Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miasta Lębork

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Uchwała Nr XLII-377/2005 w sprawie zmian w uchwale nr XXXII - 277/2004 Rady Miejskiej w Lęborku z dnia 23 grudnia 2004 roku w sprawie uchwalenia budżetu miasta Lęborka na 2005 rok.


 

Uchwała Nr XLII-377/2005

 

Rady Miejskiej w Lęborku

 

z dnia 26.08.2005r.

 

 

w sprawie: zmian w uchwale nr XXXII - 277/2004 Rady Miejskiej w Lęborku z dnia 23 grudnia 2004 roku w sprawie uchwalenia budżetu miasta Lęborka na 2005 rok.

 

 

Na podstawie: art. 18 ust. 2 pkt 4 i 9 lit.c, d, i, oraz art. 58 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity z 2001 roku Dz.U. Nr 142 poz. 1591 z późn. zm.) oraz art.52 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 26 listopada 1998 roku o finansach publicznych / tekst jednolity z 2003 roku Dz.U. Nr 15 poz. 148 z późn.zm./

 

 

 

uchwala się, co następuje:

 

 

 

§ 1

 

 

Dokonuje się zwiększenia dochodów i wydatków budżetu miasta na 2005 rok o kwotę 122.686 zł zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszej uchwały.

 

 

§ 2

 

 

Dokonuje się przeniesienia wydatków budżetu miasta na 2005 rok zgodnie z załącznikiem nr 2 do niniejszej uchwały.

 

 

§ 3

 

 

Dokonuje się uruchomienia rezerwy ogólnej budżetu miasta na 2005 rok na kwotę 42.300 zł zgodnie z załącznikiem nr 3 do niniejszej uchwały.

 

 

§ 4

 

  1.  

    Udziela się poręczenia finansowego do kwoty 432.000 zł dla Banku PKO BP Regionalny Oddział Korporacyjny w Gdańsku Centrum Korporacyjne w Słupsku

 

z tytułu zaciągniętego przez Miejskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej

 

Sp. z o. o. w Lęborku kredytu odnawialnego w ramach limitu kredytowego .

  1.  

    Kwota udzielonego poręczenia obejmuje kapitał i odsetki .

  2.  

    Poręczenie obowiązuje w okresie kredytowania tj. od 20 września 2005 roku do 19 czerwca 2006 roku.

  3.  

    Źródłem sfinansowania ewentualnej spłaty będą dochody własne gminy.

 

 

§ 5

 

 

Dokonuje się zwiększenia wydatków budżetu miasta na 2005 rok o kwotę 432.000 zł zgodnie z załącznikiem nr 4 do niniejszej uchwały.

 

 

§ 6

 

 

Załącznik nr 7 do uchwały nr XXXII-277/2004 Rady Miejskiej w Lęborku z dnia 23 grudnia 2004 roku w sprawie uchwalenia budżetu miasta Lęborka na 2005 rok p.n. “Wykaz zadań inwestycyjnych planowanych do realizacji na 2005 rok” otrzymuje brzmienie zgodne z załącznikiem nr 5 do niniejszej uchwały.

 

 

§ 7

 

 

Budżet miasta na 2005 rok ulega zmianie i wynosi :

 

Dochody kwota 62.166.320

 

w tym dotacje na zadania zlecone 8.982.140 zł

 

Wydatki kwota 69.165.858

 

w tym wydatki na zadania zlecone 8.982.140 zł

 

i zamyka się deficytem w wysokości 6.999.538 zł.

 

 

 

§ 8

 

 

Zestawienie źródeł przychodów i rozchodów związanych z finansowaniem deficytu określa załącznik nr 6 do niniejszej uchwały.

 

 

§ 9

 

 

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Lęborka.

 

 

§ 10

 

 

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego.

 

 

 

Przewodniczący Rady Miejskiej w Lęborku

 

Zenon Roman Pryl

 

 

 

 

 

 

Uzasadnienie do uchwały Rady Miejskiej

 

w sprawie zmian w uchwale nr XXXII-277/2004 Rady Miejskiej w Lęborku

 

z dnia 23 grudnia 2004 roku

 

w sprawie uchwalenia budżetu miasta Lęborka na 2005 rok

 

 

 

ZAŁĄCZNIK NR 1

 

Dokonuje się zwiększenia dochodów i wydatków budżetu miasta o kwotę 122.686 zł, w tym:

 

 

1. W dziale Gospodarka Mieszkaniowa dokonuje się zwiększenia dochodów z tytułu odsetek o kwotę 9.000 zł ze względu na wzrost spłaty zaległości zasądzonych oraz dochodów z najmu i dzierżawy składników majątkowych o kwotę 76.500 zł .

 

O kwotę 9.000 zł zwiększa się wydatki działu 700 z uwagi na dużą ilość spraw kierowanych do sądów o zapłatę i do komornika w celu egzekucji.

 

 

2 Dział Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz

 

Sądownictwa- dochody i wydatki tego działu zwiększa się o kwotę 3.850 zł w rozdziale

 

Wybory do Sejmu i Senatu na podstawie decyzji nr DSŁ 3101-40/2005 Krajowego Biura

 

Wyborczego z przeznaczeniem na zadania dotyczące obsługi informatycznej

 

obwodowej komisji wyborczej .

 

 

3. W dziale Oświata i wychowanie - kwota 13.536 zł , z tego :

 

- Szkoła Podstawowa nr 8 - kwota 9.850 zł

 

Kwota ta wynika ze zwiększenia dochodów z tytułu najmu na podstawie zawartych umów do 31.12.2005 roku, oraz z tytułu odsetek na rachunku bankowym jednostki do przewidywanego wykonania. Środki te przeznacza się na usługi remontowe.

 

- Przedszkole nr 5 - kwota 1.300 zł

 

- Przedszkole nr 6 - kwota 1.000 zł

 

Środki pochodzą z darowizny Zakładu Ubezpieczeń PZU S.A. i firmy Farm Frites Poland S.A. w Lęborku i przeznaczone są na dofinansowanie zakupu ponad 100-tu elementowego zestawu edukacyjnego „Autochodzik” w ramach realizowanego w przedszkolach programu edukacyjnego „ Bezpieczny krok naprzód” .

 

- W związku z otrzymaniem dotacji w wysokości 3.686 zł /decyzją finansową Pomorskiego

 

Urzędu Wojewódzkiego nr FB.I-3050/46/EP/05 / na sfinansowanie wyprawki szkolnej

 

obejmującej podręczniki szkolne o wartości do 100 zł - dla uczniów podejmujących naukę w klasach pierwszych szkół podstawowych w roku szkolnym 2005/2006 dokonuje się zwiększenia dochodów / § 2030/ i wydatków / § 3240/ o tą kwotę.

 

 

4.W dziale Pomoc Społeczna dokonuje się zwiększenia dochodów i wydatków o kwotę 4.000 zł stanowiącą dotacje celową z budżetu państwa na inwestycje i zakupy inwestycyjne z zakresu

 

administracji rządowej z przeznaczeniem na sfinansowanie inwestycji i zakupów inwestycyjnych / organizacja nowych stanowisk pracy , zakup zestawów komputerowych/ w związku z realizacją ustawy o postępowaniu wobec dłużników alimentacyjnych oraz zaliczce alimentacyjnej

 

 

5.W dziale 900 Gospodarka Komunalna i Ochrona Środowiska zwiększa się wydatki o kwotę

 

76.500 zł, w tym :

 

- 3.300 zł na zakup farb i pędzli do malowania barierek przez pracowników interwencyjnych oraz wykonanie nowych trzepaków do budynków komunalnych Bema i 2 kpl. bramek do piłki nożnej

 

- 56.000 zł na parking tłuczniowy z oznakowaniem - ul. Kusocińskiego / basen /, parking ul.

 

Czecha, pętla autobusowa, remont cząstkowy - drogi wewnętrzne ABB-ZWAR , poręcze pod wiaduktem Al. Niepodległości wzdłuż rz. Łeby

 

- 17.200 zł na renowację tablicy pamiątkowej - ul. Obr. Wybrzeża , rozbiórkę kotłowni i komina na zapleczu młyna przy ul. Waryńskiego, niwelację działek komunalnych przy ul. Pionierów, niwelację poboczy i załadunek gruzów w pasie drogowym ul. Żeromskiego, prace porządkowe po rozbiórkach obiektów komunalnych przy ul. Paderewskiego, Żeromskiego, Stryjewskiego, Sienkiewicza oraz rozbiórki komórek i garaży komunalnych przy ul. Stryjewskiego 49, Mściwoja II 6, Mieszka I 10 i 12 A.

 

 

6.W dziale Kultura i Ochrona Dziedzictwa Narodowego - pozostałe zadania w zakresie kultury - kwota 7.500 zł . Środki te stanowią darowizny na organizację Święta Patrona Miasta i przeznaczone są również na ten cel.

 

 

7. W dziale Kultura Fizyczna i Sport - kwota 6.000 zł stanowi wpłaty za wpisowe na biegi i przeznaczona jest na ich organizację.

 

 

ZAŁĄCZNIK NR 2

 

1.Dokonuje się przeniesienia wydatków w Szkole Podstawowej nr 5 poprzez zmniejszenia o 200 zł wydatków na wynagrodzenia osobowe i zwiększenie o tą kwotę wydatków inwestycyjnych na wymianę okien na Sali gimnastycznej . Najkorzystniejsza oferta na wymianę okien wynosi 32.200 zł .

 

2. W Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej dokonuje się przeniesienia wydatków na kwotę 70.623 zł, na wniosek Kierownika jednostki. Przy sporządzaniu budżetu jednostka nie zaplanowała w prawidłowej wysokości środków na wynagrodzenia osobowe i pochodne .

 

 

ZAŁĄCZNIK NR 3

 

Dokonuje się uruchomienia rezerwy ogólnej na kwotę 42.300 zł. O kwotę tą zwiększa się wydatki na zadania w zakresie kultury . W pierwotnym planie nie ujęto wydatków na Mszę Świetą w intencji Ojca Świętego , koncert chóru „ Poznańskie Słowiki” , natomiast na „Festyn na powitanie lata” oraz Święto Patrona Miasta zaplanowano zbyt niskie środki.

 

 

ZAŁĄCZNIK NR 4

 

Dokonuje się zwiększenia wydatków na obsługę długu publicznego z tytułu poręczenia udzielonego dla Banku PKO BP z tytułu zaciągniętego przez MPEC Sp. z o.o. w Lęborku kredytu odnawialnego w ramach limitu kredytowego. Kredyt został zaciągnięty przez MPEC dla zachowania płynności finansowej na okres od 20.09.2005 do 19.06.2006 roku.

 

Udzielenie poręczenia spowodowało zwiększenie jedynie planowanego deficytu, którego żródło sfinansowania przedstawia załącznik nr 6.

 

 

ZAŁĄCZNIK NR 5

 

Wykaz zadań inwestycyjnych planowanych do realizacji na 2005 rok uaktualniony został o zmiany wprowadzone załącznikiem nr 1 / dział 852 , rozdział 85212 § 6060 kwota 4.000 / i nr 2 / dział 801, rozdział 80101 § 6050 kwota 200 zł /.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
zal 1 (DOC, 66.50Kb) 2005-09-08 09:28:54 22
zal 2 (DOC, 36.50Kb) 2005-09-08 09:28:54 92
zal 3 (DOC, 34.50Kb) 2005-09-08 09:28:54 33
zal 4 (DOC, 30.00Kb) 2005-09-08 09:28:54 56
zal 5 (DOC, 55.00Kb) 2005-09-08 09:28:54 56
zal 6 (DOC, 31.00Kb) 2005-09-08 09:28:54 65
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Redaktor Ewa Dzitko-Szybisty

Data wytworzenia:
08 wrz 2005

Osoba dodająca informacje

Ewa Dzitko-Szybisty

Data publikacji:
08 wrz 2005, godz. 09:28

Osoba aktualizująca informacje

Andrzej Karbownik

Data aktualizacji:
17 lis 2008, godz. 14:51