Uchwała Nr XVIII-168/2004
Uchwała Nr XVIII-168/2004
Rady Miejskiej w Lęborku
z dnia 30 stycznia 2004 r.
w sprawie: zatwierdzenia Gminnego Programu Profilaktyki
i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Lęborku na rok 2004.
Na podstawie: art. 41 ust. 1, 2 i 5 ustawy z dnia 26 października 1982 roku
o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi
(t. j. Dz. U. z 2002 r. Nr 147 poz. 1231 z późn. zmianami)
art. 18. ust. 2 pkt 15, art. 41 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r.
o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. Nr 142 z 2001 r. poz. 1591
z późn. zmianami).
uchwala się, co następuje:
§ 1
Ustala się Gminny Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych dla miasta Lęborka na 2004 rok, określony w załączniku Nr 1 do niniejszej uchwały.
§ 2
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Lęborka
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia po ogłoszeniu jej na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miejskim w Lęborku
Przewodnicząca Rady Miejskiej
w Lęborku
Mirosława Siebert-Bresler
GMINNY PROGRAM PROFILAKTYKI
I ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH
LĘBORK --- 2004 ROK
ROZDZIAŁ I - Cel Programu.
Zmniejszanie rozmiarów szkód zdrowotnych, psychologicznych i społecznych spowodowanych nadużywaniem alkoholu i przemocą w rodzinie.
Propagowanie modelu „trzeźwego życia” poprzez tworzenie systemu oddziaływań profilaktycznych w procesie wychowawczym dzieci i młodzieży.
Monitorowanie i diagnozowanie zjawisk oraz zagrożeń wynikających z wszelkiego rodzaju uzależnień.
Zapobieganie naruszeniom ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.
ROZDZIAŁ II - Zadania i formy realizacji.
Szczegółowy wykaz zadań i formy ich realizacji wraz z szacunkowymi kwotami na rok 2004.
Zestawienie zadań Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych |
||||
l.p. |
nazwa zadania |
forma realizacji |
szacunkowe koszty w roku 2004 |
|
I |
Zwiększenie dostępności pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej dla osób uzależnionych od alkoholu |
1 |
Dofinansowanie terapii osób uzależnionych |
500,00 |
2 |
Dofinansowanie kosztów podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracowników lecznictwa odwykowego i kuratorów sądowych |
2 000,00 |
||
1 |
Współpraca z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej, Policją, pedagogami szkolnymi, Strażą Miejską oraz specjalistycznymi miejscami pomocy dla ofiar przemocy w rodzinie, w tym dofinansowanie ich działalności |
2 000,00 |
||
2 |
Dofinansowanie i finansowanie innych form działań zmierzających do zmniejszenia skali przemocy w rodzinie (np. szkolenia, kursy, konferencje) |
500,00 |
||
3 |
Udzielanie pomocy prawnej oraz pomocy psychospołecznej w pozostałym zakresie osobom uzależnionym i ich rodzinom |
1 000,00 |
||
1 |
Prowadzenie dla dzieci w okresie ferii zajęć, w tym organizowanie imprez z elementami socjoterapeutycznymi |
30 000,00 |
||
2 |
Wzbogacanie oferty zajęć pozalekcyjnych w celu utrwalenia wzorca aktywnego spędzania czasu wolnego wśród dzieci i młodzieży |
214 500,00 |
||
3 |
Organizowanie dla dzieci środowisk zagrożonych problemem alkoholizmu wycieczek, zajęć z elementami socjoterapii, (obozów, kolonii, półkolonii) wypoczynek letni |
41 400,00 |
||
4 |
Dofinansowanie świetlic środowiskowych z elementami socjoterapeutycznymi |
26 000,00 |
||
5 |
Organizowanie i prowadzenie na terenie szkół programów profilaktycznych |
500,00 |
||
6 |
Organizowanie spektakli o oddziaływaniu profilaktycznym w zakresie problemów alkoholowych |
1 000,00 |
||
7 |
Współfinansowanie “pomarańczowej linii” |
500,00 |
||
8 |
Dofinansowanie szkoleń i kursów specjalistycznych w zakresie profilaktyki dla nauczycieli, pedagogów i psychologów |
1 000,00 |
||
9 |
Dofinansowanie lokalnych imprez profilaktycznych (np. koncerty, festyny, happeningi, zawody sportowe) dla dzieci i młodzieży |
6 500,00 |
||
10 |
Informacje o działaniach podejmowanych na terenie gminy na rzecz profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych |
1 000,00 |
||
11 |
Zakup materiałów informacyjnych i edukacyjnych |
500,00 |
||
12 |
Organizowanie wycieczek wspólnych dla dorosłych i dzieci ze środowisk dotkniętych problemem alkoholowym |
2 000,00 |
||
13 |
Dofinansowanie działań zmierzających do uatrakcyjnienia tradycyjnych form edukacji szkolnej na poziomie podstawowym i gimnazjalnym w zakresie ruchowym (pływalnia) |
182 000,00 |
||
IV |
Podejmowanie interwencji w związku z naruszeniem przepisów określonych w art. 131 i 15 ustawy oraz występowanie przed Sądem w charakterze oskarżyciela publicznego |
1 |
Wynagrodzenie prawnika |
500,00 |
V |
Wspomaganie działalności instytucji, stowarzyszeń i osób fizycznych, służącej rozwiązywaniu problemów alkoholowych |
1 |
Dofinansowanie prowadzenia klubów abstynenta, grup wsparcia, klubów AA itp. inicjatyw |
18 600,00 |
2 |
Dofinansowanie imprez promujących bezalkoholowy styl życia całych rodzin np. festyny, zawody sportowe, bale bezalkoholowe |
6 000,00 |
||
1 |
Miesięczne ryczałty:
- za udział w pracach
komisji,
- za kontrolę punktów
sprzedaży napojów
alkoholowych,
- za prowadzenie rozmów
z osobami zgłoszonymi
przez komisję odnośnie
skierowania ich na leczenie |
7 500,00 |
||
2 |
Kierowanie osób nadużywających alkoholu na badanie przez biegłego lekarza |
2 500,00 |
||
3 |
Szkolenie członków Komisji |
1 000,00 |
||
4 |
Wyjazdy służbowe Komisji |
500,00 |
||
5 |
Inne wydatki Komisji |
500,00 |
||
|
|
|
|
550 000,00 |
ROZDZIAŁ III - Realizatorzy Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania
Problemów Alkoholowych i ich zadania.
1. Zadania Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
w Gminie Lębork w roku 2004 realizowane mogą być przez:
Miejską Komisję ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, w zakresie określonym ustawą o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.
Wydział Oświaty i Spraw Społecznych Urzędu Miejskiego w Lęborku, w zakresie koordynowania wykonywania zadań GPPiRPA i bieżącej obsługi pracy Miejskiej Komisji ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
Wydział Finansowo-Budżetowy Urzędu Miejskiego w Lęborku, w zakresie wydawania zezwoleń na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych, oraz koordynowania działań określonych w art. 12 w/w ustawy.
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej, placówki oświatowe, placówki opiekuńczo-wychowawcze, Policja, Straż Miejska oraz inne instytucje realizujące wybrane zadania GPPiRPA.
Podmioty niezaliczane do sektora finansów publicznych i niedziałające w celu osiągnięcia zysku, będące współrealizatorami GPPiRPA.
Zasady wynagradzania członków gminnych komisji rozwiązywania problemów
alkoholowych.
Wynagrodzenie dla członków Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za udział w posiedzeniach Komisji, za spotkania z osobami zgłoszonymi na leczenie, za kontrolę punktów sprzedaży napojów alkoholowych wypłacane będzie miesięcznie, w formie zryczałtowanej stawki w wysokości 65 zł brutto. Przewodniczący Komisji otrzymuje wynagrodzenie w kwocie 100 zł brutto.
Wynagrodzenie wskazane w ppkt. a przysługuje jedynie, gdy:
w odniesieniu do miesięcznego ryczałtu - członek komisji uczestniczył przynajmniej w jednym jej zwykłym posiedzeniu w danym miesiącu, albo brał udział w kontroli, która obejmowała co najmniej 5 punktów sprzedaży alkoholu, albo uczestniczył w całości spotkania z co najmniej dwiema osobami zgłoszonymi na leczenie.
Podstawą wypłaty wynagrodzenia są protokoły z posiedzeń komisji lub z czynności wykonywanych przez jej zespoły wraz z listą obecności.
Za powierzone członkom komisji dodatkowe, inne niż wyżej wymienione czynności bądź zadania związane z realizacją Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych wynagrodzenie określa Burmistrz, w drodze umów cywilno - prawnych.
ROZDZIAŁ IV - Zasady finansowania Gminnego Programu Profilaktyki
i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
Programy Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych finansowane mogą być z następujących źródeł:
z rocznych opłat za wydawane zezwolenia na sprzedaż, sprzedaż i podawanie napojów
alkoholowych wnoszonych przez podmioty prowadzące taką działalność,
w miarę potrzeb z innych środków własnych Gminy Miasto Lębork,
ze środków pozabudżetowych.
1
Załącznik Nr 1
do Uchwały Nr XVIII-168/2004
Rady Miejskiej w Lęborku
z dnia 30 stycznia 2004 r.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Redaktor Ewa Dzitko-Szybisty Data wytworzenia:
13 lut 2004
Osoba dodająca informacje
Ewa Dzitko-Szybisty Data publikacji:
13 lut 2004, godz. 10:49
Osoba aktualizująca informacje
Ewa Dzitko-Szybisty Data aktualizacji:
13 lut 2004, godz. 10:49