Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miasta Lębork

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Projekt uchwały w sprawie zmiany Uchwały nr XIV-153/2011 Rady Miejskiej w Lęborku z dnia 27.12.2011 roku w sprawie przyjęcia wieloletniej prognozy finansowej Miasta Lęborka na lata 2012 - 2030.

Uchwała nr ……../2012

Rady Miejskiej w Lęborku

Z dnia …………… 2012 roku

 

w sprawie: zmiany Uchwały nr XIV-153/2011 Rady Miejskiej w Lęborku z dnia 27.12.2011 roku w sprawie przyjęcia wieloletniej prognozy finansowej Miasta Lęborka na lata 2012 - 2030

Na podstawie : art. 226, art.227, art.228, art.230, ust.6 oraz art.243 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych ( Dz. U. Nr 157, poz. 1240, z późn. zm.)

uchwala się, co następuje :

§ 1.

Załącznik nr 1 do Uchwały nr XIV-153/2011 Rady Miejskiej w Lęborku z dnia 27.12.2011 roku w sprawie przyjęcia wieloletniej prognozy finansowej Miasta Lęborka na lata 2012- 2030 pn. „Wieloletnia prognoza finansowa Miasta Lęborka na lata 2012-2030” , otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszej uchwały.

§ 2.

Załącznik nr 2 do Uchwały nr XIV-153/2011 Rady Miejskiej w Lęborku z dnia 27.12.2011 roku w sprawie przyjęcia wieloletniej prognozy finansowej Miasta Lęborka na lata 2012- 2030 pn. „Wykaz planowanych realizowanych przedsięwzięć” , otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem nr 2 do niniejszej uchwały.

§ 3.

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Lęborka .

§ 4.

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

OBJAŚNIENIA

Załącznik Nr 1

1. W załączniku rubrykę plan 2012 zastąpiono rubryką „Przewidywane wykonanie za rok 2012”.

2. W związku z zaciągnięciem długoterminowej pożyczki z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie na sfinansowanie zadania inwestycyjnego pn. „Termomodernizacja pięciu obiektów użyteczności publicznej w Lęborku” wprowadzono do WPF kwotę pożyczki w wysokości 1.677.370,00 zł oraz spłatę pożyczki, która nastąpi w latach 2014-2026. Zwiększeniu uległy również wydatki na obsługę długu.

Dochody:

Dochody budżetu na rok 2013 sporządzono w oparciu o:

1.Informację Ministerstwa Finansów o wysokości dochodu udziałów w podatku dochodowym od osób fizycznych zamieszkałych na terenie miasta, o wysokości części oświatowej subwencji ogólnej, części wyrównawczej subwencji ogólnej oraz części równoważącej subwencji ogólnej zaplanowanych w projekcie budżetu państwa

2.Pismo Wojewody Pomorskiego określające wysokość dochodów i dotacji celowych na zadania z zakresu administracji rządowej, realizowane na podstawie porozumień oraz własne realizowane przez jednostki samorządu terytorialnego.

3.Obowiązujące umowy i porozumienia z innymi jednostkami samorządu terytorialnego Uzasadnienie przyjętych kwot do budżetu miasta Lęborka na 2013 roku zostało zawarte przy projekcie budżetu na 2013 rok.

Przy planowaniu dochodów na kolejne lata przyjęto wskaźniki wynikające z aktualizacji „Wieloletniego Planu Finansowego Państwa na lata 2012-2015” przyjętej Uchwałą nr 71 Rady Ministrów z dnia 8 maja 2012 r. oraz założeń projektu budżetu państwa na rok 2013.

Dochody własne miasta oszacowano na podstawie prognozowanych wpływów z tytułu opłat podatków i opłat lokalnych , wpływów osiąganych ze sprzedaży, opłat z tytułu trwałego zarządu, użytkowania wieczystego, czynszu dzierżawnego i najmu nieruchomości , które znajdują się na terenie miasta itp.

Jako podstawę przyjęto kwotę ujętą w projekcie budżetu na rok 2013 i w roku 2014 przewidziano wzrost dochodów z podatków i opłat lokalnych o 4 % oraz pozostałych również o 4 %. Przyjęcie takiego wskaźnika wynika z tego, że wypływ tych dochodów uzależniony jest od wielu czynników zewnętrznych , które na dzień sporządzania projektu nie są znane, a można jedynie oszacować wpływy biorąc pod uwagę kształtowanie się dochodów w latach poprzednich.

Subwencje ogólną, oświatową i równoważącą biorąc za podstawę dane z projektu budżetu na 2013 rok zwiększono o 5,6 % na rok 2014 i 2015. Proponowany wzrost w roku 2014 wynika z aktualizacji założeń przez Radę Ministrów do Wieloletniego Planu Finansowego Państwa na lata 2012-2015.

Dotacje z budżetu państwa na realizację zadań zleconych i własnych na rok 2014 i lata następne ustalono na poziomie projektu budżetu miasta na 2013 rok.

W dochodach bieżących uwzględniono ponadto dofinansowania z Unii Europejskiej na kontynuację następujących projektów :

- RECReate - stworzenie nowego produktu turystycznego

- Baltic Rally - Bałtyckie, amatorskie mistrzostwa w grach zespołowych

- Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu na terenie Gminy Miasto Lębork

- Budowa elektrociepłowni opalanej biomasą jako podstawowego źródła ciepła w systemie ciepłowniczym miasta Lębork

- Inkubator Przedsiębiorczości

- Rewitalizacja centrum Lęborka

W dochodach majątkowych oprócz wpływów ze sprzedaży składników majątkowych w latach 2013-2015 ujęto dotacje na realizację projektów :

- Rewitalizacja centrum Lęborka

- Budowa elektrociepłowni opalanej biomasą jako podstawowego źródła ciepła w systemie ciepłowniczym miasta Lębork

- Modernizacja stadionu poprzez wykonanie sztucznej nawierzchni boiska treningowego

- Inkubator Przedsiębiorczości

- Budowa i przebudowa systemu odbioru, odprowadzania i oczyszczania wód opadowych i roztopowych

- Budowa komunalnego budynku wielorodzinnego przy ul. Kusocińskiego wraz z zagospodarowaniem terenu w Lęborku

Wydatki:

Prezentowane w wieloletniej prognozie finansowej wydatki oparto na projekcie budżetu na 2013r. zapewniając prawidłowe funkcjonowanie jednostek organizacyjnych , kontynuację rozpoczętych zadań inwestycyjnych oraz projektów finansowanych ze środków Unii Europejskiej.

W planie wydatków bieżących ujęto wszystkie wydatki związane z bieżącym funkcjonowaniem jednostek organizacyjnych. Znajdują się tam głównie wynagrodzenia, opłaty za energię elektryczną, wodę, gaz, wywóz nieczystości, bieżące remonty, ubezpieczenia mienia, dotacje dla niepublicznych placówek oświatowych.

W tej grupie wydatków uwzględniono również środki na przedsięwzięcia o których mowa w art. 226 ust. 4 pkt.3 ustawy o finansach publicznych oraz wydatki bieżące związane z programami finansowanymi z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt. 2 i 3 ustawy o finansach publicznych (tj. z udziałem środków unijnych).

W kolejnych latach nie planuje się wzrostu wydatków bieżących na zakup energii i usługi remontowe, bowiem należy spodziewać się pozytywnych efektów przeprowadzonych remontów i inwestycji poczynionych w latach poprzednich.

Wydatki na obsługę długu zostały zaplanowane na podstawie zawartych i planowanych umów na emisję obligacji komunalnych przyjmując za podstawę naliczenia odsetek oprocentowanie wynikające z umowy i szacowane oprocentowanie planowanej emisji w 2012 roku. Uwzględniono również odsetki od zaciągniętej i zaplanowanej pożyczki z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

Wydatki na zadania inwestycyjne zaplanowano z uwzględnieniem zapisanych w załączniku Nr 2 do Uchwały przedsięwzięć.

W roku 2013 uwzględniono również inwestycje jednoroczne przyjęte do realizacji na 2013 r.

Deficyt:

Deficyt budżetu miasta Lęborka na rok 2013 w wysokości 10.677.370,00 zł zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z wolnych środków, o których mowa w art. 217 ust. 2 pkt 6 ustawy o finansach publicznych w wysokości 4.500.000,00 zł, przychodami ze sprzedaży papierów wartościowych /obligacji komunalnych/ w wysokości 4.500.000,00 zł oraz pożyczką z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości 1.677.370,00 zł

Przychody i rozchody:

W celu prawidłowej realizacji zadań zapisanych w projekcie budżetu miasta na 2013 r., a przede wszystkim realizacji zadania „Budowa elektrociepłowni opalanej biomasą jako podstawowego źródła ciepła w systemie ciepłowniczym miasta Lęborka” należy dokonać emisji obligacji w wysokości 4.500.000,00 zł, w roku 2014 - 2.200.000,00 zł, w roku 2015 - 2.000.000,00 zł.

Od roku 2018 planuje się ,że dochody i wydatki będą rosły w podobnym tempie tj. o 4%.

Całkowita spłata długu nastąpi w 2029 roku a udzielone poręczenia i gwarancje wygasną w 2030 roku. W roku 2030 zaplanowano równowagę między dochodami i wydatkami.

W roku 2030 istnieje możliwość znacznego zwiększenia wydatków majątkowych.

Ponadto przedstawia się wykaz poręczeń udzielonych przez miasto :

- dla Lęborskiego Towarzystwa Budownictwa Społecznego - kwota ogółem 1.900.000,00 zł

Poręczenie zostało udzielone w 2000 roku na spłatę kredytu zaciągniętego przez spółkę na budowę dwóch wielorodzinnych budynków mieszkalnych przy ul. Łasaka w Lęborku. Poręczenie udzielone zostało do roku 2030 po 63.333,00 rocznie a w ostatnim roku spłaty wynosić będzie 63.334,00 zł (Uchwała Rady Miejskiej nr XXXII-302/2000 z 07.07.2000 r.)

- dla Lęborskiego Towarzystwa Budownictwa Społecznego - kwota ogółem 200.000,00 zł

Poręczenie zostało udzielone w 1999 roku na spłatę kredytu zaciągniętego przez spółkę na budowę wielorodzinnego budynku mieszkalnego przy ul. Sienkiewicza w Lęborku. Poręczenie udzielone zostało do roku 2029 po 6.667,00 rocznie a w ostatnim roku spłaty wynosić będzie 6.657,00 zł (Uchwała Rady Miejskiej nr XV-120/1999 z 25.06.1999 r.)

- dla Przedsiębiorstwa Składowania i Przerobu Odpadów sp. z o.o. w Czarnówku - kwota ogółem 2.924.334,00 zł. Poręczenie zostało udzielone w 2008 roku z tytułu pożyczki udzielonej przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku . Poręczenie zostało udzielone do 2014 roku po 587.804,40 zł rocznie a w ostatnim roku spłaty wynosić będzie 524.132,70 zł.

Załącznik Nr 2

Wykaz planowanych realizowanych przedsięwzięć został zaktualizowany:

- w zakresie wydatków bieżących o zadanie: „Budowa elektrociepłowni opalanej biomasą jako podstawowego źródła ciepła w systemie ciepłowniczym miasta Lęborka”, „Kaszubski Inkubator Przedsiębiorczości-szansą rozwoju innowacyjnych przedsiębiorstw” oraz „Rewitalizacja centrum Lęborka”, w ramach otrzymanych dotacji na ich realizację.

- w zakresie wydatków majątkowych wprowadzono zadania:

- „Budowa komunalnego budynku wielorodzinnego przy ul. Kusocińskiego wraz z zagospodarowaniem w Lęborku” - realizacja 2013-2014 limit zobowiązań 3.946.696 zł

- „Inkubator Przedsiębiorczości - szansą rozwoju innowacyjnych przedsiębiorstw” - realizacja 2012-2014 - limit zobowiązań 3.688.508 zł.


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
PROJEKT WPF NA 2013 - 2030 II (XLS, 297.50Kb) 2012-12-06 14:12:45 51
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Maciej Betscher

Data wytworzenia:
06 gru 2012

Osoba dodająca informacje

Maciej Betscher

Data publikacji:
06 gru 2012, godz. 14:12

Osoba aktualizująca informacje

Maciej Betscher

Data aktualizacji:
06 gru 2012, godz. 14:15