Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miasta Lębork

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Projekt uchwały w sprawie zwolnienia od podatku od nieruchomości w ramach pomocy de minimis na tworzenie nowych miejsc pracy.

Uchwała Nr ………./2013

Rady Miejskiej w Lęborku

z dnia ………….2013 roku

w sprawie: zwolnienia od podatku od nieruchomości w ramach pomocy de minimis na tworzenie nowych miejsc pracy.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym tekst jednolity z 2001r. Dz. U. Nr 142, poz. 1591 z późn. zmianami ) oraz art. 7 ust. 3 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (tekst jednolity z 2010r. Dz.U. Nr 95, poz. 613 z późn. zmianami)

uchwala się, co następuje:

§ 1

1. Zwalnia się od podatku od nieruchomości, na zasadach określonych w niniejszej uchwale, grunty, budynki lub ich części, budowle lub ich części zajęte na prowadzenie działalności gospodarczej, na terenie miasta Lęborka, w których utworzono nowe miejsca pracy. 

2. Zwolnienie ma zastosowanie w przypadku utworzenia nowych miejsc pracy od dnia wejścia w życie niniejszej uchwały. 

§ 2

1. W odniesieniu do podatników prowadzących działalność gospodarczą bez względu na formę organizacyjno-prawną i sposób finansowania zwolnienie stanowi pomoc de minimis i jest udzielane przy zachowaniu warunków Rozporządzenia Komisji (WE) Nr 1998/2006 z dnia 15 grudnia 2006 r. w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu do pomocy de minimis (Dz. U. L 379/5 z 28.12.2006 r.) 

2. Podatnik, przy zachowaniu wszystkich przesłanek określonych w niniejszej uchwale, może uzyskać pomoc w jej ramach, jeżeli wartość tej pomocy brutto, łącznie z wartością innej pomocy de minimis, otrzymanej przez niego w bieżącym roku kalendarzowym, tj. w tym, w którym podatnik złożył wniosek o udzielenie pomocy oraz w dwóch poprzedzających latach, nie przekracza kwoty stanowiącej równowartość 200 tys. euro (z zastrzeżeniem § 2 ust. 3). 

3. W sektorze transportu drogowego całkowita wartość pomocy de minimis przyznanej jednemu podmiotowi gospodarczemu w okresie trzech kolejnych lat poprzedzających dzień uzyskania planowanej pomocy, nie może przekroczyć kwoty stanowiącej równowartość 100 tys. euro. 

4. Jeżeli łączna kwota pomocy przewidziana w ramach niniejszej uchwały przekracza pułap określony w ust. 2 lub ust. 3, zwolnienie od podatku od nieruchomości na podstawie niniejszej uchwały przysługuje podatnikowi do wysokości, która nie przekraczałaby dopuszczalnego pułapu. 

§ 3

Zwolnienie, o którym mowa w § 1 uzależnione jest od liczby utworzonych nowych miejsc pracy i przyznawane jest: 

1) na okres 3 lat, jeżeli utworzono od 50 do 100 nowych miejsc pracy,

2) na okres 5 lat, jeżeli utworzono powyżej 100 nowych miejsc pracy. 

Liczba zatrudnionych pracowników, w przeliczeniu na pełne etaty, liczona będzie z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku w oparciu o metodę średniej arytmetycznej ze stanów dziennych w miesiącu, tzn. sumowany stan zatrudnienia z każdego dnia w miesiącu, łącznie z niedzielami i świętami, dla których przyjmuje się stan z dnia poprzedniego, dzielony przez ilość dni w miesiącu. 

§ 4

Zwolnienie przysługuje od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym utworzono nowe miejsca pracy na zasadach określonych w § 3. 

§ 5

Podatnik nabywa prawo do zwolnienia, o którym mowa w § 1, po łącznym spełnieniu przesłanek : 

1) zostanie złożony wniosek o zwolnienie od podatku od nieruchomości według wzoru określonego w Załączniku Nr 1 do niniejszej Uchwały;  

2) nowoutworzone miejsca pracy utrzymane będą przez okres co najmniej 3 lat od dnia, od którego zwolnienie przysługuje; 

3) na nowo utworzonych miejscach pracy zostaną zatrudnione osoby na podstawie umowy o pracę; 

4) złożenie dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do nieruchomości objętej zwolnieniem oraz innych dokumentów, o które wystąpi organ udzielający pomocy, w celu uwiarygodnienia prawa do zwolnienia od podatku od nieruchomości. 

§ 6

1. Podatnik ubiegający się o zwolnienie od podatku od nieruchomości zobowiązany jest do przedłożenia: 

1) po utworzeniu nowych miejsc pracy - oświadczenia o spełnieniu warunków do zwolnienia, według wzoru określonego w Załączniku Nr 2 do niniejszej uchwały; 

2) wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis, jakie otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc, oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat, albo oświadczenia o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy, 

3) pozostałych informacji niezbędnych do udzielenia pomocy de minimis, zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. Nr 53, poz. 311). 

2. Podatnik zobowiązany jest do przedkładania, na żądanie organu udzielającego pomocy, dodatkowych informacji, niezbędnych dla oceny pomocy oraz prawidłowego jej nadzorowania i monitorowania. 

§ 7

1. Podatnik korzystający ze zwolnienia w ramach uchwały zobowiązany jest do: 

1) przedkładania w terminie do 15 stycznia każdego roku, przez okres korzystania ze

zwolnienia, informacji dotyczącej zatrudnienia, potwierdzonej uwierzytelnionymi drukami

deklaracji ZUS-DRA; 

2) przekazywania informacji o otrzymanej pomocy de minimis poza niniejszą uchwałą, przez cały okres objęty przedmiotowym zwolnieniem, w terminie 14 dni od dnia otrzymania pomocy; 

3) pisemnego powiadamiania o utracie prawa do zwolnienia, w terminie 14 dni od daty powstania okoliczności powodujących taką utratę; 

4) powiadamiania o możliwości przekroczenia granic dopuszczalnej pomocy de minimis w okresie objętym zwolnieniem; 

5) składania informacji o uzyskaniu pomocy publicznej innej niż de minimis;

6) imiennej listy pracowników zatrudnionych na nowo utworzonych miejscach pracy według stanu na koniec danego roku. 

2. Przy zachowaniu wszystkich przesłanek wynikających z niniejszej uchwały, organ udzielający pomocy wydaje przedsiębiorcy zaświadczenie o udzielonej pomocy de minimis zgodnie z obowiązującymi przepisami. 

3. Na podatniku ciąży obowiązek wykazania organowi udzielającemu pomocy, iż spełnia przesłanki do zwolnienia. 

§ 8

1. W przypadku utraty uprawnienia do zwolnienia, podatnik jest zobowiązany powiadomić o tym pisemnie Burmistrza Miasta Lęborka w terminie 14 dni od dnia wystąpienia okoliczności powodujących utratę prawa do zwolnienia. 

2. Utrata nabytego prawa do zwolnienia, o którym mowa w ust. 1, następuje od pierwszego dnia miesiąca po miesiącu, w którym wystąpiły okoliczności powodujące utratę tego prawa, w przypadku: 

1) niedopełnienia obowiązku złożenia zaświadczeń, o których mowa w § 6 ust. 1 pkt 2; 

2) niespełnienia przesłanek określonych w § 5; 

3) niedopełnienia obowiązku złożenia dokumentów, o których mowa w § 7; 

4) przekroczenia progu pomocy de minimis. 

3. Utrata prawa do zwolnienia za cały okres korzystania ze zwolnienia następuje w przypadku wprowadzenia w błąd organu udzielającego pomocy co do spełniania prawa do zastosowania zwolnienia. 

4. W przypadku utraty prawa do zwolnienia podatnik zobowiązany jest do zapłaty podatku za okres, w którym nienależnie korzystał ze zwolnienia, zgodnie z obowiązującymi przepisami. 

§ 9

Zwolnienia od podatku od nieruchomości w zakresie określonym w niniejszej uchwale nie stosuje się, jeżeli podatnik zalega z zapłatą zobowiązań wobec Gminy Miasto Lębork. 

§ 10

Prawo do zwolnienia od podatku od nieruchomości, o którym mowa w § 1, nie obejmuje nieruchomości zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej określonej w Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) kodami od 47.11.Z do 47.99.Z.

§ 11

Burmistrz Miasta Lęborka ma prawo kontroli spełniania przez podatnika prawa do zwolnienia w każdym czasie.

§ 12

Zobowiązuje się Burmistrza Miasta Lęborka do składania Radzie Miejskiej w Lęborku w terminie do 30 marca danego roku, corocznego sprawozdania o skutkach finansowych zwolnień udzielonych na podstawie niniejszej uchwały. 

§ 13

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Lęborka.

§ 14

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego i obowiązuje do dnia 31 grudnia 2017 roku. 

UZASADNIENIE DO UCHWAŁY

1.Stan istniejący

Brak uchwały w sprawie zwolnień z podatku od nieruchomości na tworzenie nowych miejsc pracy.

2.Cel i potrzeba podjęcia uchwały

Zachęcenie przedsiębiorców do tworzenia nowych miejsc pracy na terenie miasta Lęborka.

3.Skutki społeczne i gospodarcze

Utworzone nowe miejsca pracy wpłyną na spadek bezrobocia, a tym samym nastąpi polepszenie warunków materialnych wielu rodzin.

4.Skutki finansowe

Zmniejszą się wpływy z tytułu podatku od nieruchomości.

Zwiększy się wpływ z innych podatków w przypadku powstania nowych miejsc pracy

5.Źródła finansowania

Nie dotyczy


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
Zalacznik Nr 1 do uchwaly w spr. zwolnienia (DOC, 37.50Kb) 2013-01-31 11:09:03 14
Zalacznik Nr 2 do uchwaly w sprawie zwolnienia (DOC, 31.50Kb) 2013-01-31 11:09:03 96
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Maciej Betscher

Data wytworzenia:
31 sty 2013

Osoba dodająca informacje

Maciej Betscher

Data publikacji:
31 sty 2013, godz. 11:09

Osoba aktualizująca informacje

Maciej Betscher

Data aktualizacji:
31 sty 2013, godz. 11:13