków Unii Europejskiej.

W planie wydatków bieżących ujęto wszystkie wydatki związane z bieżącym funkcjonowaniem jednostek organizacyjnych. Znajdują się tam głównie wynagrodzenia, opłaty za energię elektryczną, wodę, gaz, wywóz nieczystości, bieżące remonty, ubezpieczenia mienia, dotacje dla niepublicznych placówek oświatowych.

W tej grupie wydatków uwzględniono również środki na przedsięwzięcia o których mowa w art. 226 ust. 4 pkt.3 ustawy o finansach publicznych oraz wydatki bieżące związane z programami finansowanymi z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt. 2 i 3 ustawy o finansach publicznych (tj. z udziałem środków unijnych).

W kolejnych latach nie planuje się wzrostu wydatków bieżących na zakup energii i usługi remontowe, bowiem należy spodziewać się pozytywnych efektów przeprowadzonych remontów i inwestycji poczynionych w latach poprzednich.

Wydatki na obsługę długu zostały zaplanowane na podstawie zawartych i planowanych umów na emisję obligacji komunalnych przyjmując za podstawę naliczenia odsetek oprocentowanie wynikające z umowy i szacowane oprocentowanie planowanej emisji w 2011 roku.

Wydatki na zadania inwestycyjne zaplanowano z uwzględnieniem zapisanych w załączniku Nr 2 do Uchwały.

W roku 2012 uwzględniono również inwestycje jednoroczne zapisane w projekcie budżetu na 2012r.

Przychody i rozchody

W celu prawidłowej realizacji zadań zapisanych w projekcie budżetu miasta na 2012r. należy dokonać emisji obligacji komunalnych w wysokości 3.200.000 zł, w roku 2013 w celu realizacji zadania Budowa elektrociepłowni opalanej biomasą jako podstawowego źródła ciepła w systemie ciepłowniczym miasta Lębork 7.000.000 zł , w roku 2014- 3.000.000 zł .

Do końca 2013 roku łączna kwota przypadających w danym roku budżetowym spłat rat kredytów wraz z należnymi w danym roku odsetkami od kredytów nie może przekroczyć 15 % planowanych na dany rok budżetowy dochodów jednostki samorządu terytorialnego.

- łączna kwota długu jednostki samorządu terytorialnego na koniec roku budżetowego nie może przekroczyć 60 % wykonanych dochodów ogółem tej jednostki w tym roku budżetowym.

Od roku 2018 planuje się ,że dochody i wydatki będą rosły w podobnym tempie tj. o 4%.

Całkowita spłata długu nastąpi w 2029 roku a udzielone poręczenia i gwarancje wygasną w 2030 roku. W roku 2030 zaplanowano równowagę między dochodami i wydatkami.

W roku 2030 istnieje możliwość znacznego zwiększenia wydatków majątkowych.

Ponadto przedstawia się wykaz poręczeń udzielonych przez miasto :

-dla Lęborskiego Towarzystwa Budownictwa Społecznego - kwota ogółem 1.900.000,00 zł

Poręczenie zostało udzielone w 2000 roku na spłatę kredytu zaciągniętego przez spółkę na budowę dwóch wielorodzinnych budynków mieszkalnych przy ul. Łasaka w Lęborku. Poręczenie udzielone zostało do roku 2030 po 63.333,00 rocznie a w ostatnim roku spłaty wynosić będzie 63.334,00 zł (Uchwała Rady Miejskiej nr XXXII-302/2000 z 07.07.2000 r.)

-dla Lęborskiego Towarzystwa Budownictwa Społecznego - kwota ogółem 200.000,00 zł

Poręczenie zostało udzielone w 1999 roku na spłatę kredytu zaciągniętego przez spółkę na budowę wielorodzinnego budynku mieszkalnego przy ul. Sienkiewicza w Lęborku. Poręczenie udzielone zostało do roku 2029 po 6.667,00 rocznie a w ostatnim roku spłaty wynosić będzie 6.657,00 zł (Uchwała Rady Miejskiej nr XV-120/1999 z 25.06.1999 r.)

-dla Wspólnoty Mieszkaniowej - Emilii Plater 8b - kwota ogółem 4.934,50 zł .

Poręczenie zostało udzielone w 2002 roku na zabezpieczenie kredytu zaciągniętego na remont budynku. Poręczenie zostało udzielone do 2012 roku po 493,45 zł

-dla Przedsiębiorstwa Składowania i Przerobu Odpadów sp. z o.o. w Czarnówku - kwota ogółem 2.924.334,00 zł. Poręczenie zostało udzielone w 2008 roku z tytułu pożyczki udzielonej przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku . Poręczenie zostało udzielone do 2014 roku po 587.804,40 zł rocznie a w ostatnim roku spłaty wynosić będzie 524.132,70 zł.


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
WPF 2012 - 2030 (XLS, 290.50Kb) 2011-12-13 12:40:28 63
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Maciej Betscher

Data wytworzenia:
13 gru 2011

Osoba dodająca informacje

Maciej Betscher

Data publikacji:
13 gru 2011, godz. 12:40

Osoba aktualizująca informacje

Maciej Betscher

Data aktualizacji:
13 gru 2011, godz. 12:42