Zarządzenie Nr 13/2004 BM Lęborka z dnia 03.02.2004r. w sprawie zmiany Zarządzenia Nr 79/2003 BM Lęborka z 02.07.2003r. w/s nadania Regulaminu Organizacyjnego UM w Lęborku
ZARZĄDZENIE Nr 13/2004
BURMISTRZA MIASTA LĘBORKA
z dnia 03 lutego 2004r.
w sprawie : |
|
zmiany Zarządzenia Nr 79/2003 Burmistrza Miasta Lęborka z dnia 2 lipca 2003 roku w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Lęborku.
|
na podstawie: |
|
art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 roku, Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) |
zarządzam, co następuje:
§ 1
W załączniku nr 1 do Zarządzenia Nr 79/2003 z dnia 2 lipca 2003 r. dokonuję następujących zmian:
w § 9 pkt 6 otrzymuje brzmienie:
„Wydział Gospodarki Miejskiej i Inwestycji - GM
z wyodrębnionymi referatami i stanowiskami:
a/ Stanowisko ds. Administracyjno-Biurowych
b/ Referat ds. Planowania Inwestycji
c/ Referat ds. Aktywizacji Bezrobotnych i Współpracy z Podmiotami Gospodarczymi
d/ Stanowisko ds. Ochrony Środowiska
e/ Stanowisko ds. Spółek Komunalnych i Miejskiego Zarządu Gospodarki Komunalnej
f/ Stanowisko ds. Edukacji Ekologicznej.”
w § 12 pkt VI otrzymuje brzmienie:
“WYDZIAŁ GOSPODARKI MIEJSKIEJ I INWESTYCJI
Stanowisko ds Administracyjno - Biurowych
prowadzenie dziennika Wydziału GM - przyjmowanie i wysyłanie korespondencji,
przygotowywanie zestawień i analiz z zakresu spraw prowadzonych przez Wydział GM
pomoc i uzupełnianie prac na stanowiskach merytorycznych
Referat ds Planowania Inwestycji
planowanie, opracowywanie programów i założeń ekonomiczno- technicznych przedsięwzięć z zakresu inwestycji komunalnych,
przygotowywanie przetargów na wykonawstwo zadań z zakresu inwestycji, modernizacji i remontów, sporządzanie materiałów przetargowych, opracowywanie specyfikacji istotnych warunków zamówienia publicznego, umów o roboty budowlane i roboty publiczne itp,
występowanie do właściwych organów z wnioskami o wydanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, z wnioskami o wydanie warunków technicznych, z wnioskami o wydanie decyzji o pozwolenie na budowę itp.,
dopilnowanie zawarcia umów na realizację zadań inwestycyjnych,
sporządzanie informacji cenowych z postępowania w trybie zamówienia publicznego na roboty budowlane do Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji
informacje do właściwych organów o rozpoczęciu i zakończeniu inwestycji,
prowadzenie spraw związanych z okresem rękojmi i okresem gwarancji, zgodnie z Kodeksem Cywilnym i Prawem Budowlanym, na prowadzonych inwestycjach,
rozliczanie i zwracanie zabezpieczeń należytego wykonania umowy po zakończeniu budowy i po przeprowadzonych przeglądach po okresie rękojmi i gwarancji na poszczególnych zadaniach,
prowadzenie nadzoru nad wykonywaniem inwestycji oraz realizacją umów m.in. przekazywanie placu budowy, sporządzanie faktur pod względem formalno - merytorycznym i rachunkowym, organizowanie i udział w naradach koordynacyjnych, i udział w odbiorach inwestycji itp.
bezpośrednia współpraca z uczestnikami procesu inwestycyjnego tj. projektantami, wykonawcami, inspektorami nadzoru, itp.
rozliczenie finansowe zadań prowadzonych przez Referat we współpracy z Wydziałem FB,
koordynowanie przedsięwzięć inwestycyjnych w mieście,
planowanie i finansowanie zadań dotyczących infrastruktury miejskiej,
współpraca w zakresie inwestycji i remontów z jednostkami realizującymi zadania oraz w dziedzinie oświaty, służby zdrowia, kultury, sportu i opieki społecznej,
prowadzenie sprawozdawczości na potrzeby GUS w zakresie inwestycji komunalnych,
opracowywanie projektów uchwał rady w zakresie inwestycji komunalnych,
realizacja uchwał rady z zakresu inwestycji komunalnych tj. przekazywanie wytworzonych dóbr inwestycyjnych jednostkom komunalnym w postaci raportu na podwyższenie kapitału zakładowego spółek oraz przekazywanie nieodpłatne na rzecz innych jednostek,
sporządzanie wniosków na dofinansowanie inwestycji infrastrukturalnych realizowanych w systemie robót publicznych, jako zadania własne gminy, nadzór nad ich realizacjami i rozliczenie rzeczowo - finansowe,
przygotowanie wniosków kredytowych i innych form wsparcia finansowego inwestycji komunalnych nadzór nad ich realizacją i rozliczenie rzeczowo - finansowe,
przygotowywanie odpowiedzi na wnioski radnych oraz na wnioski mieszkańców w sprawach dotyczących zadań referatu,
przygotowanie projektów inwestycji komunalnych,
uaktualnianie i nadzorowanie Wieloletniego Planu Inwestycji,
pozyskiwanie funduszy Unii Europejskiej dla realizacji projektów inwestycyjnych miasta,
Referat ds. Aktywizacji Bezrobotnych i Współpracy z Podmiotami Gospodarczymi
koordynowanie współpracy pomiędzy istniejącymi na rynku podmiotami w celu aktywizacji bezrobotnych,
prowadzenie Lęborskiego Centrum Informacji:
a/ utrzymywanie aktywnych baz danych ofert pracy i wniosków bezrobotnych,
b/ utrzymywanie aktualnych informacji na stronie Urzędu Miejskiego i Centrum,
c/ koordynowanie dyżurów w godzinach pracy Centrum,
współpraca z organizacjami pracodawców w zakresie:
a/ wymiany informacji,
b/ koordynacja działań zmierzających do pokonywania barier w działalności gospodarczej,
inicjowanie programów wspierających walkę z bezrobociem,
inicjowanie programów aktywizujących życie gospodarcze,
pomoc dla MSP w pozyskiwaniu środków pomocowych z UE,
prowadzenie spraw związanych z przeciwdziałaniem bezrobociu,
gromadzenie i przechowywanie wszystkich dokumentów związanych z informacją o bezrobociu i aktów prawnych walki z nim,
opracowywanie ofert inwestycyjnych Miasta Lęborka odrębnie lub we współdziałaniu z innymi organami i instytucjami,
współdziałanie z rolnikami w celu udzielenia pomocy w pozyskiwaniu funduszy
Stanowisko ds Ochrony Środowiska
ochrona środowiska w zakresie przewidzianym dla miasta ustawami szczegółowymi z uwzględnieniem zadań:
utrzymanie zieleni, w tym wydawanie decyzji na wycinkę drzew,
ochrona przyrody,
gospodarka odpadami, w tym wydawanie opinii na wytwarzanie odpadów niebezpiecznych i decyzji na sposób postępowania z odpadami innymi niż niebezpieczne,
utrzymaniem czystości, w tym kontrola nad deratyzacją oraz nad usuwaniem z posesji odpadów stałych i płynnych,
gospodarką wodno - ściekową,
ochroną atmosfery, ochroną przed hałasem itp.,
nadzór nad wyłapywaniem bezdomnych zwierząt i opieka nad nimi,
wydawanie zezwoleń na utrzymywanie psów ras uznanych za agresywne,
rozpatrywanie skarg związanych z ochroną środowiska,
przygotowywanie uchwał z zakresu ochrony środowiska,
przygotowywanie wniosków kredytowych i innych form wsparcia finansowego dot. ochrony środowiska z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej,
przygotowanie, organizowanie i branie udziału w konkursach ekologicznych dot. miasta Lęborka,
koordynowanie i nadzór nad zadaniami z zakresu zieleni i ochrony środowiska oraz innych potrzeb komunalnych,
planowanie i nadzorowanie realizacji Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej,
prowadzenie sprawozdawczości na potrzeby Głównego Urzędu Statystycznego w zakresie ochrony środowiska,
wypełnianie ankiet tematycznie związanych z ochroną środowiska;
Stanowisko ds Spółek Komunalnych i Miejskiego Zarządu Gospodarki Komunalnej
prowadzenie spraw w zakresie przekształceń, prywatyzacji i zmiany struktury organizacyjnej spółek komunalnych i MZGK,
analizy ekonomiczne spółek,
bieżące załatwianie spraw związanych z działalnością spółek i MZGK,
przygotowanie i przekazywanie komisjom wszelkich materiałów dot. działalności spółek komunalnych i MZGK,
przygotowanie uchwał Zgromadzenia Wspólników poszczególnych spółek w sprawach ich dotyczących oraz projektów uchwał RM zwiększających kapitał zakładowy,
nadzór nad zarządzaniem i eksploatacją dróg, skwerów, terenów zabudowanych i niezabudowanych wraz z infrastrukturą, nie zarządzanych przez inne jednostki, stanowiących własność miasta Lęborka, a na drogach powiatowych w granicach administracyjnych miasta w zakresie uzgodnionym ze Starostą Lęborskim,
koordynowanie i nadzór nad zadaniami z zakresu organizacji ruchu drogowego, oczyszczania miasta i innych potrzeb komunalnych prowadzonych przez MZGK,
przygotowanie niezbędnych materiałów dotyczących prywatyzacji, opracowywanie informacji zbiorczych na temat przekształceń własnościowych, udostępnianie dokumentów sądom powszechnym w sprawach spornych,
koordynacja i nadzór nad utrzymaniem cmentarzy i grobów wojennych,
prowadzenie Księgi Pochowanych na Cmentarzu Armii Radzieckiej oraz ewidencji pomników pamięci narodowej,
współpraca z innymi zakładami świadczącymi usługi dla ludności / Gazownia, Rejon Energetyczny, Telekomunikacja itp./,
prowadzenie spraw związanych ze stowarzyszeniem pn. Stowarzyszenie Powiatów, Miast i Gmin „Ochrona Pradoliny Rzeki Łeby i Wód Bałtyku”
prowadzenie spraw związanych z realizacją Strategii Miasta Lęborka.
Stanowisko ds. Edukacji Ekologicznej
podejmowanie inicjatyw w celu aktywizowania społeczeństwa do działań na rzecz ochrony środowiska i harmonizowania życia człowieka,
udostępnianie kręgom społeczeństwa informacji o stanie środowiska,
organizowanie warsztatów dla osób zajmujących się edukację ekologiczną,
udostępnianie materiałów edukacyjnych o tematyce szeroko pojętej ekologii,
koordynowanie prac osób i organizacji zajmujących się działalnością na rzecz zrównoważonego rozwoju miasta oraz edukacją ekologiczną jego mieszkańców,
zbieranie informacji o działaniach w zakresie edukacji ekologicznej w mieście, kraju, na świecie oraz przekazywanie ich wszystkim, którzy taką działalnością się zajmują,
ww działania skupione będą w Centrum Edukacji Ekologicznej
Dotyczy wszystkich referatów i stanowisk
realizacja innych zadań przydzielonych przez burmistrza.”
§ 2
Załącznik Nr 3 do Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego otrzymuje brzmienie jak w załączniku nr 1 do niniejszego zarządzenia.
§ 3
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Burmistrz Miasta
Witold Namyślak
Załączniki do pobrania
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
schem Zarz 13 (DOC, 54.50Kb) | 2004-03-30 15:01:44 | 78 |
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Redaktor Ewa Dzitko-Szybisty Data wytworzenia:
30 mar 2004
Osoba dodająca informacje
Ewa Dzitko-Szybisty Data publikacji:
30 mar 2004, godz. 12:51
Osoba aktualizująca informacje
Ewa Dzitko-Szybisty Data aktualizacji:
30 mar 2004, godz. 12:51