Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miasta Lębork

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Uchwała Nr IV-18/2007 w sprawie uchwalenia budżetu miasta Lęborka na 2007r


Uchwała Nr IV-18/2007

Rady Miejskiej w Lęborku

z dnia 26 stycznia 2007

 

 

 

w sprawie: uchwalenia budżetu miasta Lęborka na 2007rok.

 

 

Na podstawie: art. 18 ust. 2 pkt 4 i 9 lit. c, d i e oraz pkt. 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity z 2001 roku Dz.U. Nr 142, poz. 1591 z późn.zm.) oraz art. 165,173,184, 188, 195 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych ( Dz.U. Nr 249, poz. 2104 z późn.zm.), art. 403 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. prawo ochrony środowiska (tekst jednolity z 2006 roku Dz.U. Nr 129 poz. 902 z póź.zm.)

 

 

 

uchwala się, co następuje:

 

§ 1

 

Ustala się DOCHODY budżetu miasta Lęborka w wysokości 76.360.257,32 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1.

 

§ 2

  1. Ustala się WYDATKI budżetu miasta Lęborka w wysokości 76.588.751,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2.

  2. Ustala się limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne w latach 2007-2009 zgodnie z załącznikiem nr 3.

  3. Wykaz zadań inwestycyjnych planowanych do realizacji w 2007 roku stanowi załącznik nr 3 a.

 

§ 3

 

  1. Deficyt budżetu miasta w wysokości 228.493,68 zł zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z wolnych środków, jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu miasta , w tym wynikających z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych .

 

  1. Ustala się przychody budżetu miasta w wysokości 3.522.000,00 zł oraz rozchody w wysokości 3.293.506,32 zł zgodnie z załącznikiem nr 4.

 

§ 4

 

W budżecie miasta tworzy się rezerwy:

1. celową - w wysokości 100.000 zł, z przeznaczeniem na realizację programów

INTERREG

2. ogólną - w wysokości 332.456 zł.

§ 5

 

 

  1. Ustala się dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej wykonywanych na podstawie porozumień z organami administracji rządowej, zgodnie z załącznikiem nr 5.

 

  1. Ustala się dochody i wydatki związane z realizacją zadań wykonywanych na podstawie porozumień miedzy jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem nr 6.

 

§ 6

 

  1. Ustala się dochody w kwocie 540.000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 510.000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.

  2. Ustala się wydatki w kwocie 30.000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.

 

§ 7

 

  1. Ustala się dotacje podmiotowe dla :

 

a/ instytucji kultury na łączną kwotę 1.233.830,00 zł

b/ działających na terenie miasta publicznych i niepublicznych przedszkoli, szkół i placówek oświatowo wychowawczych w wysokości 681.540,00 zł. zgodnie z załącznikiem nr 7.

 

2.Ustala się dotacje celowe na zadania własne gminy realizowane przez podmioty należące i nienależące do sektora finansów publicznych na łączną kwotę 439.000,00 zł zgodnie z załącznikiem nr 8.

 

§ 8

 

Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej :

1/ PRZYCHODY w wysokości 180.000 zł

2/ WYDATKI w wysokości 180.000 zł

zgodnie z załącznikiem nr 9.

 

 

§ 9

 

Ustala się limity zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek zaciągniętych na :

 

1/ sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu - w kwocie 3.000.000 zł

 

2/ spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz

zaciągniętych pożyczek i kredytów - w kwocie 3.293.506,42 zł

 

 

§ 10

 

Upoważnia się Burmistrza Miasta Lęborka do :

 

  1. zaciągania kredytów i pożyczek na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do wysokości 3.000.000 zł

 

  1. zaciągania zobowiązań:

 

a/ na sfinansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, na programy i projekty realizowane ze środków Unii Europejskiej do wysokości określonej w załączniku nr 3.

 

b/ z tytułu umów, których realizacja w roku następnym / 2008 / jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i termin zapłaty upływa w 2008 roku na łączną kwotę 3.500.000 zł.

 

  1. dokonywania zmian w planie wydatków z wyłączeniem przeniesień wydatków między

działami

 

  1. dokonywania zmian planu dochodów i wydatków związanych z wprowadzanymi w trakcie roku budżetowego zmianami kwot dotacji celowych przekazywanych z budżetu państwa oraz z budżetu innych jednostek samorządu terytorialnego,

 

5.przenoszenia wydatków z rezerw budżetowych, zgodnie z planowanym przeznaczeniem wydatków ,

 

6.dokonywania zmian w planie dochodów wynikających ze zmian kwot subwencji w wyniku podziału rezerw.

 

7. lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu miasta.

 

 

 

§ 11

 

1. W terminie 21 dni od dnia uchwalenia budżetu Burmistrz Miasta opracuje układ

wykonawczy budżetu w podziale na działy, rozdziały i §§ klasyfikacji dochodów i wydatków oraz plan finansowy zadań z zakresu administracji rządowej a także przekaże podległym jednostkom informację o ostatecznych kwotach dochodów i wydatków .

 

2. Burmistrz Miasta przedstawi informację o przebiegu wykonania budżetu za I półrocze 2007 roku w szczegółowości do działów i rozdziałów klasyfikacji budżetowej.

 

§ 12

 

Komisja Rewizyjna dokona oceny sprawozdania z wykonania budżetu za I półrocze.

 

§ 13

 

Integralną część uchwały stanowią załączniki p.n.:

 

A/ „Prognoza długu miasta Lęborka”,

B/ „Finansowe składniki majątku na dzień 31.10.2006 roku”,

C/ „Informacja o stanie i obrocie mienia komunalnego na dzień 31.10.2006 roku”,

 

§ 14

 

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta.

 

§ 15

 

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Lęborku.

 

 


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
Za czniki (ZIP, 126.46Kb) 2007-02-19 10:21:57 27
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Redaktor Andrzej Karbownik

Data wytworzenia:
19 lut 2007

Osoba dodająca informacje

Andrzej Karbownik

Data publikacji:
19 lut 2007, godz. 10:21

Osoba aktualizująca informacje

Andrzej Karbownik

Data aktualizacji:
17 lis 2008, godz. 11:24