Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miasta Lębork

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Zarządzenie Nr 52/2004 BM Lęborka z dnia 01.06.2004r. w sprawie procedury opracowania Wieloletniego Planu Inwestycyjnego Miasta Lęborka na lata 2004-2007


Zarządzenie nr 52/2004

Burmistrza Miasta Lęborka

z dnia 1 czerwca 2004 roku

w sprawie: procedury opracowania Wieloletniego Planu Inwestycyjnego Miasta Lęborka

na lata 2004 - 2007.

Na podstawie: art. 30 pkt. 2 ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym

(tekst jednolity Dz. U. z 2001 roku Nr 142 poz. 1591 z późn. zm.)

Podejmując działania mające na celu opracowanie pierwszej edycji Wieloletniego Planu Inwestycji na lata 2004 - 2007, optymalnie dobranego zarówno pod względem potrzeb strategicznych jak i możliwości finansowych miasta

zarządzam, co następuje:

§ 1

  1. Powołuję Komisję Koordynacyjną ds. Wieloletniego Planu Inwestycyjnego na lata 2004 - 2007 (zwaną dalej „Komisją”), w skład której wchodzą osoby wymienione w załączniku nr 1 do niniejszego zarządzenia.

  2. Na Przewodniczącego Komisji Koordynacyjnej ds. Wieloletniego Planu Inwestycyjnego powołuję Pana Janusza Lisieckiego.

  3. Na Wiceprzewodniczącego Komisji Koordynacyjnej ds. Wieloletniego Planu

Inwestycyjnego powołuję Pana Adama Stenkę.

  1. Celem opracowania Wieloletniego Planu Inwestycyjnego na lata 2004 - 2007 jest:

  • stworzenie dokumentu pomocniczego w negocjacjach o uzyskanie dofinansowania z zewnętrznych środków finansowych, na przedsięwzięcia inwestycyjne realizowane przez Miasto,

  • komunikacja władz samorządowych z mieszkańcami w zakresie długookresowych zamierzeń inwestycyjnych, uwzględniających także wnioski/postulaty składane przez mieszkańców,

  • przedstawienie przyszłym partnerom przedsięwzięć publiczno-prywatnych długookresowych planów przedsięwzięć inwestycyjnych,

  • utworzenie bazy danych o wszystkich potrzebach inwestycyjnych Miasta,

  • zgromadzenie danych o wszystkich rozpoczętych inwestycjach (koncepcje, dokumentacje techniczne, itp.),

  • konfrontacja potrzeb inwestycyjnych z możliwościami inwestycyjnymi,

  • uniknięcie jednoczesnego otwierania zbyt wielu frontów inwestycyjnych w stosunku do zdolności finansowania miasta,

  • określenie w okresie wieloletnim poziomu wydatków planowanych do poniesienia z budżetów Miasta i przeznaczonych na przedsięwzięcia inwestycyjne Miasta.

§ 2

  1. Prace nad Wieloletnim Planem Inwestycyjnym (WPI) przebiegać będą według harmonogramu zatwierdzonego przez mnie w dniu 1 czerwca 2004 r., który stanowi załącznik nr 2 do niniejszego zarządzenia.

  2. Wieloletni Plan Inwestycyjny opracowany przez Komisję na lata 2004 - 2007 posiadać będzie formułę planu „kroczącego”, tj. aktualizowanego corocznie z uzasadnionych powodów obejmujących m.in:

  • zmiany w źródłach finansowania WPI (dotyczy sytuacji uzyskania nowych źródeł finansowania inwestycji planowanych w WPI, o kosztach pozyskania tych źródeł na poziomie niższym, niż ze źródeł komercyjnych przyjętych w 2004 r. przy opracowaniu pierwszej edycji WPI),

  • zmiany w zakresie przejmowanych zadaniach publicznych,

  • dezaktualizację zadań wprowadzonych do WPI.

§ 3

  1. Przedmiotem planowania w WPI będą przedsięwzięcia inwestycyjne obejmujące:

  • wszelkie nakłady związane z realizacją danego projektu począwszy od prac badawczych dot. tego projektu, wykupu gruntów, itp. do zakończenia prac budowlanych i oddania obiektu/ów do użytku,

  • modernizację istniejącego rzeczowego majątku trwałego i zakupy inwestycyjne,

  • przedsięwzięcia inwestycyjne o wartości jednostkowej powyżej 20.000 zł (z VAT).

  1. Samodzielne przedsięwzięcia inwestycyjne o wartości jednostkowej do 20.000 zł objęte zostaną prognozą wydatków budżetowych na lata 2004 - 2007 sporządzoną przez Skarbnika Miasta.

  2. Wartość remontów odtworzeniowych objęta zostanie prognozą wydatków budżetowych na lata 2004 - 2007 sporządzoną przez Skarbnika Miasta.

§ 4

  1. Skarbnik Miasta przedstawiając opracowaną prognozę potencjału inwestycyjnego Miasta na lata 2004 - 2007 wraz z dopuszczalnym poziomem zadłużenia Miasta (przy założeniu pozyskania zewnętrznych długoterminowych środków finansowych ze źródeł komercyjnych), przedłoży jednocześnie opis parametrów przyjętych w projekcji dochodów oraz wydatków Miasta.

  2. Opracowując projekcję, o której mowa w ust. 1 Skarbnik Miasta zasięga wszelkich niezbędnych konsultacji celem opracowania danych, o których mowa w pkt 7 załączonego harmonogramu, na wiarygodnym i stabilnym poziomie.

  3. W trakcie prac nad WPI Skarbnik Miasta przedłoży Komisji pisemne propozycje (uwzględniające obowiązujące przepisy) dot. form i zasad dofinansowania przedsięwzięć inwestycyjnych podejmowanych przez podmioty realizujące usługi publiczne w imieniu Miasta.

  4. Przed zakończeniem prac nad WPI, Skarbnik Miasta dokona korekty projekcji dochodów i wydatków z uwzględnieniem zadań inwestycyjnych przyjętych do WPI generujących dodatkowe wydatki lub generujących dodatkowe dochody. Korekty te zostaną uwzględnione przez Wydział Gospodarki Miejskiej i Inwestycji UM w Lęborku w ostatecznej wersji pierwszej edycji WPI.

§ 5

  1. Wniosek przedsięwzięć inwestycyjnych do WPI (zwany dalej „wnioskiem”) składany być może wyłącznie na ujednoliconym wzorze stanowiącym załącznik nr 3 do niniejszego zarządzenia.

  2. Zasady wypełniania wniosku przedsięwzięć inwestycyjnych do WPI omówione będą na szkoleniu w terminie określonym harmonogramem.

  3. Do WPI przyjmowane będą wyłącznie wnioski przedsięwzięć inwestycyjnych kompletnie wypełnione i podpisane.

  1. Wnioskodawcą przedsięwzięć inwestycyjnych mogą być wydziały Urzędu Miejskiego, jednostki organizacyjne powiązane z budżetem Miasta, w tym spółki prawa handlowego, w których gmina posiada ponad 50 % głosów (zwane dalej ,,jednostkami organizacyjnymi”).

  2. Wnioski do WPI składają także stowarzyszenia i nieformalne grupy mieszkańców, organizacje reprezentujące biznes lokalny i inne zorganizowane grupy społeczne.

  3. Wszelkie postulaty przedsięwzięć inwestycyjnych do WPI przyjmują wydziały Urzędu Miejskiego oraz jednostki organizacyjne merytorycznie właściwe dla charakteru danego wniosku (wykaz wydziałów oraz jednostek organizacyjnych wraz z adresami, w których można składać postulaty, określa załącznik nr 4 do niniejszego zarządzenia). Złożone postulaty weryfikowane są przez merytoryczne wydziały oraz jednostki organizacyjne, określone w załączniku nr 4 i ewentualnie ujmowane we wnioskach składnych przez te wydziały do WPI. Złożone sugestie i postulaty (inicjatywy mieszkańców) stanowić mogą podstawę wniosków składanych przez dany wydział lub jednostkę organizacyjną do WPI. W przypadku nie ujęcia przez merytoryczny wydział lub jednostkę organizacyjną postulatu lub sugestii, merytoryczny wydział lub jednostka organizacyjna informuje o przyczynie odstąpienia od złożenia wniosku do WPI.

  4. O terminie i trybie rozpoczęciu przyjmowania wniosków, postulatów lub sugestii informuje media (zgodnie z harmonogramem) Przewodniczący Komisji Koordynacyjnej ds. Wieloletniego Planu Inwestycyjnego.

§ 6

Kompletnie wypełnione i podpisane wnioski przyjmuje od merytorycznych wydziałów Urzędu Miejskiego, jednostek organizacyjnych oraz stowarzyszeń i nieformalnych grup mieszkańców, organizacji reprezentujących biznes lokalny i innych zorganizowanych grup społecznych - Wydział Gospodarki Miejskiej i Inwestycji (pok. 126 w godzinach urzędowania).

§ 7

  1. Okres konsultacji społecznych przewidzianych w harmonogramie prac nad WPI obejmował będzie także konsultacje z podmiotami będącymi dostawcami mediów tj. energii, gazu, itd.

2. Celem kolejnych działań określonych w załączonym harmonogramie jest przedstawienie projektu WPI najpóźniej we wrześniu 2004 r. i jego aktualizacja do końca września każdego następnego roku.

§ 8

  1. Przy opracowywaniu Wieloletniego Planu Inwestycyjnego zsynchronizowanego ze Strategią Rozwoju Miasta przyjmuje się zasadę otwartości przyjętego niniejszym zarządzeniem systemu prac nad WPI na ewentualne korekty, o ile usprawnią one przyjęty tryb pracy nad WPI bez wypaczenia jego celu i istoty oraz zachowają ostateczny planowany termin zakończenia prac nad pierwszą edycją WPI.

  2. Koordynację prac nad Wieloletnim Planem Inwestycyjnym określoną zatwierdzonym harmonogramem oraz ich dokumentowanie powierzam Panu Romualdowi Babul.

§ 9

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Burmistrz Miasta

Witold Namyślak

Załącznik Nr 1

  • do Zarządzenia Nr 52/2004

Burmistrza Miasta Lęborka

z dnia 1 czerwca 2004r.

SKŁAD OSOBOWY KOMISJI KOORDYNACYJNEJ

DS. WIELOLETNIEGO PLANU INWESTYCYJNEGO

DLA MIASTA LĘBORKA NA LATA 2004 - 2007

  1. Przewodniczący Komisji - Pan Janusz Lisiecki

  2. Wiceprzewodniczący - Pan Adam Stenka

Członkowie:

  1. Pani Mariola Motyl

  2. Pan Romuald Babul

  3. Pani Monika Okrój

Załącznik Nr 2

  • do Zarządzenia Nr 52/2004

Burmistrza Miasta Lęborka

z dnia 1 czerwca 2004r.

Harmonogram prac nad WPI

L.p.

Rodzaj działań

Termin

Wykonawca

1.

Powołanie Komisji Koordynacyjnej ds. Wieloletniego Planu Inwestycyjnego wraz z wyznaczeniem koordynatorów w jednostkach powiązanych z budżetem gminy.

11.05.2004r.

Burmistrz Miasta

2.3.

Opracowanie wstępnego projektu „Procedury opracowania WPI” (rodzaj i wartość zadań ujmowanych w WPI, wnioskodawcy, zakres przedmiotowy, czy „kroczący” charakter planu, inne) i przedstawienie ich Komisji WPI do zaopiniowania.

24.05.2004r.

PARR Sp. z o.o.,

Burmistrz Miasta,

Naczelnik Wydziału Gospodarki Miejskiej i Inwestycji

4.

Warsztaty szkoleniowe dla Komisji Koordynacyjnej Wieloletniego Planu Inwestycyjnego i jednostek podległych gminie.

7.06.2004r.

PARR Sp. z o.o.,

Naczelnik Wydziału Gospodarki Miejskiej i Inwestycji

5.

Wnioskowanie przez radnych, kierowników jednostek organizacyjnych gminy, organizacje i stowarzyszenia, pracowników Urzędu Miasta oraz jednostki powiązane z budżetem gminy zadań inwestycyjnych do WPI na ujednoliconych kartach informacyjnych.

12.07.2004r.

radni, kierownicy jednostek organizacyjnych gminy, organizacje i stowarzyszenia, pracownicy Urzędu Miasta

6.

Ustalenie możliwości współfinansowania zadań ze środków zewnętrznych i przekazanie informacji (zakładany poziom współfinansowania, termin).

15.07.2004r.

Naczelnik Wydziału Gospodarki Miejskiej i Inwestycji

7.

Przedstawienie prognozowanego potencjału inwestycyjnego miasta i gminy na lata 2004-2007 i przekazanie prognoz do Wydziału Gospodarki Miejskiej i Inwestycji.

12.07.2004r.

Burmistrz Miasta,

Skarbnik Miasta,

PARR Sp. z o.o.

8.

Ustalenie propozycji hierarchii zadań według ustalonych kryteriów.

26.07.2004r.

PARR Sp. z o.o. lub

Naczelnik Wydziału Gospodarki Miejskiej i Inwestycji,

Burmistrz Miasta

9.

Praca nad propozycją hierarchii zadań wg ustalonych kryteriów i selekcja zadań.

30.07.2004r.

Komisja WPI, Komisje Rady Miejskiej

10.

Zakończenie prac nad WPI i przekazanie do konsultacji społecznych.

15.09.2004r.

Przewodniczący Komisji WPI na ręce Przewodniczącego Rady Miejskiej

11.

Podjęcie uchwały Rady Miejskiej w sprawie zatwierdzenia „Wieloletniego Planu Inwestycyjnego Miasta Lęborka na lata 2004 - 2007”.

30.09.2004r.

Przewodniczący Rady Miejskiej

Załącznik Nr 3

  • do Zarządzenia Nr 52/2004

Burmistrza Miasta Lęborka

z dnia 1 czerwca 2004r.

WNIOSEK

PRZEDSIĘWZIĘCIA INWESTYCYJNEGO DO WPI

NAZWA ZADANIA:

...............................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................

INWESTOR:

...............................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................

BENEFICJENT:

...............................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................

KRÓTKI OPIS PROJEKTU:

...............................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................

LOKALIZACJA:

...............................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................

ZGODNOŚĆ Z MIEJSCOWYM PLANEM LUB STUDIUM UWARUNKOWAŃ I KIERUNKÓW ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO

...............................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................

CZAS REALIZACJI PROJEKTU:

...............................................................................................................................................................

EFEKT:

...............................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................

KOSZTY:

...............................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................

ZAANGAŻOWANIE ŚRODKÓW WŁASNYCH:

...............................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................

WPŁYW NA ŚRODOWISKO:

...............................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................

PARTNERZY PROJEKTU:

...............................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................

UZASADNIENIE:

...............................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................

SKŁADAJĄCY WNIOSEK (nazwa, adres, telefon, e-mail, osoba do kontaktów)

...............................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................

Data : .........................................

........................................................

Podpis składającego wniosek

ZAŁĄCZNIKI:

1. ..................................................................

2. ..................................................................

3. ..................................................................

  1. ..................................................................

WYJAŚNIENIA DO WYPEŁNIANIA WNIOSKU

BENEFICJENT:

Beneficjentem jest grupa mieszkańców miasta, która będzie korzystać z efektów zadania po jego realizacji (np. młodzież miasta, mieszkańcy osiedla, wszyscy mieszkańcy ……, czytelnicy biblioteki, itp.).

KRÓTKI OPIS PROJEKTU:

W tym punkcie należy wykazać m.in.: związek funkcjonalny lub techniczny z innymi realizowanymi zadaniami; obowiązek realizacji wynikający z przepisów.

W tym punkcie m.in. należy określić czy planowane przedsięwzięcie posiada opracowaną dokumentację techniczną oraz czy posiada pozwolenie na budowę. Jeżeli spełnienie tych warunków nie jest wymagane należy również to zapisać.

Należy również opisać aktualne zaawansowanie prac nad realizacja zadania inwestycyjnego.

LOKALIZACJA:

Określając lokalizację należy umiejscowić planowane przedsięwzięcie, podając adres / numer działki, podać inne dane charakteryzujące nieruchomość, w tym także formę władania gruntem czyja własność, jak dzierżawa to na ile lat zawarta.

ZGODNOŚĆ Z MIEJSCOWYM PLANEM LUB STUDIUM UWARUNKOWAŃ I KIERUNKÓW ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO

Należy określić czy planowane przedsięwzięcie jest zgodne z aktualnym miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego. Jeżeli spełnienie tego warunku nie jest wymagane należy również to zapisać.

EFEKT:

Ekonomiczny (mierzalny) będzie generować dodatkowe dochody, czy dodatkowe wydatki.

Społeczny zaspokaja potrzeby mieszkańców (dostępność do placówek oświaty, poprawia komunikację, itp.), poprawia aktywność zawodową mieszkańców, stwarza warunki do ożywienia inwestycyjnego wśród podmiotów gospodarczych, itp.

Inne efekty.

KOSZTY:

W niniejszej pozycji należy podać jednorazowe nakłady inwestycyjne na zadanie a także roczne koszty eksploatacji, które będą miały wpływ na budżet gminy.

ZAANGAŻOWANIE ŚRODKÓW WŁASNYCH:

W pozycji tej należy określić udział środków własnych w całkowitych nakładach inwestycyjnych; procentowo i kwotowo. Należy również wskazać, czy realizowany projekt należy do zadań własnych gminy.

WPŁYW NA ŚRODOWISKO:

W niniejszej pozycji należy określić wpływ planowanego przedsięwzięcia na środowisko: pozytywny / negatywny ( jeżeli negatywny to uzasadnić).

PARTNERZY PROJEKTU:

W niniejszej pozycji należy wymienić partnerów zaangażowanych w jakikolwiek sposób (pośrednio lub bezpośrednio) w realizację projektu oraz ewentualnie wykazać czy planowane i możliwe jest pozyskanie dodatkowych środków na realizację przedsięwzięcia z: funduszy pomocowych Unii Europejskiej, PPP, i innych.

UZASADNIENIE:

Uzasadniając proponowane zadanie należy wykazać jego związek z innymi zadaniami zrealizowanymi lub realizowanymi, w stosunku do których posiada ono charakter komplementarny, pozwalający wzmocnić pozytywny całkowity efekt na otoczenie.

Załącznik Nr 4

  • do Zarządzenia Nr 52/2004

Burmistrza Miasta Lęborka

z dnia 1 czerwca 2004r.

WYKAZ WYDZIAŁÓW, JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH ,

W KTÓRYCH MOŻNA SKŁADAĆ POSTULATY DO WPI

Lp.

NAZWA

1.

Referat Inwestycji UM w Lęborku pok. 122

2.

Stanowisko ds. Ochrony Środowiska UM w Lęborku pok. 126

3.

Wydział Oświaty i Spraw Społecznych UM w Lęborku pok. 21

4.

Wydział Architektury UM w Lęborku pok. 116

5.

Miejski Zarząd Gospodarki Komunalnej w Lęborku, ul. Wyszyńskiego 3

6.

Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji sp. z o.o. w Lęborku, ul. Pionierów 2

7.

Miejskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej sp. z o.o. w Lęborku,

ul. Pionierów 11

8.

Zakład Komunikacji Miejskiej sp. z o.o. w Lęborku, ul. Łokietka 5

9.

Przedsiębiorstwo Składowania i Przerobu Odpadów sp. z o.o. w Czarnówku

10.

Lęborskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego sp. z o.o. w Lęborku, ul. Wyszyńskiego 3


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Redaktor Ewa Dzitko-Szybisty

Data wytworzenia:
14 cze 2004

Osoba dodająca informacje

Ewa Dzitko-Szybisty

Data publikacji:
14 cze 2004, godz. 13:25

Osoba aktualizująca informacje

Ewa Dzitko-Szybisty

Data aktualizacji:
14 cze 2004, godz. 13:25