Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miasta Lębork

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Uchwała Nr XVIII-168/2004


Uchwała Nr XVIII-168/2004

Rady Miejskiej w Lęborku

z dnia 30 stycznia 2004 r.

w sprawie: zatwierdzenia Gminnego Programu Profilaktyki

i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Lęborku na rok 2004.

Na podstawie: art. 41 ust. 1, 2 i 5 ustawy z dnia 26 października 1982 roku

o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi

(t. j. Dz. U. z 2002 r. Nr 147 poz. 1231 z późn. zmianami)

art. 18. ust. 2 pkt 15, art. 41 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r.

o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. Nr 142 z 2001 r. poz. 1591

z późn. zmianami).

uchwala się, co następuje:

§ 1

Ustala się Gminny Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych dla miasta Lęborka na 2004 rok, określony w załączniku Nr 1 do niniejszej uchwały.

§ 2

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Lęborka

§ 3

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia po ogłoszeniu jej na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miejskim w Lęborku

Przewodnicząca Rady Miejskiej

w Lęborku

Mirosława Siebert-Bresler

0x08 graphic

GMINNY PROGRAM PROFILAKTYKI

I ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH

LĘBORK --- 2004 ROK

ROZDZIAŁ I - Cel Programu.

  1. Zmniejszanie rozmiarów szkód zdrowotnych, psychologicznych i społecznych spowodowanych nadużywaniem alkoholu i przemocą w rodzinie.

  2. Propagowanie modelu „trzeźwego życia” poprzez tworzenie systemu oddziaływań profilaktycznych w procesie wychowawczym dzieci i młodzieży.

  3. Monitorowanie i diagnozowanie zjawisk oraz zagrożeń wynikających z wszelkiego rodzaju uzależnień.

  4. Zapobieganie naruszeniom ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.

ROZDZIAŁ II - Zadania i formy realizacji.

  1. Szczegółowy wykaz zadań i formy ich realizacji wraz z szacunkowymi kwotami na rok 2004.

II Udzielanie rodzinom, w których występują problemy alkoholowe, pomocy psychospołecznej i prawnej, a w szczególności ochrony przed przemocą w rodzinie III Prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii, w szczególności dla dzieci i młodzieży, w tym prowadzenie pozalekcyjnych zajęć sportowych, a także działań na rzecz dożywiania dzieci uczestniczących w pozalekcyjnych programach opiekuńczo-wychowawczych i socjoterapeutycznych VI Czynności Komisji ds Rozwiązywania Problemów alkoholowych

Zestawienie zadań Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych

l.p.

nazwa zadania

forma realizacji

szacunkowe koszty w roku 2004

I

Zwiększenie dostępności pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej dla osób uzależnionych od alkoholu

1

Dofinansowanie terapii osób uzależnionych

500,00

2

Dofinansowanie kosztów podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracowników lecznictwa odwykowego i kuratorów sądowych

2 000,00

1

Współpraca z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej, Policją, pedagogami szkolnymi, Strażą Miejską oraz specjalistycznymi miejscami pomocy dla ofiar przemocy w rodzinie, w tym dofinansowanie ich działalności

2 000,00

2

Dofinansowanie i finansowanie innych form działań zmierzających do zmniejszenia skali przemocy w rodzinie (np. szkolenia, kursy, konferencje)

500,00

3

Udzielanie pomocy prawnej oraz pomocy psychospołecznej w pozostałym zakresie osobom uzależnionym i ich rodzinom

1 000,00

1

Prowadzenie dla dzieci w okresie ferii zajęć, w tym organizowanie imprez z elementami socjoterapeutycznymi

30 000,00

2

Wzbogacanie oferty zajęć pozalekcyjnych w celu utrwalenia wzorca aktywnego spędzania czasu wolnego wśród dzieci i młodzieży

214 500,00

3

Organizowanie dla dzieci środowisk zagrożonych problemem alkoholizmu wycieczek, zajęć z elementami socjoterapii, (obozów, kolonii, półkolonii) wypoczynek letni

41 400,00

4

Dofinansowanie świetlic środowiskowych z elementami socjoterapeutycznymi

26 000,00

5

Organizowanie i prowadzenie na terenie szkół programów profilaktycznych

500,00

6

Organizowanie spektakli o oddziaływaniu profilaktycznym w zakresie problemów alkoholowych

1 000,00

7

Współfinansowanie “pomarańczowej linii”

500,00

8

Dofinansowanie szkoleń i kursów specjalistycznych w zakresie profilaktyki dla nauczycieli, pedagogów i psychologów

1 000,00

9

Dofinansowanie lokalnych imprez profilaktycznych (np. koncerty, festyny, happeningi, zawody sportowe) dla dzieci i młodzieży

6 500,00

10

Informacje o działaniach podejmowanych na terenie gminy na rzecz profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych

1 000,00

11

Zakup materiałów informacyjnych i edukacyjnych

500,00

12

Organizowanie wycieczek wspólnych dla dorosłych i dzieci ze środowisk dotkniętych problemem alkoholowym

2 000,00

13

Dofinansowanie działań zmierzających do uatrakcyjnienia tradycyjnych form edukacji szkolnej na poziomie podstawowym i gimnazjalnym w zakresie ruchowym (pływalnia)

182 000,00

IV

Podejmowanie interwencji w związku z naruszeniem przepisów określonych w art. 131 i 15 ustawy oraz występowanie przed Sądem w charakterze oskarżyciela publicznego

1

Wynagrodzenie prawnika

500,00

V

Wspomaganie działalności instytucji, stowarzyszeń i osób fizycznych, służącej rozwiązywaniu problemów alkoholowych

1

Dofinansowanie prowadzenia klubów abstynenta, grup wsparcia, klubów AA itp. inicjatyw

18 600,00

2

Dofinansowanie imprez promujących bezalkoholowy styl życia całych rodzin np. festyny, zawody sportowe, bale bezalkoholowe

6 000,00

1

Miesięczne ryczałty:

- za udział w pracach

komisji,

- za kontrolę punktów

sprzedaży napojów

alkoholowych,

- za prowadzenie rozmów

z osobami zgłoszonymi

przez komisję odnośnie

skierowania ich na leczenie

7 500,00

2

Kierowanie osób nadużywających alkoholu na badanie przez biegłego lekarza

2 500,00

3

Szkolenie członków Komisji

1 000,00

4

Wyjazdy służbowe Komisji

500,00

5

Inne wydatki Komisji

500,00

550 000,00

ROZDZIAŁ III - Realizatorzy Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania

Problemów Alkoholowych i ich zadania.

1. Zadania Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych

w Gminie Lębork w roku 2004 realizowane mogą być przez:

    1. Miejską Komisję ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, w zakresie określonym ustawą o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.

    2. Wydział Oświaty i Spraw Społecznych Urzędu Miejskiego w Lęborku, w zakresie koordynowania wykonywania zadań GPPiRPA i bieżącej obsługi pracy Miejskiej Komisji ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

    3. Wydział Finansowo-Budżetowy Urzędu Miejskiego w Lęborku, w zakresie wydawania zezwoleń na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych, oraz koordynowania działań określonych w art. 12 w/w ustawy.

    4. Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej, placówki oświatowe, placówki opiekuńczo-wychowawcze, Policja, Straż Miejska oraz inne instytucje realizujące wybrane zadania GPPiRPA.

    5. Podmioty niezaliczane do sektora finansów publicznych i niedziałające w celu osiągnięcia zysku, będące współrealizatorami GPPiRPA.

  1. Zasady wynagradzania członków gminnych komisji rozwiązywania problemów

alkoholowych.

    1. Wynagrodzenie dla członków Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za udział w posiedzeniach Komisji, za spotkania z osobami zgłoszonymi na leczenie, za kontrolę punktów sprzedaży napojów alkoholowych wypłacane będzie miesięcznie, w formie zryczałtowanej stawki w wysokości 65 zł brutto. Przewodniczący Komisji otrzymuje wynagrodzenie w kwocie 100 zł brutto.

    2. Wynagrodzenie wskazane w ppkt. a przysługuje jedynie, gdy:

w odniesieniu do miesięcznego ryczałtu - członek komisji uczestniczył przynajmniej w jednym jej zwykłym posiedzeniu w danym miesiącu, albo brał udział w kontroli, która obejmowała co najmniej 5 punktów sprzedaży alkoholu, albo uczestniczył w całości spotkania z co najmniej dwiema osobami zgłoszonymi na leczenie.

    1. Podstawą wypłaty wynagrodzenia są protokoły z posiedzeń komisji lub z czynności wykonywanych przez jej zespoły wraz z listą obecności.

    2. Za powierzone członkom komisji dodatkowe, inne niż wyżej wymienione czynności bądź zadania związane z realizacją Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych wynagrodzenie określa Burmistrz, w drodze umów cywilno - prawnych.

ROZDZIAŁ IV - Zasady finansowania Gminnego Programu Profilaktyki

i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych

Programy Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych finansowane mogą być z następujących źródeł:

  • z rocznych opłat za wydawane zezwolenia na sprzedaż, sprzedaż i podawanie napojów

alkoholowych wnoszonych przez podmioty prowadzące taką działalność,

  • w miarę potrzeb z innych środków własnych Gminy Miasto Lębork,

  • ze środków pozabudżetowych.

1

Załącznik Nr 1

do Uchwały Nr XVIII-168/2004

Rady Miejskiej w Lęborku

z dnia 30 stycznia 2004 r.


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Redaktor Ewa Dzitko-Szybisty

Data wytworzenia:
13 lut 2004

Osoba dodająca informacje

Ewa Dzitko-Szybisty

Data publikacji:
13 lut 2004, godz. 10:49

Osoba aktualizująca informacje

Ewa Dzitko-Szybisty

Data aktualizacji:
13 lut 2004, godz. 10:49