Projekt uchwały w sprawie wprowadzenia opłaty od posiadania psów na terenie miasta Lęborka.
Uchwała Nr ………./2012
Rady Miejskiej w Lęborku
z dnia ………….2012 roku
w sprawie: wprowadzenia opłaty od posiadania psów na terenie miasta Lęborka
Na podstawie : art.18 ust.2 pkt 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz.U. z 2001 roku Nr 142, poz.1591 z późn. zmianami), art.18a ust.1, art. 19 pkt 1 lit. f , pkt 2 ustawy z dnia 12 stycznia 1991r. o podatkach i opłatach lokalnych (tekst jednolity Dz.U. z 2010 roku Nr 95, poz. 613 z późn. zmianami ), art. 47 § 4a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (tekst jednolity: Dz.U. z 2012 roku, poz. 749 z późn. zmianami)
uchwala się, co następuje:
§ 1
Wprowadza się na terenie miasta Lęborka opłatę od posiadania psów i zarządza jej pobór w drodze inkasa, jak w załączniku nr 1 do niniejszej uchwały
§ 2
Traci moc uchwała Nr XIII-136/2011 Rady Miejskiej w Lęborku z dnia 25 listopada 2011r. w sprawie ustalenia wysokości stawek podatku od nieruchomości oraz opłaty od posiadania psów w Lęborku, w części dotyczącej opłaty od posiadania psów.
§ 3
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Lęborka.
§ 4
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego i ma zastosowanie do opłaty od posiadania psów należnej od 1 stycznia 2013 roku.
Załącznik Nr 1
do Uchwały Nr …………/2012
Rady Miejskiej w Lęborku
z dnia ………….2012r.
Wysokość stawki opłaty od posiadania psów, sposób jej poboru, terminy płatności i wynagrodzenie inkasenta
-
Roczna stawka opłaty od posiadania psów na terenie miasta Lęborka wynosi 28,00 zł od każdego psa.
-
Rejestracji psów dokonują ich właściciele u inkasentów ustalonych w punkcie 5 lub w Referacie ds. Podatkowych Urzędu Miejskiego w Lęborku.
-
Opłata płatna jest bez wezwania z góry za rok podatkowy w terminie do 31 marca danego roku lub w terminie 14 dni od daty wejścia w posiadanie psa. Jeżeli właściciel psa wszedł w jego posiadanie po dniu 30 czerwca roku podatkowego, opłatę płaci w wysokości połowy stawki ustalonej w pkt 1.
-
Wpłaty opłaty można dokonywać bezpośrednio w Urzędzie Miejskim w Lęborku, na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Lęborku lub u inkasentów wymienionych w punkcie 5.
-
Inkasentami opłaty od posiadania psów są: Gabriela Filip i Alina Piankowska, Sławomir Olszewski, Przemysław Rzoska, Tomasz Sobisz, Leszek Lewandowski, z którymi Burmistrz Miasta zawrze stosowne umowy.
-
Pobrane opłaty od posiadania psów powinny być przez inkasenta przekazane na rachunek Urzędu Miejskiego w Lęborku w ostatnim dniu roboczym każdego tygodnia.
-
Wysokość wynagrodzenia za inkaso ustala się na 5% kwoty zainkasowanej i wpłaconej w terminie.
-
Do opłaty od posiadania psów stosuje się przepisy o wymiarze, poborze i egzekucji zobowiązań podatkowych.
UZASADNIENIE DO UCHWAŁY
1.Stan istniejący
Uchwała Rady Miejskiej w Lęborku nr XIII-136/2011 z dnia 25 listopada 2011 roku w sprawie ustalenia wysokości stawek podatku od nieruchomości oraz opłaty od posiadania psów w Lęborku.
2.Cel i potrzeba podjęcia uchwały
Uchwała Rady Miejskiej w Lęborku nr XIII-136/2011 z dnia 25 listopada 2011r. zawiera dwa załączniki tj. w sprawie podatku od nieruchomości i w sprawie opłaty od posiadania psów. Podjęcie niniejszej uchwały ma na celu wyodrębnienie obowiązujących stawek opłat i podatków lokalnych (według zaleceń).
3.Skutki społeczne i gospodarcze
Stawka opłaty od posiadania psów pozostaje bez zmian w stosunku do roku bieżącego.
4.Skutki finansowe
Przewiduje się, że w roku 2013 wpływy z opłaty od posiadania psów będą wynosić około 19 600,00 zł ( 700 psów x 28,00 zł = 19 600,00 zł).
5.Źródła finansowania
Nie dotyczy
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Maciej Betscher Data wytworzenia:
16 lis 2012
Osoba dodająca informacje
Maciej Betscher Data publikacji:
16 lis 2012, godz. 09:13
Osoba aktualizująca informacje
Maciej Betscher Data aktualizacji:
16 lis 2012, godz. 09:16