Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miasta Lębork

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Zarządzenie Nr 5/2005 BM Lęborka z dnia 18.01.2005r. w sprawie procedury opracowania i aktualizacji Wieloletniego Planu Inwestycyjnego Miasta Lęborka


Zarządzenie nr 5/2005

Burmistrza Miasta Lęborka

z dnia 18 stycznia 2005 roku

w sprawie: procedury opracowania i aktualizacji Wieloletniego Planu Inwestycyjnego Miasta Lęborka.

Na podstawie: art. 30 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym

(tekst jednolity Dz. U. z 2001 roku Nr 142 poz. 1591 z późn. zm.)

zarządzam, co następuje:

§ 1

  1. Powołuję Komisję Koordynacyjną ds. Wieloletniego Planu Inwestycyjnego Miasta Lęborka (zwaną dalej „Komisją”), w skład której wchodzą osoby wymienione w załączniku nr 1 do niniejszego zarządzenia.

  2. Celem opracowania i aktualizacji Wieloletniego Planu Inwestycyjnego Miasta Lęborka jest:

a) stworzenie dokumentu pomocniczego w negocjacjach o uzyskanie dofinansowania z zewnętrznych środków finansowych, na przedsięwzięcia inwestycyjne realizowane przez Miasto,

b) komunikacja władz samorządowych z mieszkańcami w zakresie długookresowych zamierzeń inwestycyjnych, uwzględniających także wnioski/postulaty składane przez mieszkańców,

c) przedstawienie przyszłym partnerom przedsięwzięć publiczno-prywatnych długookresowych planów przedsięwzięć inwestycyjnych,

d) utworzenie bazy danych o wszystkich potrzebach inwestycyjnych Miasta,

e) zgromadzenie danych o wszystkich rozpoczętych inwestycjach (koncepcje, dokumentacje techniczne, itp.),

f) konfrontacja potrzeb inwestycyjnych z możliwościami inwestycyjnymi,

g) uniknięcie jednoczesnego otwierania zbyt wielu frontów inwestycyjnych w stosunku do zdolności finansowania miasta,

h) określenie w okresie wieloletnim poziomu wydatków planowanych do poniesienia z budżetów Miasta i przeznaczonych na przedsięwzięcia inwestycyjne Miasta.

§ 2

Wieloletni Plan Inwestycyjny opracowany przez Komisję posiadać będzie formułę planu

,,kroczącego”,tj. aktualizowanego corocznie z uzasadnionych powodów obejmujących m.in:

a) zmiany w źródłach finansowania WPI,

b) zmiany w zakresie przejmowanych zadaniach publicznych,

c) dezaktualizację zadań wprowadzonych do WPI.

§ 3

  1. Przedmiotem planowania w WPI będą przedsięwzięcia inwestycyjne obejmujące:

a) wszelkie nakłady związane z realizacją danego projektu począwszy od prac badawczych dot. tego projektu, wykupu gruntów, itp. do zakończenia prac budowlanych i oddania obiektu/ów do użytku,

b) modernizację istniejącego rzeczowego majątku trwałego i zakupy inwestycyjne,

c) przedsięwzięcia inwestycyjne o wartości jednostkowej powyżej 20.000 zł (z VAT).

  1. Samodzielne przedsięwzięcia inwestycyjne o wartości jednostkowej do 20.000 zł objęte zostaną prognozą wydatków budżetowych na lata przyszłe sporządzoną przez Skarbnika Miasta.

  2. Wartość remontów odtworzeniowych objęta zostanie prognozą wydatków budżetowych na lata przyszłe sporządzoną przez Skarbnika Miasta.

§ 4

  1. Skarbnik Miasta przedstawiając opracowaną prognozę potencjału inwestycyjnego Miasta na lata przyszłe wraz z dopuszczalnym poziomem zadłużenia Miasta (przy założeniu pozyskania zewnętrznych długoterminowych środków finansowych ze źródeł komercyjnych), przedłoży jednocześnie opis parametrów przyjętych w projekcji dochodów oraz wydatków Miasta.

  2. Opracowując projekcję, o której mowa w ust. 1 Skarbnik Miasta zasięga wszelkich niezbędnych konsultacji celem opracowania danych na wiarygodnym i stabilnym poziomie.

  3. W trakcie prac nad WPI Skarbnik Miasta przedłoży Komisji pisemne propozycje (uwzględniające obowiązujące przepisy) dot. form i zasad dofinansowania przedsięwzięć inwestycyjnych podejmowanych przez podmioty realizujące usługi publiczne w imieniu Miasta.

  4. Przed zakończeniem prac nad WPI, Skarbnik Miasta dokona korekty projekcji dochodów i wydatków z uwzględnieniem zadań inwestycyjnych przyjętych do WPI generujących dodatkowe wydatki lub generujących dodatkowe dochody.

§ 5

  1. Wniosek przedsięwzięć inwestycyjnych do WPI (zwany dalej „wnioskiem”) składany być może wyłącznie na ujednoliconym wzorze stanowiącym załącznik nr 2 do niniejszego zarządzenia.

  2. Do WPI przyjmowane będą wyłącznie wnioski przedsięwzięć inwestycyjnych kompletnie wypełnione i podpisane.

  1. Wnioskodawcą przedsięwzięć inwestycyjnych mogą być wydziały Urzędu Miejskiego, jednostki organizacyjne Miasta, w tym spółki prawa handlowego, w których gmina posiada ponad 50 % głosów (zwane dalej ,,jednostkami organizacyjnymi”).

  2. Wnioski do WPI składają także stowarzyszenia i nieformalne grupy mieszkańców, organizacje reprezentujące biznes lokalny i inne zorganizowane grupy społeczne, poprzez właściwe merytorycznie wydziały i jednostki organizacyjne.

  3. Wszelkie postulaty przedsięwzięć inwestycyjnych do WPI przyjmują wydziały Urzędu Miejskiego oraz jednostki organizacyjne merytorycznie właściwe dla charakteru danego wniosku (wykaz wydziałów oraz jednostek organizacyjnych wraz z adresami, w których można składać postulaty, określa załącznik nr 3 do niniejszego zarządzenia). Złożone postulaty weryfikowane są przez merytoryczne wydziały oraz jednostki organizacyjne, określone w załączniku nr 3 i ewentualnie ujmowane we wnioskach składnych przez te wydziały do WPI. Złożone sugestie i postulaty (inicjatywy mieszkańców) stanowić mogą podstawę wniosków składanych przez dany wydział lub jednostkę organizacyjną do WPI. W przypadku nie ujęcia przez merytoryczny wydział lub jednostkę organizacyjną postulatu lub sugestii, merytoryczny wydział lub jednostka organizacyjna informuje o przyczynie odstąpienia od złożenia wniosku do WPI.

  4. O terminie rozpoczęcia przyjmowania wniosków, postulatów lub sugestii informuje media Burmistrz Miasta poprzez stosowne ogłoszenie.

§ 6

Kompletnie wypełnione i podpisane wnioski przyjmuje od merytorycznych wydziałów Urzędu Miejskiego, jednostek organizacyjnych oraz stowarzyszeń i nieformalnych grup mieszkańców, organizacji reprezentujących biznes lokalny i innych zorganizowanych grup społecznych - Wydział Gospodarki Miejskiej i Inwestycji (pok. 126 w godzinach urzędowania).

§ 7

Prace nad aktualizacją Wieloletniego Planu Inwestycyjnego będą podejmowane z chwilą ustalenia budżetu na dany rok.

§ 8

  1. Przy opracowywaniu Wieloletniego Planu Inwestycyjnego zsynchronizowanego ze Strategią Rozwoju Miasta przyjmuje się zasadę otwartości przyjętego niniejszym zarządzeniem systemu prac nad WPI na ewentualne korekty, o ile usprawnią one przyjęty tryb pracy nad WPI bez wypaczenia jego celu i istoty.

  2. Koordynację prac nad Wieloletnim Planem Inwestycyjnym Miasta Lęborka oraz ich dokumentowanie powierzam Panu Romualdowi Babul.

§ 9

Traci moc Zarządzenie nr 52/2004 Burmistrza Miasta Lęborka z dnia 1 czerwca 2004 roku w sprawie procedury opracowania Wieloletniego Planu Inwestycyjnego Miasta Lęborka na lata 2004 - 2007.

§ 10

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Burmistrz Miasta Lęborka

Witold Namyślak

Załącznik Nr 1

do Zarządzenia Nr 5/2005

Burmistrza Miasta Lęborka

z dnia 18 stycznia 2005r.

SKŁAD OSOBOWY KOMISJI KOORDYNACYJNEJ

DS. WIELOLETNIEGO PLANU INWESTYCYJNEGO

MIASTA LĘBORKA

  1. Przewodniczący Komisji - Pan Janusz Lisiecki

  2. Wiceprzewodniczący - Pan Adam Stenka

Członkowie:

  1. Pani Mariola Motyl

  2. Pan Romuald Babul

  3. Pani Monika Raczkowska

Załącznik Nr 2

do Zarządzenia Nr 5/2005

Burmistrza Miasta Lęborka

z dnia 18 stycznia 2005r.

WNIOSEK

PRZEDSIĘWZIĘCIA INWESTYCYJNEGO DO WPI

NAZWA ZADANIA:

...............................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................

INWESTOR:

...............................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................

BENEFICJENT:

...............................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................

KRÓTKI OPIS PROJEKTU:

...............................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................

LOKALIZACJA:

...............................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

ZGODNOŚĆ Z MIEJSCOWYM PLANEM LUB STUDIUM UWARUNKOWAŃ I KIERUNKÓW ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO

...............................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................

CZAS REALIZACJI PROJEKTU:

...............................................................................................................................................................

EFEKT:

...............................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................

KOSZTY:

...............................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................

ZAANGAŻOWANIE ŚRODKÓW WŁASNYCH:

...............................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................

WPŁYW NA ŚRODOWISKO:

...............................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................

PARTNERZY PROJEKTU:

...............................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................

UZASADNIENIE:

...............................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................

SKŁADAJĄCY WNIOSEK (nazwa, adres, telefon, e-mail, osoba do kontaktów)

...............................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................

Data : .........................................

........................................................

Podpis składającego wniosek

ZAŁĄCZNIKI:

1. ..................................................................

2. ..................................................................

3. ..................................................................

4. ...............................................................

WYJAŚNIENIA DO WYPEŁNIANIA WNIOSKU

BENEFICJENT:

Beneficjentem jest grupa mieszkańców miasta, która będzie korzystać z efektów zadania po jego realizacji (np. młodzież miasta, mieszkańcy osiedla, wszyscy mieszkańcy ……, czytelnicy biblioteki, itp.).

KRÓTKI OPIS PROJEKTU:

W tym punkcie należy wykazać m.in.: związek funkcjonalny lub techniczny z innymi realizowanymi zadaniami; obowiązek realizacji wynikający z przepisów.

W tym punkcie m.in. należy określić czy planowane przedsięwzięcie posiada opracowaną dokumentację techniczną oraz czy posiada pozwolenie na budowę. Jeżeli spełnienie tych warunków nie jest wymagane należy również to zapisać.

Należy również opisać aktualne zaawansowanie prac nad realizacja zadania inwestycyjnego.

LOKALIZACJA:

Określając lokalizację należy umiejscowić planowane przedsięwzięcie, podając adres / numer działki, podać inne dane charakteryzujące nieruchomość, w tym także formę władania gruntem czyja własność, jak dzierżawa to na ile lat zawarta.

ZGODNOŚĆ Z MIEJSCOWYM PLANEM LUB STUDIUM UWARUNKOWAŃ I KIERUNKÓW ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO

Należy określić czy planowane przedsięwzięcie jest zgodne z aktualnym miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego. Jeżeli spełnienie tego warunku nie jest wymagane należy również to zapisać.

EFEKT:

Ekonomiczny (mierzalny) będzie generować dodatkowe dochody, czy dodatkowe wydatki.

Społeczny zaspokaja potrzeby mieszkańców (dostępność do placówek oświaty, poprawia komunikację, itp.), poprawia aktywność zawodową mieszkańców, stwarza warunki do ożywienia inwestycyjnego wśród podmiotów gospodarczych, itp.

Inne efekty.

KOSZTY:

W niniejszej pozycji należy podać jednorazowe nakłady inwestycyjne na zadanie a także roczne koszty eksploatacji, które będą miały wpływ na budżet gminy.

ZAANGAŻOWANIE ŚRODKÓW WŁASNYCH:

W pozycji tej należy określić udział środków własnych w całkowitych nakładach inwestycyjnych; procentowo i kwotowo. Należy również wskazać, czy realizowany projekt należy do zadań własnych gminy.

WPŁYW NA ŚRODOWISKO:

W niniejszej pozycji należy określić wpływ planowanego przedsięwzięcia na środowisko: pozytywny / negatywny ( jeżeli negatywny to uzasadnić).

PARTNERZY PROJEKTU:

W niniejszej pozycji należy wymienić partnerów zaangażowanych w jakikolwiek sposób (pośrednio lub bezpośrednio) w realizację projektu oraz ewentualnie wykazać czy planowane i możliwe jest pozyskanie dodatkowych środków na realizację przedsięwzięcia z: funduszy pomocowych Unii Europejskiej, PPP, i innych.

UZASADNIENIE:

Uzasadniając proponowane zadanie należy wykazać jego związek z innymi zadaniami zrealizowanymi lub realizowanymi, w stosunku do których posiada ono charakter komplementarny, pozwalający wzmocnić pozytywny całkowity efekt na otoczenie.

Załącznik Nr 3

do Zarządzenia Nr 5/2005

Burmistrza Miasta Lęborka

z dnia 18 stycznia 2005r.

WYKAZ WYDZIAŁÓW, JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH ,

W KTÓRYCH MOŻNA SKŁADAĆ POSTULATY DO WPI

Lp.

NAZWA

1.

Referat Inwestycji UM w Lęborku pok. 122

2.

Stanowisko ds. Ochrony Środowiska UM w Lęborku pok. 126

3.

Wydział Oświaty i Spraw Społecznych UM w Lęborku pok. 21

4.

Wydział Architektury UM w Lęborku pok. 116

5.

Miejski Zarząd Gospodarki Komunalnej w Lęborku, ul. Wyszyńskiego 3

6.

Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji sp. z o.o. w Lęborku, ul. Pionierów 2

7.

Miejskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej sp. z o.o. w Lęborku,

ul. Pionierów 11

8.

Zakład Komunikacji Miejskiej sp. z o.o. w Lęborku, ul. Łokietka 5

9.

Przedsiębiorstwo Składowania i Przerobu Odpadów sp. z o.o. w Czarnówku

10.

Lęborskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego sp. z o.o. w Lęborku, ul. Wyszyńskiego 3


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Redaktor Ewa Dzitko-Szybisty

Data wytworzenia:
09 lut 2005

Osoba dodająca informacje

Ewa Dzitko-Szybisty

Data publikacji:
09 lut 2005, godz. 15:58

Osoba aktualizująca informacje

Ewa Dzitko-Szybisty

Data aktualizacji:
09 lut 2005, godz. 15:58