Projekt uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr XII-123/2003 Rady Miejskiej w Lęborku z dnia 14.10.2003 r. w sprawie określenia zasad udzielania i rozmiaru zniżek oraz przyznawania zwolnień od obowiązku realizacji tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycielom, którym powierzono stanowiska kierownicze w jednostkach prowadzonych przez Gminę Miasto Lębork.
Uchwała Nr ….....................
Rady Miejskiej w Lęborku
z dnia .......,..........................
w sprawie: zmiany Uchwały Nr XII-123/2003 Rady Miejskiej w Lęborku z dnia 14.10.2003 r. w sprawie określenia zasad udzielania i rozmiaru zniżek oraz przyznawania zwolnień od obowiązku realizacji tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycielom, którym powierzono stanowiska kierownicze w jednostkach prowadzonych przez Gminę Miasto Lębork.
Na podstawie: - art. 42 ust. 7 pkt 2 oraz art. 91d pkt 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela (j.t. Dz. U. z 2006 r. nr 97 poz. 674 ze zm.)
- art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (j.t. Dz. U. z 2001 r. nr 142 poz. 1591 ze zm.)
uchwala się, co następuje:
§ 1
W Załączniku Nr 1 Uchwały Nr XII-123/2003 Rady Miejskiej w Lęborku z dnia 14.10.2003 r. w sprawie określenia zasad udzielania i rozmiaru zniżek oraz przyznawania zwolnień od obowiązku realizacji tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycielom, którym powierzono stanowiska kierownicze w jednostkach prowadzonych przez Gminę Miasto Lębork wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 1, w kolumnie drugiej tabeli, w wierszu numer 1 dopisuje się słowa: „z zastrzeżeniem § 2 zdanie drugie”,
2) w § 2 dopisuje się zdanie drugie o brzmieniu: „Zwalnia się dyrektorów przedszkoli od obowiązku realizacji tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych, prowadzonych bezpośrednio z uczniami lub wychowankami albo na ich rzecz, określony w art. 42 ust. 3 Karty Nauczyciela, w przypadku wykonywania przez dyrektora przedszkola, zadań o charakterze sprawozdawczym i obsługi kadrowej - jeżeli na pracowników administracji w przedszkolu zatwierdzono w arkuszu organizacji nie więcej niż 1,5 et. oraz nie zatwierdzono etatu wicedyrektora.”.
§ 2
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Lęborka.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia, z mocą obowiązującą od dnia 1 września 2009 r.
Uzasadnienie
do Uchwały Nr ...................
Rady Miejskiej w Lęborku
z dnia ...................................
Stan istniejący: Obecnie obowiązuje Uchwała Nr XII-123/2003 Rady Miejskiej w Lęborku z dnia 14.10.2003 r. w sprawie określenia zasad udzielania i rozmiaru zniżek oraz przyznawania zwolnień od obowiązku realizacji tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycielom, którym powierzono stanowiska kierownicze w jednostkach prowadzonych przez Gminę Miasto Lębork.
Celem podjęcia niniejszej uchwały jest umożliwienie zwolnienia dyrektorów przedszkoli od obowiązku realizacji tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych, prowadzonych bezpośrednio z uczniami lub wychowankami albo na ich rzecz, określony w art. 42 ust. 3 Karty Nauczyciela, w przypadku wykonywania przez dyrektora przedszkola, zadań o charakterze sprawozdawczym i obsługi kadrowej - jeżeli na pracowników administracji w przedszkolu zatwierdzono w arkuszu organizacji nie więcej niż 1,5 et. oraz nie zatwierdzono etatu wicedyrektora.
Potrzeba podjęcia uchwały wynika ze złożonych przez dyrektorów przedszkoli wniosków w sprawie zwolnienia od obowiązku realizacji tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć.
Różnice. W stosunku do wyżej przytoczonej uchwały wprowadza się zapis dający możliwość „całkowitego” zwolnienia dyrektorów przedszkoli od obowiązku realizacji tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych, prowadzonych bezpośrednio z uczniami lub wychowankami albo na ich rzecz, określony w art. 42 ust. 3 Karty Nauczyciela, w przypadku wykonywania przez dyrektora przedszkola, zadań o charakterze sprawozdawczym i obsługi kadrowej - jeżeli na pracowników administracji w przedszkolu zatwierdzono w arkuszu organizacji nie więcej niż 1,5 et. oraz nie zatwierdzono etatu wicedyrektora
Skutki finansowe: wejście w życie w/w uchwały nie spowoduje skutków finansowych.
Mając na uwadze powyższe, podjęcie uchwały uważa się za zasadne.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Maciej Betscher Data wytworzenia:
08 maj 2009
Osoba dodająca informacje
Maciej Betscher Data publikacji:
08 maj 2009, godz. 12:32
Osoba aktualizująca informacje
Maciej Betscher Data aktualizacji:
08 maj 2009, godz. 12:33