Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miasta Lębork

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Projekt uchwały w sprawie współdziałania z samorządami województwa pomorskiego w celu podjęcia skoordynowanych działań zmierzających do rewitalizacji linii kolejowej nr 229 na odcinku od Kartuz przez Sierakowice do Lęborka.

 

Uchwała Nr ....................
Rady Miejskiej w Lęborku

 

z dnia .................... 2014 r.

 

w sprawie współdziałania z samorządami województwa pomorskiego w celu podjęcia skoordynowanych działań zmierzających do rewitalizacji linii kolejowej nr 229 na odcinku od Kartuz przez Sierakowice do Lęborka

Na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 4 w związku z art. 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. 2013 r., poz. 594, zm. poz. 645 i 1318 oraz z 2014 r. poz. 379.)

uchwala się, co następuje

§ 1. 

1. Wyraża się zgodę na współdziałanie Gminy Miasto Lębork z samorządami gminnymi, powiatowymi oraz wojewódzkim z obszaru województwa pomorskiego w celu podjęcia skoordynowanych działań zmierzających do rewitalizacji linii kolejowej nr 229 na odcinku od Kartuz przez Sierakowice do Lęborka.

2. Działania, o których mowa w ust. 1 dotyczą przygotowania studium wykonalności dla inwestycji rewitalizacji i elektryfikacji linii kolejowej nr 229 na odcinku od Kartuz przez Sierakowice do Lęborka.

§ 2. 

Szczególne warunki współdziałania oraz wysokość nakładów niezbędnych do poniesienia przez poszczególne samorządy określone zostaną w porozumieniu, do którego zawarcia upoważnia się Burmistrza Miasta Lęborka.

§ 3. 

Partnerem wiodącym zadania jest Gmina Sierakowice.

§ 4. 

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Lęborka.

§ 5. 

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

 

 

Uzasadnienie

1. Przedstawienie istniejącego stanu w dziedzinie, która ma być normowana.

Linia kolejowa nr 229 łącząca Pruszcz Gdański z Łebą, na większości trasy jest nieprzejezdna. Jedynie na odcinku Lębork - Łeba występuje sezonowy ruch pasażerski. Ruch pociągów osobowych na odcinku Pruszcz Gdański - Kartuzy zawieszono w 1994 roku, a na odcinku Kartuzy - Lębork w 2000 roku. Na całej długości linia jest jednotorowa niezelektryfikowana.

2. Wyjaśnienie potrzeb podjęcia uchwały.

Mając na uwadze, iż transport szynowy ma ogromnie znaczenie dla zrównoważonego rozwoju zarówno metropolii, jak i terenów od niej oddalonych, zasadnym jest podpisanie porozumienia w sprawie opracowania studium wykonalności dla inwestycji rewitalizacji linii kolejowej nr 229 na odcinku od Kartuz poprzez Sierakowice do Lęborka. Odtworzenie linii kolejowej nr 229 oraz jej elektryfikacja ma znaczący wpływ na stworzenie spójnej sieci transportu kolejowego województwa.

3. Wykazanie różnic między dotychczasowym a projektowanym stanem prawnym.

Nie dotyczy.

4. Charakterystyka przewidywanych skutków społecznych i gospodarczych.

Pociągi, jako szybki, tani i ekologiczny środek komunikacji, są w stanie zapewnić wielu ludziom dogodny dostęp do nowych miejsc pracy, szkół, uczelni i dóbr kultury. Ponadto poprawa infrastruktury transportowej wpłynie na zwiększenie atrakcyjności terenów inwestycyjnych poszczególnych jednostek samorządów terytorialnych, w tym również terenów Gminy Miasto Lębork.

5. Skutki finansowe związane z wejściem w życie uchwały.

Gmina Miasto Lębork na podstawie porozumienia zawartego pomiędzy samorządami gminnymi, powiatowymi oraz wojewódzkim z obszaru województwa pomorskiego, będzie partycypowała w kosztach opracowania studium wykonalności dla inwestycji rewitalizacji i elektryfikacji linii kolejowej nr 229 na odcinku od Kartuz przez Sierakowice do Lęborka. Przewidywany udział Gminy Miasto Lębork w kosztach przedsięwzięcia wyniesie 9% ogólnego kosztu opracowania studium oraz dokumentacji przygotowawczej.

6.Źródła finansowania

Budżet Miasta Lęborka.


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Redaktor Andrzej Karbownik

Data wytworzenia:
08 sie 2014

Osoba dodająca informacje

Andrzej Karbownik

Data publikacji:
08 sie 2014, godz. 10:01

Osoba aktualizująca informacje

Andrzej Karbownik

Data aktualizacji:
08 sie 2014, godz. 10:03