Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miasta Lębork

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Projekt uchwały w sprawie współfinansowania przedsięwzięcia pn. "Budowa przystanku kolejowego Lębork-Mosty", realizowanego we współpracy z Powiatem Lęborskim i Gminą Nowa Wieś Lęborska.


UCHWAŁA NR ........................................

RADY MIEJSKIEJ W LĘBORKU

z dnia .............................................

w sprawie:

współfinansowania przedsięwzięcia pn. „Budowa przystanku kolejowego Lębork-Mosty”, realizowanego we współpracy z Powiatem Lęborskim i Gminą Nowa Wieś Lęborska

Na podstawie:

art. 10 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jedn.: Dz. U. 2013 r. poz. 594 z późn. zm.) oraz art. 216 ust. 2 pkt 4 i 5 i art. 220 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. 2013 r. poz. 885 z późn. zm.)

uchwala się co następuje:

§ 1

  1. Wyraża się zgodę na współfinansowanie przedsięwzięcia pn. „Budowa przystanku kolejowego Lębork-Mosty”, realizowanego we współpracy z Powiatem Lęborskim i Gminą Nowa Wieś Lęborska.

  2. Udział finansowy Gminy Miasto Lębork w realizacji przedsięwzięcia wynosić będzie do 1/3 (jednej trzeciej) jego ogólnych kosztów, jednak nie więcej niż 380.000,00 zł (słownie trzysta osiemdziesiąt tysięcy złotych 00/100).

  3. Szczegółowe warunki współpracy finansowej Gminy Miasto Lębork, Powiatu Lęborskiego i Gminy Nowa Wieś Lęborska oraz zasady rozliczenia określone zostaną w umowie zawartej pomiędzy tymi trzema stronami. Do zawarcia umowy upoważnia się Burmistrza Miasta Lęborka.

§ 2

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Lęborka.

§ 3

Uchwała wchodzi w życie z dniem jej podjęcia.

Sprawdzono pod względem formalno-prawnym

UZASADNIENIE

W celu umożliwienia korzystania z transportu kolejowego mieszkańcom oraz pracownikom przyszłych zakładów przemysłowych, dla których przygotowywane są tereny na Osiedlu Wschód, planuje się budowę przystanku kolejowego osobowego Lębork-Mosty. Ułatwi to komunikację tej dzielnicy i miejscowości Mosty zarówno z centrum Lęborka (dojazd do szkół i zakładów pracy), jak również z miejscowościami położonymi dalej przy trasie kolejowej - Słupskiem, Wejherowem czy Trójmiastem. Dla obecnie powstającej nowej dzielnicy Lęborka oznaczać to będzie lepsze warunki rozwoju i zwiększoną atrakcyjność, w tym dla potencjalnych inwestorów i pracodawców, a także dla przyszłych mieszkańców.

W roku 2013 na podstawie porozumienia pomiędzy Powiatem Lęborskim, Gminą Nowa Wieś Lęborska i Gmina Miasto Lębork wykonana została dokumentacja techniczna, uzyskano również pozwolenie na budowę. Porozumienie dotyczyło współfinansowania kosztów dokumentacji, na które złożyły się wszystkie trzy samorządy.

Budowa przystanku kolejowego Lębork-Mosty realizowana ma być w oparciu o współpracę finansową trzech jednostek samorządowych: Gminy Miasto Lębork, Powiatu Lęborskiego i Gminy Nowa Wieś Lęborska. Planowany koszt przedsięwzięcia to ok. 1.140.000,00 zł. Zakłada się równy udział wszystkich Partnerów w finansowaniu przedsięwzięcia, co daje udział własny z budżetu Gminy Miasto Lębork w wysokości 380.000,00 zł.

Planowane wydatkowanie tych środków ma się zakończyć w III kwartale 2015 r.

Po zakończeniu budowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakład Linii Kolejowych w Gdyni przejmie nowopowstały peron wraz z infrastrukturą towarzyszącą do swoich zasobów majątkowych i będzie ponosił koszty eksploatacji.

Zgodnie z istniejącą dokumentacją projektową peron ma być zlokalizowany pomiędzy linią kolejową nr 202 a drogą krajową nr 6, w pobliżu dawnego, nieczynnego dziś przejazdu przez tory w Mostach. Peron mam mieć długość 215 m i szerokość 6 m, ma posiadać dojście-pochylnię (możliwość dojazdu wózków), kanalizację deszczową i oświetlenie.

Skutkiem realizacji przedsięwzięcia będzie podniesienie atrakcyjności Osiedla Wschód zarówno jako miejsca zamieszkania, jak i miejsca prowadzenia działalności gospodarczej, poprzez utworzenie dodatkowych możliwości komunikacyjnych z wykorzystaniem istniejącej linii kolejowej.


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Redaktor Andrzej Karbownik

Data wytworzenia:
12 sty 2015

Osoba dodająca informacje

Andrzej Karbownik

Data publikacji:
12 sty 2015, godz. 14:56

Osoba aktualizująca informacje

Andrzej Karbownik

Data aktualizacji:
12 sty 2015, godz. 14:56