Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miasta Lębork

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Projekt uchwały w sprawie ustalenia wysokości opłaty za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych.


 Uchwała Nr ………….……

Rady Miejskiej w Lęborku

z dnia ……………………..

 

 

w sprawie: ustalenia wysokości opłaty za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych.

 

Na podstawie: art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz. U. z 2011r. Nr 45 poz. 235), art. 18 ust. 2 pkt 8 i pkt 15, art. 40 ust. 1 i art. 41 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.)

 

uchwala się, co następuje:

 

§ 1

 

Ustala się wysokość opłaty za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych na poziomie 200 zł.

§ 2

 

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Lęborka.

 

§ 3

 

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego.

 

 

  

Uzasadnienie

do Uchwały Nr …………

Rady Miejskiej w Lęborku

z dnia ……………………

 

Stan istniejący w dziedzinie która ma być normowana - zgodnie z art. 26, 27, 28 ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3, prowadzenie żłobka lub klubu dziecięcego na terenie miasta Lęborka wymaga wpisu do rejestru żłobków i klubów dziecięcych prowadzonego przez Burmistrza Miasta Lęborka. Rejestr jest jawny i podlega publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Lęborku.

Rejestr zawiera:

1) nazwę lub imię i nazwisko oraz siedzibę lub adres podmiotu prowadzącego żłobek lub klub dziecięcy;

2) numer NIP i REGON podmiotu prowadzącego żłobek lub klub dziecięcy;

3) miejsce prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego.

Burmistrz Miasta Lęborka dokonuje wpisu do rejestru na podstawie pisemnego wniosku o wpis do rejestru, złożonego przez podmiot zamierzający prowadzić żłobek lub klub dziecięcy. Do wniosku podmiot załącza stosowne dokumenty, w tym m.in. składa kopię lub przedstawia do wglądu dowód dokonania opłaty za wpis do rejestru.

Przed dokonaniem wpisu do rejestru Burmistrza Miasta Lęborka dokonuje wizytacji lokalu w celu ustalenia czy zapewnione są bezpieczne i higieniczne warunki wychowania i opieki nad dziećmi. Po spełnieniu wymogów wydane zostaje zaświadczenie o dokonaniu wpisu podmiotu do rejestru żłobków i klubów dziecięcych.

Celem i potrzebą podjęcia uchwały jest ustalenie wysokości opłaty za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych wymagane art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3, który mówi, iż wysokość opłaty ustala rada gminy w drodze uchwały, przyjmując, że wysokość opłaty nie może być wyższa niż 50% minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego zgodnie z przepisami o minimalnym wynagrodzeniu za pracę. Zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 5 października 2010 roku w sprawie minimalnego wynagrodzenia za pracę w 2011 roku wynosi ono 1.386 zł. Zatem maksymalna wysokość opłaty rejestracyjnej może wynieść 693 zł. Zaproponowana stawka 200 zł pozwoli przynajmniej częściowo pokryć koszty nowego zadania, które zostało przekazane Gminie bez zagwarantowania środków na jego realizację, jednocześnie nie będzie stanowić nadmiernego obciążenia dla podmiotów zainteresowanych uzyskaniem wpisu. Zmiany w rejestrze oraz wykreślenie z rejestru są z mocy ustawy zwolnione z opłaty.

Wykazanie różnic między dotychczasowym a projektowanym stanem prawnym - do dnia wejścia w życie ustawy z dnia 4 lutego 2011 roku o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3, żłobki zaliczane były do zakładów opieki zdrowotnej i podlegały rejestracji w rejestrze zakładów opieki zdrowotnej, prowadzonym przez Wojewodę Pomorskiego (organ rejestrowy). Zgodnie z nową regulacją organem rejestrowym dla podmiotów, których działalność związana jest z prowadzeniem żłobka lub klubu dziecięcego na terenie Gminy Miasto Lębork jest Burmistrz Miasta Lęborka.

Przewidywane skutki społeczne i gospodarcze jakie wynikną z podjęcia powyższej uchwały, to pobieranie opłaty za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych od podmiotów, których działalność związana z prowadzeniem żłobka czy klubu dziecięcego regulowana jest ustawą z dnia 2 lipca 2004 roku o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2010 r. Nr 220, poz. 1447 ze zmianami). Pobierana opłata stanowić będzie dochód własny gminy.

Skutki finansowe związane z wejściem w życie uchwały, będą adekwatne do liczby złożonych wniosków o wpis do rejestru i stanowić będą dochód własny gminy w roku 2011 oraz w latach następnych.

Źródłem finansowania będą wpłaty podmiotów ubiegających się o wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych.


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Redaktor Andrzej Karbownik

Data wytworzenia:
04 kwi 2011

Osoba dodająca informacje

Andrzej Karbownik

Data publikacji:
04 kwi 2011, godz. 10:42

Osoba aktualizująca informacje

Andrzej Karbownik

Data aktualizacji:
04 kwi 2011, godz. 10:46