Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miasta Lębork

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Projekt uchwały w sprawie zawarcia porozumienia pomiędzy Gminą Miasto Lębork a Gminą Nowa Wieś Lęborska w sprawie określenia wzajemnych zobowiązań w zakresie zaprojektowania, budowy i zarządzania drogą stanowiącą połączenie ulic Majkowskiego i Kartuskiej w Lęborku.


Uchwała Nr ....................
Rady Miejskiej w Lęborku

z dnia .................... 2015 r.

w sprawie zawarcia Porozumienia pomiędzy Gminą Miasto Lębork a Gminą Nowa Wieś Lęborska w sprawie określenia wzajemnych zobowiązań w zakresie zaprojektowania, budowy i zarządzania drogą stanowiącą połączenie ulic Majkowskiego i Kartuskiej w Lęborku

Na podstawie: art. 10, art. 74, art. 7 ust. 1 pkt 2, art. 18 ust. 1 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. 2013 r. poz. 594 z późn. zm.) oraz art. 19 ust. 4 ustawy z dnia 21 marca 1985 roku o drogach publicznych (Dz. U. 2015 r. poz. 460 z późn. zm.)

uchwala się, co następuje :

§ 1. 

1. Wyraża się zgodę na zawarcie Porozumienia pomiędzy Gminą Miasto Lębork a Gminą Nowa Wieś Lęborska w sprawie określenia wzajemnych zobowiązań w zakresie zaprojektowania, budowy i zarządzania drogą stanowiącą połączenie ulic Majkowskiego i Kartuskiej w Lęborku.

2. Porozumienie podlega opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego.

§ 2. 

Wykonanie Uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Lęborka.

§ 3. 

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.  

 


Uzasadnienie

1. W 2014 roku Miasto wybudowało ulicę Majkowskiego do granicy terenów leśnych. Dalej zaczyna się droga leśna z płyt betonowych, która przez teren Gminy Nowa Wieś Lęborska łączy się z ulicą Kartuską w Lęborku - droga ta nie jest geodezyjnie wytyczona. Droga ta jest wykorzystywana głównie przez mieszkańców Miasta jako połączenie ul. Kaszubskiej z ul. Jana Pawła II. Droga jest w złym stanie technicznym, z licznymi dziurami, bez odwodnienia, bez chodników, drogi rowerowej i oświetlenia. MPZP przewiduje połączenie ulic Majkowskiego i Kaszubskiej w całości na terenie Miasta Lębork poprzez teren ogródków działkowych i nowy most na rzece Okalicy, .

2. W celu poprawienia sytuacji komunikacyjnej w obszarze ul. Kaszubskiej możliwe jest wybudowanie połączenia drogowego łączącego ul. Majkowskiego z ul. Kartuską i dalej z ul. Kaszubską. Będzie to alternatywne dla ul. Kaszubskiej połączenie okolic cmentarza z resztą miasta oraz alternatywne obejście odcinka ul. Krzywoustego. Nowy odcinek, o długości ok. 500m, poprowadzony będzie śladem istniejącej drogi leśnej z płyt betonowych. Część tego odcinka (ok. 280m) leży w Gminie Nowa Wieś Lęborska, w związku z czym konieczne jest wspólne zrealizowanie przedsięwzięcia..

3. Zarządcami nowo powstałej drogi publicznej będą Burmistrz Miasta Lęborka i Wójt Gminy Nowa Wieś Lęborska, na odpowiednich odcinkach. Zgodnie zgodnie z art. 19 ust. 4 ustawy o drogach publicznych zarządzanie drogami publicznymi może być przekazywane między zarządcami w trybie porozumienia. Planowane jest, aby na odcinku wybudowanym na terenie Gminy Nowa Wieś Lęborska zarządzania drogą przejęło Miasto Lębork. Dla podpisania porozumienia konieczne jest podjęcie uchwały Rady Miejskiej, w której wyrażona zostanie zgoda na przyjęcie zadania do realizacji.

4. Wybudowanie drogi poprawi dostęp do terenów przemysłowych miasta zlokalizowanych przy ul. Majkowskiego (możliwy będzie dojazd od ul. Kaszubskiej) oraz zmniejszy natężenie ruchu w szczycie na ul. Krzywoustego na południe od drogi krajowej nr 6.

5. Pierwszy etap prac przy budowie drogi obejmować będzie sporządzenie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem decyzji ZRID. Koszt sporządzenia dokumentacji projektowej to ok. 33 000 zł. Dodatkowo pojawią się koszty związane z pozyskaniem gruntów na drodze decyzji ZRID, szacowane na 187 500,00 zł, w tym za grunty na terenie Gminy Nowa Wieś Lęborska 105 000,00 zł. Gmina Nowa Wieś Lęborska przekaże również drogę w zarządzania przez Miasto Lębork (ok. 5 000,00 zł rocznie). Koszty robót budowlanych zostaną określone po sporządzeniu dokumentacji projektowej na podstawie kosztorysu inwestorskiego. Szacunkowy koszt inwestycji wynosić będzie 1 200 000,00 zł brutto.

Zaproponowane rozwiązanie, pomimo iż bardziej złożone proceduralnie, jest tańsze niż budowa drogi przewidzianej w MPZP. Szacunkowy koszt budowy drogi zgodnie z MPZP to ok. 2 000 000 zł, w tym wykup nieruchomości 250 000 zł, budowa drogi 1 050 000 zł, budowa mostu 700 000 zł. Dodatkowo to rozwiązanie wygeneruje konflikty społeczne związane z wywłaszczeniami i likwidacją ogródków działkowych.

6. Wszystkie koszty zostaną pokryte z budżetu Miasta, przy czym istnieje duża szansa na uzyskanie dofinansowania ze środków Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych jako II etap budowy ul. Majkowskiego.


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Redaktor Andrzej Karbownik

Data wytworzenia:
17 lip 2015

Osoba dodająca informacje

Andrzej Karbownik

Data publikacji:
17 lip 2015, godz. 10:17

Osoba aktualizująca informacje

Andrzej Karbownik

Data aktualizacji:
17 lip 2015, godz. 10:17