Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miasta Lębork

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Projekt uchwały w sprawie zmian w Uchwale Nr XXIII-340/2012 Rady Miejskiej w Lęborku z dnia 21 grudnia 2012 roku w sprawie uchwalenia budżetu miasta Lęborka na 2013 rok.

Uchwała Nr ………………./2013

Rady Miejskiej w Lęborku

z dnia …………………………..

w sprawie: zmian w Uchwale Nr XXIII-340/2012 Rady Miejskiej w Lęborku z dnia 21 grudnia 2012 roku w sprawie uchwalenia budżetu miasta Lęborka na 2013 rok.

Na podstawie: art. 18 ust. 2 pkt 4 i 9 lit. c, d i e oraz pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity z 2001 roku Dz.U. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art.233 pkt 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych ( Dz. U. Nr 157, poz. 1240 , z późn.zm. )

uchwala się, co następuje:

§ 1

Dokonuje się zwiększenia i zmniejszenia dochodów budżetu miasta na 2013 rok , zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszej Uchwały.

§ 2.

Dokonuje się zwiększenia i zmniejszenia wydatków budżetu miasta na 2013 rok , zgodnie z załącznikiem nr 2 do niniejszej Uchwały.

§ 3

Budżet miasta Lęborka na 2013 rok po dokonanych zmianach wynosi :

DOCHODY kwota 125.424.874,26 zł

w tym :

- dochody bieżące w wysokości 95.934.547,46 zł ,

w tym:

-dotacje na zadania zlecone z zakresu administracji rządowej w wysokości 12.087.175,00zł

-dotacje i środki na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy o finansach publicznych w wysokości 1.174.317,97 zł

 

-dochody majątkowe w wysokości 29.490.326,80 zł ,

w tym :

-dotacje i środki na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy o finansach publicznych w wysokości 17.108.305,71zł

WYDATKI kwota 136.102.244,26 zł

w tym :

- wydatki bieżące w wysokości 95.899.547,46 zł

- wydatki majątkowe w wysokości 40.202.696,80 zł

- wydatki na zadania zlecone z zakresu administracji rządowej w wysokości 12.087.175,00 zł

 

Deficyt budżetu miasta Lęborka nie ulega zmianie i wynosi 10.677.370,00 zł.

§ 4

Załącznik nr 3 do Uchwały nr Nr XXIII - 340/2012 Rady Miejskiej w Lęborku z dnia 21 grudnia 2012 roku w sprawie uchwalenia budżetu miasta Lęborka na 2013 rok p.n. „Wykaz zadań inwestycyjnych planowanych do realizacji na 2013 rok” otrzymuje brzmienie zgodne z załącznikiem nr 3 do niniejszej Uchwały.

§ 5

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Lęborka.

§ 6

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia .

 

Sprawdzono pod względem

formalno-prawnym

UZASADNIENIE DO UCHWAŁY RADY MIEJSKIEJ

W LEBORKU

w sprawie zmian w Uchwale Nr XXIII-340/2012 Rady Miejskiej w Lęborku z dnia

21 grudnia 2012 roku w sprawie uchwalenia budżetu miasta Lęborka na

2013 rok.

Załącznik nr 1 - ZWIĘKSZENIE I ZMNIEJSZENIE DOCHODÓW BUDŻETU MIASTA

 

Dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 686.564,15 zł , w tym :

- zwiększenie dofinansowania z budżetu państwa w ramach Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych z 30% do 50% (o 306.000,00 zł) zadania p.n. ”Rozwój połączeń drogowych w Lęborku poprzez uporządkowanie organizacji ruchu na ulicy Stryjewskiego, Skarżyńskiego i Orlińskiego ”.Dofinansowanie po zmianie wyniesie 765.000,00 zł. (Dział 600 Rozdział 60016 § 6330)

- wprowadza się dochody w wysokości 380.564,15 zł (Dział 801 Rozdział 80195 § 6207) stanowiące dofinansowanie do zadania „Kompleksowa termomodernizacja lęborskich szkół”. Dochody z tego tytułu stanowią ostateczne rozliczenie środków.

-w związku z podjęciem uchwały o zniesieniu opłaty za posiadanie psa dochody z tego tytułu zmniejsza się o planowaną kwotę 19.600,00 zł (Dział 756 Rozdział 75616 § 0370) zwiększając równocześnie plan dochodów z tytułu podatku od nieruchomości od osób fizycznych (Dział 756 Rozdział 75616 § 0310) o w/w kwotę. Dochody te planuje się uzyskać z windykacji zaległości.

Załącznik nr 2 - ZWIĘKSZENIE I ZMNIEJSZENIE WYDATKÓW BUDŻETU MIASTA

 

Dokonuje się zwiększenia wydatków o łączną kwotę 686.564,15 zł., w tym:

-na dotację dla Powiatu Lęborskiego na budowę przystanku osobowego Lębork-Mosty na linii kolejowej nr 202 Gdańsk - Stargard Szczeciński w km 76,438 - kwota 7.500,00 zł (Dział 600 Rozdział 60002 § 6300).

-na realizację zadania „Budowa i modernizacja dróg i ulic” -kwota 256.064,15 zł (Dział 600 Rozdział 60016 § 6050).

-na remonty zasobów komunalnych - kwota 200.000,00 zł (Dział 700 Rozdział 70004 § 6050) ze wskazaniem na remonty klatek schodowych w zasobach komunalnych.

-na dotację dla Powiatu Lęborskiego - kwota 180.000,00 zł z przeznaczeniem na dofinansowanie remontu małej sali sportowej przy Zespole Szkół Gospodarki Żywnościowej i Agrobiznesu w Lęborku (Dział 801 Rozdział 80130 § 6300).

-na realizację zadania „Badania archeologiczne kwartału dawnej zabudowy miejskiej" kwota 43.000,00 zł (Dział 921 Rozdział 92195 § 6050) w celu pełnego pokrycia zobowiązań

-w ramach realizacji projektu „Rewitalizacja centrum Lęborka” dokonuje się przeniesień wydatków bieżących na ogólną kwotę 52.389,00 zł (dział 921 Rozdział 92195 )w celu realizacji działań w ramach instrumentu elastyczności ( punkt konsultacyjny dla osób zagrożonych patologiami , warsztaty terapii zajęciowej, zajęcia fakultatywne -realizowany przez MOPS, zajęcia profilaktyczne i opiekuńczo - wychowawcze dla dzieci i młodzieży - realizowane przez MOPS i Szkołę Podstawową nr 3, spotkania dla seniorów, punkt poradnictwa dla rodziców - realizowane przez Zespół Szkół nr 3).

 

Załącznik nr 3 - WYKAZ ZADAŃ INWESTYCYJNYCH PLANOWANYCH DO REALIZACJI NA 2013 ROK

 

W załączniku tym wprowadzone zostały zmiany z załącznika nr 2 tj.

-o kwotę 256.064,15 zł zwiększono wydatki na „Budowę i modernizację dróg i ulic”

-o kwotę 200.000,00 zł zwiększono wydatki na „Remonty zasobów komunalnych”

-o kwotę 43.000,00 zł zwiększono wydatki na „Badania archeologiczne kwartału dawnej zabudowy miejskiej”

Ponadto w zadaniu p.n. . ”Rozwój połączeń drogowych w Lęborku poprzez uporządkowanie organizacji ruchu na ulicy Stryjewskiego, Skarżyńskiego i Orlińskiego ” dokonano zmian kwot źródeł jego finansowania poprzez zwiększenie o 306.000,00 zł dotacji z budżetu państwa i zmniejszenie o tą kwotę środków własnych.

Na podstawie wniosków dyrektorów jednostek zatwierdzonych Zarządzeniem Burmistrza Miasta nr 7/2013 z dnia 29.01.2013 r. wprowadzono zmiany w wydatkach planowanych na remonty placówek oświatowych tj.

- o kwotę 65.500,00 zmniejszono wydatki na remonty w gimnazjach

- o kwotę 7.290,00 zwiększono wydatki na remonty w szkołach podstawowych

- o kwotę 58.210,00 zł zwiększono wydatki na remonty w przedszkolach

W wyniku wprowadzonych zmian dochody i wydatki budżetu miasta na rok2013 uległy zwiększeniu o 686.564,15 zł. Planowany deficyt nie uległ zmianie.


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
Zalacznik nr 1 (DOC, 168.50Kb) 2013-02-04 08:39:26 40
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Maciej Betscher

Data wytworzenia:
04 lut 2013

Osoba dodająca informacje

Maciej Betscher

Data publikacji:
04 lut 2013, godz. 08:39

Osoba aktualizująca informacje

Maciej Betscher

Data aktualizacji:
04 lut 2013, godz. 08:42