Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miasta Lębork

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Uchwała Nr X-107/2003


UCHWAŁA Nr X-107/2003

Rady Miejskiej w Lęborku

z dnia 22 sierpnia 2003 roku

w sprawie: przyjęcia wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Miasto Lębork w latach 2003 - 2010

Na podstawie : - art. 21 ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu Cywilnego (Dz. U. z 2001 r. Nr 71, poz. 733 ze zm.)

- art. 40 ust. 1 i art. 41 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (j.t. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.)

uchwala się, co następuje:

§ 1

Zatwierdza się "Wieloletni program gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Lębork na lata 2003 - 2010”.

W zakres wieloletniego programu wchodzą:

1. Uwarunkowania formalno - prawne kształtowania zasad gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Miasto Lębork - Załącznik Nr 1.

2. Wielkość zasobu mieszkaniowego gminy z podziałem na lokale socjalne i pozostałe lokale mieszkalne stan techniczny zasobu Gminy oraz prognoza dot. pozyskania lokali na okres 2003-2010 - załącznik Nr 2.

3. Analiza potrzeb oraz plan remontów i modernizacji wynikający ze stanu technicznego budynków i lokali, z podziałem na poszczególne lata - załącznik Nr 3.

4. Planowana sprzedaż lokali w kolejnych latach - załącznik Nr 4.

5. Sposób i zasady zarządzania lokalami i budynkami wchodzącymi w skład mieszkaniowego zasobu gminy oraz przewidywane zmiany w zakresie zarządzania mieszkaniowym zasobem gminy w kolejnych latach - załącznik Nr 5.

6. Źródła finansowania gospodarki mieszkaniowej w kolejnych latach - załącznik Nr 6.

7. Wysokość wydatków w kolejnych latach, z podziałem na koszty bieżącej eksploatacji, koszty remontów oraz koszty modernizacji lokali i budynków wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu gminy, koszty zarządu nieruchomościami wspólnymi, których gmina jest jednym ze współwłaścicieli, a także wydatki inwestycyjne - załącznik Nr 7.

8. Opis innych działań mających na celu poprawę wykorzystania i racjonalizację gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy, a w szczególności niezbędny zakres zamian lokali związanych z remontami budynków i lokali oraz planowana sprzedaż lokali - załącznik Nr 8.

9. Ustalenie zasad polityki czynszowej - załącznik Nr 9.

§ 2

Traci moc Uchwała Rady Miejskiej w Lęborku Nr LI-555/2001 z dnia 7 grudnia 2001 roku w sprawie ustalenia zasad polityki czynszowej (Dz. Urz. Województwa Pomorskiego Nr 1 poz.14 z 2002 roku, ze zmianami Dz.Urz. Województwa Pomorskiego Nr 33 poz,421 z 2003r.).

§ 3

 Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Lęborka.

§ 4

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego.

Przewodnicząca Rady Miejskiej w Lęborku

Mirosława Siebert-Bresler

Załącznik 1

do uchwały Rady Miejskiej

Nr X-107/2003

z dnia 22 sierpnia 2003 roku

Uwarunkowania formalno - prawne kształtowania zasad gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Miasto Lębork

Art. 21 ust. 1 pkt. 1 ustawy z dnia 21 czerwca 2001 roku o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U. z 2001 roku Nr 71, poz. 733 ze zmianami) nakłada na Gminę obowiązek ustalenia wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy.

Wieloletni program gospodarowania zasobem mieszkaniowym Gminy Miasto Lębork stanowi średniookresowy dokument planistyczny wspierający Gminę w racjonalnym i efektywnym gospodarowaniu istniejącym zasobem mieszkaniowym znajdującym się w jej posiadaniu.

Zgodnie z art. 20 ust. 1 ustawy o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie kodeksu cywilnego, w skład zasobu mieszkaniowego gminy wchodzą lokale stanowiące własność gminy albo komunalnych osób prawnych lub spółek prawa handlowego utworzonych z udziałem gminy, z wyjątkiem towarzystw budownictwa społecznego, a także lokale pozostające w posiadaniu samoistnym tych podmiotów.

Wymóg posiadania Wieloletniego programu gospodarowania został nałożony na gminy przez art. 21 ustawy. Art. 8 ustawy stanowi, że to właśnie Wieloletni program gospodarowania stanowi podstawę do wprowadzenia podwyżek stawek czynszowych. Czynsz z majątku komunalnego stanowi dalej główne źródło pokrycia kosztów utrzymania bieżącego zasobu mieszkaniowego gminy, jak również (optymalnie) źródło finansowania działań inwestycyjnych (remontowych i modernizacyjnych). Rada Miasta Lęborka uchwałą Nr LI-555/2001 z dnia 7 grudnia 2001 roku ustaliła zasady polityki czynszowej stanowiące element wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy.

Kolejnym kluczowym aspektem Wieloletniego programu gospodarowania jest wskazanie optymalnej formuły organizacji zarządzania i administrowania komunalnymi nieruchomościami mieszkaniowymi. Od jakości usług świadczonych przez zarządcę nieruchomości zależy bowiem racjonalizacja kosztów utrzymania zasobu, jak również komfort zamieszkania.

Program ten dotyczy również bezpośrednio jednego z najważniejszych zadań własnych gminy, którym jest zapewnienie lokali socjalnych, zamiennych i lokali służących do zaspokojenia potrzeb mieszkaniowych gospodarstw domowych o niskich dochodach (art. 4 ustawy).

Obok ustawowego wymogu Wieloletni program może przynieść gminie szereg korzyści, szczególnie wobec braku wystarczającej ilości środków budżetowych na samodzielne finansowanie przez władze samorządowe nowego budownictwa komunalnego. W takich warunkach trzeba jak najwięcej uwagi poświęcać na sposób i jakość gospodarowania istniejącym zasobem mieszkaniowym.

Załącznik 2

do uchwały Rady Miejskiej

Nr X-107/2003

z dnia 22 sierpnia 2003 roku

Wielkość zasobu mieszkaniowego gminy z podziałem na lokale socjalne i pozostałe lokale mieszkalne stan techniczny zasobu Gminy oraz prognoza dot. pozyskania lokali na okres od 2003 do 2010 roku.

A:

Zasoby mieszkaniowe Gminy Miasto Lębork wg. stanu na dzień 30 maja 2003 r.

Wyszczególnienie

Ilość lokali

Powierzchnia użytkowa

Ogółem lokale stanowiące własność Gminy:

1982

92.553,48 m2

w tym: administrowane przez MZB

1576

72.891,78 m2

administrowane przez LTBS

119

5.209,15 m2

w obcej administracji

287

14.452.55 m2

Lokale administrowane przez MZB w Lęborku sp. z .o.o

w tym:

1576

72.891,78 m2

Lokale w budynkach w których jest 100% udziału Gminy

628

25.404,46 m2

Lokale w budynkach WM administrowanych przez MZB

948

47.487,32

Lokale w budynkach WM w obcej administracji

406

19.661,70 m2

z tego firmy:

380

18.208,13 m2

LTBS

119

5.209,15 m2

„Partner”

133

6.780,35 m2

„Puchatek”

35

1.846,57 m2

„Panas”

29

1.410,63 m2

„Razem”

64

2.961,43 m2

Osoby fizyczne - właściciele

26

1.453,57 m2

p.Wróblewski

1

34,20 m2

p.Klasa

8

376,67 m2

p.Dawidowski

5

208,23 m2

p.Rozwadowski

12

834,47 m2

B:

Lokale stanowiące własność LTBS w tym:

118

6175,84

Lokale których partycypantem jest Gmina Miasto Lębork - skierowania do zawarcia umów najmu wydawane przez Gminę Miasto Lębork na zasadach określonych w uchwale Rady Miejskiej Nr XL-422/2001 z dnia 2.03.2001r. w sprawie zasad zasiedlania lokali mieszkalnych, których partycypantem jest Gmina Lębork, w budynkach będących własnością LTBS sp. z o.o. w Lęborku.

47

2554,40

Lokale LTBS zasiedlane na zasadach określonych w ustawie z dnia 26 października 1995 roku o niektórych formach popierania budownictwa mieszkaniowego.

71

3621,44

C:

W Gminnym zasobie mieszkaniowym jest:

đ lokali socjalnych - 122

đ lokali znajdujących się w budynkach przeznaczonych do sprzedaży - 1440

đ lokali znajdujących się w budynkach nie przeznaczonych do sprzedaży - 420

D:

Lokale socjalne w zasobach Gminy Miasto Lębork

Ulica

Nr budynku

Ilość lokali w budynku

Ilość lokali socjalnych

Łącznie lokali socjalnych

1

Al.Wolności

12

7

1

3

51

6

1

69

16

1

2

Gierymskiego

2

12

1

1

3

Kellera

14 A

5

1

2

15

8

1

4

M.Konopnickiej

5 of

6

4

7

1

1

2

5

Korczaka

6

6

1

1

6

Kossaka

4

5

1

15

10

9

1

13

9

1

18

6

1

39

6

1

46

6

1

72

6

3

87

5

2

99

17

2

100

4

1

111

4

1

7

Łokietka

8

8

1

2

9

8

1

8

Malczewskiego

10

8

1

12

11

8

4

12

4

2

23 of

11

1

24

i 24 of

11

2

1

1

31

8

2

9

Stryjewskiego

5

8

1

12

8

15

1

11

12

1

45

89

2

50a

7

+ 1 użytk.

2

51 of

2

1

59

16

3

60

12

1

10

Syrokomli

1

10

1

2

41

11

1

11

B.Westerplatte

5 of

5

2

2

12

I Armii W.P.

25 of

5

3

3

13

Czołgistów

33 of

2

1

1

14

Dworcowa

9

10

2

2

15

Grunwaldzka

17

10

1

1

16

10 Marca

14

5

+ 2 użytk.

1

1

17

Mieszka I

5

14

1

1

18

Przymurna

13

6

2

3

4

3

1

19

J.Robotniczej

5

1

1

5

6

8

2

11

4

1

16

9

1

20

Staromiejska

40 a-b

16

1

4

12

12

2

3

7

1

21

Sienkiewicza

23

10

2

2

22

Węgrzynowicza

5

8

2

2

23

Zwycięstwa

6 of

1

1

1

24

Gen.Bema

5

7

2

2

8

7

1

1

25

Gdańska

93

16

16

38

96

22

22

26

E.Plater

3

9

1

1

Razem w 65 budynków

122 lokali socjalnych

E:

Zasób mieszkaniowy Gminy Miasto Lębork w 84,65% (dot.ilości budynków) jest zasobem przedwojennym - wybudowany w okresie przed 1945 rokiem, i tak:

Rok budowy

Ilość budynków

Do 1945

331

1946-1960

7

1961-1980

32

1981-1990

10

1991-2000

7

2001-2002

4

F:

W zasobie mieszkaniowym Gminy Miasto Lębork są:

đ 355 lokale, w 22 budynkach, wyposażonych w 4 elementy mające wpływ na wysokość czynszu tj. c.o., c.w., gaz, łazienka z wc.

đ 306 lokale, w 13 budynkach, wyposażonych w 3 elementy mające wpływ na wysokość czynszu tj. c.w., gaz, łazienka z wc.

đ 17 lokali w 4 budynkach nie podłączonych do sieci kanalizacyjnej - jest szambo, tj. Pułaskiego 21 i 2, Malczewskiego 23 of i 24 of.

đ 86 lokali w 11 budynkach bez sieci gazowej - Gierymskiego 2, Stryjewskiego 45, Węgrzynowicza 5, Sienkiewicza 3, Sportowa 23, Gen.Bema 4 i 4A, 5, 6, 7 i 8.

Pozostałe budynki posiadają instalacje wodno - kanalizacyjną, gazową.

Gmina Miasto Lębork jest partycypantem w kosztach budowy 47 lokali mieszkalnych będących własnością Lęborskiego Towarzystwa Budownictwa Społecznego sp. z o.o. w Lęborku. Skierowania do zawarcia umów najmu otrzymały osoby oczekujące na przydział lokalu mieszkalnego z zasobów Gminy Miasto Lębork i spełniające kryteria określone w Uchwale Rady Miejskiej Nr XL-422/2001 z dnia 2.03.2001r. w sprawie zasad zasiedlania lokali mieszkalnych, których partycypantem jest Gmina Lębork, w budynkach będących własnością LTBS sp. z o.o. w Lęborku

Zgodnie z art. 4 w związku z art. 21 ust. 1 pkt 2 ustawy o ochronie praw lokatorów mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego Rada Miejska w Lęborku określiła zasady wynajmowania lokali mieszkalnych wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Miasto Lębork. Lokale mieszkalne w chwili obecnej pozyskiwane są tylko i wyłącznie z uzysku, który następuje z przypadków losowych, tj. zgony, eksmisje. Gmina nie posiada środków finansowych aby w latach 2003-2010 wybudować lokale mieszkalne pełnostandardowe. W miarę pozyskiwanych środków finansowych Gmina będzie starała się zapewnić lokale socjalne osobom w stosunku do których Sąd orzekł eksmisję z prawem do lokalu socjalnego - art. 14 w/cyt. ustawy. W tym celu będzie starała się pozyskać - kupić, odkupić, przejąć - budynki o niskim standardzie technicznym, w których po dokonaniu niewielkiego nakładu finansowego będzie można wykonać lokale socjalne. Jedną z takich możliwości, zwiększenia zasobu mieszkaniowego Gminy Miasto Lębork, będzie pozyskanie lokali od Wojskowej Administracji Mieszkaniowej.

Zatwierdzając wieloletni program gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy, Gmina będzie mogła ubiegać się również o kredyty na warunkach preferencyjnych udzielane gminie na realizację komunalnej infrastruktury technicznej towarzyszącej budownictwu mieszkaniowemu - Ustawa z 26.10.1995 r. o niektórych formach popierania budownictwa mieszkaniowego (Dz. U. Z 27.11.1995 r. z późn. zm.) oraz dotacje celowe z budżetu Państwa dla gmin na podstawie art. 4 ustawy o ochronie praw lokatorów co pozwoli na kontynuację budownictwa komunalnego z zasobem socjalnym oraz kontynuację budownictwa w ramach Lęborskiego Towarzystwa Budownictwa Społecznego.

Załącznik 3

do uchwały Rady Miejskiej

Nr X-107/2003

z dnia 22 sierpnia 2003 roku

Analiza potrzeb oraz plan remontów i modernizacji wynikający ze stanu technicznego budynków i lokali, z podziałem na poszczególne lata.

Zarówno wiek budynków jak i wieloletnie zaniedbania remontowe określają konieczność rozbiórek oraz wielkość potrzeb remontowych w budynkach nadających się do eksploatacji.

Wykaz budynków do wykwaterowania :

đ Jedności Robotniczej 4 - zły stan techniczny

đ Jedności Robotniczej 5 - zły stan techniczny

đ Boh Westerplatte 5 oficyna - zły stan techniczny - rozbiórka budynku,

đ Łokietka 18 - rozbiórka budynku w związku z planowaną rozbudową budynku Łokietka 14 po zmianie planu przestrzennego zagospodarowania tego terenu oraz pozyskaniu środków finansowych na budowę.

Budynek Nr 4 i 5 przy ul. Jedności Robotniczej z chwilą wykwaterowania przeznaczono do sprzedaży w przetargu nieograniczonym. Rozbiórka budynków nie może być dokonana ze względu na zagrożenie katastrofy budowlanej budynku prywatnego Nr 4a przy ul. Jedności Robotniczej.

W budynkach nadających się do dalszej eksploatacji określono potrzebę remontów w zakresie m.in.:

1) wymiana stolarki okiennej,

2) wymiana i remont pokryć dachowych,

3) remont konstrukcji dachowych,

4) roboty dociepleniowe ścian budynków,

5) roboty dociepleniowe stropodachów budynków,

6) wymiana wewnętrznych instalacji elektrycznych budynków,

7) wymiana wewnętrznych linii zasilania elektrycznego,

10) malowanie klatek schodowych,

11) malowanie elewacji budynków,

12) doprowadzenie do budynków kanalizacji,

13) doprowadzenie do budynków instalacji gazowej,

14) roboty zduńskie,

15) wymiana wewnętrznych instalacji gazowych,

16) wymiana wewnętrznych instalacji wodno - kanalizacyjnej,

17) wykonanie izolacji przeciwwilgociowej,

18) roboty ogólno - budowlane.


Szczegółowy plan remontów i modernizacji zasobów mieszkaniowych Gminy Miasto Lębork w latach 2003-2010,

odpowiadającym możliwościom finansowym:

lp

nazwa zadania

2003 r.

2004 r.

2005 r.

2006 r.

2007 r.

2008 r.

2009r.

2010r.

1

wymiana stolarki okiennej - szt.

110

100

90

85

80

70

60

50

2

wymiana i remont pokryć dachowych - budynki

10

10

8

5

5

5

5

5

3

remont konstrukcji dachowych

1

1

1

-

-

-

-

-

4

roboty dociepleniowe ścian budynków

3

3

3

2

2

1

1

1

5

roboty dociepleniowe stropodachów

budynków

-

2

1

-

-

-

-

-

6

wymiana wewnętrznych elektrycznych instalacji budynków - ilość lokali

46

40

30

25

20

15

15

10

7

wymiana wewnętrznych linii zasilania elektrycznego w budynkach

1

1

1

1

1

1

1

1

8

malowanie klatek schodowych - sztuk

-

4

4

3

3

2

1

1

9

malowanie elewacji - ilość budynków

-

2

2

2

1

1

1

1

10

doprowadzenie do budynku kanalizacji

1

-

-

-

-

-

-

-

11.

Doprowadzenie do budynku instalacji gazowej

-

1

1

1

1

1

1

1

12.

roboty zduńskie

42

40

40

38

35

35

30

30

13.

wymiana wewnętrznych instalacji gazowych

11

11

9

8

7

5

5

3

14.

wymiana wewnętrznych instalacji wodno - kanalizacyjnych

2

2

2

2

1

1

1

1

15.

wykonanie izolacji przeciw wilgociowej

7

7

6

5

5

4

4

3

16.

roboty ogólno budowlane

20

20

18

18

15

10

8

5


Załącznik 4

do uchwały Rady Miejskiej

Nr ………………………….

z dnia ……………………...

Planowana sprzedaż lokali w kolejnych latach

Od 2002 roku obowiązuje Uchwała Rady Miejskiej w sprawie sprzedaży lokali mieszkalnych, stanowiących własność Gminy Miasto Lębork, ich najemcom i określenia zasad sprzedaży tych lokali wraz ze sprzedażą lub przekazaniem w użytkowanie wieczyste udziału w gruncie, która stanowi, że:

1. Sprzedaż lokalu mieszkalnego zajmowanego przez najemcę może nastąpić wyłącznie na rzecz tego najemcy.

Sprzedaż lokali stanowiących samodzielne lokale mieszkalne w budynkach mieszkalnych wymienionych w załączniku Nr 1 do niniejszej uchwały następuje z jednoczesną sprzedażą lub oddaniem w użytkowanie wieczyste udziału w gruncie w częściach ułamkowych odpowiadających stosunkowi powierzchni użytkowej lokali do powierzchni użytkowej budynku.

W razie wyodrębnienia własności lokali grunt oraz wszelkie części budynku i inne urządzenia, które nie służą wyłącznie do użytku właścicieli poszczególnych lokali, stanowią ich współwłasność w częściach ułamkowych odpowiadających stosunkowi powierzchni użytkowej lokali do powierzchni użytkowej budynku.

2. Cenę lokali mieszkalnych i innych urządzeń w budynkach wymienionych w załączniku Nr 1 do niniejszej uchwały oraz udziału w gruncie ustala się w wysokości równej wartości tego lokalu ustalonej przez rzeczoznawcę majątkowego zgodnie z art. 67 ustawy o gospodarce nieruchomościami.

3. Zapłata ceny sprzedaży lokalu mieszkalnego na wniosek nabywcy może być rozłożona na raty nie dłużej niż na 10 lat. Wierzytelność Gminy Miasto Lębork w stosunku do nabywcy z tego tytułu podlega zabezpieczeniu hipotecznemu.

Pierwsza rata podlega zapłacie nie później niż do dnia zawarcia umowy przenoszącej własność nieruchomości, a następne raty wraz z oprocentowaniem od niespłaconej części ceny podlegają zapłacie w terminach ustalonych przez Burmistrza Miasta.

Rozłożona na raty nie spłacona część ceny podlega oprocentowaniu przy zastosowaniu stopy procentowej odpowiadającej 50 % stopy redyskonta weksli stosowanej przez Narodowy Bank Polski.

Od rat przeterminowanych nalicza się ustawowe odsetki za zwłokę.

Nie uiszczenie chociażby jednej raty w ustalonym terminie skutkuje postawieniem pozostałej kwoty do zapłaty w stan natychmiastowej wymagalności.

4. W przypadku nabycia lokalu mieszkalnego, znajdującego się w niżej wymienionym budynku, za gotówkę, indywidualnie przez jego najemcę, udziela się:

-95 % bonifikaty od ceny lokalu

-80 % bonifikaty od ceny gruntu

5. W przypadku nabycia lokalu mieszkalnego znajdującego się w budynku wymienionym w załączniku Nr 1 do niniejszej uchwały na raty, indywidualnie przez jego najemcę, udziela się:

- 90 % bonifikaty od ceny lokalu

- 80 % bonifikaty od ceny gruntu

6. W przypadku jednoczesnego nabycia wszystkich pozostałych lokali mieszkalnych znajdujących się w budynku wymienionym w załączniku Nr 1 do niniejszej uchwały przez ich najemców, udziela się:

A) w przypadku nabycia lokalu za gotówkę:

- 99 % bonifikaty od ceny lokalu

- 80 % bonifikaty od ceny gruntu

B) w przypadku nabycia lokalu na raty:

- 97 % bonifikaty od ceny lokalu

- 80 % bonifikaty od ceny gruntu

Uchwała powyższa obowiązuje do dnia 31 grudnia 2003 roku.

Do sprzedaży na powyższych warunkach wytypowano budynki:

L.p.

ULICA

NUMER BUDYNKU

1.

1-go Maja

5, 5a, 6,

2.

10-go Marca

1, 5ab, 6, 14,

3.

Aleja Wolności

8, 12, 14abcd, 20, 21, 34, 36, 44, 51, 61, 67, 69, 71,

4.

Armii Krajowej

4, 7, 13abc, 21, 33, 35, 55,

5.

Bohaterów Westerplatte

3/4, 5, 19, 22ab,

6.

Bolesława Krzywoustego

23, 24, 27, 27a, 29, 29a, 41, 53/53a,

7.

Buczka

5, 6,

8.

Chopina

2, 3, 3a, 4, 5, 6, 7, 8, 8a, 9, 11, 12, 13,

9.

Czołgistów

1, 2, 3, 4, 4a, 22abcd, 33, 33of,

10.

Derdowskiego

9,

11.

Dworcowa

9,

12.

Dygasińskiego

1, 2, 4, 6,

13.

E. Plater

1, 2, 3, 4, 6, 7, 8ab, 9, 10, 11

14.

Franciszkańska

3,

15.

Gdańska

9/10, 9/10a, 41abcd, 79a, 80, 80a, 92, 99, 99of, 102, 103, 107, 109, 109a,

16.

Gierymskiego

2, 2of,

17.

Grudziądzka

3, 4, 5, 6, 7, 8

18.

Grunwaldzka

7, 17,

19.

I Armii Wojska Polskiego

3, 4, 4a, 7, 34 c-h, 38, 39, 42,

20.

Jedności Robotniczej

8, 8a, 9, 10, 18,

21.

Kaszubska

2,

22.

Kellera

14, 14a, 15,

23.

Kolonia

4,

24.

Korczaka

3, 6,

25.

Kossaka

3, 4, 5, 10, 13, 14, 15, 18, 19, 27, 31, 38a, 39, 46, 52, 71, 72, 82, 83, 87, 88, 88of, 99, 99of, 105, 106,

26.

Kościuszki

8,

27.

Konopnickiej

5, 6,

28.

Lipowa

15, 18,

29.

Legionów Polskich

34,

30.

Łokietka

1, 1of, 2/3, 8, 8of, 9, 16/17, 24, 24a,

31.

Malczewskiego

30, 41,

32.

Mostnika

13/13a, 15, 16, 17, 18, 19, 23,

33.

Mieszka I

4, 5, 5a, 6, 6a, 7, 7a, 8, 8a, 9, 9a, 10, 10a, 12, 12a, 13, 13a, 13b, 14, 14a, 14b, 20, 20a, 21, 21a, 22, 22a, 23, 23a, 24, 24a,

34.

Mściwoja II

6, 7, 8, 9, 12, 13,

35.

Młynarska

19,

36.

Okrzei

1, 2, 4, 5, 6, 7, 10, 19,

37.

Orlińskiego

1, 1a, 2, 2a, 3, 3a, 4, 4a, 5, 5a, 13, 14, 14a, 14b,

38.

Orzeszkowej

2, 3, 8, 9, 9a, 11, 11a, 11b,

39.

Pionierów

11,

40.

Plac Piastowski

1, 5,

41.

Plac Pokoju

5, 23-25,

42.

Plac Kopernika

10, 11,

43.

Polskich Marynarzy

3, 3a,

44.

Pułaskiego

21,

45.

Przymurna

9, 13,

46.

Przyzamcze

15, 19

47.

Reja

15, 15of, 17, 17of, 21, 24, 25, 26, 28,

48.

Rodła

2, 2a, 2b, 2c,

49.

Sienkiewicza

9, 16, 20b,23, 36, 36a,

50.

Skarżyńskiego

2, 2a, 3, 3a, 3b,

51.

C. Skłodowskiej

17, 20, 22, 22of, 27, 29,

52.

Słowackiego

13, 14, 20abcd,

53.

Staromiejska

2, 4, 4of, 5, 6, 14, 14a, 16, 27, 30, 33, 38, 39, 40, 40ab,

54.

Staszica

21, 51,

55.

Stryjewskiego

7, 8, 9, 10, 11, 13, 31, 31a, 31b, 31c, 32, 32a, 32b, 32c, 42, 42a, 43, 43a, 43b, 43c, 45, 46, 50a, 55, 59, 63, 64, 64of,

56.

Syrokomli

40, 40a, 41,

57.

Targowa

7, 10, 11, 15, 24, 25, 30, 30b, 47, 48, 50, 58, 58a, 60,

58.

Tczewska

4, 14-15,

59.

Teligi

12, 14,

60.

Węgrzynowicza

10, 11, 12,

61.

Wyszyńskiego

4, 8,

62.

Wyczółkowskiego

8,

63.

W. Stwosza

1, 5, 6, 12,

64.

Wybickiego

1, 2, 4, 19,

65.

Zwycięstwa

5, 5of, 6, 30a, 31, 31of, 33of, 35a, 37, 40, 40of,

W latach 2003 - 2010 planuje się:

đ podjąć działania zmierzające do sprzedaży lokali mieszkalnych na korzystnych dla najemców warunkach w budynkach, w których pozostały mieszkania Gminy w ilości -1, 2 lub 3 lokale,

đ poszerzyć sprzedaż lokali mieszkalnych o budynki, które nie zostały wytypowane do sprzedaży, a lokatorzy wystąpili z wnioskami o kupno zajmowanych lokali,

đ odstąpić od sprzedaży lokali w budynkach które zostały wytypowane do sprzedaży, a nie ma zainteresowania kupnem zajmowanych lokali przez najemców - budynki o złym stanie technicznym w przyszłości zagospodarować na lokale socjalne,

đ dokonywać bieżącej sprzedaży zwalnianych lokali mieszkalnych położonych w budynkach wspólnot mieszkaniowych gdzie udział Gminy jest bardzo mały, a koszty związane z utrzymaniem lokalu przekraczają wysokość czynszu - przetarg nieograniczony,

đ dążyć do sprzedaży lokali w starym zasobie mieszkaniowym ze względu na wysoki koszt utrzymania ich,

đ dokonać sprzedaży lokali mieszkalnych przejętych od Wojskowej Agencji Mieszkaniowej na zasadach określonych w umowach przejęcia nieruchomości,

đ wykwaterować z budynków, w których są wspólnoty mieszkaniowe, lokatorów zamieszkujących w lokalach socjalnych - dotyczy to budynków wytypowanych do sprzedaży w których choć jeden lokal został zbyty, tj:

Ulica

Nr budynku

Ilość lokali w budynku

Ilość lokali socjalnych

Ilość lokali sprzedanych

1

Al.Wolności

12

7

1

2

51

6

1

3

69

16

1

3

2

Gierymskiego

2

12

1

2

3

Kellera

15

8

1

1

4

M.Konopnickiej

6

7

1

3

5

Korczaka

6

6

2

2

6

Kossaka

10

9

1

2

13

9

2

4

15

9

1

4

18

6

1

2

99

17

2

5

7

Łokietka

8

8

1

2

9

8

1

4

9

Stryjewskiego

8

15

1

4

11

12

1

4

50a

7

+ 1 użytk.

2

1

59

16

3

1

10

Syrokomli

41

11

1

6

15

Grunwaldzka

17

10

1

5

16

10 Marca

14

5

+ 2 użytk.

1

0

1

18

Staromiejska

40 a-b

16

1

8

20

E.Plater

3

9

1

2

Razem lokali socjalnych

30

Załącznik 5

do uchwały Rady Miejskiej

Nr X-107/2003

z dnia 22 sierpnia 2003 roku

Sposób i zasady zarządzania lokalami i budynkami wchodzącymi w skład mieszkaniowego zasobu gminy oraz przewidywane zmiany w zakresie zarządzania mieszkaniowym zasobem gminy.

Restrukturyzacja zarządzania nieruchomościami komunalnymi i wspólnymi prowadzi do realizacji określonych przez Gminę (właściciela zasobu) celów.

Kluczowe z nich to:

đ wyższa jakość usług zarządzania nieruchomościami komunalnymi i wspólnymi przy zachowaniu racjonalnego obciążenia budżetu Gminy oraz osób fizycznych,

đ niższe koszty związane z bieżącym utrzymaniem nieruchomości oraz przeznaczenie uzyskanych oszczędności na poprawę ich stanu technicznego (remonty),

đ ograniczenie zbędnych kosztów firmy zarządzającej nieruchomościami oraz przeznaczenie uzyskanych przez zarządcę oszczędności na rozwój oraz podniesienie kwalifikacji zawodowych swoich pracowników,

đ uzyskanie przez stabilnych finansowo zarządców przewagi na konkurencyjnym rynku oraz zwiększeniem ich wiarygodności jako partnera Gminy w zarządzaniu jej majątkiem,

đ zainteresowanie rozwojem firm zarządzających i poprawą jakości świadczonych przez nie usług potencjalnych inwestorów z zewnątrz.

Nadzór właścicielski pełni w imieniu Gminy rolę klienta zamawiającego usługi oraz monitorującego działania wykonawców. Wśród najważniejszych funkcji pełnionych przez jednostkę nadzoru występują:

đ weryfikacja, zatwierdzanie i koordynacja dochodów związanych z lokalami,

đ weryfikacja oraz zatwierdzanie planów oraz koordynacja realizacji remontów, modernizacji, wyburzeń oraz remontów kapitalnych budynków,

đ weryfikacja i zatwierdzanie remontów nieruchomości lub jej części, w których Gmina jest jednym ze współwłaścicieli w porozumieniu z zarządem bądź z zarządcą nieruchomości wspólnej oraz wspólnotą mieszkaniową,

đ uczestnictwo w sporządzaniu i realizacji planów rewitalizacji i rewaloryzacji zasobów mieszkaniowych,

đ reprezentowanie interesów Gminy - jako jednego ze współwłaścicieli - we wspólnotach mieszkaniowych,

đ definiowanie standardów zarządzania nieruchomościami komunalnymi oraz obsługi lokali komunalnych,

đ nadzorowanie i kontrola usług świadczonych przez zarządców nieruchomości,

đ nadzorowanie wykonania i rozliczanie remontów zlecanych zarządcom nieruchomości lub innym wykonawcom,

đ nadzór i koordynacja obsługi użytkowników nieruchomości wynajem lokali komunalnych - kwalifikacja lokali oraz osób oczekujących na lokal wg. zasad określonych Uchwałą Rady Miejskiej

Załącznik 6

do uchwały Rady Miejskiej

Nr X-107/2003

z dnia 22 sierpnia 2003 roku

Źródła finansowania gospodarki mieszkaniowej w kolejnych latach

1. Podstawowym źródłem finansowania gospodarki mieszkaniowej są czynsze.

2. Innym ważnym źródłem finansowania są dotacje z budżetu Gminy, które przeznaczone będą na:

đ pokrycie kosztów utrzymania i remontów lokali socjalnych;

đ inwestycje budowlane

đ spłatę odsetek od kredytów na remonty budynków pobranych przez Wspólnoty Mieszkaniowe, w których Gmina jest udziałowcem.

3. Kredyty na warunkach preferencyjnych udzielane gminie na realizację komunalnej infrastruktury technicznej towarzyszącej budownictwu mieszkaniowemu - Ustawa z 26.10.1995 r. o niektórych formach popierania budownictwa mieszkaniowego (Dz. U. Z 27.11.1995 r. z późn. zm.).

4. Dotacje celowe z budżetu Państwa dla gmin na podstawie art. 4 ustawy o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego

Wielkość środków finansowych na gospodarkę mieszkaniową w poszczególnych latach uzależniona będzie od możliwości budżetu Miasta, środków Krajowego Funduszu Mieszkaniowego, poziomu cen materiałów budowlanych, poziomu czynszów mieszkalnych i windykacji czynszów.


Załącznik 7

do uchwały Rady Miejskiej Nr X-107/2003

z dnia 22 sierpnia 2003 roku

Wysokość wydatków w kolejnych latach, z podziałem na koszty bieżącej eksploatacji, koszty remontów oraz koszty modernizacji lokali i budynków wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu gminy, koszty zarządu nieruchomościami wspólnymi, których gmina jest jednym ze współwłaścicieli, a także wydatki

Wyszczególnienie

Faktyczne wykonanie w 2002 roku

Prognoza wykonania w 2003 roku

Projekt planu na lata 2004 - 2010

2004

2005

2006

2007

2008

2009

2010

Ogółem nakłady,

w tym

2.049

1.764

1.848

1.800

1.620

1.512

1.436

1.278

1.134

koszty eksploatacyjne

1.479

1.188

1.200

1.080

984

932

828

756

remonty ogółem

w tym:

remonty refundowane

remont ze środków

odpis na fundusz remontowy

404

2

402

570

w nakładach ogółem mieszcza się nakłady na miesięczne koszty zarządu nieruchomością wspolna w wysokości na 1 m2

2,04

2,04

2,16

2,40

2,40

2,52

2,64

3,00

3,12

Uwaga: koszty podane w tys. złotych.


Załącznik 8

do uchwały Rady Miejskiej

Nr X-107/2003

z dnia 22 sierpnia 2003 roku

Opis innych działań mających na celu poprawę wykorzystania i racjonalizację gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy, a w szczególności:

I. Dalszy udział finansowy gminy w zwiększaniu zasobu mieszkaniowego Lęborskiego Towarzystwa Budownictwa Społecznego sp. z o.o. w Lęborku powołanego uchwałą Rady Miejskiej w Lęborku Nr XXIV-235/96 z dnia 28 czerwca 1996 roku jako jednoosobową spółkę z o.o., której jedynym udziałowcem jest Gmina Miejska Lębork, której akt założycielski został zatwierdzony w dniu 29 kwietnia 1998 roku przez Urząd Mieszkalnictwa i Rozwoju Miast, a osobowość prawną spółka uzyskała 29 maja 1998 roku przez wpis do rejestru handlowego Sądu Gospodarczego w Słupsku RH.B-1518/98, z priorytetem obejmowania przez zwalniających mieszkania komunalne do zasiedleń przez mieszkańców budynków przeznaczonych do wykwaterowania.

II. Planowana sprzedaż lokali

W sprzedaży lokali należałoby poszerzyć liczbę bonifikat wyłącznie do przypadków takich jak:

đ sprzedaż pojedyńczych ostatnich lokali pozwalających w całości sprywatyzować budynek i przekazać w zarząd wspólnocie

đ natychmiastową sprzedaż budynków o strukturze: 1-2 lokale, 1/2 budynku,

đ w przypadku naturalnego opróżnienia lokalu wymienionego w w/w punktach należałoby rozważyć możliwość odejścia od ponownego zasiedlenia i sprzedaży tego lokalu.

Ideą bonifikaty udzielonej najemcy lokalu przy jego wykupie jest wzięcie na siebie przez przyszłego właściciela lokalu obowiązku udziału w odtworzeniu stanu technicznego nieruchomości budynkowej. Dobry stan techniczny budynków wiąże się bezpośrednio z niskimi kosztami ich bieżącego utrzymania. Gmina wydaje więc na bieżące utrzymanie mniej niż wynoszą przychody z tytułu stosunkowo wysokich czynszów i w efekcie może przeznaczyć uzyskaną nadwyżkę na pokrycie części deficytu związanego z utrzymaniem lokali w budynkach o znacznie gorszym stanie technicznym (i niskim czynszu).

III. W związku z dużymi kosztami związanymi z utrzymaniem budynków Nr 93 i 96 przy ul. Gdańskiej, w których usytuowanych jest 37 lokali socjalnych, spowodowanymi nie ponoszeniem kosztów związanych z utrzymaniem lokali socjalnych przez rodziny zamieszkujące w nich, tj. zapłata czynszu oraz opłat za usługi komunalne - woda, c.o., kanalizacja należy dążyć do sukcesywnego opróżniania lokali w w/wym. budynkach, a z uzyskanych pomieszczeń utworzenia w ramach adaptacji samodzielnych lokali mieszkalnych przeznaczonych do wynajęcia na czas nieoznaczony lub sprzedaży w drodze przetargu nieograniczonego

IV. Wśród działań mających na celu poprawę wykorzystania i racjonalizację gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy widzi się potrzebę następujących działań mających na celu aspekt techniczny usługi taki jak:

đ utrzymania czystości (klatka schodowa, otoczenie budynku itp),

đ remontów i modernizacji (obejmujących części wspólne budynku - instalacje ciepłej i zimnej wody, gazową, elektryczną, ogrzewania, kanalizacji, urządzenia cieplne i hydrofornię),

đ konserwacji i bieżących napraw,

đ likwidacji awarii (terminowość i sposób usuwania skutków i przyczyn awarii instalacji w budynku),

đ dostawy mediów (energia elektryczna, cieplna, gaz, kanalizacja, wywóz śmieci i inne),

đ rozliczeń finansowych (budżetu, wyliczenie oraz rozliczenie wpłacanych zaliczek w poczet kosztów),

đ oznakowania wewnątrz budynku (tablica ogłoszeń, telefony alarmowe i do administracji),

đ korespondencji (rzetelność, czytelność, jasność i terminowość otrzymywanych z administracji pism),

đ organizacji zebrań właścicieli (terminowość, wcześniejsze przekazanie projektów budżetów i uchwał, sposób prowadzenia i działania po zebraniu), i aspekt funkcjonalny taki jak:

1. niezawodność (solidność) - administrator codziennie utrzymuje standard usług, dotrzymuje obietnic i wykonuje rzetelnie swoje zadania,

2. odpowiedzialność (terminowość) - administrator przestrzega umówionych z mieszkańcami terminów działań,

3. kompetencja - administrator jest fachowo przygotowany oraz posiada niezbędną wiedzę do świadczenia usług,

4. dostępność - administrator jest przystępny i łatwo nawiązać z nim kontakt,

5. uprzejmość - administrator jest uprzejmy, okazuje zainteresowanie i szacunek dla mieszkańca,

6. komunikatywność - administrator zawsze wysłuchuje mieszkańca i udziela mu informacji poprawnym językiem,

7. wiarygodność - mieszkańcy oceniają, że administrator jest prawdomówny i troszczy się o nich i ich budynek,

8. bezpieczeństwo - mieszkaniec czuje się fizycznie i psychicznie bezpiecznie, administrator wzbudza jego zaufanie,

9. zrozumienie - administrator stara się zrozumieć indywidualne potrzeby mieszkańców; podejmuje działania by je zaspokajać.

Załącznik 9

do uchwały Rady Miejskiej

Nr X-107/2003

z dnia 22 sierpnia 2003 roku

Ustalenie zasad polityki czynszowej.

1. Ustala się następujące rodzaje czynszów:

a/ za lokale mieszkalne oddane w najem na czas nieoznaczony

b/ za lokale zamienne

c/ za lokale socjalne

2. Stawki czynszu miesięcznego za 1 m2 powierzchni użytkowej lokalu oddanego w najem na czas nieoznaczony, lokalu zamiennego oraz lokalu socjalnego ustala Burmistrz Miasta Lęborka.

3. 1. Czynsz obejmuje: podatek od nieruchomości, koszty administrowania, koszty eksploatacji, koszty konserwacji i drobnych napraw, utrzymania technicznego budynku, koszty utrzymania czystości i porządku, energii cieplnej i elektrycznej w częściach wspólnych nieruchomości.

2. Najemca lokalu oprócz czynszu jest obowiązany do uiszczania związanych z eksploatacją mieszkania opłat niezależnych od właściciela lokalu, tj. opłat za dostawę do lokalu energii elektrycznej i cieplnej, gazu, wody oraz za odbiór nieczystości płynnych i stałych, w wypadkach gdy najemca lokalu nie ma zawartej umowy bezpośrednio z dostawcą mediów lub dostawcą usług.

4. 1. Ustala się czynniki podwyższające i obniżające stawki czyn

Lokal bez wyposażenia technicznego

-

Lokal wyposażony w 1 element techniczny

+ 10%

Lokal wyposażony w 2 elementy techniczne

+ 20%

Lokal wyposażony w 3 elementy techniczne

+ 30%

Lokal wyposażony w 4 elementy techniczne

+ 40%

Lokal położony w budynku przeznaczonym do rozbiórki ze względu na stan techniczny - w trakcie wykwaterowania

- 40%

Lokal położony w suterenie lub na poddaszu

- 10%

Lokal z częścią wspólną (wc, łazienka, przedpokój, kuchnia, itp.)

- 10%

Lokal z kuchnią bez światła dziennego

- 5%

Lokal wybudowany i oddany do użytku w latach:

  1. przed rokiem 1920

  2. w latach 1920 - 1950

  3. w latach 1951 - 1980

  4. po roku 1980

- 10%

- 5%

0%

+ 5%

UWAGA:

  1. Elementy techniczne to:

1.1. w.c. w mieszkaniu

1.2. łazienka w mieszkaniu

1.3. instalacja centralnego ogrzewania w budynku

1.4. gaz przewodowy w budynku

2. Przy zastosowaniu obniżki z tytułu przeznaczenia budynku do rozbiórki nie stosuje się żadnej innej obniżki.

3. W budynkach po kapitalnym remoncie przyjmuje się rok zakończenia remontu za rok oddania budynku do użytku.

2. Ustala się trzy strefy mające wpływ na wysokość czynszu za lokal oddany w najem na czas nieoznaczony, wg. ulic, granice stref określa część graficzna:

I strefa: + 30% stawki bazowej czynszu

Budynki położone w kwadracie ulic :

prawa strona ul. Kossaka patrząc od Szkoły Podstawowej Nr 3 do Al. Niepodległości - lewa strona ul. Al.Wolności patrząc od Szkoły Podstawowej Nr 3 do skrzyżowania Al.Niepodległości - Zwycięstwa (łącznie z budynkami Al. Wolności 51 - 71) - Al.Niepodległości (od skrzyżowania Al.Wolności-Zwycięstwa do wylotu ul. Kossaka),tj:

L.p.

ULICA

NUMER BUDYNKU

Aleja Wolności

5, 51, 61, 67, 69, 71,

Armii Krajowej

4, 7, 12, 13abc, 21,

Derdowskiego

9,

Franciszkańska

3,

Korczaka

3 i of, 6, 8,

Kossaka

105, 106, 111,

Konopnickiej

5 i of, 6,

Młynarska

19,

Orzeszkowej

2, 3, 8, 9, 9a, 11, 11a, 11b, 12, 12a,

Plac Pokoju

4, 5, 23-25,

Przymurna

9, 13,

Przyzamcze

18, 19,

Reja

15 i of, 17 i of, 21, 24, 25, 26, 27, 28,

C.Skłodowskiej

17, 20, 22 i of, 27, 29,

Staromiejska

2, 4 i of, 5, 6, 14, 14a, 16, 27, 30, 33, 34, 38, 39, 40, 40ab,

Wyszyńskiego

3, 4, 8,

II strefa: 0% stawki bazowej czynszu (bez zwyżki i zniżki)

L.p.

ULICA

NUMER BUDYNKU

1-go Maja

1, 5, 5a, 6,

10-go Marca

1, 5ab, 6, 14, 19abc,

Aleja Wolności

8, 10, 12, 14abcd, 20, 21, 22, 34, 36, 42, 44,

Armii Krajowej

33, 35, 55,

Bema

2, 2a, 4, 4a, 5, 6, 7, 8

BohaterówWesterplatte

3/4, 5 i of, 19, 22ab,

Bolesława Krzywoustego

40 i of, 41, 53/53a,

Buczka

5, 6,

Chopina

1, 2, 3, 3a, 4, 5, 6, 7, 8, 8a, 9, 11, 12, 13,

Czołgistów

1, 2, 3, 4, 4a, 22abcd, 33 i of,

Dworcowa

9,

Dygasińskiego

1, 2, 4, 5, 6,

Grudziądzka

3, 4, 5, 6, 7, 8

E. Plater

1, 2, 3, 4, 6, 7, 8ab, 9, 10, 11

Gdańska

9/10 i of, 41abcd, 79a, 80, 80a, 83, 92, 99 i of 102 i of , 103, 107, 109, 109a,

Gierymskiego

2, 2of,

Grunwaldzka

7, 9, 10, 11, 12, 17,

I Armii Wojska Polskiego

3, 4, 4a, 7 i of, 25 i of, 26/27, 34 c-h, 38, 39, 42,

Jedności Robotniczej

4, 5, 6, 7, 8, 8a, 9, 10, 11, 13, 16, 18,

Kellera

14, 14a, 15,

Kossaka

3, 4, 5, 10, 13, 14, 15, 17, 18, 19, 27, 31, 38a, 39, 46, 52, 63, 71, 72, 82, 83, 87, 88 i of, 99i of, 100

Kościuszki

8,

Lipowa

15, 18,

Legionów Polskich

34,

Łokietka

1, 2/3, 8 i of, 9, 14, 16/17, 18, 24, 24a,

Malczewskiego

10, 11, 12, 22, 23, i of, 24 i of, 30, 31, 32, 33, 41,

Mostnika

12, 13/13a, 15, 16, 17, 18, 19, 23,

Mieszka I

4, 5, 5a, 6, 6a, 7, 7a, 8, 8a, 9, 9a, 10, 10a, 12, 12a, 13, 13a, 13b, 14, 14a, 14b, 20, 20a, 21, 21a, 22, 22a, 23, 23a, 24, 24a,

Mściwoja II

6, 7, 8, 9, 12, 13,

Okrzei

1, 2, 3of, 4, 5, 6, 7, 10, 19,

Orlińskiego

1, 1a, 2, 2a, 3, 3a, 4, 4a, 5, 13, 14, 14a, 14b,

Pionierów

11,

Plac Piastowski

1, 4, 5,

Plac Kopernika

10, 11,

Przyzamcze

15,

Pułaskiego

2, 21,

Rodła

1, 1a, 1b, 1c,1d, 2, 2a, 2b, 2c,

Sienkiewicza

1-2, 3, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 16, 20, 23, 36, 36a,

Skarżyńskiego

2, 2a, 3, 3a, 3b,

Słowackiego

13, 14, 20abcd,

Sportowa

23

Staszica

21, 50, 51,

Stryjewskiego

2, 3, 5, 7, 8, 9, 10, 11, 13, 30a, 31, 31a, 31b, 31c, 32, 32a, 32b, 32c, 42, 42a, 43, 43a, 43b, 43c, 45, 46, 49, 50a,51of, 52, 55 i of, 58, 59, 60, 63, 64, 64of,

Syrokomli

1, 40, 40a, 41,

Targowa

7, 10, 11, 12, 15, 16, 17, 24, 25, 30, 30b, 47, 48, 49, 50, 58, 58a, 60,

Tczewska

4, 6a, 14-15, 16-17,

Teligi

12, 14,

Węgrzynowicza

5, 10, 11, 12,

Wyczółkowskiego

8,

W.Stwosza

1, 5, 6, 12,

Wybickiego

1, 2, 4, 19,

Zwycięstwa

5 i of, 6, 30a, 31, 31of, 33of, 35a, 37, 38, 38of, 40, 40of,

III strefa: - 30% stawki bazowej czynszu

Budynki położone powyżej ulicy Mieszka I (w kierunku ul. Kaszubskiej i B.Krzywoustego ), tj:

L.p.

ULICA

NUMER BUDYNKU

Bolesława Krzywoustego

23, 24, 27, 27a, 29, 29a,

Drętowo

6,

Kaszubska

2,

Kolonia

4, 8,

Polskich Marynarzy

3, 3a,

mapa - załącznik graficzny

3. Zapis ust. 1 i 2 nie ma zastosowania do lokali socjalnych.

4. Suma wszystkich obniżek stawki czynszu wynikających z ust.1 i 2 nie może być większa niż 50%

5. 1. Stawka czynszu za lokal zamienny jest równa stawce czynszu za lokal oddany w najem na czas nieoznaczony z uwzględnieniem czynników podwyższających i obniżających tę stawkę określonych w § 4 ust. 1 i 2 niniejszej uchwały.

2. Stawka czynszu za lokal socjalny nie może przekraczać połowy stawki najniższego czynszu obowiązującego w gminnym zasobie mieszkaniowym.

6. Przez powierzchnię użytkową lokalu rozumie się powierzchnię wszystkich pomieszczeń znajdujących się w lokalu, a w szczególności pokoi, kuchni, spiżarni, przedpokoi, alków, holi, korytarzy, łazienek oraz innych pomieszczeń służących mieszkalnym i gospodarczym potrzebom lokatora, bez względu na ich przeznaczenie i sposób używania. Za powierzchnię użytkową lokalu nie uważa się powierzchni balkonów, tarasów i loggii, antresoli, szaf i schowków w ścianach, pralni, suszarni, wózkowni, strychów i komórek przeznaczonych do przechowywania opału.

7. 1. W czasie trwania stosunku najmu wynajmujący może podwyższyć stawkę czynszu, jeśli dokonał w lokalu ulepszeń mających wpływ na wysokość czynszu.

2. W przypadku uszczuplenia wyposażenia technicznego z przyczyn leżących po stronie wynajmującego, czynsz najmu zmniejsza się zgodnie z załącznikiem Nr 1 do niniejszej uchwały.

3. Dokonane przez wynajmującego ulepszenia lub uszczuplenia wyposażenia technicznego lokalu musi być potwierdzone protokołem zdawczo-odbiorczym.

4. Zmiana stawki czynszu wynikająca z zapisu ust. 1 i 2 nastąpi z chwilą podpisania protokołu zdawczo-odbiorczego.

5. W przypadku podnajęcia całego lub części lokalu, dokonanego za pisemną zgodą wynajmującego wysokość czynszu podwyższa się odpowiednio o 30 %. Podwyżka czynszu nie dotyczy podnajęcia, za zgodą wynajmującego, lokalu lub jego części uczniom lub studentom.

8. Czynsz najmu płacony jest z góry do 10 dnia każdego miesiąca do rąk wynajmującego lub na wskazany przez niego rachunek, z wyjątkiem przypadków, gdy strony pisemnie ustaliły zmianę terminu i formy płatności.

9. 1. Wynajmujący lokal może podwyższyć czynsz, wypowiadając dotychczasową wysokość czynszu najpóźniej na miesiąc naprzód, na koniec miesiąca kalendarzowego.

2. Zapis ust. 1 nie dotyczy podwyżki czynszu określonej w § 9 ust. 1.

10. Czynsz za lokale mieszkalne, zamienne i socjalne opłacają najemcy lokali mieszkalnych stanowiących mieszkaniowy zasób gminy.

11. W sprawach, dotyczących czynszu, nieuregulowanych niniejszą uchwałą mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego oraz ustawy z dnia 21 czerwca 2001 roku o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U.Nr 71, poz. 733).

3


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Redaktor Ewa Dzitko-Szybisty

Data wytworzenia:
17 paź 2003

Osoba dodająca informacje

Ewa Dzitko-Szybisty

Data publikacji:
17 paź 2003, godz. 09:08

Osoba aktualizująca informacje

Ewa Dzitko-Szybisty

Data aktualizacji:
17 paź 2003, godz. 09:08