Uchwała Nr XXII-197/2004
Uchwała Nr XXII-197/2004
Rady Miejskiej w Lęborku
z dnia 30.04.2004 r.
w sprawie : udzielenia Kierownikowi Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lęborku upoważnienia do załatwiania indywidualnych spraw z zakresu administracji publicznej.
Na podstawie: art. 39 ust. 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym ( Dz. U. z 2001r. Nr 142 poz. 1591 ze zmianami)
uchwala się, co następuje:
§ 1
Upoważnia się Kierownika Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lęborku do załatwiania indywidualnych spraw z zakresu administracji publicznej tj. prowadzenia postępowania i wydawania decyzji administracyjnych w sprawach dodatków mieszkaniowych, według zasad zawartych w ustawie o dodatkach mieszkaniowych.
§ 2
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Lęborka.
§ 3
Traci moc uchwała Nr VI-74/2003 Rady Miejskiej w Lęborku z dnia 24.04.2003r. w sprawie upoważnienia do załatwiania spraw z zakresu administracji publicznej.
§ 4
Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 maja 2004r.
Przewodnicząca Rady Miejskiej
w Lęborku
Mirosława Siebert-Bresler
Uzasadnienie
do Uchwały Nr XXII-197/2004
Rady Miejskiej w Lęborku
z dnia 30.04.2004 r.
Do chwili obecnej Kierownik Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lęborku upoważniony był Uchwałą Nr VI-74/2003 Rady Miejskiej w Lęborku z dnia 24.04.2003r. do wydawania decyzji administracyjnych w zakresie wykonywania zadań zleconych, wykonywania zadań własnych gminy, zadań własnych o charakterze obowiązkowym oraz do prowadzenia postępowania i wydawania decyzji administracyjnych w sprawach dodatków mieszkaniowych, według zasad zawartych w ustawie o dodatkach mieszkaniowych.
Podjęcie nowej uchwały w sprawie upoważnienia Kierownika Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lęborku do załatwiania indywidualnych spraw z zakresu administracji publicznej tj. prowadzenia postępowania i wydawania decyzji administracyjnych w sprawach dodatków mieszkaniowych, spowodowane jest wejściem w życie od 1 maja 2004 roku nowej ustawy o pomocy społecznej, w której w art. 110 ust. 7 zawarto zapis, że upoważnienie do wydawania decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu pomocy społecznej udziela kierownikowi ośrodka pomocy społecznej Burmistrz.
W związku z tym, że przywołana powyżej Uchwała Nr VI-74/2003 Rady Miejskiej w Lęborku z dnia 24.04.2003r. upoważniała jednocześnie kierownika MOPS do załatwiania spraw z zakresu pomocy społecznej oraz dodatków mieszkaniowych, istnieje konieczność wystawienia odrębnych upoważnień tj. udzielenia upoważnienia do wydawania decyzji administracyjnych z zakresu pomocy społecznej należących do właściwości gminy Zarządzeniem Burmistrza Miasta Lęborka, oraz do prowadzenia postępowania i wydawania decyzji administracyjnych w sprawach dodatków mieszkaniowych Uchwałą Rady Miejskiej w Lęborku.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Redaktor Ewa Dzitko-Szybisty Data wytworzenia:
07 maj 2004
Osoba dodająca informacje
Ewa Dzitko-Szybisty Data publikacji:
07 maj 2004, godz. 09:34
Osoba aktualizująca informacje
Ewa Dzitko-Szybisty Data aktualizacji:
07 maj 2004, godz. 09:34