Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miasta Lębork

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Zarządzenie Nr 10/2004 BM Lęborka z dnia 27.01.2004r. w/s wprowadzenia w UM w Lęborku instrukcji postępowania w sprawie wniosków komisji Rady Miejskiej w Lęborku, interpelacji, zapytań składanych prze


ZARZĄDZENIE Nr 10/2004

BURMISTRZA MIASTA LĘBORKA

z dnia 27 stycznia 2004r.

w sprawie :

  • w sprawie wprowadzenia w Urzędzie Miejskim w Lęborku instrukcji postępowania w sprawie wniosków komisji Rady Miejskiej w Lęborku, interpelacji, zapytań składanych przez radnych,

  • w sprawie wprowadzenia w Urzędzie Miejskim w Lęborku instrukcji postępowania w sprawie skarg i wniosków.

na podstawie:

art. 31 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.)

zarządzam, co następuje:

§ 1

Wprowadzam w Urzędzie Miejskim w Lęborku:

  1. instrukcję postępowania w sprawie wniosków komisji Rady Miejskiej w Lęborku, interpelacji, zapytań składanych przez radnych stanowiącą załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia,

  2. instrukcję postępowania w sprawie skarg i wniosków stanowiącą załącznik nr 2 do niniejszego zarządzenia.

§ 2

Wykonanie zarządzenia powierza się Sekretarzowi Miasta.

§ 3

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Burmistrz Miasta

Witold Namyślak

Załącznik Nr 1

do zarządzenia Nr 10/2004

Burmistrza Miasta Lęborka

z dnia 27.01.2004r.

INSTRUKCJA

postępowania w sprawie wniosków komisji

Rady Miejskiej w Lęborku, interpelacji, zapytań składanych przez radnych

Część I

Postępowanie w sprawie wniosków komisji Rady Miejskiej w Lęborku

  1. Biuro Rady Miejskiej przekazuje wniosek Burmistrzowi Miasta za pośrednictwem Wydziału Organizacyjno-Prawnego.

  2. Pracownik na stanowisku ds. Administracyjno-Biurowych Wydziału Organizacyjno-Prawnego:

a) rejestruje wniosek w dzienniku korespondencyjnym wydziału oraz w prowadzonym przez siebie rejestrze wniosków komisji Rady Miejskiej,

b) przekazuje wniosek Burmistrzowi Miasta celem dekretacji,

c) po dokonaniu dekretacji przekazuje wniosek właściwemu wydziałowi celem jego realizacji.

  1. Po przygotowaniu projektu odpowiedzi we właściwym wydziale zostaje on niezwłocznie przekazany Burmistrzowi Miasta celem akceptacji.

  2. W przypadku, gdy wniosek komisji dotyczy spraw należących do właściwości komunalnej jednostki organizacyjnej Miasta Lęborka, naczelnik odpowiedniego wydziału sprawującego zgodnie z Regulaminem Organizacyjnym nadzór nad tą jednostką, występuje do niej w celu uzyskania odpowiednich informacji, wyjaśnień, opinii.

  3. Komunalna jednostka organizacyjna jest zobowiązana do niezwłocznego udzielenia informacji, wyjaśnień, opinii, o których mowa w pkt 4 wyłącznie Burmistrzowi Miasta. Projekt odpowiedzi opracowywany jest w wydziale sprawującym nadzór nad jednostką.

  4. Burmistrz Miasta, po akceptacji projektu odpowiedzi, przekazuje ją za pośrednictwem właściwego wydziału do Biura Rady Miejskiej, celem przekazania jej odpowiedniej komisji. Odpowiedź na wniosek następuje pisemnie w terminie 14 dni od jego otrzymania.

Część II

Postępowanie w sprawie interpelacji, zapytań zgłaszanych przez radnych

  1. Interpelacje i zapytania zgłaszane przez radnych na sesji lub między sesjami są przekazywane przez Biuro Rady Miejskiej Burmistrzowi Miasta za pośrednictwem Wydziału Organizacyjno-Prawnego najpóźniej następnego dnia roboczego.

  2. Pracownik na stanowisku ds. Administracyjno-Biurowych Wydziału Organizacyjno-Prawnego:

a) rejestruje interpelację lub zapytanie w dzienniku korespondencyjnym wydziału,

b) przekazuje interpelację lub zapytanie Burmistrzowi celem dekretacji,

c) po dokonaniu dekretacji przekazuje interpelację lub zapytanie odpowiedniemu wydziałowi celem realizacji.

  1. Po przygotowaniu projektu odpowiedzi we właściwym wydziale zostaje on niezwłocznie przekazany Burmistrzowi Miasta celem akceptacji.

  2. W przypadku, gdy interpelacja lub zapytanie dotyczy spraw należących do właściwości komunalnej jednostki organizacyjnej Miasta Lęborka, naczelnik odpowiedniego wydziału sprawującego zgodnie z Regulaminem Organizacyjnym nadzór nad tą jednostką, występuje do niej w celu uzyskania odpowiednich informacji, wyjaśnień, opinii.

  3. Komunalna jednostka organizacyjna jest zobowiązana do niezwłocznego udzielenia informacji, wyjaśnień, opinii, o których mowa w pkt 4 wyłącznie Burmistrzowi Miasta. Projekt odpowiedzi opracowywany jest w wydziale sprawującym nadzór nad jednostką.

  4. Burmistrz Miasta po zapoznaniu się z odpowiedzią i jej akceptacji przekazuje ją za pośrednictwem Biura Rady Miejskiej radnemu zgłaszającemu interpelację lub wniosek.

  1. Odpowiedź udzielana jest w terminach określonych w Statucie Miasta Lęborka.

Załącznik Nr 2

do zarządzenia Nr 10/2004

Burmistrza Miasta Lęborka

z dnia 27.01.2004r.

INSTRUKCJA

postępowania w sprawie skarg i wniosków

POSTĘPOWANIE W SPRAWIE SKARG I WNIOSKÓW

  1. W sprawie skarg i wniosków postępuje się zgodnie z ustawą - Kodeks postępowania administracyjnego z 14 czerwca 1964 roku (tekst jednolity Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.) i wydanymi na jej podstawie aktami wykonawczymi.

  2. W przypadku, gdy skarga lub wniosek dotyczy spraw z zakresu działania komunalnej jednostki organizacyjnej Miasta Lęborka, stosuje się odpowiednio zasady postępowania dotyczące takich przypadków określone w załączniku nr 1 do niniejszego zarządzenia.


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Redaktor Ewa Dzitko-Szybisty

Data wytworzenia:
26 mar 2004

Osoba dodająca informacje

Ewa Dzitko-Szybisty

Data publikacji:
26 mar 2004, godz. 10:06

Osoba aktualizująca informacje

Andrzej Karbownik

Data aktualizacji:
21 maj 2008, godz. 13:45