Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miasta Lębork

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Projekt uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Lęborskiemu na realizację zadania pn. "Remont drogi powiatowej - ul. Mieszka I (dz. nr 112 obręb 11) w Lęborku".


UCHWAŁA Nr ……………….

Rady Miejskiej w Lęborku

z dnia …………………

w sprawie:

udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Lęborskiemu na realizację zadania pn. „Remont drogi powiatowej - ul. Mieszka I (dz. nr 112 obręb 11) w Lęborku”.

Na podstawie

Art. 10 ust. 2 i art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 216 ust. 2 pkt. 5 i art. 220 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.)

uchwala się, co następuje:

§ 1

Wyraża się zgodę na udzielenie pomocy finansowej Powiatowi Lęborskiemu na realizację zadania pn.: „Remont drogi powiatowej - ul. Mieszka I (dz. nr 112 obręb 11) w Lęborku”.

§ 2

Pomoc finansowa, o której mowa w § 1 zostanie udzielona w formie dotacji celowej ze środków budżetu na 2013 r. do wysokości 102.000,00 zł (słownie złotych: sto dwa tysiące 00/100) i stanowić będzie nie więcej niż 50 % wkładu własnego w realizacji w/w zadania.

§ 3

Szczegółowe warunki udzielenia pomocy finansowej i zasady rozliczenia środków określone zostaną w umowie o partnerstwie zawartej pomiędzy Gminą Miasto Lębork a Powiatem Lęborskim.

§ 4

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Lęborka.

§ 5

Uchwała wchodzi w życie z dniem jej podjęcia.

Sprawdzono pod względem formalno - prawnym

UZASADNIENIE:

Powiat Lęborski planuje złożyć wniosek o dofinansowanie w ramach Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych - Etap II Bezpieczeństwo - Dostępność - Rozwój zadania inwestycyjnego pn.: „Remont drogi powiatowej - ul. Mieszka I (dz. nr 112 obręb 11) w Lęborku”. W ramach zadania zostanie wymieniona nawierzchnia ulicy oraz wprowadzona zmiana organizacji ruchu polegająca na budowie dwóch wyniesionych przejść dla pieszych oraz wydzieleniu miejsc parkingowych. Realizacja zadania wpłynie na zwiększenie bezpieczeństwa ruchu drogowego na tej ulicy. Planowane koszty robót budowlanych zostały określone na poziomie ok. 290 tys. zł.

Dotacja na dofinansowanie zadania realizowane w ramach w/w programu udzielana jest w wysokości nieprzekraczającej 30 % kosztów jego realizacji

Gmina Miasto Lębork chce partycypować w kosztach realizacji zadania w wysokości 50 % wkładu własnego. Podjęcie Uchwały pozwoli Burmistrzowi Miasta Lęborka na zawarcie stosownego porozumienia z Powiatem Lęborskim. Projekty realizowane w partnerstwie pomiędzy gminą a powiatem będą traktowane preferencyjnie zgodnie z zasadami oceny wniosków określonymi w załączniku do Uchwały Nr 174/2011 Rady Ministrów z dnia 6 września 2011 r. w sprawie ustanowienia programu wieloletniego pod nazwą Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych - Etap II Bezpieczeństwo - Dostępność - Rozwój”.

Gmina przystępując do porozumienia odniesie korzyść gospodarczą w postaci poprawy jakości nawierzchni drogi oraz finansową polegającą na współfinansowaniu przedsięwzięcia, a nie ponoszeniu całościowych kosztów realizacji zadania.


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Maciej Betscher

Data wytworzenia:
20 wrz 2012

Osoba dodająca informacje

Maciej Betscher

Data publikacji:
20 wrz 2012, godz. 10:23

Osoba aktualizująca informacje

Maciej Betscher

Data aktualizacji:
20 wrz 2012, godz. 10:55