Projekt uchwały w sprawie zwolnienia od podatku od nieruchomości w ramach pomocy de minimis na tworzenie nowych miejsc pracy.
Uchwała Nr ………./2013
Rady Miejskiej w Lęborku
z dnia ………….2013 roku
w sprawie: zwolnienia od podatku od nieruchomości w ramach pomocy de minimis na tworzenie nowych miejsc pracy.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym tekst jednolity z 2001r. Dz. U. Nr 142, poz. 1591 z późn. zmianami ) oraz art. 7 ust. 3 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (tekst jednolity z 2010r. Dz.U. Nr 95, poz. 613 z późn. zmianami)
uchwala się, co następuje:
§ 1
1. Zwalnia się od podatku od nieruchomości, na zasadach określonych w niniejszej uchwale, grunty, budynki lub ich części, budowle lub ich części zajęte na prowadzenie działalności gospodarczej, na terenie miasta Lęborka, w których utworzono nowe miejsca pracy.
2. Zwolnienie ma zastosowanie w przypadku utworzenia nowych miejsc pracy od dnia wejścia w życie niniejszej uchwały.
§ 2
1. W odniesieniu do podatników prowadzących działalność gospodarczą bez względu na formę organizacyjno-prawną i sposób finansowania zwolnienie stanowi pomoc de minimis i jest udzielane przy zachowaniu warunków Rozporządzenia Komisji (WE) Nr 1998/2006 z dnia 15 grudnia 2006 r. w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu do pomocy de minimis (Dz. U. L 379/5 z 28.12.2006 r.)
2. Podatnik, przy zachowaniu wszystkich przesłanek określonych w niniejszej uchwale, może uzyskać pomoc w jej ramach, jeżeli wartość tej pomocy brutto, łącznie z wartością innej pomocy de minimis, otrzymanej przez niego w bieżącym roku kalendarzowym, tj. w tym, w którym podatnik złożył wniosek o udzielenie pomocy oraz w dwóch poprzedzających latach, nie przekracza kwoty stanowiącej równowartość 200 tys. euro (z zastrzeżeniem § 2 ust. 3).
3. W sektorze transportu drogowego całkowita wartość pomocy de minimis przyznanej jednemu podmiotowi gospodarczemu w okresie trzech kolejnych lat poprzedzających dzień uzyskania planowanej pomocy, nie może przekroczyć kwoty stanowiącej równowartość 100 tys. euro.
4. Jeżeli łączna kwota pomocy przewidziana w ramach niniejszej uchwały przekracza pułap określony w ust. 2 lub ust. 3, zwolnienie od podatku od nieruchomości na podstawie niniejszej uchwały przysługuje podatnikowi do wysokości, która nie przekraczałaby dopuszczalnego pułapu.
§ 3
Zwolnienie, o którym mowa w § 1 uzależnione jest od liczby utworzonych nowych miejsc pracy i przyznawane jest:
1) na okres 3 lat, jeżeli utworzono od 50 do 100 nowych miejsc pracy,
2) na okres 5 lat, jeżeli utworzono powyżej 100 nowych miejsc pracy.
Liczba zatrudnionych pracowników, w przeliczeniu na pełne etaty, liczona będzie z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku w oparciu o metodę średniej arytmetycznej ze stanów dziennych w miesiącu, tzn. sumowany stan zatrudnienia z każdego dnia w miesiącu, łącznie z niedzielami i świętami, dla których przyjmuje się stan z dnia poprzedniego, dzielony przez ilość dni w miesiącu.
§ 4
Zwolnienie przysługuje od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym utworzono nowe miejsca pracy na zasadach określonych w § 3.
§ 5
Podatnik nabywa prawo do zwolnienia, o którym mowa w § 1, po łącznym spełnieniu przesłanek :
1) zostanie złożony wniosek o zwolnienie od podatku od nieruchomości według wzoru określonego w Załączniku Nr 1 do niniejszej Uchwały;
2) nowoutworzone miejsca pracy utrzymane będą przez okres co najmniej 3 lat od dnia, od którego zwolnienie przysługuje;
3) na nowo utworzonych miejscach pracy zostaną zatrudnione osoby na podstawie umowy o pracę;
4) złożenie dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do nieruchomości objętej zwolnieniem oraz innych dokumentów, o które wystąpi organ udzielający pomocy, w celu uwiarygodnienia prawa do zwolnienia od podatku od nieruchomości.
§ 6
1. Podatnik ubiegający się o zwolnienie od podatku od nieruchomości zobowiązany jest do przedłożenia:
1) po utworzeniu nowych miejsc pracy - oświadczenia o spełnieniu warunków do zwolnienia, według wzoru określonego w Załączniku Nr 2 do niniejszej uchwały;
2) wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis, jakie otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc, oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat, albo oświadczenia o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy,
3) pozostałych informacji niezbędnych do udzielenia pomocy de minimis, zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. Nr 53, poz. 311).
2. Podatnik zobowiązany jest do przedkładania, na żądanie organu udzielającego pomocy, dodatkowych informacji, niezbędnych dla oceny pomocy oraz prawidłowego jej nadzorowania i monitorowania.
§ 7
1. Podatnik korzystający ze zwolnienia w ramach uchwały zobowiązany jest do:
1) przedkładania w terminie do 15 stycznia każdego roku, przez okres korzystania ze
zwolnienia, informacji dotyczącej zatrudnienia, potwierdzonej uwierzytelnionymi drukami
deklaracji ZUS-DRA;
2) przekazywania informacji o otrzymanej pomocy de minimis poza niniejszą uchwałą, przez cały okres objęty przedmiotowym zwolnieniem, w terminie 14 dni od dnia otrzymania pomocy;
3) pisemnego powiadamiania o utracie prawa do zwolnienia, w terminie 14 dni od daty powstania okoliczności powodujących taką utratę;
4) powiadamiania o możliwości przekroczenia granic dopuszczalnej pomocy de minimis w okresie objętym zwolnieniem;
5) składania informacji o uzyskaniu pomocy publicznej innej niż de minimis;
6) imiennej listy pracowników zatrudnionych na nowo utworzonych miejscach pracy według stanu na koniec danego roku.
2. Przy zachowaniu wszystkich przesłanek wynikających z niniejszej uchwały, organ udzielający pomocy wydaje przedsiębiorcy zaświadczenie o udzielonej pomocy de minimis zgodnie z obowiązującymi przepisami.
3. Na podatniku ciąży obowiązek wykazania organowi udzielającemu pomocy, iż spełnia przesłanki do zwolnienia.
§ 8
1. W przypadku utraty uprawnienia do zwolnienia, podatnik jest zobowiązany powiadomić o tym pisemnie Burmistrza Miasta Lęborka w terminie 14 dni od dnia wystąpienia okoliczności powodujących utratę prawa do zwolnienia.
2. Utrata nabytego prawa do zwolnienia, o którym mowa w ust. 1, następuje od pierwszego dnia miesiąca po miesiącu, w którym wystąpiły okoliczności powodujące utratę tego prawa, w przypadku:
1) niedopełnienia obowiązku złożenia zaświadczeń, o których mowa w § 6 ust. 1 pkt 2;
2) niespełnienia przesłanek określonych w § 5;
3) niedopełnienia obowiązku złożenia dokumentów, o których mowa w § 7;
4) przekroczenia progu pomocy de minimis.
3. Utrata prawa do zwolnienia za cały okres korzystania ze zwolnienia następuje w przypadku wprowadzenia w błąd organu udzielającego pomocy co do spełniania prawa do zastosowania zwolnienia.
4. W przypadku utraty prawa do zwolnienia podatnik zobowiązany jest do zapłaty podatku za okres, w którym nienależnie korzystał ze zwolnienia, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
§ 9
Zwolnienia od podatku od nieruchomości w zakresie określonym w niniejszej uchwale nie stosuje się, jeżeli podatnik zalega z zapłatą zobowiązań wobec Gminy Miasto Lębork.
§ 10
Prawo do zwolnienia od podatku od nieruchomości, o którym mowa w § 1, nie obejmuje nieruchomości zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej określonej w Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) kodami od 47.11.Z do 47.99.Z.
§ 11
Burmistrz Miasta Lęborka ma prawo kontroli spełniania przez podatnika prawa do zwolnienia w każdym czasie.
§ 12
Zobowiązuje się Burmistrza Miasta Lęborka do składania Radzie Miejskiej w Lęborku w terminie do 30 marca danego roku, corocznego sprawozdania o skutkach finansowych zwolnień udzielonych na podstawie niniejszej uchwały.
§ 13
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Lęborka.
§ 14
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego i obowiązuje do dnia 31 grudnia 2017 roku.
UZASADNIENIE DO UCHWAŁY
1.Stan istniejący
Brak uchwały w sprawie zwolnień z podatku od nieruchomości na tworzenie nowych miejsc pracy.
2.Cel i potrzeba podjęcia uchwały
Zachęcenie przedsiębiorców do tworzenia nowych miejsc pracy na terenie miasta Lęborka.
3.Skutki społeczne i gospodarcze
Utworzone nowe miejsca pracy wpłyną na spadek bezrobocia, a tym samym nastąpi polepszenie warunków materialnych wielu rodzin.
4.Skutki finansowe
Zmniejszą się wpływy z tytułu podatku od nieruchomości.
Zwiększy się wpływ z innych podatków w przypadku powstania nowych miejsc pracy
5.Źródła finansowania
Nie dotyczy
Załączniki do pobrania
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
Zalacznik Nr 1 do uchwaly w spr. zwolnienia (DOC, 37.50Kb) | 2013-01-31 11:09:03 | 14 | |
Zalacznik Nr 2 do uchwaly w sprawie zwolnienia (DOC, 31.50Kb) | 2013-01-31 11:09:03 | 96 |
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Maciej Betscher Data wytworzenia:
31 sty 2013
Osoba dodająca informacje
Maciej Betscher Data publikacji:
31 sty 2013, godz. 11:09
Osoba aktualizująca informacje
Maciej Betscher Data aktualizacji:
31 sty 2013, godz. 11:13