Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miasta Lębork

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Projekt uchwały w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na obszarze miasta Lęborka


UCHWAŁA Nr …………

RADY MIEJSKIEJ w Lęborku

z dnia ………………….

w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na obszarze miasta Lęborka

Na podstawie art. 4 pkt 1-2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości

i porządku w gminach (Dz. U. z 2005r. Nr 236, poz. 2008 ze zm.) oraz art.18 ust 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001r. Nr 142 poz.1591 z późn. zm.), Rada Miejska w Lęborku, po zasięgnięciu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Lęborku,

uchwala co następuje :

§ 1

Ustala się Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Lęborka

o następującej treści:

Rozdział I

Postanowienia ogólne

§ 2

Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Lęborka zwany dalej Regulaminem, określa szczegółowe zasady utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Lęborka.

§ 3

Ilekroć w Regulaminie jest mowa o :

  1. ustawie u.c.p. - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu

czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2005r. Nr 236, poz. 2008 ze zm.)

2) ustawie o odpadach - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 27 kwietnia 2001 r.

o odpadach (Dz.U. nr 62, poz. 628 z późniejszymi zmianami),

3) właścicielach nieruchomości - należy przez to rozumieć także współwłaścicieli,

użytkowników wieczystych oraz jednostki organizacyjne i osoby posiadające

nieruchomości w zarządzie lub użytkowaniu, a także inne podmioty władające

nieruchomością,

4) odpadach komunalnych - należy przez to rozumieć odpady powstające w gospodarstwach

domowych, a także odpady nie zawierające odpadów niebezpiecznych pochodzące od

innych wytwórców odpadów, które ze względu na swój charakter lub skład są podobne do

odpadów powstających w gospodarstwach domowych,

  1. odpadach ulegających biodegradacji - należy przez to rozumieć odpady, które ulegają

rozkładowi tlenowemu lub beztlenowemu przy udziale mikroorganizmów,

  1. nieczystościach ciekłych - należy przez to rozumieć ścieki gromadzone przejściowo w zbiornikach bezodpływowych.

  2. firmie wywozowej - należy przez to rozumieć zakład będący gminną jednostką

organizacyjną lub podmiot prowadzący działalność gospodarczą w rozumieniu

odpowiednich przepisów, posiadający zezwolenia na wykonywanie usług w zakresie

odbioru i transportu odpadów stałych bądź opróżniania zbiorników bezodpływowych

i transportu nieczystości płynnych, wydane przez Burmistrza Miasta Lęborka,

8) zbiornikach bezodpływowych - należy przez to rozumieć szczelne instalacje i urządzenia

przeznaczone do czasowego gromadzenia nieczystości ciekłych w miejscu ich

powstawania,

  1. odpadach zielonych - należy przez to rozumieć frakcję odpadów ulegających

biodegradacji, powstających w wyniku pielęgnacji i upraw ogrodów i terenów zielonych,

  1. odpadach niebezpiecznych - należy przez to rozumieć odpady niebezpieczne w

rozumieniu ustawy o odpadach,

  1. chodniku - należy przez to rozumieć wydzieloną część drogi publicznej położoną

bezpośrednio przy granicy nieruchomości, służącą do ruchu pieszego,

  1. zwierzętach domowych - należy przez to rozumieć zwierzęta domowe w rozumieniu ustawy z 21.08.1997 r. o ochronie zwierząt (Dz.U. z 2003 r. Nr 106, poz. 1002 ze zm.)

  2. zwierzętach gospodarskich - należy przez to rozumieć zwierzęta typu : konie, trzoda chlewna, bydło, kozy, owce, drób, gołębie domowe itp.

  3. zwierzętach futerkowych - należy przez to rozumieć zwierzęta typu : lisy, nutrie, norki, tchórzofretki itp.

  4. zwierzętach bezdomnych - należy przez to rozumieć zwierzęta bezdomne w rozumieniu ustawy z 21.08.1997 r. o ochronie zwierząt,

  5. zakładzie unieszkodliwiania odpadów komunalnych - należy przez to rozumieć Przedsiębiorstwo Składowania i Przerobu Odpadów w Czarnówku,

  6. punkcie zlewnym - należy przez to rozumieć odpowiednio urządzone miejsce, wskazane przez Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Lęborku, służące do przyjmowania nieczystości ciekłych dowożonych pojazdami asenizacyjnymi,

  7. obszar wyłączony z produkcji rolniczej - należy przez to rozumieć grunty przeznaczone w planach zagospodarowania przestrzennego miasta Lęborka na cele inne niż rolnicze i wyłączone z takiego użytkowania na mocy ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych (Dz.U. z 2004 r. Nr 121, poz. 1266 ze zm.).

Rozdział II

Wymagania w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości

§ 4

  1. Właściciele nieruchomości zobowiązani są do utrzymania porządku i czystości oraz

należytego stanu sanitarno-higienicznego i estetycznego nieruchomości,

w szczególności poprzez:

  1. wyposażenie nieruchomości w dostateczną ilość pojemników służących do gromadzenia odpadów,

  2. utrzymywanie w należytym stanie sanitarnym pomieszczeń mieszczących urządzenia na odpady, zadaszone osłony i utwardzone place służące do gromadzenia odpadów stalych

  3. niezwłoczne usuwanie z terenu nieruchomości materiałów rozbiórkowych i resztek materiałów budowlanych, powstałych w wyniku remontu i modernizacji lokali

i budynków,

  1. niezwłoczne usuwanie sopli i nawisów śniegu z okapów, rynien i innych części nieruchomości, w sposób nie zagrażający pieszym i pojazdom,

  1. Właściciele nieruchomości są zobowiązani do utrzymania odpowiedniego stanu czystości chodnika przyległego do nieruchomości. Obowiązek ten należy wykonywać poprzez:

    1. odgarnięcie z chodnika śniegu i lodu w miejsce nie powodujące zakłóceń w ruchu pieszych i pojazdów,

    2. podejmowanie działań zmierzających do likwidacji śliskości chodnika, a piasek użyty do tego celu należy usunąć z chodnika niezwłocznie po ustaniu przyczyny jego zastosowania,

    3. usuwanie z chodnika nieczystości (papiery, butelki, chwasty, piasek itp.) i gromadzenie ich na chodniku lub w pojemnikach na ten cel przeznaczonych. Zgromadzone nieczystości zobowiązany jest usuwać zarządca drogi .

  2. Właściciele nieruchomości nie są obowiązani do wykonywania czynności, o których mowa w ust. 2, jeśli na chodniku dopuszczony jest płatny postój pojazdów samochodowych.

  3. Zabrania się zgarniania śniegu, lodu i zanieczyszczeń z chodnika na jezdnię.

  4. Właściciele nieruchomości, na terenie których prowadzona jest działalność w zakresie handlu lub gastronomii, zobowiązani są do ustawienia na zewnątrz obiektu co najmniej jednego kosza na śmieci i opróżniania z częstotliwością zapobiegającą przepełnieniu.

  5. Właściciele nieruchomości służących do użytku publicznego, mają obowiązek ustawienia na nieruchomości koszy na śmieci w ilości odpowiedniej do natężenia ruchu i opróżniania ich z częstotliwością zapobiegającą przepełnieniu.

  6. Właściciele nieruchomości, na których znajdują się przeznaczone dla dzieci piaskownice do zabaw, mają obowiązek wymiany piasku z częstotliwością przynajmniej raz w roku lub każdorazowo w przypadku stwierdzenia zanieczyszczenia piasku odchodami zwierzęcymi lub innymi zanieczyszczeniami zagrażającymi bezpieczeństwu korzystających.

  7. Jeżeli na terenie nieruchomości powstają odpady stałe lub ciekłe pochodzące z działalności gospodarczej, muszą być one gromadzone w oddzielnych, oznakowanych pojemnikach. Zasady ich gromadzenia i usuwania regulują przepisy odrębne.

  8. Organizatorzy imprez masowych i rekreacyjnych zobowiązani są do zapewnienia właściwych warunków sanitarnych w trakcie trwania imprezy, zgodnie z obowiązującymi przepisami szczególnymi.

R o z d z i a ł I I I

Zasady gromadzenia i usuwania odpadów komunalnych

§ 5

  1. Właściciel nieruchomości zapewnia wyposażenie jej w pojemniki, kontenery lub worki o pojemności uwzględniającej liczbę osób korzystających oraz częstotliwość i sposób usuwania odpadów z nieruchomości.

  2. Urządzenia, o których mowa powyżej powinny być ustawione w obrębie nieruchomości i w pobliżu jej granicy - zgodnie z przepisami prawa budowlanego, z dogodnym dojazdem dla firmy odbierającej, na równej powierzchni w miarę możliwości utwardzonej i zadaszonej, zabezpieczonej przed zbieraniem się wody i błota. Koszty

z tym związane ponosi właściciel nieruchomości

  1. Właściciel nieruchomości ma obowiązek utrzymywać urządzenia do gromadzenia odpadów w należytym stanie technicznym i sanitarnym.

  2. Tereny użyteczności publicznej powinny być wyposażone w zamocowane na stałe kosze uliczne, przy czym odległość między nimi nie powinna przekraczać 100 m, w zależności od natężenia ruchu.

  3. Organizator imprezy masowej i rekreacyjnej zobowiązany jest do wyposażenia miejsca, na którym ona się odbywa, w wystarczającą ilość pojemników i zapewnienie odpowiedniej ilości ubikacji stacjonarnych lub przenośnych w zależności od liczby uczestników i czasu trwania imprezy. Zobowiązany jest również do zawarcia umowy

z firmą wywozową na dostarczenie pojemników na odpady i ubikacji przenośnych oraz ich opróżnianie i uprzątnięcie miejsca imprezy.

§ 6

  1. Właściciele nieruchomości zobowiązani są do selektywnego gromadzenia odpadów,

a w szczególności:

1) odpadów ze szkła

2) odpadów z makulatury

3) odpadów z tworzyw sztucznych

4) odpadów biodegradowalnych

5) odpadów niebezpiecznych wysegregowanych z odpadów komunalnych

6) odpadów wielkogabarytowych, w tym zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny

7) odpadów z remontów, rozbiórek obiektów, demontażu urządzeń itp.

  1. Odpady komunalne wymieszane mogą być gromadzone wyłącznie w zamkniętych i szczelnych pojemnikach lub kontenerach wyłącznie do tego celu przeznaczonych.

  2. Odpady biodegradowalne należy gromadzić w workach foliowych lub pojemnikach o konstrukcji zapewniającej przepływ powietrza. Odpady te mogą być również przez właściciela nieruchomości kompostowane, jeśli lokalne warunki na to pozwalają.

  3. Odpady komunalne wielkogabarytowe, odpady z remontów powinny być gromadzone w wydzielonym miejscu na terenie nieruchomości, w sposób nie utrudniający korzystania z nieruchomości oraz usunięte w terminie uzgodnionym z firmą wywozową. Przy zabudowie wielorodzinnej odpady tego rodzaju gromadzić należy w miejscu i czasie wyznaczonym przez zarządcę nieruchomości.

  4. Odpady komunalne niebezpieczne , a także grożące skażeniem lub zakażeniem oraz inne szczególnie szkodliwe dla środowiska należy gromadzić selektywnie w odrębnych pojemnikach. Wymagania, jakim powinny odpowiadać takie pojemniki i zasady usuwania tych odpadów określają odrębne przepisy.

  5. Nieczystości ciekłe, w przypadku braku podłączenia nieruchomości do miejskiej sieci kanalizacyjnej, muszą być gromadzone w zbiornikach bezodpływowych. Dopuszcza się oczyszczanie nieczystości ciekłych w przydomowej oczyszczalni ścieków o potwierdzonej atestami skuteczności działania, spełniającej wymagania określone w odrębnych przepisach.

  6. Zabrania się gromadzenia w pojemnikach, kontenerach i workach na odpady komunalne śniegu, lodu, gorącego popiołu i żużlu.

  7. Zabrania się mieszania odpadów niebezpiecznych oraz zużytego sprzętu elektrycznego

i elektronicznego z odpadami komunalnymi.

9. Zarządcy ogrodów działkowych zobowiązani są do ustawienia w obrębie

użytkowanych ogrodów odpowiednich kontenerów na odpady nie nadające się do

kompostowania lub segregacji (wymieszane) oraz ich sukcesywnego opróżniania przez

firmę wywozową.

§ 7

1. Ustala się standardowe wielkości urządzeń do gromadzenia odpadów komunalnych

zmieszanych:

  1. dla budynków mieszkalnych jednorodzinnych minimalna pojemność 30 l na

mieszkańca, jednak co najmniej jeden pojemnik V = 110 l na każdą nieruchomość

  1. dla budynków mieszkalnych wielorodzinnych minimalna pojemność 30 l na

mieszkańca.

3) w zależności od liczby mieszkańców mogą być stosowane pojemniki o pojemności

V = 110 - 120 l, V = 240 l, V = 1100 l lub kontenery o pojemności do 12 m3

2. Na terenach użyteczności publicznej stosować należy kosze uliczne o pojemności

10 - 50 l.

3. Odpady komunalne zbierane selektywnie należy gromadzić w odpowiednich

pojemnikach, specjalnych workach lub koszach.

4. Stosowane do gromadzenia odpadów komunalnych pojemniki i kontenery powinny być

przystosowane do ich mechanicznego opróżniania lub załadunku na specjalistyczny

środek transportu.

§ 8

  1. Odpady komunalne i nieczystości ciekłe mogą być wywożone z nieruchomości tylko przez uprawnioną firmę wywozową.

  2. Właściciel nieruchomości zobowiązany jest zapewnić firmie wywozowej swobodny dojazd do pojemników, kontenerów, worków i koszy oraz zbiorników bezodpływowych.

  3. Wywóz odpadów komunalnych z nieruchomości odbywa się systematycznie z częstotliwością ustaloną w umowie z firmą wywozową. Częstotliwość wywozu nie może jednak być mniejsza niż 1 raz w miesiącu, a w razie przepełnienia pojemników - na bieżąco.

  4. Odpady z remontów lub rozbiórek obiektów powinny być usuwane niezwłocznie po zakończeniu robót..

  5. Częstotliwość opróżniania koszy ulicznych powinna być dostosowana do ilości gromadzonych w nich odpadów, jednak nie może być mniejsza niż raz w tygodniu. Jednak w każdym przypadku nie należy dopuszczać do wysypywania się odpadów

z koszy.

  1. Odpady wielkogabarytowe oraz zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny powinny być usuwane w terminach uzgodnionych z firmą wywozową. W przypadku organizowanego okresowego zbierania tego rodzaju odpadów, mogą one być wystawiane przed posesje.

Wystawione odpady nie mogą powodować zakłócania ruchu pieszych i pojazdów.

  1. Nieczystości ciekłe wywożone są z nieruchomości z częstotliwością i w sposób gwarantujący, że nie nastąpi ich wypływ ze zbiornika powodujący zanieczyszczenie powierzchni ziemi i wód powierzchniowych lub podziemnych jednak nie rzadziej niż raz w kwartale.

  2. Odpady komunalne przeznaczone do składowania wywożone są na miejsko-gminne składowisko odpadów prowadzone przez Przedsiębiorstwo Składowania i Przerobu Odpadów Sp. z o.o. w Czarnówku, Gm. Nowa Wieś Lęborska.

  3. Nieczystości ciekłe wywożone są do punktu zlewnego wyznaczonego przez Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Lęborku.

  4. Odpady gromadzone selektywnie powinny być dostarczone przez firmę wywozową na własne lub obce ( w oparciu o zawarte umowy) instalacje do odzysku lub unieszkodliwiania tych odpadów, prowadzone przez uprawnione podmioty.

R o z d z i a ł IV

Mycie i naprawa pojazdów samochodowych poza myjniami i warsztatami naprawczymi.

§ 9

  1. Mycie i naprawa pojazdów samochodowych na terenach publicznych, poza myjniami i

warsztatami naprawczymi, jest dozwolone wyłącznie w miejscach do tego wyznaczonych.

  1. Zezwala się na mycie pojazdów samochodowych na terenie nieruchomości nie służących

do użytku publicznego, pod warunkiem odprowadzania powstałych ścieków do kanalizacji

lub zbiorników bezodpływowych, po uprzednim ich przejściu przez łapacz oleju

i odstojnik. Odprowadzanie tych ścieków bezpośrednio do gleby lub wód

powierzchniowych jest zabronione.

  1. Naprawa pojazdów samochodowych związana z ich bieżącą eksploatacją jest na terenie

nieruchomości dozwolona, pod warunkiem, że nie spowoduje to nadmiernego hałasu, zanieczyszczenia wód lub gleby oraz uciążliwości dla sąsiadów. Powstałe w trakcie

naprawy odpady powinny być gromadzone i usuwane zgodnie z obowiązującymi

przepisami ustawy o odpadach.

  1. Podczas postoju i parkowania pojazdów w obrębie nieruchomości należy zachować

odległość minimum 3 m od okien budynku mieszkalnego.

R o z d z i a ł V

Obowiązki osób utrzymujących zwierzęta domowe

§ 10

  1. Utrzymujący zwierzęta domowe zobowiązani są do zachowania środków ostrożności zapewniających ochronę zdrowia i życia ludzi oraz zwierząt, a także dołożenia starań, aby zwierzęta te nie były uciążliwe dla otoczenia.

  2. Utrzymujący zwierzęta domowe zobowiązani są w szczególności do:

    1. właściwej opieki, a w szczególności nie pozostawiania ich bez dozoru,

    2. niewprowadzania psów i innych zwierząt domowych do obiektów użyteczności publicznej. Zakaz ten nie dotyczy osób niewidomych korzystających z psów - przewodników.

    3. natychmiastowego usuwania zanieczyszczeń pozostawionych na terenach przeznaczonych do użytku publicznego lub w obrębie nieruchomości stanowiących współwłasność.

    4. prowadzenia psów poza mieszkaniami i ogrodzonymi nieruchomościami na smyczy i w kagańcu. Zwolnienie psa ze smyczy dozwolone jest tylko w miejscach mało uczęszczanych i pod warunkiem, że pies ma nałożony kaganiec, a opiekun ma możliwość sprawowania bezpośredniej kontroli nad jego zachowaniem,

    5. niedopuszczenie do zakłócania ciszy i spokoju ,

    6. trzymania na uwięzi lub zabezpieczenia przed wydostaniem się na zewnątrz psów agresywnych, obronnych, używanych do pilnowania mieszkań lub posesji,

  3. Zabrania się wyprowadzania psów na tereny placów gier i zabaw, do piaskownic i innych urządzeń służących do zabawy dla dzieci, plaż, kąpielisk, a także na tereny oznakowane zakazem wyprowadzania psów.

  4. Właściciel nieruchomości, na której swobodnie poruszają się psy ma obowiązek

umieszczania przed wejściem na teren posesji dzwonka lub innego urządzenia

sygnalizacyjnego (powiadamiającego) oraz tabliczki ostrzegawczej.

  1. Przewożenie zwierząt środkami komunikacji publicznej jest możliwe tylko na zasadach

określonych w odrębnych przepisach i przez przewoźnika.

R o z d z i a ł VI

Obowiązki osób utrzymujących zwierzęta gospodarskie na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej

§ 11

  1. Na obszarze miasta Lęborka, na nieruchomościach położonych w granicach

zaznaczonych na graficznym załączniku Nr 1, zabrania się chowu i hodowli zwierząt

gospodarskich.

  1. Na pozostałych terenach wyłączonych z produkcji rolnej, i nie mieszczących się na obszarze oznaczonym na załączniku Nr 1dopuszcza się utrzymywanie zwierząt gospodarskich pod następującymi warunkami:

    1. zapewnienia zwierzętom właściwych warunków bytowych, higieniczno-sanitarnych

i epidemiologicznych,

    1. posiadania budynków gospodarskich przeznaczonych do hodowli zwierząt, spełniających wymogi ustawy z 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. z 2003 r Nr 207, poz 216 ze zm.) i oddalonych co najmniej :

      1. o 80 m od najbliższego budynku mieszkalnego lub przeznaczonego na pobyt stały ludzi - w przypadku hodowli zwierząt futerkowych

      2. o 10 m do najbliższego budynku mieszkalnego jednorodzinnego lub 50 m od budynku mieszkalnego wielorodzinnego - w przypadku hodowli innych zwierząt gospodarskich

    2. zapewnienia odpowiednich budowli i urządzeń do gromadzenia i usuwania

powstających nieczystości w takim stopniu, by nie powodowały zanieczyszczenia

terenu, wód powierzchniowych i podziemnych oraz powietrza

4) utrzymywania zwierząt w sposób nie powodujący dla mieszkańców sąsiednich

nieruchomości uciążliwości takich jak: hałas i odory oraz eliminujący powstawanie ognisk gryzoni, owadów itp.

5) niezwłocznego usuwania zanieczyszczeń przez nie spowodowanych

6) niezwłocznego przekazywania padłych zwierząt, za pośrednictwem

specjalistycznej firmy do punktów zbioru i utylizacji zwłok zwierząt.

R o z d z i a ł VII

Obowiązki w zakresie deratyzacji

§ 12

    1. Właściciele nieruchomości zobowiązani są do przeprowadzenia, co najmniej raz w roku

deratyzacji na terenie nieruchomości przez uprawnione podmioty.

2. Termin przeprowadzenia obowiązkowej deratyzacji ustala się na okres od 15 września do

15 października każdego roku.

3. Obowiązkiem deratyzacji objęty jest obszar całego miasta Lęborka.

  1. W szczególnych przypadkach, na wniosek Państwowego Powiatowego Inspektora

Sanitarnego w Lęborku, Burmistrz Miasta Lęborka może wydać zarządzenie o

przeprowadzeniu deratyzacji w terminach innych niż określone w ust. 2 lub na wskazanych

nieruchomościach.

  1. O terminie przeprowadzania deratyzacji w przypadku określonym w ust. 5 powiadamiany

jest Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Lęborku

R o z d z i a ł VIII

Maksymalny poziom odpadów komunalnych ulegających biodegradacji dopuszczonych do składowania na składowiskach odpadów

§ 13

Wszystkie powstające na terenie nieruchomości odpady ulegające biodegradacji powinny być gromadzone w oddzielnych, specjalnie do tego celu przeznaczonych pojemnikach lub workach i przekazywane firmie wywozowej lub kompostowane we własnym zakresie.

§ 14

Określa się maksymalny poziom odpadów komunalnych ulegających biodegradacji, kierowanych do składowania na składowiskach odpadów przez firmy wywozowe:

1) do dnia 31 grudnia 2010 r. - do nie więcej niż 75% wagowo całkowitej masy

odpadów komunalnych ulegających biodegradacji,

2) do dnia 31 grudnia 2013 r. - do nie więcej niż 50% wagowo całkowitej masy

odpadów komunalnych ulegających biodegradacji,

3) do dnia 31.grudnia 2020 r. - do nie więcej niż 35% wagowo całkowitej masy

odpadów komunalnych ulegających biodegradacji

w stosunku do masy tych odpadów wytworzonych w 1995 r.

R o z d z i a ł IX

Postanowienia końcowe

§ 15

Tracą moc następujące uchwały:

  1. Uchwała Nr XXX - 281/97 Rady Miejskiej w Lęborku z dnia 7 lutego 1997 r. w

sprawie zasad utrzymywania zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych z

produkcji rolniczej, w tym także zakazu ich utrzymywania na określonych obszarach

lub w poszczególnych nieruchomościach na obszarze miasta Lęborka.

  1. Uchwała Nr XXX - 282/97 Rady Miejskiej w Lęborku z dnia 7 lutego 1997 r. w

sprawie wyznaczania obszarów podlegających obowiązkowej deratyzacji i terminów

jej przeprowadzenia na terenie miasta Lęborka.

3) Uchwała Nr XXXII - 298/97 Rady Miejskiej w Lęborku z dnia 25 marca 1997 r. w

sprawie ustalenia obowiązków osób utrzymujących zwierzęta domowe, mających

na celu ochronę przed zagrożeniem lub uciążliwością dla ludzi oraz przed

zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych do wspólnego użytku na terenie miasta

Lęborka.

4) Uchwała Nr XXXIII - 326/2000 Rady Miejskiej w Lęborku z dnia 25 sierpnia 2000 r.

w sprawie ustalenia szczegółowych zasad utrzymania czystości i porządku na terenie

miasta Lęborka

  1. Uchwała Nr XXXVIII - 426/94 Rady Miejskiej w Lęborku z dnia 29 kwietnia 1994 r.

w sprawie korzystania z lasów komunalnych, parków i zieleńców na terenie miasta

Lęborka

6) Uchwała Nr VI - 81/2003 Rady Miejskiej w Lęborku z dnia 24 kwietnia 2003 r. w

sprawie zmiany uchwały Nr XXXIII - 326/2000 Rady Miejskiej w Lęborku z dnia 25

sierpnia 2000 r. w sprawie ustalenia szczegółowych zasad utrzymania czystości

i porządku na terenie miasta Lęborka.

7) Uchwała Nr LIII - 513/2006 Rady Miejskiej w Lęborku z dnia 29 września 2006 r. w

sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na obszarze miasta Lęborka.

§ 16

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Lęborka.

§ 17

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym

Województwa Pomorskiego.

Uzasadnienie

Zgodnie ze zmianami w ustawie o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z dnia 13 września 1996 r. (Dz.U. z 2005 Nr 236, poz. 2008 ze zm.) i zmianie ustawy o odpadach oraz zmianie niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2005 Nr 175, poz. 1458) , rada gminy ma obowiązek uchwalenia nowego regulaminu w sprawie utrzymania czystości i porządku na obszarze gminy, który będzie uwzględniał zmiany w ustawach. Rada Miejska w Lęborku podjęła odpowiednią uchwałę w dniu 29 września 2006 r, - Uchwała Nr LIII - 513/2006.

Wojewoda Pomorski zakwestionował treść w/w uchwały, uznając że w uchwale podejmowanej na podstawie ustawowego upoważnienia nie należy powtarzać przepisów zawartych w ustawach i rozporządzeniach. Należy ograniczyć się do regulowania uchwałą tylko spraw wskazanych w ustawowej delegacji.

Przedkładany projekt uchwały uwzględnia te zastrzeżenia.

6


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Redaktor Andrzej Karbownik

Data wytworzenia:
28 mar 2007

Osoba dodająca informacje

Andrzej Karbownik

Data publikacji:
28 mar 2007, godz. 12:42

Osoba aktualizująca informacje

Andrzej Karbownik

Data aktualizacji:
28 mar 2007, godz. 12:42