Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miasta Lębork

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Projekt uchwały w sprawie uchwalenia budżetu miasta Lęborka na 2013 rok.

AUTOKOREKTA DO ZŁOŻONEGO

PROJEKTU UCHWAŁY

w sprawie uchwalenia budżetu miasta na 2013 rok

I.Dokonuje się zwiększenia dochodów majątkowych z tytułu „dotacji” na realizację zadania inwestycyjnego p.n. „Termomodernizacja pięciu obiektów użyteczności publicznej w Lęborku „ o 806.744,00 zł. (Dział 700 Rozdział 70005 § 6280 ) .

Dochody budżetu miasta na rok 2013 po wprowadzonej zmianie wynoszą

125.188.310,11 zł

II.W związku z przyjęciem do realizacji zadania inwestycyjnego p.n. „Termomodernizacja pięciu obiektów użyteczności publicznej w Lęborku „dokonuje się zwiększenia o 2.546.355,00 zł wydatków na ten cel . (Dział 700 Rozdział 70005 § 6050 ) .

Całkowita wartość zadania wynosić będzie 2.846.355,00 zł a źródła finansowania będzie stanowić „dotacja” z NFOŚ i GW w wysokości - 806.744,00 zł , pożyczka z NFOŚ i GW

w wysokości 1.677.370,00 zł oraz środki własne w wysokości 362.241,00 zł (zwiększenie w stosunku do projektu o kwotę 62.241,00 zł). Zadanie realizowane będzie w 2013 roku .

III. O kwotę 62.241,00 zł zmniejsza się wydatki zaplanowane na zadanie inwestycyjne p.n.

„Budowa i modernizacja dróg i ulic”(Dział 6900 Rozdział 60016 § 6050) w celu zabezpieczenia wkładu własnego do realizacji zadania „Termomodernizacja pięciu obiektów użyteczności publicznej w Lęborku „

Wydatki budżetu miasta na rok 2013 po wprowadzonej zmianie wynoszą

135.865.680,11 zł.

IV. Dokonuje zmiany klasyfikacji budżetowej dla zadania p.n. „Mój Rynek „

Było : Dział 500 Rozdział 50095 §,§ 6050,6057,6059

Jest : Dział 700 Rozdział 70095 § § 6050,6057,6059

 

V.Dokonuje się zmian wysokości zaplanowanych rezerw :

Rezerwę celową na zarządzanie kryzysowe zwiększa się o kwotę 3.210,00 zł

Rezerwę ogólną zmniejsza się o kwotę 3.210,00 zł

Ogólna kwota rezerw nie ulega zmianie.

 

VI.W uchwale budżetowej wprowadza się zapis dotyczący wysokości dochodów i wydatków na gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz dodaje się załącznik nr 12 p.n.”Plan dochodów i wydatków budżetu miasta Lęborka związanych z gospodarką odpadami komunalnymi w 2013 roku”

VI.Deficyt budżetu miasta ulega zwiększeniu o kwotę 1.677.370,00 zł a źródło jego sfinansowania stanowi pożyczka z NFOŚ i GW .Zmiana ta została zapisana w § 3 uchwały oraz w Załączniku nr 4 ).

W związku z powyższym dokonano zmian zapisu § 13 i § 14 projektu uchwały dotyczących ustalenia limitu zaciąganych zobowiązań oraz upoważnień dla Burmistrza Miasta do zaciągania zobowiązań.

Uchwała Nr ………………….

      Rady Miejskiej w Lęborku             

     z dnia …………………………

 

w sprawie: uchwalenia budżetu miasta Lęborka na 2013 rok.

Na podstawie: art. 18 ust. 2 pkt 4 i 9 lit. c, d i e oraz pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity z 2001 roku Dz.U. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 89 ust.1 pkt 1,3,4, art.211, art.212, art.214, art.215, art.217, art.222, art.235, art.236, art.237 ust.2, art.239, art.258 ust.1 oraz art.264 ust.3  ustawy z dnia 27 sierpnia 2009  roku o finansach publicznych ( Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.)

uchwala się, co następuje:

§ 1

Ustala się DOCHODY budżetu miasta Lęborka w wysokości 125.188.310,11 zł  ,

w tym :

- dochody bieżące w wysokości 96.384.547,46 zł , w tym:

 -dotacje na zadania zlecone z zakresu administracji rządowej w wysokości  12.087.175,00 zł

 -dotacje i środki na finansowanie wydatków na realizację zadań  finansowanych z udziałem    środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3  ustawy o  finansach publicznych w   wysokości 1.174.317,97  zł  

 

-dochody majątkowe  w wysokości  28.803.762,65 zł , w tym :

  -dotacje i środki na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowanych z udziałem  środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3  ustawy o finansach publicznych w wysokości 16.727.741,56 zł   zgodnie z  załącznikiem nr 1 i 1 a

§ 2

 

1.      Ustala się WYDATKI  budżetu miasta Lęborka w wysokości 135.865.680,11 zł,

      w tym :

      - wydatki bieżące w wysokości 96.349.547,46 zł

      - wydatki majątkowe w wysokości  39.516.132,65 zł

      - wydatki na zadania zlecone z zakresu administracji rządowej w wysokości  12.087.175,00 zł zgodnie z załącznikiem nr 2 i 2 a

 

2.      Wykaz zadań inwestycyjnych planowanych do realizacji w 2013 roku stanowi załącznik nr 3.

§ 3 

1.      Deficyt budżetu miasta w wysokości  10.677.370,00 zł zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z  wolnych środków, o których mowa w art. 217 ust. 2 pkt 6 ustawy o finansach publicznych w wysokości 4.500.000,00 zł,  przychodami ze sprzedaży papierów wartościowych /obligacji komunalnych/ w wysokości 4.500.000,00 zł oraz pożyczką z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości 1.677.370,00 zł

2.      Ustala się przychody budżetu miasta w wysokości 13.877.370,00 zł oraz rozchody w wysokości 3.200.000,00 zł. zgodnie z załącznikiem nr 4.

§ 4.

Ustala się kwotę wydatków przypadających do spłaty z tytułu poręczeń i gwarancji w wysokości  657.805,00 zł.

§ 5

W budżecie miasta tworzy się rezerwy:

1.  celową  -  w wysokości   270.000,00 zł na realizację zadań własnych z zakresu zarządzania       kryzysowego

3.   ogólną   - w wysokości 500.790,00 zł .

§ 6

1.      Ustala się dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej wykonywanych na podstawie porozumień z organami administracji rządowej, zgodnie z załącznikiem  nr 5.

2.      Ustala  się dochody i wydatki związane z realizacją zadań  wykonywanych na podstawie porozumień miedzy  jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem nr 6.

§ 7

Określa się wysokość odpisu na rzecz Izb Rolniczych w wysokości 1.050,00 zł.

§ 8

1.      Ustala się dochody w kwocie 875.000,00 zł z  tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 755.750,00 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.

2.      Ustala się wydatki w kwocie 119.250,00 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii zgodnie z załącznikiem nr 7.

§ 9

1.      Ustala się dotacje podmiotowe dla :

a/ instytucji kultury na łączną kwotę 2.400.400,00 zł

b/ działających na terenie miasta publicznych i niepublicznych przedszkoli, punktów przedszkolnych , szkół  i placówek  oświatowo - wychowawczych w wysokości  4.016.996,00 zł  zgodnie z załącznikiem nr 8.

2.  Ustala się dotacje celowe przekazane z budżetu do realizacji przez podmioty należące i nienależące do sektora finansów publicznych na łączną kwotę 1.103.500,00 zł  zgodnie z   załącznikiem nr 9.

§ 10

Ustala się  dochody z korzystania ze środowiska w wysokości 155.000,00zł oraz  wydatki w wysokości  155.000,00 zł  na ochronę środowiska zgodnie z załącznikiem nr 10.

§ 11

Ustala się dochody w wysokości  17.902.059,53 zł  i wydatki w wysokości 23.891.655,62 zł  na zadania finansowane z budżetu Unii Europejskiej zgodnie z załącznikiem nr 11.

§ 12

Ustala się dochody z tytułu opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi w wysokości 2.300.000,00 zł oraz wydatki na gospodarowanie odpadami w wysokości 2.300.000,00 zł zgodnie z załącznikiem nr 12.

§  13

Ustala się :

1) limit zaciąganych zobowiązań z  tytułu emisji obligacji komunalnych na kwotę 7.700.000,00zł na finansowanie planowanego deficytu budżetu

2)limit zaciąganych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek na sfinansowanie planowanego  deficytu budżetu na kwotę 1.667.370,00zł

3) limit zaciąganych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek za pokrycie deficytu występującego w ciągu roku w kwocie 5.000.000,00 zł

§ 14

Upoważnia się Burmistrza Miasta Lęborka do:

1)  zaciągania zobowiązań z tytułu emisji obligacji w wysokości 7.700.000,00 zł

2) zaciągania zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu na kwotę 1.667.370,00zł

3)  zaciągania zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek na pokrycie deficytu występującego w  ciągu roku w kwocie 5.000.000,00 zł

4)  spłaty wcześniej zaciągniętych zobowiązań w formie wykupu obligacji w wysokości 3.200.000,00 zł

5) do dokonywania przeniesień wydatków na wynagrodzenia i składki od nich naliczane oraz wydatków majątkowych z wyłączeniem przeniesień między działami

6) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu miasta

§ 15

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Lęborka.

§ 16

Uchwała wchodzi w życie z dniem jej podjęcia z mocą obowiązującą od 01 stycznia 2013 roku i podlega publikacji  w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Lęborku.


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
Zalacznik uchwaly budzet 2013 (DOC, 2.87Mb) 2012-12-13 14:58:28 96
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Maciej Betscher

Data wytworzenia:
06 gru 2012

Osoba dodająca informacje

Maciej Betscher

Data publikacji:
06 gru 2012, godz. 15:52

Osoba aktualizująca informacje

Maciej Betscher

Data aktualizacji:
13 gru 2012, godz. 14:58