Projekt uchwały w sprawie uchylenia Uchwały Nr XIX-172/99 Rady Miejskiej w Lęborku z dnia 1.10/1999 w sprawie założenia cmentarza komunalnego oraz w sprawie zarządzania tym cmentarzem.
UCHWAŁA Nr .................../2008
Rady Miejskiej w Lęborku
z dnia ............................................
w sprawie: uchylenia Uchwały Nr XIX-172/99 Rady Miejskiej w Lęborku z dnia
1.10/1999 w sprawie założenia cmentarza komunalnego oraz w sprawie
zarządzania tym cmentarzem.
Na podstawie: - art. 40 ust. 2 pkt. 3 z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst
jednolity Dz. U. 2001 roku Nr 142 poz. 1591 z późniejszymi zmianami),
- art. 1 ust. 1 i 2, art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 31 stycznia 1959 roku o
cmentarzach i chowaniu zmarłych (tekst jednolity Dz. U. 2000 Nr 23, poz.
295 z późniejszymi zmianami)
uchwala się co następuje:
§ 1
Uchyla się w całości Uchwałę Nr XIX-172/99 Rady Miejskiej w Lęborku z dnia 1.10.1999 roku w sprawie założenia i utrzymania cmentarza komunalnego w Lęborku oraz w sprawie zarządzania tym cmentarzem.
§ 2
Wykonanie Uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Lęborka.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Sprawdzono pod względem
formalno - prawnym
U Z A S A D N I E N I E
Uchwała Nr XIX-172/99 z dnia 1.10.1999 r. w sprawie założenia i utrzymania cmentarza komunalnego w Lęborku oraz w sprawie zarządzania tym cmentarzem została przygotowana przez Zarząd Terenami Komunalnymi w Lęborku, który z ramienia Miasta zajmował się gospodarką komunalną w granicach administracyjnych Gminy Miasto Lębork.
Wykonanie uchwały Rada Miejska powierzyła ówczesnemu Zarządowi Miasta Lęborka.
Konieczność przygotowania nowych terenów przeznaczonych na cmentarz zgłaszał wielokrotnie administrator cmentarza parafialnego w latach 90-tych. Stąd Miasto przygotowało teren i stosowne dokumenty do uruchomienia cmentarza komunalnego.
Uchwała wskazywała na ten cel działkę nr 129/1 o powierzchni 3790 m2, która jednak pozostaje bez samodzielnego dojazdu, a dostęp do niej jest możliwy wyłącznie z terenu już istniejącego cmentarza parafialnego.
W związku z tym, że administrator istniejącego cmentarza radykalnie uporządkował wykorzystanie terenu na nowe groby w ramach posiadanego terenu, nie zachodziła przez kilka lat konieczność uruchomienia odrębnej jednostki (cmentarz komunalny) w tej strefie usług.
Planuje się zbycie działki 129/1 administratorowi cmentarza parafialnego w drodze bezprzetargowej z uwzględnieniem bonifikaty na realizację cmentarza parafialnego. Takie rozwiązanie wydaje się bardziej racjonalne niż tworzenie odrębnej, niewielkiej i pozbawionej dojazdu komunikacji jednostki cmentarnej.
Wejście w życie Uchwały nie powinno spowodować istotnych skutków społecznych i gospodarczych.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Redaktor Andrzej Karbownik Data wytworzenia:
18 cze 2008
Osoba dodająca informacje
Andrzej Karbownik Data publikacji:
18 cze 2008, godz. 09:09
Osoba aktualizująca informacje
Andrzej Karbownik Data aktualizacji:
18 cze 2008, godz. 09:09