Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miasta Lębork

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Uchwała Nr XX-178/2004


UCHWAŁA NR XX - 178/2004

RADY MIEJSKIEJ W LĘBORKU

z dnia 12.03.2004 r.

w sprawie: trybu postępowania o udzielenie dotacji, na inne zadania publiczne niż

określone w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, dla podmiotów nie zaliczanych do sektora finansów publicznych i nie działających w celu osiągnięcia zysku, sposobu jej rozliczania i kontroli wykonywania zleconego zadania oraz ustalenia priorytetów obowiązujących przy ocenie innych zadań publicznych niż określonych w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

Na podstawie: art. 118 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych ( Dz.U. z 2003 r. Nr 15, poz.148 z późn. zm. ) oraz art. 18 ust. 1 i ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( Dz.U. z 2001 r. Nr 142 poz.1591 z późn. zm. )

uchwala się, co następuje:

§ 1

Ustala się:

  1. Tryb postępowania o udzielenie dotacji, na inne zadania publiczne niż określone w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, dla podmiotów nie zaliczanych do sektora finansów publicznych i nie działających w celu osiągnięcia zysku określa Część pierwsza Załącznika Nr 1 do niniejszej uchwały.

Tryb ustalony niniejszą uchwałą nie obejmuje zadań w zakresie:

  1. pomocy społecznej, w tym pomocy rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób,

  2. działalności charytatywnej,

  3. podtrzymania tradycji narodowej, pielęgnowania polskości oraz rozwoju świadomości narodowej, obywatelskiej i kulturowej,

  4. działalności na rzecz mniejszości narodowych,

  5. ochrony i promocji zdrowia,

  6. działania na rzecz osób niepełnosprawnych,

  7. promocji zatrudnienia i aktywizacji zawodowej osób pozostajacych bez pracy i zagrożonych zwolnieniem z pracy,

  8. upowszechniania i ochrony praw kobiet oraz działalność na rzecz równych praw kobiet i mężczyzn,

  9. działalności wspomagającej rozwój gospodarczy, w tym rozwój przedsiębiorczości,

  10. działalności wspomagającej rozwój wspólnot i społeczności lokalnych,

  11. nauki, edukacji, oświaty i wychowania,

  12. krajoznawstwa oraz wypoczynku dzieci i młodzieży,

  13. kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i tradycji,

  14. upowszechniania kultury fizycznej i sportu,

  15. ekologii i ochrony zwierząt oraz ochrony dziedzictwa przyrodniczego,

  16. porządku i bezpieczeństwa publicznego oraz przeciwdziałania patologiom społecznym,

  17. upowszechniania wiedzy i umiejętności na rzecz obronności państwa,

  18. upowszechniania i ochrony wolności i praw czlowieka oraz swobód obywatelskich, a także działań wspomagających rozwój demokracji,

  19. ratownictwa i ochrony ludności,

  20. pomocy ofiarom katastrof, klęsk żywiołowych, konfliktów zbrojnych i wojen w kraju i za granicą,

  21. upowszechniania i ochrony praw konsumentów,

  22. działań na rzecz integracji europejskiej oraz rozwijania kontaktów i współpracy między społeczeństwami,

  23. promocji i organizacji wolontariatu,

  24. działalności wspomagajacej technicznie, szkoleniowo, informacyjnie lub finansowo organizacje pozarządowe.

  1. Sposób rozliczania dotacji oraz sposób kontroli wykonywania zleconego zadania określa

Część druga Załącznika Nr1 do niniejszej uchwały.

  1. Priorytety obowiązujące przy ocenie innych zadań publicznych niż określonych w ustawie

o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie określa Część trzecia Załącznika

Nr 1 do niniejszej uchwały.

  1. Wzór wniosku na zlecenie zadania określa Załącznik Nr 2 do niniejszej uchwały.

  2. Wzór umowy na zlecenie zadania określa Załącznik Nr 3 do niniejszej uchwały.

§ 2

1. Traci moc Uchwała Nr IV-49/2003 Rady Miejskiej w Lęborku z dnia 31.01.2003 r.

w sprawie trybu postępowania o udzielenie dotacji dla podmiotów nie zaliczanych

do sektora finansów publicznych i nie działających w celu osiągnięcia zysku, sposobu jej

rozliczania i kontroli wykonywania zleconego zadania.

  1. Traci moc Uchwała Nr V-67/2003 Rady Miejskiej w Lęborku z dnia 28.02.2003r.

w sprawie ustalenia szczegółowego wykazu zadań, które mogą być zlecone podmiotom

nie zaliczanym do sektora finansów publicznych i nie działających w celu osiągnięcia

zysku oraz obowiązujących w tym zakresie prorytetów.

§ 3

Wykonanie Uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Lęborka.

§ 4

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego i podlega ogłoszeniu na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego.

Przewodnicząca Rady Miejskiej

w Lęborku

Mirosława Siebert-Bresler

Uzasadnienie

do Uchwały Nr XX-178/2004

Rady Miejskiej w Lęborku

z dnia 12.03.2004r.

Art. 118 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych ( Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz. 148 ze zm.) daje możliwość dotowania z budżetu gminy podmiotów nie zaliczanych do sektora finansów publicznych i nie działających w celu osiągnięcia zysku, a realizujących inne zadania publiczne niż określone w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie z zakresu zadań publicznych należących do gminy.

Zgodnie z art. 23 ust. 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. przepisy wprowadzające ustawę o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2003 r. Nr 96 poz. 874 ze zm.) organy stanowiące jednostek samorządu terytorialnego w terminie 3 miesięcy od dnia wejścia w życie niniejszego przepisu tj. do 31.03.2004 r. dostosują uchwały wydane na podstawie art. 118, ust. 3 ustawy o finansach publicznych, do wymagań związanych z wykonywaniem zadań określonych w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. Nr 96, poz. 873).

Wprowadzenie niniejszej uchwały skutkuje uchyleniem poprzednich uchwał Rady Miejskiej w Lęborku.

Mając na uwadze powyższe, podjęcie uchwały uważa się za zasadne.

      • Załącznik Nr 1

do Uchwały Nr XX - 178/2004

Rady Miejskiej w Lęborku

z dnia 12.03.2004r.

  • Tryb postępowania o udzielenie dotacji na inne zadania publiczne niż określone w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, dla podmiotów nie zaliczanych do sektora finansów publicznych i nie działających w celu osiągnięcia zysku, sposób jej rozliczania
    i kontroli wykonywania zleconego zadania oraz ustalenie priorytetów obowiązujących przy ocenie innych zadań publicznych niż określonych w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

Część pierwsza - Tryb postępowania o udzielenie dotacji.

  1. Z budżetu Miasta Lęborka mogą być udzielane dotacje na cele publiczne związane z realizacją zadań Gminy Miasta Lębork, zgodnie z potrzebami jej mieszkańców
    i priorytetami ustalonymi przez Radę Miejską, na zadania inne niż określone w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie.

  1. Dotacje z budżetu miasta na projekty i zadania realizowane przez podmioty nie zaliczane do sektora finansów publicznych i nie działające w celu osiągnięcia zysku są pomocą finansową.

  1. W budżecie Miasta Lęborka na każdy rok kalendarzowy będą wydzielane środki finansowe przeznaczone na dotacje na inne zadania publiczne niż określone w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, dla podmiotów nie zaliczanych do sektora finansów publicznych i nie działających w celu osiągnięcia zysku.

  1. Dotacje są przyznawane maksymalnie na jeden rok kalendarzowy.

  1. Wysokość dotacji nie może przekroczyć 90% całkowitych kosztów zadania.

  1. Z wnioskiem o dotację mogą występować podmioty nie zaliczane do sektora finansów publicznych, które nie działają w celu osiągnięcia zysku i chcą realizować cele publiczne Gminy Miasta Lębork.

  1. Podmiot zainteresowany otrzymaniem dotacji powinien złożyć w Urzędzie Miejskim w Lęborku, wniosek według wzoru określonego w Załączniku nr 2 do niniejszej uchwały, w terminie do 31 grudnia roku poprzedzającego rok udzielenia dotacji.

  1. Wnioski złożone po terminie określonym w pkt 7 mogą być rozpatrywane do momentu wykorzystania środków finansowych zabezpieczonych w budżecie Miasta na realizację zadań, o których mowa w pkt 1. Rozpatrywanie takich wniosków odbywa się w dwóch terminach: wnioski złożone do 31 maja i do 30 września danego roku.

  1. Każdy wniosek o dotację musi być ściśle określony przez wskazanie indywidualnie oznaczonego projektu lub zadania oraz całości kosztów finansowych, w tym kwoty dotacji z budżetu Miasta Lęborka.

  1. Przyznanie dotacji odbywać się będzie w trybie jawnego wyboru najkorzystniejszej oferty w rozumieniu ustawy o finansach publicznych. Prawo realizacji zadań finansowanych ze środków publicznych przysługuje ogółowi podmiotów nie zaliczanych do sektora finansów publicznych i nie działających w celu osiągnięcia zysku, chyba że ustawy stanowią inaczej. Podmiot wnioskujący o przyznanie środków publicznych na realizację wyodrębnionego zadania powinien przedstawić ofertę wykonania zgodnie z zasadami uczciwej konkurencji, gwarantującą wykonanie zadania w sposób efektywny, oszczędny i terminowy.

  1. Dotacja nie może zostać wykorzystana na:

- budowę, zakup budynków, zakup gruntów,

- wydatki inwestycyjne i remonty, których realizacje nie są integralną częścią

zadania,

- koszty działalności statutowej i wynagrodzenia nie związane bezpośrednio z

realizacją pojektu,

- pokrycie ujemnego wyniku działalności podmiotu,

- wydatki zrealizowane w latach ubiegłych,

- wynagrodzenia dla radnych oraz członków Komisji opiniujących.

  1. Wykaz podmiotów ubiegających się o wykonanie zadań i przyznanie dotacji zostanie wywieszony na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Lęborku niezwłocznie po upływie odpowiednich terminów wymienionych w pkt 7 i 8.

  1. Podmioty, ubiegające się o dotacje składają:

  1. wniosek zgodnie z Załącznikiem nr 2 do niniejszej uchwały w terminach wskazanych w pkt 7 i 8,

  2. inne dokumenty dotyczące wnioskowanego projektu lub podmiotu na prośbę Burmistrza Miasta lub Zespołu Grantowego - w terminie 3 dni od dnia otrzymania prośby.

  1. Po upływie terminów wskazanych w pkt 7 i 8 Burmistrz Miasta niezwłocznie przekazuje wnioski Zespołowi Grantowemu w skład którego wchodzi po dwóch przedstawicieli komisji merytorycznych Rady Miejskiej w Lęborku.

Zespół Grantowy niezwłocznie weryfikuje i ocenia wnioski. Zespół formułuje ostateczną propozycję zlecenia zadań wskazanym podmiotom proponując zakres zleconego zadania i kwotę dotacji z zastosowaniem regulacji zawartych w pkt 15 i 17. Swoje propozycje Zespół przekazuje do Burmistrza Miasta.

  1. Przy rozpatrywaniu oferty dotyczącej realizacji zadania uwzględnia się w szczególności:

  1. znaczenie zadania dla realizowanych przez Miasto celów i zadań,

  2. możliwości realizacji zadania z budżetu Miasta,

  3. udział finansowy podmiotu w całkowitym koszcie realizacji zadania,

  4. ocenę przedstawionej we wniosku kalkulacji kosztów realizacji zadania,
    w tym relacji do zakresu rzeczowego zadania,

  5. ocenę możliwości realizacji zadania przez podmiot przy uwzględnieniu informacji podanych przez ten podmiot,

  6. analizę i ocenę wykonania zadań zleconych podmiotowi w okresie poprzednim, z uwzględnieniem w szczególności: rzetelności i terminowości ich realizacji oraz rozliczenia otrzymanych na ten cel środków.

  1. Burmistrz Miasta podejmuje decyzje w sprawie wyboru projektów i udzielania dotacji z uwzględnieniem propozycji Zespołu Grantowego, kierując się obowiązującymi w tym zakresie przepisami, a w szczególności ustawy o finansach publicznych i trybem postępowania ustalonym niniejszą uchwałą. O decyzji Burmistrza Miasta, Komisje Rady Miejskiej i wszystkie podmioty, które złożyły wnioski o dotacje zostaną poinformowane w formie pisemnej.

  1. W przypadku, gdy wpłynie więcej niż jedna oferta realizacji tego samego zadania, Zespół Grantowy dokonuje wyboru najbardziej korzystnej oferty realizacji zadania w rozumieniu ustawy o zamówieniach publicznych. Najpóźniej na 7 dni przed upływem terminów składania wniosków Zespół Grantowy ustala szczegółową specyfikację oceny i wyboru najkorzystniejszej oferty.

  1. Wykaz podmiotów, które otrzymały dotacje wywiesza się niezwłocznie na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego z podaniem wysokości dotacji, celu i terminów realizacji.

  1. Dotacja udzielana jest na podstawie umowy zawartej z Burmistrzem Miasta i określa m.in.:

  1. szczegółowy opis zadania i termin jego wykonania,

  2. dotację celową należną jednostce wykonującej zadanie i tryb płatności,

  3. tryb kontroli wykonywania zadania,

  4. sposób rozliczenia udzielonej dotacji celowej i zasady zwrotu niewykorzystanej części dotacji.

  1. Do wydatkowania środków publicznych przekazanych w formie dotacji mają zastosowanie przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. prawo zamówień publicznych.

  1. Burmistrz Miasta przynajmniej raz w roku, najpóźniej na 30 dni przed upływem terminu wskazanego w pkt 7 podaje do publicznej wiadomości poprzez ogłoszenie w prasie lokalnej informacji o możliwości ubiegania się o dotacje. Pełna treść niniejszej uchwały z załącznikami oraz specyfikację oceny i wyboru najkorzystniejszej oferty udostępnia się na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Lęborku.

Część druga - sposób rozliczania dotacji oraz sposób kontroli wykonywania zleconego zadania.

1. Podmioty, które otrzymały dotacje są zobowiązane do składania sprawozdań merytorycznych i finansowych w terminie określonym w umowie.

2. Sprawozdania merytoryczne i finansowe powinny zawierać w szczególności:

  1. informacje o przebiegu wykonania projektu z oceną skuteczności zakładanych celów,

  2. szczegółowe rozliczenie finansowe,

  3. zestawienie rachunków,

  4. oświadczenie o wydatkowaniu dotacji zgodnie z ustawą - prawo zamówień publicznych,

  5. potwierdzone kserokopie opisanych rachunków.

  1. Po zapoznaniu się ze sprawozdaniami i ocenie zasadności wydatków Burmistrz Miasta wzywa dotowany podmiot do okazania oryginałów rachunków i innych dokumentów źródłowych uznanych za prawidłowe i zgodne z umową. Na oryginałach tych dokumentów umieszcza się klauzulę o pokryciu wydatku (lub jego części) z budżetu Miasta Lęborka przywołując też konkretną umowę o dotację.

  1. Niewykorzystane kwoty z dotacji muszą być zwrócone na konto Urzędu Miejskiego w ciągu 14 dni od daty określonej w umowie, jako termin zakończenia realizacji projektu.

  1. W razie stwierdzenia wydatkowania otrzymanej dotacji na inny cel, przekazana dotacja podlega bezzwłocznemu zwrotowi wraz z odsetkami ustawowymi liczonymi od dnia przekazania dotacji podmiotom przyjmującym dotacje.

  1. Informacja z rozliczenia udzielonych dotacji zostanie podana do publicznej wiadomości poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego po zakończeniu roku budżetowego.

  1. Burmistrz Miasta kontroluje wykonywanie zleconego zadania na bieżąco oraz po jego zakończeniu. W tym celu Burmistrz Miasta może:

  1. ustalić obowiązek wcześniejszego powiadamiania o terminach i miejscach konkretnych przedsięwzięć realizowanych w ramach zleconego zadania oraz zobowiązać dotowany podmiot do zapewnienia bezpłatnego wstępu przedstawicielom Burmistrza Miasta w celu dokonania kontroli na bieżąco,

  2. ustalić obowiązek i sposób dokumentowania realizacji przez podmiot zleconego zadania np. poprzez wykonywanie stosownych fotografii, nagrań, itp.

  3. ustalić obowiązek dołączenia do sprawozdania kopii materiałów prasowych związanych z realizacją zleconego zadania,

  4. dokonywać innych niezbędnych czynności kontrolnych i wglądu w powstającą na bieżąco dokumentację podmiotu (np. dzienniki zajęć).

  1. Po zakończeniu realizacji zleconego zadania Burmistrz Miasta sprawdza rzetelność informacji zawartych w sprawozdaniach oraz dołączonych do nich dokumentach. Stosownych kontroli mogą też dokonywać odpowiednie Komisje Rady Miejskiej w Lęborku, w oparciu o odrębne przepisy.

Część trzecia - Priorytety obowiązujące przy ocenie innych zadań niż określone w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, które mogą być zlecane podmiotom nie zaliczanym do sektora finansów publicznych i nie działającym w celu osiągnięcia zysku.

Priorytety obowiązujące przy ocenie zadań, które mogą być zlecane podmiotom nie zaliczanym do sektora finansów publicznych i nie działającym w celu osiągnięcia zysku, określone będą w dwóch aspektach i wyrażane w postaci punktowej zgodnie z poniższymi ustaleniami.

Ostateczny priorytet jest sumą priorytetów: ekonomicznego i akceptacji społecznej.

Większa wartość punktowa ostatecznego priorytetu oznacza pierwszeństwo w realizacji projektu związanego z realizacją danego zadania, w obrębie kwoty na dotację przyznanej przez Radę Miejską, dla danego rozdziału klasyfikacji budżetowej.

    1. Priorytet ekonomiczny

1.1. - kwota dotacji

punkty

1.2. - procentowy udział dotacji w koszcie zadania

punkty

do 300 zł

5

do 10%

5

do 1 000 zł

4

do 20%

4

do 5 000 zł

3

do 40%

3

do 20 000 zł

2

do 60%

2

do 100 000 zł

1

do 80%

1

powyżej 100 000 zł

0

powyżej 80%

0

Uwaga: maksymalnie łącznie 10 pkt.

2. Priorytet akceptacji społecznej - Zespół Grantowy wyraża opinię

przyznając punktową ocenę w skali od 0 do 10. Ocena Zespołu jest średnią

arytmetyczną oceny poszczególnych jej członków.

Załącznik Nr 2

do Uchwały Nr XX - 178/2004

Rady Miejskiej w Lęborku

z dnia 12.03.2004r.

WNIOSEK

o udzielenie dotacji z budżetu miasta na realizację zleconego zadania Miasta Lęborka.

data wpływu .....................

1. Nazwa podmiotu zgłaszającego:

  1. Adres, telefon, fax.:

  1. Status prawny podmiotu:

  1. Numer konta bankowego:

  1. Tytuł projektu:

  1. Osoba odpowiedzialna za realizację projektu:

(imię i nazwisko, funkcja pełniona w organizacji zgłaszającej, adres, tel., fax.)

7. Data rozpoczęcia Data zakończenia

projektu: ............ projektu: ...........

Uwaga: Obie daty muszą mieścić się w roku przydzielenia dotacji.

8. Wnioskowana wysokość dotacji w zł: ...................................... .

  1. Całkowity koszt realizacji projektu w zł ................................., w tym procentowy udział dotacji z budżetu Miasta Lęborka: ................ % całości kosztów.

10. Opis projektu/przedsięwzięcia, zakres, terminy, itp.:

    1. Wskazanie innego zadania publicznego niż określonego w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, które ma realizować dotowany podmiot:

10.2. Główny cel, szczegóły danego projektu:

10.3. Zamierzony sposób realizacji:

10.4. Zamierzone wyniki/rezultaty:

10.5. Kto skorzysta na realizacji zadania (osoby, instytucje, organizacje), w jaki sposób?

10.6. Czy ma być to pierwsze dotowane przez Miasto Lębork tego typu zadanie realizowane przez podmiot zgłaszający?

10.7. Czy zamierzają państwo realizować zadanie:

samodzielnie .................................. we współpracy ................................. .

Jeżeli we współpracy, prosimy o podanie informacji o:

- współpracujących podmiotach, organizacjach, itp.;

- współpracujących ekspertach (imię i nazwisko, specjalność):

10.8. Czy którekolwiek z podmiotów, organizacji zaangażowanych w realizację zadania otrzymały lub ubiegały się o dotację z budżetu Miasta Lęborka na ten sam cel?

10.9. Czy dotacja może być udzielona w ratach? ............................ jeśli tak to proszę podać kwoty
i terminy:

11. Zestawienie wszystkich wydatków projektu

elementy projektu

finansowanie

z dotacji

z własnych środków

12. Inne informacje i uwagi dotyczące realizacji projektu:

Załączniki:

.....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

Uwaga, należy dołączyć:

Oryginały lub poświadczone przez Urząd Miejski w Lęborku kopie dokumentów odzwierciedlające status prawny podmiotu ubiegającego się o dotacje, potwierdzające, że dany podmiot nie zalicza się do sektora finansów publicznych i nie działa w celu osiągnięcia zysku oraz wskazujące kto jest uprawniony do składania oświadczeń woli w imieniu podmiotu: np. statut, wypis z KRS, NIP, REGON, dowód osobisty, pełnomocnictwo do składania oświadczeń itp.

Oświadczamy, że dane zawarte we wniosku oraz załączanych dokumentach lub ich kopiach zawierają dane prawdziwe i nadal aktualne.

...................................... .................................................................................

Miejscowość, data (czytelny podpis osoby odpowiedzialnej za realizację projektu)

..................................................................................................................................................................

(czytelne podpisy osób upoważnionych do zaciągania zobowiązań)

Oficjalna pieczęć podmiotu wnioskującego (w przypadku posiadania)

    • Załącznik Nr 3

do Uchwały Nr XX - 178/2004

    • Rady Miejskiej w Lęborku

z dnia 12.03.2004r.

U m o w a

zawarta w dniu ...................................... pomiędzy: Gminą Miasto Lębork reprezentowaną przez:

Burmistrza Miasta Lęborka - .......................................................................

z kontrasygnatą Skarbnika Miasta Lęborka - ...............................................

zwanym dalej „Zlecającym zadanie”

a

.........................................................................................................

.........................................................................................................

reprezentowanym przez:

.........................................................................................................

.........................................................................................................

zwanym dalej „Przyjmującym zlecone zadanie do realizacji”

o następującej treści:

§ 1

  1. Burmistrz Miasta Lęborka działając w trybie przewidzianym uchwałą Rady Miejskiej w Lęborku Nr ..................................... z dnia ....................................... w sprawie trybu postępowania o udzielenie dotacji, na inne zadania publiczne niż określone w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, dla podmiotów nie zaliczanych do sektora finansów publicznych i nie działających w celu osiągnięcia zysku, sposobu jej rozliczania i kontroli wykonywania zleconego zadania przekazuje na rzecz:

..................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................

następujące kwoty z przeznaczeniem na dofinansowanie n/w projektu (zadania):

..................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................................................................................................................................................................

  1. Szczegółowy opis zleconego zadania:

……………………………………………………………………………………..............
………………………………………………………………………………………..........

………………………………………………………………………………….….............
………………………………………………………………………………………..........

……………………………………………………………………………………..............
………………………………………………………………………………………..........

.

  1. Celem wykonania zadania jest:

………………………………………………………………………………………..........
………………………………………………………………………………………..........

.........................................................................................................................................

  1. Termin wykonania zadania określonego w pkt 2 niniejszej umowy określa się:

- termin rozpoczęcia ………………………….......

- termin zakończenia ………………………….......

§ 2

Środki przekazywane będą sukcesywnie w następujących kwotach, terminach i formach:

………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………....
………………………………………………………………………………………

§ 3

Przyjmujący zlecone zadanie do realizacji zobowiązuje się wydawać przekazane środki finansowe zgodnie z ustawą prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 roku na cele określone w złożonym wniosku z uwzględnieniem postanowień § 1 niniejszej umowy.

§ 4

  1. Przyjmujący zlecone zadanie do realizacji zobowiązuje się do składania pisemnych sprawozdań z wykonania zadania w terminach ........................................................................

...................................................................................................................................................

  1. Rozliczenie wykorzystania środków winno być dokonane w formie kserokopii faktur, umów oraz dokumentacji określającej zastosowany tryb zamówień publicznych.

  2. Przedłożone do rozliczenia faktury winny być sprawdzone pod względem merytorycznym i rachunkowym oraz zatwierdzone przez Przyjmującego zlecone zadanie do realizacji.

  3. Termin ostateczny rozliczenia winien nastąpić nie później niż do dnia .............................. wraz ze sprawozdaniem merytorycznym i finansowym.

  4. Środki nie wykorzystane w pełnej wysokości podlegają zwrotowi do budżetu Miasta w ciągu 14 dni od daty określonej w umowie jako termin zakończenia realizacji projektu.

  5. W razie stwierdzenia wydatkowania otrzymanej dotacji na inny cel niż określony w umowie Burmistrz Miasta żąda niezwłocznego zwrotu stosownej części dotacji. Podlega ona zwrotowi wraz z odsetkami ustawowymi liczonymi od dnia otrzymania przez Przyjmującego zlecone zadanie do realizacji.

  6. Na wezwanie Burmistrza Miasta Przyjmujący zlecone zadanie do realizacji niezwłocznie okazuje oryginały rachunków i innych dokumentów źródłowych, na których Burmistrz umieszcza klauzulę o pokryciu wydatku (lub jego części) z budżetu Miasta Lęborka przywołując konkretną umowę o dotację.

§ 5

Kontrolę nad wykonaniem przedmiotu umowy w trakcie i po zakończeniu zadania sprawuje Burmistrz Miasta i odpowiednie Komisje Rady Miejskiej w Lęborku w sposób określony w uchwale przywołanej w § 1 niniejszej umowy. Uwzględniając specyfikę zleconego zadania Burmistrz Miasta ustala następujący szczegółowy sposób rozliczenia i kontroli dotacji: .....................................................................................................................................

......................................................................................................................................

§ 6

Przyjmujący zlecone zadanie do realizacji oświadcza, że zapoznał się z treścią uchwały wskazanej w § 1 niniejszej umowy w sprawie trybu postępowania o udzielenie dotacji dla podmiotów nie zaliczanych do sektora finansów publicznych i nie działających w celu osiągnięcia zysku, sposobu jej rozliczania i kontroli wykonywania zleconego zadania wraz z załącznikami i zobowiązuje się do wypełnienia wszystkich warunków w niej zawartych.

§ 7

  1. Miasto Lębork ma prawo wypowiedzenia umowy ze skutkiem natychmiastowy w przypadku wykorzystania środków niezgodnie z celem na jaki zostały przekazane, utrudniania kontroli lub łamania postanowień niniejszej umowy, jak również w przypadku nieterminowego, niepełnego i niewłaściwego wykonania zadania.

  2. Wypowiedzenie umowy powoduje natychmiastową konieczność zwrotu niewłaściwie wykorzystanych lub niewykorzystanych środków finansowych wraz z odsetkami ustawowymi liczonymi od daty przekazania dotacji.

§ 8

  1. W sprawach nie uregulowanych mają zastosowanie odpowiednie przepisy Kodeksu Cywilnego i ustawy o finansach publicznych.

  2. Zmiany treści umowy wymagają formy pisemnej.

  3. Umowę sporządzono w 2-ch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej ze stron.

Przyjmujący Zlecający zadanie:

zlecone zadanie do realizacji:

................................................ ...............................................

kontrasygnata Skarbnika Miasta:

.................................................


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Redaktor Ewa Dzitko-Szybisty

Data wytworzenia:
24 mar 2004

Osoba dodająca informacje

Ewa Dzitko-Szybisty

Data publikacji:
24 mar 2004, godz. 09:37

Osoba aktualizująca informacje

Ewa Dzitko-Szybisty

Data aktualizacji:
24 mar 2004, godz. 09:37