Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miasta Lębork

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Projekt uchwały w sprawie zmian w Uchwale Nr IV-18/2007 Rady Miejskiej w Lęborku z dnia 26 stycznia 2007 roku w sprawie uchwalenia budżetu miasta Lęborka na 2007 rok


Uchwała Nr …………………

Rady Miejskiej w Lęborku

z dnia …………………………..

w sprawie : zmian w Uchwale Nr IV-18/2007 Rady Miejskiej w Lęborku z dnia 26 stycznia 2007 roku w sprawie uchwalenia budżetu miasta Lęborka na 2007 rok

Na podstawie : art.18 ust.2 pkt 4 i 9 lit. c , d , i , oraz art.58 ust.1 ustawy z dnia 08 marca 1990 roku o samorządzie gminnym / tekst jednolity z 2001 roku Dz.U.Nr 142 poz. 1591 z póż.zm/

uchwala się co następuje :

§ 1

Dokonuje się zwiększenia i zmniejszenia dochodów budżetu miasta na 2007 rok zgodnie z załącznikiem nr 1 do uchwały.

§ 2

Dokonuje się zwiększenia i przeniesienia wydatków budżetu miasta na 2007 rok zgodnie z załącznikiem nr 2 do uchwały.

§ 3

Budżet miasta na 2007 rok po dokonanych zmianach wynosi:

DOCHODY 81.363.872,06 zł

WYDATKI 84.386.156,17 zł

i zamyka się deficytem w wysokości 3.022.284,11 zł .

§ 4

Załącznik Nr 4 do Uchwały nr Nr IV-18/2007 Rady Miejskiej w Lęborku z dnia 26 stycznia 2007 roku w sprawie uchwalenia budżetu miasta Lęborka na 2007 rok pn „ Przychody i rozchody budżetu miasta Lęborka w 2007 roku „ otrzymuje brzmienie zgodne z załącznikiem nr 3 do niniejszej Uchwały.

§ 5

Załącznik nr 3a do Uchwały Nr IV-18/2007 Rady Miejskiej w Lęborku z dnia 26 stycznia 2007 roku w sprawie uchwalenia budżetu miasta Lęborka na 2007 rok pn. „Wykaz zadań inwestycyjnych planowanych do realizacji na 2007 rok” otrzymuje brzmienie zgodne z załącznikiem nr 4 do niniejszej uchwały.

§ 6.

Wykonanie Uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta .

§ 7

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego.

Załącznik nr 1

do Uchwały nr ………………….

Rady Miejskiej w Lęborku

z dnia ……………………………

ZWIĘKSZENIE i ZMNIEJSZENIE DOCHODÓW BUDŻETU MIASTA LĘBORKA NA 2007 ROK

dz

rozdz

§

nazwa

zwiększenie

zmniejszenie

700

Gospodarka mieszkaniowa

430.000,00

70005

Gospodarka gruntami i nieruchomościami

430.000,00

0470

Wpływy z opłat za zarząd,uzytkowanie i uzytkowanie wieczyste nieruchomości

90.000,00

0760

Wpływy z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności

40.000,00

0870

Wpływy ze sprzedaży skłądników majątkowych

300.000,00

750

Administracja publiczna

64.523,75

13.000,00

75011

Urzędy Wojewódzkie

4.000,00

2360

Dochody jst związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych

4.000,00

75023

Urzędy gmin

60.523,75

13.000,00

0690

Wpływy z różnych opłat

12.000,00

0970

Wpływy z różnych dochodów

1.000,00

2708

Środki na dofinansowanie własnych zadań bieżących gmin ,powiatów pozyskane z innych źródeł

60.523,75

756

Dochody od osób prawnych,od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem

90.000,00

60.000,00

75601

Wpływy z podatku dochodowego od osób fizycznych

20.000,00

0350

Podatek od działalności gospodarczej osób fizycznych ,opłacany w formie karty podatkowej

20.000,00

75615

Wpływy z podatku rolnego,podatku leśnego, podatku od czynności cywilnoprawnych, podatków i opłat lokalnych od osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych

80.000,00

0910

Odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat

80.000,00

75616

Wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od spadków i darowizn, podatku od czynności cywilnoprawnych praz podatków i opłat lokalnych od osób fizycznych

40.000,00

0910

Odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat

40.000,00

75618

Wpływy z innych opłat stanowiących dochody jst na podstawie ustaw

10.000,00

0460

Wpływy z opłaty eksploatacyjnej

10.000,00

758

Różne rozliczenia

90.234,00

75801

Część oświatowa subwencji ogólnej dla jst

10.234,00

2920

Subwencje ogólne z budżetu państwa

10.234,00

75814

Różne rozliczenia finansowe

80.000,00

0970

Wpływy z różnych dochodów

80.000,00

801

Oświata i wychowanie

55.669,00

80101

Szkoły podstawowe

5.300,00

0750

Dochody z najmu i dzierżawy składnikow majątkowych oraz innych umów o podobnym charakterze

5.300,00

80104

Przedszkola

10.000,00

0830

Wpływy z usług

10.000,00

80195

Pozostała działaność

40.369,00

2030

Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin

40.369,00

851

Ochrona zdrowia

19.590,61

85195

Pozostała działaność

19.590,61

2708

Środki na dofinansowanie własnych zadań bieżących gmin ,powiatów pozyskane z innych źródeł

19.590,61

900

Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

30.000,00

90001

Gospodarka ściekowa i ochrona wód

30.000,00

0870

Wpływy ze sprzedaży składników majątkowych

30.000,00

razem

780.017,36

73.000,00

Załącznik nr 2

do Uchwały nr …………………..

Rady Miejskiej w Lęborku

z dnia ……………………………

ZWIĘKSZENIE I PRZENIESIENIE WYDATKÓW BUDŻETU MIASTA LĘBORKA NA 2007 ROK

dz

rozdz

§

nazwa

zwiekszenie

zmniejszenie

750

Administracja publiczna

152.060,15

27.490,79

75011

Urzedy wojewódzkie

4.950,00

4.950,00

4010

Wynagrodzenia osobowe

2.950,00

4040

Dodatkowe wynagrodzenie roczne

2.950,00

4110

Składki na ubezpieczenie społeczne

2.000,00

4120

Składki na FP

2.000,00

75023

Urzędy gmin

86.586,40

22.540,79

4010

Wynagrodzenia osobowe

17.500,00

4019

Wynagrodzenia osobowe

16.374,64

4040

Dodatkowe wynagrodzenie roczne

17.500,00

4110

Składki na ubezpieczenie społeczne

2.000,00

4119

Składki na ubezpieczenie społeczne

2.814,80

4120

Składki na FP

2.000,00

4129

Składki na FP

401,17

4759

Zakup akcesoriów komputerowych w tym programów i licencji

3.040,79

4440

Odpisy na ZFSS

19.455,00

6060

Wydatki na zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych

-zakup sprzętu komputerowego

25.000,00

6069

Wydatki na zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych

3.040,79

75075

Promocja jednostek samorządu terytorialnego

60.523,75

4309

Zakup usług pozostałych

60.523,75

751

Urzędy Naczelnych Organów Władzy Państwowej, Kontroli i Ochrony Prawa oraz Sądownictwa

911,20

911,20

75108

Wybory do Sejmu i Senatu

911,20

911,20

4110

Składki na ubezpieczenie społeczne

178,36

4120

Składki na FP

40,33

4170

Wynagrodzenia bezosobowe

911,20

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

692,51

754

Bezpieczeństwo publiczne i ochrona p.poż.

3.000,00

75412

Ochotnicze Straż Pożarne

3.000,00

4270

Zakup usług remontowych

3.000,00

801

Oświata i wychowanie

180.887,43

108.396,00

80101

Szkoły podstawowe

50.414,00

6.000,00

4010

Wynagrodzenia osobowe

31.270,00

4120

Składki na FP

998,00

4140

Dodatkowe wynagrodzenie roczne

2.000,00

4170

Wynagrodzenia bezosobowe

6.000,00

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

9.300,00

4300

Zakup usług pozostałych

2.000,00

4440

Odpisy na Zakładowy Fundusz Swiadczeń Socjalnych

4.846,00

80103

Oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych

41.900,00

4010

Wynagrodzenie osobowe

35.000,00

4110

Składki na ubezpieczenie społeczne

6.000,00

4120

Składki na FP

900,00

80104

Przedszkola

10.000,00

4220

Zakup środków żywności

10.000,00

80110

Gimnazjum

69.854,43

60.496,00

2540

Dotacja podmiotowa z budżetu dla niepublicznej jednostki systemu oświaty

508,43

4010

Wynagrodzenie osobowe

4.346,00

4040

Dodatkowe wynagrodzenie roczne

496,00

6050

Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych

-Boisko do piłki nożnej na boisku sportowym przy Gimnazjum nr 2 w Lęborku”

65.000,00

6060

Wydatki na zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych

-Boisko do piłki nożnej na boisku sportowym przy Gimnazjum nr 2 w Lęborku

60.000,00

80195

Pozostała działalność

50.619,00

6060

Wydatki na zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych

- Monitoring wizyjny placówek oświatowych

50.619,00

851

Ochrona zdrowia

50.000,00

50.000,00

85132

Inspekcja sanitarna

50.000,00

6300

Dotacja celowa na pomoc finansową udzielaną miedzy jst na dofinansowanie własnych zadań inwestycyjnych i zakupów inwestycyjnych

50.000,00

85195

Pozostała działalność

50.000,00

6060

Wydatki na zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych

-zakup chromatografu gazowego

50.000,00

854

Edukacyjna opieka wychowawcza

10.974,00

1.804,00

85401

Świetlice szkolne

10.974,00

1.804,00

4010

Wynagrodzenie osobowe

4.470,00

4040

Dodatkowe wynagrodzenie roczne

604,00

4110

Składki na ubezpieczenie społeczne

1.192,00

4120

Składki na FP

177,00

4140

Wpłaty na PFRON

2.935,00

4170

Wynagrodzenia bezosobowe

1.200,00

4240

Zakup pomocy naukowych, dydaktycznych i książek

1.200,00

4440

Odpisy na ZFSS

1.000,00

razem

397.832,78

188.601,99

Załącznik nr 3

do Uchwały Nr ………………….

Rady Miejskiej w Lęborku

z dnia …………………………

Przychody i rozchody budżetu miasta Lęborka w 2007 roku.

LP

§

WYSZCZEGÓLNIENIE

PRZYCHODY

ROZCHODY

1

931

Przychody ze sprzedaży innych papierów wartościowych / obligacje komunalne/

2.500.000,00

2

952

Przychody z zaciągniętych pożyczek i kredytów na rynku krajowym

1.300.581,43

3

955

Przychody z tytułu innych rozliczeń krajowych

2.515.209,00

4

963

Spłaty pożyczek otrzymanych na finansowanie zadań realizowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej

1.493.506,32

5

982

Wykup innych papierów wartościowych /obligacji komunalnych /

1.200.000,00

6

992

Spłata otrzymanych krajowych pożyczek i kredytów

600.000,00

R A Z E M

6.315.790,43

3.293.506,32

Załącznik nr 4

do Uchwały nr ………………………

Rady Miejskiej w Lęborku

z dnia ………………………………..

Wykaz zadań inwestycyjnych planowanych do realizacji na 2007 rok

Dz.

Rozdz.

Nazwa

Kwota

400

WYTWARZANIE I ZAOPATRYWANIE W ENERGIĘ ELEKTRYCZNĄ, GAZ I WODĘ

5.000,00

40001

Dostarczanie ciepła

Likwidacja wymiennikowni i przebudowa sieci ciepłowniczej w rejonie ul. Kard.Wyszyńskiego-5.000

5.000,00

600

TRANSPORT I ŁĄCZNOŚĆ

4.190.000,00

60016

Drogi publiczne gminne

-budowa i modernizacja dróg i ulic - 4.100.000 , w tym:

modernizacja alei Niepodległości z przebudową skrzyżowania z ulicą Kossaka

ulica Mieszka I bis

ulica Wierzbowa

ulica Piotra Skargi

ulica Śląska - II etap

ulica Grottgera

ulica Harcerzy / Topolowa-Śląska/

ulica Topolowa

ulica Staszica „bis”

ulica Mazurska

ulica Łasaka

ulica Pionierów „bis”

Bulwar nad rzeką Łebą / Staromiejska-Armii Krajowej/

ulica Kolejarzy

ulica Staszica

ulica Ogrodowa

ulica Batalionów Chłopskich

ulica Mikołaja Reja

ulica Olimpijczyków

ulica Kasprzaka

aleja Wolności „bis”

ulica Harcerzy / Topolowa - Chojnicka/

ulica Kossaka-boczna/działka nr 76 obr 13/

ulica Kossaka-boczna/działka nr 162/2 obr 3/

remont ulicy I Armii WP-boczna/ działki 181/25, 181/5 obr 7/

remont ulicy Stryjewskiego

remont ulicy Orlińskiego

remont ulicy Marusarzówny

remont ulicy Kościuszki-boczna / dojazd do budynków Spółdzielni Mieszkaniowej/

remont ulicy Syrokomli

remont chodnika - ulica Chłopska

remont chodnika ulicy Mieszka I - II etap

remont mostu na kanale młyńskim w ulicy Waryńskiego

- zwiekszenie atrakcyjności i dostępności terenu osiedla Lębork- Wschód poprzez kompleksowe uzbrojenie tego terenu - 90.000

4.190.000,00

700

GOSPODARKA MIESZKANIOWA

3.101.470,00

70004

Różne jednostki obsługi gospodarki mieszkaniowej

- remonty zasobów komunalnych- 340.000

340.000,00

70005

Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych

- budowa budynku komunalnego przy ul.Kellera i B.Westerplatte-2.070.000

- budowa budynku komunalnego przy ul.Kellera-70.000

- zakup terenu przy ul.Traugutta - 360.000

- przeniesienie prawa użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowych na rzecz Gminy Miasto Lębork - PKP - 201.000

-nabycie działki nr 93/4 obręb 8 /skrzyżowanie ul.Gdańskiej i Kossaka/ - 4.500

- zakup działki nr 6/2 obr.11 -13.270

- przejęcie nakładów na budowę pawilonu usługowego-targowisko- 42.700

2.761.470,00

750

ADMINISTRACJA PUBLICZNA

605.679,21

75011

Urzędy Wojewódzkie

- zakup oprogramowania i sprzętu komputerowego-5.000

5.000,00

75023

Urzędy Gmin

-Rozbudowa i iluminacja `Ratusza” - 170.000

- e-powiat- 320.000

-zakup kserokopiarki ,sprzętu komputerowego i oprogramowania -80.679,21

- przebudowa serwisu internetowego- 30.000

600.679,21

754

BEZPIECZEŃSTWO PUBLICZNE I OCHRONA P.POŻ.

78.000,00

75495

Pozostała działalność

-modernizacja i rozbudowa systemu monitoringu-78.000

78.000,00

801

OŚWIATA I WYCHOWANIE

1.469.528,00

80101

Szkoły Podstawowe

- Budowa ogrodzenia Szkoły Podstawowej nr 3 - 45.000

- boiska sportowe przy Szkole Podstawowej nr 3 i nr 8- 150.000

195.000,00

80110

Gimnazja

-uzbrojenie terenu boiska Gimnazjum nr 2 - 148.000

-zakup nagrzewnicy /sala gimnastyczna Gimnazjum nr 1/-50.000

-Boisko do piłki nożnej na boisku sportowym przy Gimnazjum nr 2 w Lęborku” - 755.000

- I etap wymiany posadzek w salach lekcyjnych Gimnazjum nr 1-125.909

- zakup wyposażenia Miejskiej Hali Sportowej przy Gimnazjum nr 2

/ Mata TATAMI/ - 25.000

1.103.909,00

80195

Pozostała działalność

-Termomodernizacja lęborskich szkół podstawowych i gimnazjalnych - 120.000

- Monitoring wizyjny placówek oświatowych SP 3 i 5, Zespół Szkół nr 3- 50.619

170.619,00

851

OCHRONA ZDROWIA

50.000,00

85195

Pozostała działalność

-zakup chromatografu gazowego - 50.000

50.000,00

900

GOSPODARKA KOMUNALNA I OCHRONA ŚRODOWISKA

935.000,00

90001

Gospodarka ściekowa i ochrona wód

-budowa przepławki na rzece Łebie-5.000

5.000,00

90004

Utrzymanie zieleni w miastach i gminach

-budowa ciągów spacerowych w Parku Chrobrego-70.000zł

-zakup i montaż palisadowego zestawu zabawowego w Mini Parku przy Al.Wolności - 5.000

75.000,00

90015

Oświetlenie ulic

budowa i modernizacja oświetlenia -490.000 , w tym:

ulica Obrońców Wybrzeża

ulica Myśliwska

ulica Mieszka I „ bis”

ulica Grottgera

ulica Batalionów Chłopskich

ciąg pieszy od ulicy Topolowej do ulicy Modrzewiowej

Drętowo działka nr 124 ( od ulicy Kartuskiej do działki nr 123/4 )

ulica 9 Maja - Korty tenisowe

ulica Staromiejska „bis”

Park przy Dworcu PKS

ulica Weterynaryjna

ulica Pionierów „bis”

Bulwar nad rzeką Łebą

ulica Buczka - I etap

droga przejazdowa od ul.Wybickiego do ul.Staszica

ulica Artylerzystów-boczna

490.000,00

90017

Zakłady gospodarki komunalnej - MZGK

Zakup oprogramowania i sprzętu komputerowego-65.000

65.000,00

90095

Pozostała działalność

-ekspertyzy i dokumentacje-300.000

300.000,00

921

KULTURA I OCHRONA DZIEDZICTWA NARODOWEGO

500.000,00

92105

Pozostałe zadania w zakresie kultury

-remont i adaptacja Kina - 200.000 zł

200.000,00

92120

Ochrona zabytków i opieka nad zabytkami

-Rewaloryzacja XIV-wiecznych murów obronnych wraz z otoczeniem / nawierzchnia ulic,oświetlenie,budowa mostu w ciągu ul.Waryńskiego z jej modernizacją -50.000

-remont elewacji Muzem- 200.000

250.000,00

92195

Pozostała działalność

- I etap prac związanych z budową pomnika Jana Pawła II - 30.000

- budowa i urządzenie lapidarium- 20.000 zł

50.000,00

926

KULTURA FIZYCZNA I SPORT

125.000,00

92601

Obiekty sportowe

-remont stadionu- 50.000

-monitoring Basenu- 15.000

-system elektronicznej kontroli wejść- 50.000

-zakup namiotu i ławeczek-10.000

125.000,00

R A Z E M

11.059.677,21

Uzasadnienie do Uchwały

w sprawie zmian w uchwale Nr IV-18/2007 Rady Miejskiej w Lęborku z dnia 26 stycznia 2007 roku w sprawie uchwalenia

budżetu miasta Lęborka na 2007 rok

Załącznik nr 1

Zmniejszenie dochodów o kwotę ogółem 73.000 zł spowodowane jest zmniejszeniem planu dochodów :

- z tytułu opłat o 12.000 zł i różnych dochodów o 1.000 zł zrealizowanych w dziale Administracja Publiczna

- z tytułu podatku od działalności gospodarczej opłacanego w formie karty podatkowej o 20.000 zł oraz z tytułu odsetek od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat od osób fizycznych o 40.000 zł zrealizowanych w dziale 756.

Planowania dokonano biorąc pod uwagę wykonanie tych dochodów za 2006 rok. Z wykonania budżetu za 11 m-cy roku 2007 wynika potrzeba dokonania zaproponowanych zmian.

Zwiększenia dochodów o kwotę ogółem 614.000 zł , w tym:

- z tytułu opłat za wieczyste użytkowanie - kwota 90.000 zł

- z tytułu przekształcenia prawa wieczystego użytkowania w prawo własności - kwota 40.000

- z tytułu sprzedaży mienia- kwota 300.000 zł

- z tytułu dochodów związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej - kwota

4.000 zł

- z tytułu odsetek od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat od osób prawnych -

kwota 80.000 zł

- z tytułu opłaty eksploatacyjnej - kwota 10.000 zł

- z tytułu różnych dochodów - kwota 80.000 zł

Dokonano w oparciu o faktyczne wykonanie w/w dochodów za 11 m-cy 2007 roku.

Dochody działu 750 w wysokości 60.523,75 zł stanowią zwrot kosztów poniesionych na realizację projektu SusSET działu 851 w wysokości 19.590,61 zł na realizację projektu Zintegrowane Regionalne Struktury Zdrowotne / Tele-medycyna/.

O kwotę 5.300 zł zwiększono dochody Szkoły Podstawowej nr 3 w związku z podpisaniem dodatkowej umowy na wynajem pomieszczeń / dział 801 rozdział 80101 § 0750/.

Dochody Przedszkola nr 10 z tytułu świadczonych usług zwiększono o 10.000 zł / dział 801 rozdział 80104 § 0830/.

Z tytułu sprzedaży dodatkowych elementów oczyszczalni ścieków plan dochodów z tego tytułu zwiększono o 30.000 zł / dział 900 rozdział 90001 § 0870/.

Zawiadomieniem Nr ST5-4822-27g/BKU/07 Ministra Finansów dokonano zwiększenia części oświatowej subwencji ogólnej o 10.234 zł na dofinansowanie kosztów związanych z wypłatą odpraw dla nauczycieli przechodzących na emeryturę na podstawie art.88 Karty Nauczyciela / dział 758 rozdział 75801 § 2920/.

Decyzją PUW nr FB.I-3050/183/DW/07 zwiększono plan dotacji celowej o 40.369 zł z przeznaczeniem na dofinansowanie monitoringu wizyjnego w placówkach oświatowych / dział 801 rozdział 80195 § 2030/.

W wyniku opisanych zmian dochody budżetu miasta na 2007 rok wzrosły o 707.017,36 zł .

Załącznik nr 2

Wydatki działu 750 Administracja Publiczna zwiększa się o 124.569,36 zł , w tym:

- na wynagrodzenia i pochodne / § 4019,4119 i 4129/- kwota 19.590,61 zł - zwiększenia tego dokonano w ramach realizacji programu Zintegrowane Regionalne Struktury Zdrowotne i otrzymanych środków.

- na odpisy na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych - kwota 19.455 zł - zwiększenia dokonano na podstawie przeliczenia faktycznej liczby osób uprawnionych w 2007 roku

- na zakupy inwestycyjne / sprzęt komputerowy/- kwota 25.000 zł - zwiększenia dokonano w związku z dużą awaryjnością posiadanego sprzętu i koniecznością jego wymiany.- na zakup usług pozostałych realizowanych w ramach promocji miasta - kwota 60.523,75 zł- zwiększenia tego dokonano w ramach realizacji projektu SusSET i otrzymanych środków.

Ponadto w dziale 750 dokonano przeniesienia wydatków na płace i pochodne w wysokości 24.450 zł oraz przeniesienia wydatków inwestycyjnych w wysokości 3.040,79 zł.

W dziale 751 dokonano zwiększenia wydatków na wynagrodzenia bezosobowe o kwotę 911,20 zł zmniejszając jednocześnie wydatki na pochodne od wynagrodzeń i na zakup materiałów. Zmiana ta stanowi przeniesienie wydatków.

W dziale 754 na zakup usług remontowych dokonuje się zwiększenia planu o kwotę 3.000 zł. Kwota ta pozwoli na zakończenie remontu budynku remizy Ochotniczej Straży Pożarnej.

W dziale 801 Oświata i wychowanie oraz w dziale 854 Edukacyjna opieka wychowawcza tj. w działach w których realizowane są wydatki placówek oświatowych dokonano zwiększenia wydatków o 81.661,43 zł w tym:

- wydatki SP 3 w ramach dodatkowo uzyskanych środków o 5.300 zł , z przeznaczeniem na pokrycie kosztów związanych z dojazdem uczniów na basen oraz na zakup wyposażenia,

- wydatki Przedszkola nr 10 o 10.000 zł na zakup żywności w ramach zwiększonych wpływów z tytułu odpłatności rodziców,

- dotację dla Społecznego Gimnazjum Językowego LTO o kwotę 508,43 zł, zwiększenia tego dokonano w oparciu o przeprowadzoną analizę wydatkowania dotacji dla placówek niepublicznych,

- wydatki na wypłatę odpraw dla nauczycieli przechodzących na emeryturę o 10.234 zł / Gimnazjum nr 1 - 1.970 zł, Gimnazjum nr 2- 1.880 zł, Szkoła Podstawowa nr 3- 1.540 zł, Szkoła Podstawowa nr 5 - 1.690 zł, Szkoła Podstawowa nr 8- 3.154 zł/, zwiększenia dokonano do wysokości zwiększenia subwencji oświatowej.

- wydatki inwestycyjne na zadanie „ Boisko do piłki nożnej na boisku sportowym przy Gimnazjum nr 2 w Lęborku” o kwotę 5.000 zł , dodatkowo dokonuje się przeniesienia planu poprzez zmniejszenie wydatków w § 6060 przy jednoczesnym zwiększeniu wydatków § 6050.

- wydatki inwestycyjne na zadanie „ Monitoring wizyjny w placówkach oświatowych „ o kwotę 50.619 zł / Szkoła Podstawowa nr 3 - 11.165 zł, Szkoła Podstawowa nr 5 - 10.430 zł , Zespół Szkół nr 3 - 29.024 zł/, zadanie to dofinansowane zostało w wysokości 40.369 zł w ramach dotacji celowej od Wojewody pomorskiego.

- przeniesienia wydatków dotyczących w szczególności wynagrodzeń i pochodnych na kwotę 50.200 zł dokonano na wnioski Dyrektorów placówek oświatowych.

Wydatki na zakup chromatografu gazowego w wysokości 50.000 zł przenosi się do rozdziału 85195 pozostała działalność § 6060 - wydatki na zakupy inwestycyjne.

W wyniku wyżej przedstawionych zmian wydatki budżetu miasta na 2007 rok ulegają zwiększeniu o kwotę 209.230,79 zł

Załącznik nr 3

W wyniku wprowadzonych zmian w załącznikach 1 i 2 deficyt budżetowy na 2007 rok ulega zmniejszeniu o 497.786,57 zł i wynosi 3.022.284,11 zł.

O kwotę 497.786,57 zł zmniejsza się § 952 - przychody z zaciągniętych pożyczek i kredytów na rynku krajowym.

Załącznik nr 4

W załączniku dokonano zmian poprzez:

- zwiększenie wydatków - zadanie - zakup kserokopiarki, sprzętu komputerowego i oprogramowania- o 25.000 zł / kwota po zmianach 83.720 zł/

- zwiększenie wydatków - zadanie Boisko do piłki nożnej na boisku sportowym przy Gimnazjum nr 2 w Lęborku” o kwotę 5.000 zł / kwota po zmianach 755.000 zł/

- wprowadzenie nowego zadania p.n. Monitoring wizyjny placówek oświatowych”- kwota 50.619 zł

- wprowadzenie nowego zadania „Zakup chromatografu gazowego” kwota 50.000 zł.

3


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Redaktor Andrzej Karbownik

Data wytworzenia:
17 gru 2007

Osoba dodająca informacje

Andrzej Karbownik

Data publikacji:
17 gru 2007, godz. 11:12

Osoba aktualizująca informacje

Andrzej Karbownik

Data aktualizacji:
17 gru 2007, godz. 11:12