Sprawozdanie z realizacji programu współpracy za 2013 rok.
Pan Adam Stenka Przewodniczący
Rady Miejskiej w Lęborku
W związku z realizacją § 9 uchwały Nr XXII-320/2012 Rady Miejskiej w Lęborku z dnia 23 listopada 2012 r. w sprawie przyjęcia Rocznego Programu współpracy na 2013 rok Gminy Miasto Lębork z organizacjami pozarządowymi oraz z innymi podmiotami, przez które może być prowadzona działalność pożytku publicznego, niniejszym składam sprawozdanie z realizacji w/w programu za 2013 r.
1. W 2013 roku ogłoszono 9 otwartych konkursów ofert, w tym:
-
3 w zakresie pomocy społecznej:
-
„Pomoc żywnościowa 2013”,
-
„Organizacja zajęć dla dzieci i młodzieży zagrożonej uzależnieniami”,
-
„Stop Przemocy 2013”
-
3 w zakresie pomocy społecznej - przeciwdziałania uzależnieniom i patologiom społecznym:
-
„Ferie zimowe 2013”,
-
„Stop uzależnieniom 2013”,
-
„Wakacje 2013”,
-
1 w zakresie działań na rzecz osób niepełnosprawnych:
-
„Integracja 2013”,
d) 2 w zakresie ratownictwa i ochrony ludności:
-
„Wsparcie psychologiczne 2013”,
-
„Gimnazjalista Ratownik 2013”
2. W w/w konkursach wpłynęło ogółem 13 ofert, zawarto 13 umów na realizację zadań publicznych, na ogólną kwotę 202 140 zł, w tym:
-
na zadania w sferze pomocy społecznej 76 000,00 zł.
-
na zadania w sferze pomocy społecznej - przeciwdziałania uzależnieniom i patologiom społecznym 107 140,00 zł, w tym wypoczynek letni na kwotę 29 640,00 zł,
-
na zadania w sferze działań na rzecz osób niepełnosprawnych 5 000,00 zł,
-
na zadania w sferze ratownictwa i ochrony ludności 14 000,00 zł.
3. Wysokość własnych środków finansowych zaangażowanych przez organizacje pozarządowe w realizację w/w zadań publicznych zleconych w ramach otwartych konkursów ofert wg informacji podanych przez organizacje pozarządowe wyniosła:
-
deklarowana 60 314,78 zł
-
sprawozdana 76 278,01 zł.
Adresatami działań zgodnie z informacjami pozyskanymi od organizacji pozarządowych było w 2013 roku około 1 185 osób.
4. Poza konkursem wpłynęła 1 oferta zawarto 1 umowę na realizację zadania publicznego z zakresu promocji i organizacji wolontariatu na ogólną kwotę 5 000 zł.
Wysokość środków finansowych zaangażowanych przez organizację pozarządową w realizację w/w zadania publicznego zleconego poza konkursem ofert wyniosła:
-
deklarowana 5 050,00 zł
-
sprawozdana 6 691,01 zł.
Adresatami działań było ok. 300 osób.
5. Realizacji zadań publicznych podjęło się:
-
10 organizacji pozarządowych w oparciu o dotację udzieloną w ramach otwartego konkursu ofert, w tym 4 organizacje realizujące zadania publiczne po raz pierwszy,
-
1 organizacja pozarządowa w oparciu o dotację udzieloną z pominięciem otwartego konkursu ofert,
-
28 organizacji w oparciu o współpracę z jednostkami organizacyjnymi miasta, w tym:
-
1 organizacja we współpracy z Muzeum na kwotę 10 000 zł,
-
7 organizacji we współpracy z Centrum Sportu i Rekreacji na kwotę 36 000 zł,
-
7 organizacji we współpracy z LCK Fregata na kwotę 78 519,80 zł
-
13 organizacji we współpracy z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej na kwotę 85 437,68 zł (w tym utrzymanie pomieszczeń przy ul. Krzywoustego 1 „PARASOL” 41 932,46 zł)
Ogółem wysokość środków finansowych przeznaczonych na realizację zadań we współpracy z jednostkami organizacyjnymi miasta wyniosła 209 957,48 zł.
Z poważaniem
Burmistrz Miasta
Witold Namyślak
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Maciej Betscher Data wytworzenia:
26 lut 2015
Osoba dodająca informacje
Maciej Betscher Data publikacji:
26 lut 2015, godz. 11:04
Osoba aktualizująca informacje
Maciej Betscher Data aktualizacji:
26 lut 2015, godz. 11:04