Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miasta Lębork

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia przez Radę Miejską w Lęborku "Strategii rozwoju Miejskiej Biblioteki Publicznej w Lęborku 2014-2020".

Uchwała Nr ....................
Rady Miejskiej w Lęborku

 

z dnia .................... 2014 r.

 

w sprawie: zatwierdzenia przez Radę Miejską w Lęborku „Strategii rozwoju Miejskiej Biblioteki Publicznej w Lęborku 2014-2020”

Na podstawie: art. 18 ust. 1 i 2 pkt 6 w związku z art. 7 ust.1 pkt 9 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj. Dz.U. z 2013 r. poz. 594, poz. 645)

uchwala się co następuje:

§ 1. 

Zatwierdza się „Strategię rozwoju Miejskiej Biblioteki Publicznej w Lęborku 2014-2020” stanowiącą załącznik do niniejszej uchwały.

§ 2. 

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Lęborka.

§ 3. 

Uchwała wchodzi w życie z dniem jej podjęcia.

 

 

Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr ....................
Rady Miejskiej w Lęborku
z dnia....................2014 r.

 

STRATEGIA ROZWOJU MIEJSKIEJ BIBLIOTEKI PUBLICZNEJ W LĘBORKU 2014 - 2020

Informacje ogólne

Pełna nazwa instytucji: Miejska Biblioteka Publiczna im. Jarosława Iwaszkiewicza w Lęborku

Adres: 84-300 Lębork, ul. Armii Krajowej 16

Miejska Biblioteka Publiczna w Lęborku działa na podstawie :

­ Ustawy z dnia 27 czerwca 1997 roku o bibliotece (Dz. U. Nr 85, poz. 539 z późn. zm.)

­ Ustawy z dnia 25 października 1991 roku o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz. U. z 2001 r., Nr 13, poz. 123 z późn. zm.)

­ Ustawy z dnia 8 marca 1998 roku o samorządzie gminy (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.)

­ Statutu Biblioteki. W Statucie wymienione są m.in. podstawowe cele i zadania Biblioteki.

MBP w Lęborku jest samorządową instytucją kultury, której organizatorem jest Gmina Miasta Lębork. Terenem jej działania jest obszar gminy miasta Lęborka.

Biblioteka posiada osobowość prawną i jest wpisana do rejestru instytucji kultury Gminy Lębork w dniu 4.07.2003r pod numerem 2.

Biblioteka prowadzi jedną filię przy ul. Kościuszki 15 i dziewięć punktów bibliotecznych.

Na mocy porozumienia zawartego 26 lutego 2004 r. między Zarządem Powiatu Lęborskiego i Gminą Miasto Lębork, Biblioteka realizuje zadania powiatowej biblioteki publicznej dla Powiatu Lęborskiego.

Analiza SWOT Biblioteki

Mocne strony

- lokalizacja w centrum Lęborka

- aktualne zbiory

- dogodne godziny udostępniania

- dobra współpraca z władzami miasta

- automatyzacja procesów bibliotecznych i dobre wyposażenie techniczne

- możliwość zamawiania zbiorów przez Internet

- profesjonalna kadra

- aktywność kulturalna, wydawnicza i edukacyjna

- umiejętność pozyskiwania i wykorzystywania środków pozabudżetowych

Słabe strony

- mało funkcjonalny budynek Biblioteki - ciasnota w działach udostępniania i brak zintegrowanej powierzchni wystawienniczej

- brak zaplecza rekreacyjnego dla czytelników (kawiarenka, miejsca do odpoczynku)

- brak miejsca na powiększające się zbiory

- brak szerokiej oferty adresowanej do poszczególnych grup użytkowników

- mała aktywność niektórych struktur organizacyjnych

- brak mechanizmów motywowania bibliotekarzy

Szanse

- przebudowa Biblioteki na funkcjonalne i atrakcyjne centrum edukacji, informacji i kultury

- zapotrzebowanie społeczne na miejsce w którym można w sposób niezobowiązujący, ciekawy i ludyczny spędzić wolny czas (koncepcja Biblioteki jako „trzeciego miejsca”)

- współpraca z innymi bibliotekami, instytucjami kultury, wydawcami oraz innymi organizacjami i firmami

- zainteresowanie władz samorządowych działalnością naszej instytucji oraz docenienie jej roli

- włączenie Biblioteki do opracowywania strategii rozwoju miasta i regionu

- różnicowanie źródeł finansowania Biblioteki, przy zachowaniu rosnącej dotacji organizatora

- zmiana metod pracy - zwiększenie udziału metod projektowo-zadaniowych

- wypracowanie strategii promocji Biblioteki

Zagrożenia

- brak możliwości zrealizowania rozbudowy Biblioteki

- niedocenianie przez decydentów roli i zadań Biblioteki, niedostateczna świadomość jej znaczenia dla mieszkańców Lęborka

- niedostateczny budżet na realizację zadań statutowych Biblioteki

- niekorzystne dla Biblioteki decyzje strategiczne władz i urzędów

- stopniowy odpływ czytelników z Biblioteki

- biblioteka jako nieatrakcyjny pracodawca

- brak środków finansowych na stymulowanie permanentnej edukacji bibliotekarzy

Wizja

Miejska Biblioteka Publiczna w Lęborku - przyjazne użytkownikom centrum kultury, edukacji i informacji wspierające aktywność
w zdobywaniu wiedzy i spędzaniu czasu wolnego.

Misja Miejskiej Biblioteki Publicznej w Lęborku

Rozbudzanie i zaspokajanie potrzeb edukacyjnych, kulturalnych i informacyjnych aktualnych i potencjalnych użytkowników Biblioteki
w mieście i powiecie, z uwzględnieniem optymalnego wykorzystania zbiorów dostosowanych do wymagań wiekowo, kulturowo i socjalnie zróżnicowanych grup społecznych.

Cele strategiczne

1. Doskonalenie obsługi klientów Biblioteki w aspekcie ich potrzeb, zainteresowań, preferencji i wieku.

2. Rozwijanie usług kulturalnych, edukacyjnych i informacyjnych w aspekcie potrzeb, zainteresowań, preferencji i wieku klientów Biblioteki.

3. Zapewnienie odpowiednich zasobów bibliotecznych na nośnikach tradycyjnych i cyfrowych.

4. Aktywne promowanie możliwości i usług bibliotecznych.

5. Zapewnienie odpowiedniej infrastruktury i wdrażanie nowoczesnych technologii w pracy biblioteki.

6. Pozyskiwanie dodatkowych źródeł finansowania.

CEL STRATEGICZNY 1:
DOSKONALENIE OBSŁUGI KLIENTÓW BIBLIOTEKI W ASPEKCIE ICH POTRZEB, ZAINTERESOWAŃ, PREFERENCJI

I WIEKU

Cele operacyjne

Przedsięwzięcia

Efekty

1.1. Nadanie właściwych priorytetów procesom usługowym (gromadzenie, udostępnianie, działalność, kulturalna, edukacja, informacja) ukierunkowanym na wymagania klienta.

Modernizacja pomieszczenia filii bibliotecznej.
Prowadzenie badań czytelniczych określających zapotrzebowania czytelnicze aktualnych i potencjalnych użytkowników (ankiety i analizy).
Wdrożenie w bibliotece metodyki monitoringu satysfakcji klientów z oferowanych usług.
Rzetelna ocena świadczonych usług

Sprawna obsługa klientów.
Szersza dostępność zbiorów.
Poprawa jakości i zakresu usług dla ogółu czytelników oraz grup wyspecjalizowanych : dzieci, chorych, osób niepełnosprawnych.

1.2. Objęcie specjalnymi programami grup użytkowników w ramach przedziałów wiekowych: dzieci, młodzież, osoby starsze.

Kontynuacja dotychczasowych i opracowanie nowych projektów związanych z czytelnictwem dzieci i młodzieży, zwłaszcza z wykorzystaniem obiektów innych niż biblioteka.
Opracowanie i wdrożenie projektów edukacyjnych i kulturalnych adresowanych do ludzi w starszym wieku.
Monitorowanie i analiza efektów projektów.

Poszerzenie oferty bibliotek dla grup populacji zgodnej z oczekiwaniami.
Poszerzenie kręgów czytelników o specjalnych wymaganiach intelektualnych i socjalnych.
Możliwość korekty projektów.

1.3. Stworzenie przyjaznego otoczenia we wszystkich pomieszczeniach Biblioteki.

Realizacja koncepcji estetycznej we wszystkich działach biblioteki.
Przestrzeganie wymogów funkcjonalności i efektywności wnętrz.

Zadowolenie klientów, przyjazne otoczenie dla bibliotekarzy.

1.4. Stworzenie możliwości wzajemnych konsultacji bibliotekarzy i klientów w celu doskonalenia pracy biblioteki zgodnie z potrzebami użytkowników.

Organizowanie imprez i spotkań zgodnie z życzeniem czytelników.
Rozwijanie strony internetowej biblioteki jako źródła informacji i miejsca świadczenia zintegrowanych usług bibliotecznych.

Identyfikacja klientów z Biblioteką.
Zgodność działań z potrzebami środowiska lokalnego.
Możliwość działań interpersonalnych klient-bibliotekarz.

1.5 Rozwój kadry biblioteki i podnoszenie jej kwalifikacji

Zapewnienie właściwych środków budżetowych na cele szkoleniowe.
Monitorowanie szkoleń, konferencji organizowanych dla bibliotekarzy.
Udział w konferencjach, szkoleniach, warsztatach, szczególnie w szkoleniach proklienckich w celu udoskonalenia komunikacji na linii: klient-bibliotekarz oraz w szkoleniach z zakresu uzyskiwania informacji naukowej w bazach zewnętrznych.
Wymiana doświadczeń zdobytych podczas szkoleń. Poszukiwanie rozwiązań najlepszych dla instytucji.
Samokształcenie.
Permanentne dokształcanie w zakresie nowych technik informacyjnych.
Delegowanie wybranych kompetencji dyrektora na średnią kadrę zarządzającą.

Pogłębianie wiedzy ogólnej i specjalistycznej.
Świadomość i umiejętności bibliotekarzy w zakresie komunikacji interpersonalnej i zarządzania konfliktami.
Wyższe kwalifikacje personelu zajmującego się poszczególnymi grupami czytelników.

CEL STRATEGICZNY 2:
ROZWIJANIE USŁUG KULTURALNYCH, EDUKACYJNYCH I INFORMACYJNYCH W ASPEKCIE POTRZEB, ZAINTERESOWAŃ, PREFERENCJI I WIEKU KLIENTÓW BIBLIOTEKI

Cele operacyjne

Przedsięwzięcia

Efekty

2.1. Kszta ł towanie potrzeby kontaktu z książką wśród dzieci w wieku przedszkolnym

Podejmowanie akcji społecznych i kampanii promocyjnych skierowanych do rodziców, zachęcających do czytania dzieciom: akcje „Mamo, tato, zapisz mnie do biblioteki”, „Książka pod każdą choinkę”, „Książeczka dla noworodka” i in.
Prowadzenie poranków literackich dla dzieci młodszych.
Organizowanie okolicznościowych imprez w bibliotece- Dzień Babci, Dzień Dziecka, Urodziny Kubusia Puchatka, loteria adwentowa, pasowanie przedszkolaków na czytelników Biblioteki, Narodowe Czytanie, Tydzień Głośnego Czytania itp.
Cykliczny konkurs „Łasuch książkowy” dla najbardziej aktywnych czytelników działu dla dzieci.
Wystawy tematyczne prezentujące autorów i książki dla dzieci.
Spotkania z autorami i ilustratorami książek dla dzieci.
Prowadzenie imprez plenerowych na placach zabaw i parkach: akcja „Kolorowe Podwórka”.
Organizowanie i prowadzenie punktów bibliotecznych w przedszkolach.

wzrost uczestnictwa w kulturze

2.2 Kształtowanie potrzeby kontaktu z książką wśród dzieci i młodzieży

Podejmowanie (i włączanie się) akcji społecznych i kampanii promocyjnych zachęcających do czytania i kreujących modę na czytanie.
Organizowanie w bibliotece i szkołach spotkań z twórcami.
Wystawy tematyczne związane z książką i wydarzeniami okolicznościowymi.
Ferie w Bibliotece, Wakacje ze Smokiem Obibokiem.
Poszerzanie oferty edukacyjnej i kulturalnej adresowanej do młodzieży. Stworzenie specjalnego programu popularyzującego bibliotekę dedykowanego młodzieży.
Wspomaganie działań nieformalnych grup młodzieży.
Tworzenie w szkołach punktów bibliotecznych (w przypadku otrzymywania ś rodków z PO MKiDN Zakup nowo ś ci wydawniczych dla szkó ł).

wzrost uczestnictwa w kulturze

2.3 Ułatwianie dostępu do kultury

Organizowanie wystaw, spotkań z twórcami oraz promocji książek.
Organizowanie przedsięwzięć o charakterze artystycznym.
Prowadzenie spotkań Dyskusyjnego Klubu Książki.
Organizowanie imprez kulturalnych dla społeczności lokalnej o zasięgu lokalnym i ponadlokalnym np finał Ogólnopolskiego Konkursu Literackiego im. M. Stryjewskiego.

wzrost uczestnictwa w kulturze

2.4 Animowanie aktywności twórczej lokalnej społeczności

Cykliczne organizowanie konkursów literackich: konkurs poetycki dla dzieci „Jest taki dzień, rodzinny dzień….” Konkurs poezji miłosnej dla młodzieży Szeptem.
Prowadzenie dziecięcej grupy teatralnej Smoka Obiboka.
Organizowanie cyklicznego Przeglądu Teatrzyków Dziecięcych.
Organizowanie wieczorów literackich i artystycznych.
Organizowanie spotkań z lokalnymi twórcami.
Prowadzenie cyklicznych warsztatów literackich i artystycznych.
Literacka strona internetowa.
Działalność wydawnicza: wydanie przynajmniej jednej rocznie publikacji tekstów lęborskiego autora.

Lepsza edukacja kulturalna różnych środowisk w dziedzinie tworzenia, upowszechniania i ochrony dóbr kultury
współpraca pomiędzy twórcami i działaczami lokalnymi na rzecz rozwoju kultury i rozwoju regionalnego
tworzenie warunków dla rozwoju kultury lokalnej

2.5 Pielęgnowanie i rozwój lokalnego dziedzictwa kulturowego

Gromadzenie i upowszechnianie piśmiennictwa twórców lokalnych.
Tworzenie i upowszechnianie bibliografii podmiotowo-przedmiotowych twórców lokalnych.

Zachowanie i popularyzowanie współczesnej lokalnej kultury.

2.6 Kontynuowanie i nawiązywanie międzynarodowych

odtrzymywanie dotychczasowych kontaktów międzynarodowych.
Pozyskiwanie zagranicznych partnerów do tworzonych projektów.

Poszerzenie potencjału biblioteki.

2.7 Tworzenie nowej oferty i poszerzanie zasięgu działań Biblioteki

Badanie potrzeb różnych środowisk i grup oraz podejmowanie działań celem ich zaspokajania (o ile jest to zgodne z misją Biblioteki).
Objęcie specjalnymi programami grup użytkowników niepełnosprawnych i ze środowisk zmarginalizowanych.

Poszerzenie grupy odbiorców usług biblioteki.
Pozyskanie nowych klientów.

2.8 Realizacja programów edukacyjnych Biblioteki.

Opracowanie i realizacja zadań wspólnie z placówkami szkolnymi i oświaty pozaszkolnej.
Organizowanie rozmaitych szkoleń, kursów zajęć dla różnych grup wiekowych, ze szczególnym uwzględnieniem seniorów.
Zajęcia przysposobienia czytelniczego i informacyjnego oraz tematyczne lekcje biblioteczne.
Propagowanie Internetu i innych mediów elektronicznych jako narzędzi pracy i rozrywki. Informowanie o dostępie do usług publicznych on-line.

Wspomaganie szkół i innych instytucji edukacyjnych w wyrównywaniu szans rozwoju i dalszej nauki.

CEL STRATEGICZNY 3:
ZAPEWNIENIE ODPOWIEDNICH ZASOBÓW BIBLIOTECZNYCH

Cele operacyjne

Przedsięwzięcia

Efekty

3.1. Pozyskiwanie materiałów na różnych nośnikach poprzez efektywny rozwój polityki gromadzenia i uzupełniania kolekcji.

Zabezpieczenie środków finansowych niezbędnych do zakupu materiałów bibliotecznych, zgodnie z oczekiwaniami i potrzebami odbiorców.
Umożliwienie dostępu do e-booków.
Zwiększanie budżetu Biblioteki na zakup czasopism i baz danych. należy rozważyć stopniową rezygnację z czasopism w wersji drukowanej na rzecz dostępu do ich wersji elektronicznej.
Poszukiwanie dostawców książek i czasopism oferujących najkorzystniejsze warunki finansowe.
Pozyskiwanie niekomercyjnych dostawców materiałów, takich jak urzędy centralne, fundacje, urzędy unijne itp.
Akcja 70 książek na 70 lecie Biblioteki - od instytucji i firm lęborskich
Rozwijanie i promowanie wypożyczeń międzybibliotecznych.

Efektywne dążenie do osiągnięcia wskaźnika zakupu 18 wol. na 100 mieszkańców.
Gromadzenie zbiorów zgodnie z potrzebami środowiska




Bezkosztowe powiększanie oferty.

3.2 Monitorowanie poziomu wykorzystania zbiorów i trafności zakupów.

Analiza statystyk wykorzystania zbiorów.

Efektywne wykorzystanie środków na zakup zbiorów
Zadowolenie klientów z oferty

3.3. Gromadzenie i upowszechnianie materiałów i informacji na temat powiatu lęborskiego

Gromadzenie materiałów bibliotecznych znajdujących się na rynku księgarskimi poza nim.
Archiwizacja czasopism lokalnych, digitalizacja i udostępnianie ich on-line. Nawiązanie współpracy z Bałtycką Biblioteką Cyfrową.
Tworzenie elektronicznej bibliografii powiatu lęborskiego i udostępnienie bazy danych w trybie online.

Satysfakcja klientów z poszerzonej oferty usług.
Ochrona zbiorów należących do narodowego dziedzictwa kulturowego. Bibliografia regionalna online

CEL STRATEGICZNY 4
PROMOWANIE MOŻLIWOŚCI I USŁUG BIBLIOTECZNYCH

Cele operacyjne

Przedsięwzięcia

Efekty

4.1 Opracowanie strategii promocji biblioteki

Zorganizowanie burzy mózgów pracowników biblioteki.
Konsultacje z profesjonalistą z dziedziny marketingu i promocji.

Osiągnięcie właściwej promocji.
Właściwy marketing i sponsoring.

4.2 Działania medialne i wydawnicze

Zabieganie o promocję Biblioteki w prasie, radiu, TV, Internecie - nagłaśnianie oferowanych usług.
Opracowanie i kolportaż materiałów promocyjnych Biblioteki - ulotka, zakładka do książek, plansze na autobusach itp.
Rozprowadzanie ulotek informacyjnych o bieżącej działalności Biblioteki.
Rozpowszechnianie materiałów promocyjnych podczas organizowanych imprez organizowanych przez podmioty zewnętrzne.

Zapewnienie informacji o zbiorach i usługach
Pozyskanie nowych klientów.

4.3 Tworzenie dobrych relacji z użytkownikami i otoczeniem biblioteki

Dogodne godziny otwarcia Biblioteki.
Prowadzenie profilu Biblioteki w portalach społecznościowych - budowanie grona „przyjaciół Biblioteki”.
Organizowanie różnych spotkań promocyjnych o zasięgu lokalnym i ogólnopolskim.
Przygotowywanie ciekawych wystaw, pokazów. prowadzenie konkursów.
Prowadzenie punktów bibliotecznych.
Współuczestnictwo w imprezach i inicjatywach lokalnych

Pozyskanie nowych klientów.
Pozytywny wizerunek biblioteki w środowisku.

4.3 Kreowanie dobrego wizerunku Biblioteki w środowisku

Propagowanie usług Biblioteki poprzez jej stronę internetową i inne strony.
Informacja w języku angielskim o zasobach i usługach na stronie www Biblioteki.
Informowanie o działaniach Biblioteki poprzez różne media.

Pozytywny wizerunek biblioteki w środowisku.

CEL STRATEGICZNY 5
ZAPEWNIENIE ODPOWIEDNIEJ INFRASTRUKTURY I WDRAŻANIE NOWOCZESNYCH TECHNOLOGII W PRACY BIBLIOTEKI

Cele operacyjne

Przedsięwzięcia

Efekty

5.1. Powiększenie powierzchni i podniesienie funkcjonalności Biblioteki
II wariant: budowa nowego budynku Biblioteki, przy pozyskaniu środków zewnętrznych

Rozbudowa budynku głównego (o teren podwórka) i przeniesienie tam Wypożyczalni dla dorosłych.
Przeniesienie Działu dla dzieci na parter.

Częściowa wymiana instalacji elektrycznej.

Optymalizacja ruchu
czytelniczego, pracowników i książek w budynku.
Pełna dostępność dla osób niepełnosprawnych,
Poprawa jakości usług bibliotecznych.
Zapewnienie bezpieczeństwa ludzi i majątku.

5.2. Modernizacja przestrzeni bibliotecznej.

Modernizacja filii bibliotecznej.
Wydzielenie miejsc rekreacyjnych dla czytelników.

Podniesienie estetyki wnętrz.
Poprawa jakości usług bibliotecznych.
Prowadzenie efektywnej działalności edukacyjnej

5.3 Zapewnienie odpowiedniej klasy sprzętu i oprogramowania do prac i usług bibliotecznych.

Zakupy sprzętu i oprogramowania.
Przeanalizowanie sensowności montażu urządzeń zabezpieczających.
Udostępnienie elektronicznej bazy przepisów prawnych POLBI czy LEX.
Rozszerzenie dostępu do baz danych własnych i zewnętrznych, do dokumentów pełnotekstowych z zakresu prawa, nauk społecznych i ekonomicznych (np. baza Sejmu, książek i komentarzy prawniczych, e-czasopism i in.).

Szybki dostęp do informacji i nowoczesnych technologii informatycznych.
Podniesienie jakości korzystania z bibliotecznych baz danych. Satysfakcja klientów.

5.4. Wieloaspektowa prezentacja zbiorów

Wdrożenie kolejnych modułów oprogramowania bibliotecznego.
Rozbudowa usług bibliotecznych świadczonych dostępnych poprzez witrynę internetową Biblioteki.

Umożliwienie użytkownikom dogodniejszego wyszukiwania dokumentów
Szybki dostęp do informacji.

5.5 Współpraca z bibliotekami powiatu lęborskiego w zakresie tworzenia elektronicznego katalogu zasobów bibliotecznych.

Zdiagnozowanie możliwości zintegrowania różnych programów bibliotecznych.

Przyspieszenie opracowania nowych nabytków.
Pełna informacja o zbiorach w powiecie.

CEL STRATEGICZNY 6
POZYSKIWANIE DODATKOWYCH űRÓDEŁ FINANSOWANIA

Cele operacyjne

Przedsięwzięcia

Efekty

6.1. Pozyskiwanie środków z budżetu gminy Lębork i budżetu powiatu lęborskiego.

Starania o dotacje celowe na projekty zbudowane według przyjętych przez gminę priorytetów.
Starania o dotacje celowe na projekty zbudowane według przyjętych przez powiat priorytetów.

Poprawa kondycji Biblioteki
Poprawa kondycji sieci bibliotek powiatu.

6.2. Pozyskiwanie środków finansowych z samorządu województwa pomorskiego oraz z dotacji rządowych.

Starania o dotacje celowe na projekty zbudowane według przyjętych przez samorząd województwa oraz ministerstwa priorytetów.

Pozyskanie środków na realizację konkretnych działań.

6.3. Pozyskiwanie środków z programów europejskich i innych

Starania o dotacje celowe na projekty zbudowane według priorytetów przyjętych przez grantodawców.

realizacja konkretnych działań.

6.4. Pozyskiwanie środków finansowych z dochodów własnych.

Wypromowanie zgodnie z zapotrzebowaniem rynku własnych usług płatnych, takich jak skanowanie, szkolenia, najem pomieszczeń itp.

Pozyskanie środków na zakup nowości.

6.5. Włączanie się do projektów realizowanych przez inne podmioty

Kontynuowanie dotychczasowej współpracy z instytucjami i organizacjami oraz podjęcie nowych kontaktów - stworzenie bazy potencjalnych partnerów.

Poszerzenie wachlarza realizowanych projektów.

6.6. Poszerzanie wiedzy i umiejętności z zakresu możliwości pozyskiwania środków pozabudżetowych.

Uczestnictwo w szkoleniach organizowanych przez samorządy i inne podmioty na temat programów pomocowych, strukturalnych i innych.
Monitorowanie źródeł informacji o projektach, grantach.

Możliwość pozyskania środków finansowych na realizację projektów.

 

 

 

 

 

Uzasadnienie

Stan istniejący:

Zadania statutowe Miejska Biblioteka Publiczna w Lęborku realizuje w oparciu o roczne plany pracy zatwierdzane przez dyrektora instytucji.

Potrzeba i cel podjęcia uchwały:

Wypracowanie mechanizmów umożliwiających efektywne wykonywanie zadań statutowych Miejskiej Biblioteki Publiczne w Lęborku w wieloletniej perspektywie oraz realizacja projektów.

Różnice między istniejącym a projektowanym stanem prawnym:

„Strategia rozwoju Miejskiej Biblioteki Publicznej w Lęborku 2014-2020” pozwoli na przyjęcie wieloletniej perspektywy w odniesieniu do najważniejszych problemów MBP w Lęborku i skoncentrowanie wysiłków wokół spraw, które mają istotne znaczenie dla przyszłości instytucji.

Skutki finansowe związane z wejściem w życie uchwały:

Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia Strategii rozwoju Miejskiej Biblioteki Publicznej w Lęborku 2014-2020 nie wywoła skutków finansowych dla budżetu miasta.

Źródło finansowania:

Ze względu na brak skutków finansowych nie wskazuje się źródeł finansowania podjętej uchwały.


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Redaktor Andrzej Karbownik

Data wytworzenia:
07 sie 2014

Osoba dodająca informacje

Andrzej Karbownik

Data publikacji:
07 sie 2014, godz. 14:48

Osoba aktualizująca informacje

Andrzej Karbownik

Data aktualizacji:
07 sie 2014, godz. 14:53