Projekt uchwały w sprawie zmian w Uchwale Nr IV-18/2007 Rady Miejskiej w Lęborku z dnia 26 stycznia 2007 roku w sprawie uchwalenia budżetu miasta Lęborka na 2007 rok
Uchwała Nr …………………
Rady Miejskiej w Lęborku
z dnia …………………………..
w sprawie : zmian w Uchwale Nr IV-18/2007 Rady Miejskiej w Lęborku z dnia 26 stycznia 2007 roku w sprawie uchwalenia budżetu miasta Lęborka na 2007 rok
Na podstawie : art.18 ust.2 pkt 4 i 9 lit. c , d , i , oraz art.58 ust.1 ustawy z dnia 08 marca 1990 roku o samorządzie gminnym / tekst jednolity z 2001 roku Dz.U.Nr 142 poz. 1591 z póż.zm/
uchwala się co następuje :
§ 1
Dokonuje się zwiększenia i zmniejszenia dochodów budżetu miasta na 2007 rok zgodnie z załącznikiem nr 1 do uchwały.
§ 2
Dokonuje się zwiększenia i przeniesienia wydatków budżetu miasta na 2007 rok zgodnie z załącznikiem nr 2 do uchwały.
§ 3
Budżet miasta na 2007 rok po dokonanych zmianach wynosi:
DOCHODY 81.363.872,06 zł
WYDATKI 84.386.156,17 zł
i zamyka się deficytem w wysokości 3.022.284,11 zł .
§ 4
Załącznik Nr 4 do Uchwały nr Nr IV-18/2007 Rady Miejskiej w Lęborku z dnia 26 stycznia 2007 roku w sprawie uchwalenia budżetu miasta Lęborka na 2007 rok pn „ Przychody i rozchody budżetu miasta Lęborka w 2007 roku „ otrzymuje brzmienie zgodne z załącznikiem nr 3 do niniejszej Uchwały.
§ 5
Załącznik nr 3a do Uchwały Nr IV-18/2007 Rady Miejskiej w Lęborku z dnia 26 stycznia 2007 roku w sprawie uchwalenia budżetu miasta Lęborka na 2007 rok pn. „Wykaz zadań inwestycyjnych planowanych do realizacji na 2007 rok” otrzymuje brzmienie zgodne z załącznikiem nr 4 do niniejszej uchwały.
§ 6.
Wykonanie Uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta .
§ 7
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego.
Załącznik nr 1
do Uchwały nr ………………….
Rady Miejskiej w Lęborku
z dnia ……………………………
ZWIĘKSZENIE i ZMNIEJSZENIE DOCHODÓW BUDŻETU MIASTA LĘBORKA NA 2007 ROK
dz |
rozdz |
§ |
nazwa |
zwiększenie |
zmniejszenie |
700 |
|
|
Gospodarka mieszkaniowa |
430.000,00 |
|
|
70005 |
|
Gospodarka gruntami i nieruchomościami |
430.000,00 |
|
|
|
0470 |
Wpływy z opłat za zarząd,uzytkowanie i uzytkowanie wieczyste nieruchomości |
90.000,00 |
|
|
|
0760 |
Wpływy z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności |
40.000,00 |
|
|
|
0870 |
Wpływy ze sprzedaży skłądników majątkowych |
300.000,00 |
|
750 |
|
|
Administracja publiczna |
64.523,75 |
13.000,00 |
|
75011 |
|
Urzędy Wojewódzkie |
4.000,00 |
|
|
|
2360 |
Dochody jst związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych |
4.000,00 |
|
|
75023 |
|
Urzędy gmin |
60.523,75 |
13.000,00 |
|
|
0690 |
Wpływy z różnych opłat |
|
12.000,00 |
|
|
0970 |
Wpływy z różnych dochodów |
|
1.000,00 |
|
|
2708 |
Środki na dofinansowanie własnych zadań bieżących gmin ,powiatów pozyskane z innych źródeł |
60.523,75 |
|
756 |
|
|
Dochody od osób prawnych,od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem |
90.000,00 |
60.000,00 |
|
75601 |
|
Wpływy z podatku dochodowego od osób fizycznych |
|
20.000,00 |
|
|
0350 |
Podatek od działalności gospodarczej osób fizycznych ,opłacany w formie karty podatkowej |
|
20.000,00 |
|
75615 |
|
Wpływy z podatku rolnego,podatku leśnego, podatku od czynności cywilnoprawnych, podatków i opłat lokalnych od osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych |
80.000,00 |
|
|
|
0910 |
Odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat |
80.000,00 |
|
|
75616 |
|
Wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od spadków i darowizn, podatku od czynności cywilnoprawnych praz podatków i opłat lokalnych od osób fizycznych |
|
40.000,00 |
|
|
0910 |
Odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat |
|
40.000,00 |
|
75618 |
|
Wpływy z innych opłat stanowiących dochody jst na podstawie ustaw |
10.000,00 |
|
|
|
0460 |
Wpływy z opłaty eksploatacyjnej |
10.000,00 |
|
758 |
|
|
Różne rozliczenia |
90.234,00 |
|
|
75801 |
|
Część oświatowa subwencji ogólnej dla jst |
10.234,00 |
|
|
|
2920 |
Subwencje ogólne z budżetu państwa |
10.234,00 |
|
|
75814 |
|
Różne rozliczenia finansowe |
80.000,00 |
|
|
|
0970 |
Wpływy z różnych dochodów |
80.000,00 |
|
801 |
|
|
Oświata i wychowanie |
55.669,00 |
|
|
80101 |
|
Szkoły podstawowe |
5.300,00 |
|
|
|
0750 |
Dochody z najmu i dzierżawy składnikow majątkowych oraz innych umów o podobnym charakterze |
5.300,00 |
|
|
80104 |
|
Przedszkola |
10.000,00 |
|
|
|
0830 |
Wpływy z usług |
10.000,00 |
|
|
80195 |
|
Pozostała działaność |
40.369,00 |
|
|
|
2030 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin |
40.369,00 |
|
851 |
|
|
Ochrona zdrowia |
19.590,61 |
|
|
85195 |
|
Pozostała działaność |
19.590,61 |
|
|
|
2708 |
Środki na dofinansowanie własnych zadań bieżących gmin ,powiatów pozyskane z innych źródeł |
19.590,61 |
|
900 |
|
|
Gospodarka komunalna i ochrona środowiska |
30.000,00 |
|
|
90001 |
|
Gospodarka ściekowa i ochrona wód |
30.000,00 |
|
|
|
0870 |
Wpływy ze sprzedaży składników majątkowych |
30.000,00 |
|
razem |
780.017,36 |
73.000,00 |
Załącznik nr 2
do Uchwały nr …………………..
Rady Miejskiej w Lęborku
z dnia ……………………………
ZWIĘKSZENIE I PRZENIESIENIE WYDATKÓW BUDŻETU MIASTA LĘBORKA NA 2007 ROK
dz |
rozdz |
§ |
nazwa |
zwiekszenie |
zmniejszenie |
750 |
|
|
Administracja publiczna |
152.060,15 |
27.490,79 |
|
75011 |
|
Urzedy wojewódzkie |
4.950,00 |
4.950,00 |
|
|
4010 |
Wynagrodzenia osobowe |
2.950,00 |
|
|
|
4040 |
Dodatkowe wynagrodzenie roczne |
|
2.950,00 |
|
|
4110 |
Składki na ubezpieczenie społeczne |
|
2.000,00 |
|
|
4120 |
Składki na FP |
2.000,00 |
|
|
75023 |
|
Urzędy gmin |
86.586,40 |
22.540,79 |
|
|
4010 |
Wynagrodzenia osobowe |
17.500,00 |
|
|
|
4019 |
Wynagrodzenia osobowe |
16.374,64 |
|
|
|
4040 |
Dodatkowe wynagrodzenie roczne |
|
17.500,00 |
|
|
4110 |
Składki na ubezpieczenie społeczne |
|
2.000,00 |
|
|
4119 |
Składki na ubezpieczenie społeczne |
2.814,80 |
|
|
|
4120 |
Składki na FP |
2.000,00 |
|
|
|
4129 |
Składki na FP |
401,17 |
|
|
|
4759 |
Zakup akcesoriów komputerowych w tym programów i licencji |
3.040,79 |
|
|
|
4440 |
Odpisy na ZFSS |
19.455,00 |
|
|
|
6060 |
Wydatki na zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych -zakup sprzętu komputerowego |
25.000,00 |
|
|
|
6069 |
Wydatki na zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych |
|
3.040,79 |
|
75075 |
|
Promocja jednostek samorządu terytorialnego |
60.523,75 |
|
|
|
4309 |
Zakup usług pozostałych |
60.523,75 |
|
751 |
|
|
Urzędy Naczelnych Organów Władzy Państwowej, Kontroli i Ochrony Prawa oraz Sądownictwa |
911,20 |
911,20 |
|
75108 |
|
Wybory do Sejmu i Senatu |
911,20 |
911,20 |
|
|
4110 |
Składki na ubezpieczenie społeczne |
|
178,36 |
|
|
4120 |
Składki na FP |
|
40,33 |
|
|
4170 |
Wynagrodzenia bezosobowe |
911,20 |
|
|
|
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
|
692,51 |
754 |
|
|
Bezpieczeństwo publiczne i ochrona p.poż. |
3.000,00 |
|
|
75412 |
|
Ochotnicze Straż Pożarne |
3.000,00 |
|
|
|
4270 |
Zakup usług remontowych |
3.000,00 |
|
801 |
|
|
Oświata i wychowanie |
180.887,43 |
108.396,00 |
|
80101 |
|
Szkoły podstawowe |
50.414,00 |
6.000,00 |
|
|
4010 |
Wynagrodzenia osobowe |
31.270,00 |
|
|
|
4120 |
Składki na FP |
998,00 |
|
|
|
4140 |
Dodatkowe wynagrodzenie roczne |
2.000,00 |
|
|
|
4170 |
Wynagrodzenia bezosobowe |
|
6.000,00 |
|
|
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
9.300,00 |
|
|
|
4300 |
Zakup usług pozostałych |
2.000,00 |
|
|
|
4440 |
Odpisy na Zakładowy Fundusz Swiadczeń Socjalnych |
4.846,00 |
|
|
80103 |
|
Oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych |
|
41.900,00 |
|
|
4010 |
Wynagrodzenie osobowe |
|
35.000,00 |
|
|
4110 |
Składki na ubezpieczenie społeczne |
|
6.000,00 |
|
|
4120 |
Składki na FP |
|
900,00 |
|
80104 |
|
Przedszkola |
10.000,00 |
|
|
|
4220 |
Zakup środków żywności |
10.000,00 |
|
|
80110 |
|
Gimnazjum |
69.854,43 |
60.496,00 |
|
|
2540 |
Dotacja podmiotowa z budżetu dla niepublicznej jednostki systemu oświaty |
508,43 |
|
|
|
4010 |
Wynagrodzenie osobowe |
4.346,00 |
|
|
|
4040 |
Dodatkowe wynagrodzenie roczne |
|
496,00 |
|
|
6050 |
Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych -Boisko do piłki nożnej na boisku sportowym przy Gimnazjum nr 2 w Lęborku” |
65.000,00 |
|
|
|
6060 |
Wydatki na zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych -Boisko do piłki nożnej na boisku sportowym przy Gimnazjum nr 2 w Lęborku |
|
60.000,00 |
|
80195 |
|
Pozostała działalność |
50.619,00 |
|
|
|
6060 |
Wydatki na zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych - Monitoring wizyjny placówek oświatowych |
50.619,00 |
|
851 |
|
|
Ochrona zdrowia |
50.000,00 |
50.000,00 |
|
85132 |
|
Inspekcja sanitarna |
|
50.000,00 |
|
|
6300 |
Dotacja celowa na pomoc finansową udzielaną miedzy jst na dofinansowanie własnych zadań inwestycyjnych i zakupów inwestycyjnych |
|
50.000,00 |
|
85195 |
|
Pozostała działalność |
50.000,00 |
|
|
|
6060 |
Wydatki na zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych -zakup chromatografu gazowego |
50.000,00 |
|
854 |
|
|
Edukacyjna opieka wychowawcza |
10.974,00 |
1.804,00 |
|
85401 |
|
Świetlice szkolne |
10.974,00 |
1.804,00 |
|
|
4010 |
Wynagrodzenie osobowe |
4.470,00 |
|
|
|
4040 |
Dodatkowe wynagrodzenie roczne |
|
604,00 |
|
|
4110 |
Składki na ubezpieczenie społeczne |
1.192,00 |
|
|
|
4120 |
Składki na FP |
177,00 |
|
|
|
4140 |
Wpłaty na PFRON |
2.935,00 |
|
|
|
4170 |
Wynagrodzenia bezosobowe |
|
1.200,00 |
|
|
4240 |
Zakup pomocy naukowych, dydaktycznych i książek |
1.200,00 |
|
|
|
4440 |
Odpisy na ZFSS |
1.000,00 |
|
razem |
397.832,78 |
188.601,99 |
Załącznik nr 3
do Uchwały Nr ………………….
Rady Miejskiej w Lęborku
z dnia …………………………
Przychody i rozchody budżetu miasta Lęborka w 2007 roku.
LP |
§ |
WYSZCZEGÓLNIENIE |
PRZYCHODY |
ROZCHODY |
1 |
931 |
Przychody ze sprzedaży innych papierów wartościowych / obligacje komunalne/ |
2.500.000,00 |
|
2 |
952 |
Przychody z zaciągniętych pożyczek i kredytów na rynku krajowym |
1.300.581,43 |
|
3 |
955 |
Przychody z tytułu innych rozliczeń krajowych |
2.515.209,00 |
|
4 |
963 |
Spłaty pożyczek otrzymanych na finansowanie zadań realizowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej |
|
1.493.506,32 |
5 |
982 |
Wykup innych papierów wartościowych /obligacji komunalnych / |
|
1.200.000,00 |
6 |
992 |
Spłata otrzymanych krajowych pożyczek i kredytów |
|
600.000,00 |
R A Z E M |
6.315.790,43 |
3.293.506,32 |
Załącznik nr 4
do Uchwały nr ………………………
Rady Miejskiej w Lęborku
z dnia ………………………………..
Wykaz zadań inwestycyjnych planowanych do realizacji na 2007 rok
Dz. |
Rozdz. |
Nazwa |
Kwota |
400 |
|
WYTWARZANIE I ZAOPATRYWANIE W ENERGIĘ ELEKTRYCZNĄ, GAZ I WODĘ |
5.000,00 |
|
40001 |
Dostarczanie ciepła Likwidacja wymiennikowni i przebudowa sieci ciepłowniczej w rejonie ul. Kard.Wyszyńskiego-5.000 |
5.000,00 |
600 |
|
TRANSPORT I ŁĄCZNOŚĆ |
4.190.000,00 |
|
60016 |
Drogi publiczne gminne -budowa i modernizacja dróg i ulic - 4.100.000 , w tym: modernizacja alei Niepodległości z przebudową skrzyżowania z ulicą Kossaka ulica Mieszka I bis ulica Wierzbowa ulica Piotra Skargi ulica Śląska - II etap ulica Grottgera ulica Harcerzy / Topolowa-Śląska/ ulica Topolowa ulica Staszica „bis” ulica Mazurska ulica Łasaka ulica Pionierów „bis” Bulwar nad rzeką Łebą / Staromiejska-Armii Krajowej/ ulica Kolejarzy ulica Staszica ulica Ogrodowa ulica Batalionów Chłopskich ulica Mikołaja Reja ulica Olimpijczyków ulica Kasprzaka aleja Wolności „bis” ulica Harcerzy / Topolowa - Chojnicka/ ulica Kossaka-boczna/działka nr 76 obr 13/ ulica Kossaka-boczna/działka nr 162/2 obr 3/ remont ulicy I Armii WP-boczna/ działki 181/25, 181/5 obr 7/ remont ulicy Stryjewskiego remont ulicy Orlińskiego remont ulicy Marusarzówny remont ulicy Kościuszki-boczna / dojazd do budynków Spółdzielni Mieszkaniowej/ remont ulicy Syrokomli remont chodnika - ulica Chłopska remont chodnika ulicy Mieszka I - II etap
remont mostu na kanale młyńskim w ulicy Waryńskiego - zwiekszenie atrakcyjności i dostępności terenu osiedla Lębork- Wschód poprzez kompleksowe uzbrojenie tego terenu - 90.000 |
4.190.000,00 |
700 |
|
GOSPODARKA MIESZKANIOWA |
3.101.470,00 |
|
70004 |
Różne jednostki obsługi gospodarki mieszkaniowej - remonty zasobów komunalnych- 340.000 |
340.000,00 |
|
70005 |
Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych - budowa budynku komunalnego przy ul.Kellera i B.Westerplatte-2.070.000 - budowa budynku komunalnego przy ul.Kellera-70.000 - zakup terenu przy ul.Traugutta - 360.000 - przeniesienie prawa użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowych na rzecz Gminy Miasto Lębork - PKP - 201.000 -nabycie działki nr 93/4 obręb 8 /skrzyżowanie ul.Gdańskiej i Kossaka/ - 4.500 - zakup działki nr 6/2 obr.11 -13.270 - przejęcie nakładów na budowę pawilonu usługowego-targowisko- 42.700 |
2.761.470,00 |
750 |
|
ADMINISTRACJA PUBLICZNA |
605.679,21 |
|
75011 |
Urzędy Wojewódzkie - zakup oprogramowania i sprzętu komputerowego-5.000 |
5.000,00 |
|
75023 |
Urzędy Gmin -Rozbudowa i iluminacja `Ratusza” - 170.000 - e-powiat- 320.000 -zakup kserokopiarki ,sprzętu komputerowego i oprogramowania -80.679,21 - przebudowa serwisu internetowego- 30.000 |
600.679,21 |
754 |
|
BEZPIECZEŃSTWO PUBLICZNE I OCHRONA P.POŻ. |
78.000,00 |
|
75495 |
Pozostała działalność -modernizacja i rozbudowa systemu monitoringu-78.000 |
78.000,00 |
801 |
|
OŚWIATA I WYCHOWANIE |
1.469.528,00 |
|
80101 |
Szkoły Podstawowe - Budowa ogrodzenia Szkoły Podstawowej nr 3 - 45.000 - boiska sportowe przy Szkole Podstawowej nr 3 i nr 8- 150.000 |
195.000,00 |
|
80110 |
Gimnazja -uzbrojenie terenu boiska Gimnazjum nr 2 - 148.000 -zakup nagrzewnicy /sala gimnastyczna Gimnazjum nr 1/-50.000 -Boisko do piłki nożnej na boisku sportowym przy Gimnazjum nr 2 w Lęborku” - 755.000 - I etap wymiany posadzek w salach lekcyjnych Gimnazjum nr 1-125.909 - zakup wyposażenia Miejskiej Hali Sportowej przy Gimnazjum nr 2 / Mata TATAMI/ - 25.000 |
1.103.909,00 |
|
80195 |
Pozostała działalność -Termomodernizacja lęborskich szkół podstawowych i gimnazjalnych - 120.000 - Monitoring wizyjny placówek oświatowych SP 3 i 5, Zespół Szkół nr 3- 50.619 |
170.619,00 |
851 |
|
OCHRONA ZDROWIA |
50.000,00 |
|
85195 |
Pozostała działalność -zakup chromatografu gazowego - 50.000 |
50.000,00 |
900 |
|
GOSPODARKA KOMUNALNA I OCHRONA ŚRODOWISKA |
935.000,00 |
|
90001 |
Gospodarka ściekowa i ochrona wód -budowa przepławki na rzece Łebie-5.000 |
5.000,00 |
|
90004 |
Utrzymanie zieleni w miastach i gminach -budowa ciągów spacerowych w Parku Chrobrego-70.000zł -zakup i montaż palisadowego zestawu zabawowego w Mini Parku przy Al.Wolności - 5.000 |
75.000,00 |
|
90015 |
Oświetlenie ulic budowa i modernizacja oświetlenia -490.000 , w tym: ulica Obrońców Wybrzeża ulica Myśliwska ulica Mieszka I „ bis” ulica Grottgera ulica Batalionów Chłopskich ciąg pieszy od ulicy Topolowej do ulicy Modrzewiowej Drętowo działka nr 124 ( od ulicy Kartuskiej do działki nr 123/4 ) ulica 9 Maja - Korty tenisowe ulica Staromiejska „bis” Park przy Dworcu PKS ulica Weterynaryjna ulica Pionierów „bis” Bulwar nad rzeką Łebą ulica Buczka - I etap droga przejazdowa od ul.Wybickiego do ul.Staszica ulica Artylerzystów-boczna |
490.000,00 |
|
90017 |
Zakłady gospodarki komunalnej - MZGK Zakup oprogramowania i sprzętu komputerowego-65.000 |
65.000,00 |
|
90095 |
Pozostała działalność -ekspertyzy i dokumentacje-300.000 |
300.000,00 |
921 |
|
KULTURA I OCHRONA DZIEDZICTWA NARODOWEGO |
500.000,00 |
|
92105 |
Pozostałe zadania w zakresie kultury -remont i adaptacja Kina - 200.000 zł |
200.000,00 |
|
92120 |
Ochrona zabytków i opieka nad zabytkami -Rewaloryzacja XIV-wiecznych murów obronnych wraz z otoczeniem / nawierzchnia ulic,oświetlenie,budowa mostu w ciągu ul.Waryńskiego z jej modernizacją -50.000 -remont elewacji Muzem- 200.000 |
250.000,00 |
|
92195 |
Pozostała działalność - I etap prac związanych z budową pomnika Jana Pawła II - 30.000 - budowa i urządzenie lapidarium- 20.000 zł |
50.000,00 |
926 |
|
KULTURA FIZYCZNA I SPORT |
125.000,00 |
|
92601 |
Obiekty sportowe -remont stadionu- 50.000 -monitoring Basenu- 15.000 -system elektronicznej kontroli wejść- 50.000 -zakup namiotu i ławeczek-10.000 |
125.000,00 |
R A Z E M |
11.059.677,21 |
Uzasadnienie do Uchwały
w sprawie zmian w uchwale Nr IV-18/2007 Rady Miejskiej w Lęborku z dnia 26 stycznia 2007 roku w sprawie uchwalenia
budżetu miasta Lęborka na 2007 rok
Załącznik nr 1
Zmniejszenie dochodów o kwotę ogółem 73.000 zł spowodowane jest zmniejszeniem planu dochodów :
- z tytułu opłat o 12.000 zł i różnych dochodów o 1.000 zł zrealizowanych w dziale Administracja Publiczna
- z tytułu podatku od działalności gospodarczej opłacanego w formie karty podatkowej o 20.000 zł oraz z tytułu odsetek od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat od osób fizycznych o 40.000 zł zrealizowanych w dziale 756.
Planowania dokonano biorąc pod uwagę wykonanie tych dochodów za 2006 rok. Z wykonania budżetu za 11 m-cy roku 2007 wynika potrzeba dokonania zaproponowanych zmian.
Zwiększenia dochodów o kwotę ogółem 614.000 zł , w tym:
- z tytułu opłat za wieczyste użytkowanie - kwota 90.000 zł
- z tytułu przekształcenia prawa wieczystego użytkowania w prawo własności - kwota 40.000
zł
- z tytułu sprzedaży mienia- kwota 300.000 zł
- z tytułu dochodów związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej - kwota
4.000 zł
- z tytułu odsetek od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat od osób prawnych -
kwota 80.000 zł
- z tytułu opłaty eksploatacyjnej - kwota 10.000 zł
- z tytułu różnych dochodów - kwota 80.000 zł
Dokonano w oparciu o faktyczne wykonanie w/w dochodów za 11 m-cy 2007 roku.
Dochody działu 750 w wysokości 60.523,75 zł stanowią zwrot kosztów poniesionych na realizację projektu SusSET działu 851 w wysokości 19.590,61 zł na realizację projektu Zintegrowane Regionalne Struktury Zdrowotne / Tele-medycyna/.
O kwotę 5.300 zł zwiększono dochody Szkoły Podstawowej nr 3 w związku z podpisaniem dodatkowej umowy na wynajem pomieszczeń / dział 801 rozdział 80101 § 0750/.
Dochody Przedszkola nr 10 z tytułu świadczonych usług zwiększono o 10.000 zł / dział 801 rozdział 80104 § 0830/.
Z tytułu sprzedaży dodatkowych elementów oczyszczalni ścieków plan dochodów z tego tytułu zwiększono o 30.000 zł / dział 900 rozdział 90001 § 0870/.
Zawiadomieniem Nr ST5-4822-27g/BKU/07 Ministra Finansów dokonano zwiększenia części oświatowej subwencji ogólnej o 10.234 zł na dofinansowanie kosztów związanych z wypłatą odpraw dla nauczycieli przechodzących na emeryturę na podstawie art.88 Karty Nauczyciela / dział 758 rozdział 75801 § 2920/.
Decyzją PUW nr FB.I-3050/183/DW/07 zwiększono plan dotacji celowej o 40.369 zł z przeznaczeniem na dofinansowanie monitoringu wizyjnego w placówkach oświatowych / dział 801 rozdział 80195 § 2030/.
W wyniku opisanych zmian dochody budżetu miasta na 2007 rok wzrosły o 707.017,36 zł .
Załącznik nr 2
Wydatki działu 750 Administracja Publiczna zwiększa się o 124.569,36 zł , w tym:
- na wynagrodzenia i pochodne / § 4019,4119 i 4129/- kwota 19.590,61 zł - zwiększenia tego dokonano w ramach realizacji programu Zintegrowane Regionalne Struktury Zdrowotne i otrzymanych środków.
- na odpisy na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych - kwota 19.455 zł - zwiększenia dokonano na podstawie przeliczenia faktycznej liczby osób uprawnionych w 2007 roku
- na zakupy inwestycyjne / sprzęt komputerowy/- kwota 25.000 zł - zwiększenia dokonano w związku z dużą awaryjnością posiadanego sprzętu i koniecznością jego wymiany.- na zakup usług pozostałych realizowanych w ramach promocji miasta - kwota 60.523,75 zł- zwiększenia tego dokonano w ramach realizacji projektu SusSET i otrzymanych środków.
Ponadto w dziale 750 dokonano przeniesienia wydatków na płace i pochodne w wysokości 24.450 zł oraz przeniesienia wydatków inwestycyjnych w wysokości 3.040,79 zł.
W dziale 751 dokonano zwiększenia wydatków na wynagrodzenia bezosobowe o kwotę 911,20 zł zmniejszając jednocześnie wydatki na pochodne od wynagrodzeń i na zakup materiałów. Zmiana ta stanowi przeniesienie wydatków.
W dziale 754 na zakup usług remontowych dokonuje się zwiększenia planu o kwotę 3.000 zł. Kwota ta pozwoli na zakończenie remontu budynku remizy Ochotniczej Straży Pożarnej.
W dziale 801 Oświata i wychowanie oraz w dziale 854 Edukacyjna opieka wychowawcza tj. w działach w których realizowane są wydatki placówek oświatowych dokonano zwiększenia wydatków o 81.661,43 zł w tym:
- wydatki SP 3 w ramach dodatkowo uzyskanych środków o 5.300 zł , z przeznaczeniem na pokrycie kosztów związanych z dojazdem uczniów na basen oraz na zakup wyposażenia,
- wydatki Przedszkola nr 10 o 10.000 zł na zakup żywności w ramach zwiększonych wpływów z tytułu odpłatności rodziców,
- dotację dla Społecznego Gimnazjum Językowego LTO o kwotę 508,43 zł, zwiększenia tego dokonano w oparciu o przeprowadzoną analizę wydatkowania dotacji dla placówek niepublicznych,
- wydatki na wypłatę odpraw dla nauczycieli przechodzących na emeryturę o 10.234 zł / Gimnazjum nr 1 - 1.970 zł, Gimnazjum nr 2- 1.880 zł, Szkoła Podstawowa nr 3- 1.540 zł, Szkoła Podstawowa nr 5 - 1.690 zł, Szkoła Podstawowa nr 8- 3.154 zł/, zwiększenia dokonano do wysokości zwiększenia subwencji oświatowej.
- wydatki inwestycyjne na zadanie „ Boisko do piłki nożnej na boisku sportowym przy Gimnazjum nr 2 w Lęborku” o kwotę 5.000 zł , dodatkowo dokonuje się przeniesienia planu poprzez zmniejszenie wydatków w § 6060 przy jednoczesnym zwiększeniu wydatków § 6050.
- wydatki inwestycyjne na zadanie „ Monitoring wizyjny w placówkach oświatowych „ o kwotę 50.619 zł / Szkoła Podstawowa nr 3 - 11.165 zł, Szkoła Podstawowa nr 5 - 10.430 zł , Zespół Szkół nr 3 - 29.024 zł/, zadanie to dofinansowane zostało w wysokości 40.369 zł w ramach dotacji celowej od Wojewody pomorskiego.
- przeniesienia wydatków dotyczących w szczególności wynagrodzeń i pochodnych na kwotę 50.200 zł dokonano na wnioski Dyrektorów placówek oświatowych.
Wydatki na zakup chromatografu gazowego w wysokości 50.000 zł przenosi się do rozdziału 85195 pozostała działalność § 6060 - wydatki na zakupy inwestycyjne.
W wyniku wyżej przedstawionych zmian wydatki budżetu miasta na 2007 rok ulegają zwiększeniu o kwotę 209.230,79 zł
Załącznik nr 3
W wyniku wprowadzonych zmian w załącznikach 1 i 2 deficyt budżetowy na 2007 rok ulega zmniejszeniu o 497.786,57 zł i wynosi 3.022.284,11 zł.
O kwotę 497.786,57 zł zmniejsza się § 952 - przychody z zaciągniętych pożyczek i kredytów na rynku krajowym.
Załącznik nr 4
W załączniku dokonano zmian poprzez:
- zwiększenie wydatków - zadanie - zakup kserokopiarki, sprzętu komputerowego i oprogramowania- o 25.000 zł / kwota po zmianach 83.720 zł/
- zwiększenie wydatków - zadanie Boisko do piłki nożnej na boisku sportowym przy Gimnazjum nr 2 w Lęborku” o kwotę 5.000 zł / kwota po zmianach 755.000 zł/
- wprowadzenie nowego zadania p.n. Monitoring wizyjny placówek oświatowych”- kwota 50.619 zł
- wprowadzenie nowego zadania „Zakup chromatografu gazowego” kwota 50.000 zł.
3
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Redaktor Andrzej Karbownik Data wytworzenia:
17 gru 2007
Osoba dodająca informacje
Andrzej Karbownik Data publikacji:
17 gru 2007, godz. 11:12
Osoba aktualizująca informacje
Andrzej Karbownik Data aktualizacji:
17 gru 2007, godz. 11:12