Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miasta Lębork

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Zarządzenie Nr 56/2004 BM Lęborka z dnia 22.06.2004r. w sprawie procedury opracowania Programu Rewitalizacji Miasta Lęborka i Planu Rozwoju Lokalnego Miasta Lęborka na lata 2004-2006


Zarządzenie nr 56/2004

Burmistrza Miasta Lęborka

z dnia 22.06.2004r.

w sprawie: procedury opracowania Programu Rewitalizacji Miasta Lęborka i Planu

Rozwoju Lokalnego Miasta Lęborka na lata 2004 - 2006

Na podstawie: art. 30 pkt. 2 ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie

gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 roku Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.)

zarządzam, co następuje:

§ 1

1. Powołuję Horyzontalny Zespół Zadaniowy ds. Rewitalizacji i Planu Rozwoju Lokalnego Miasta Lęborka, w skład którego wchodzą osoby wymienione w załączniku nr 1 do niniejszego zarządzenia.

2. Na Pełnomocnika ds. Planu Rozwoju Lokalnego Miasta Lęborka powołuję Pana Romualda Babul - Naczelnika Wydziału Gospodarki Miejskiej i Inwestycji.

3. Celem opracowania Programu Rewitalizacji Miasta Lęborka jest ożywienie gospodarcze i społeczne, a także zwiększenie potencjału turystycznego i kulturalnego, w tym nadanie obiektom i terenom zdegradowanym nowych funkcji społeczno-gospodarczych poprzez:

  • rewitalizację i odnowę zdegradowanych obszarów miast i dzielnic mieszkaniowych w miastach;

  • rewitalizację obiektów i terenów po-przemysłowych, przez zmianę dotychczasowych funkcji na gospodarcze, społeczne, edukacyjne, zdrowotne, rekreacyjne i turystyczne;

  • rewitalizację obiektów i terenów po-wojskowych, przez zmianę z przeważającej, dotychczas funkcji zabudowy po-wojskowej na usługową, gospodarczą, społeczną, edukacyjną, zdrowotną, rekreacyjną i turystyczną.

  1. Celem opracowania Planu Rozwoju Lokalnego Miasta Lęborka jest:

  • przeciwdziałanie marginalizacji społecznej i ekonomicznej obszarów restrukturyzowanych, tj. społeczna i gospodarcza odnowa obszarów podlegających restrukturyzacji zidentyfikowanych na podstawie następujących kryteriów: wysoki poziom bezrobocia, wysoki udział zatrudnionych w przemyśle w stosunku do ogółu zatrudnionych, znaczący spadek zatrudnienia w przemyśle w ostatnich latach.

  1. Programy opisane w punktach 3 i 4 mają służyć pozyskaniu środków pomocowych, w tym ZPORR.

§ 2

1. Prace nad Programem Rewitalizacji Miasta Lęborka i Planem Rozwoju Lokalnego Miasta Lęborka przebiegać będą według harmonogramu, który stanowi załącznik nr 2 do niniejszego zarządzenia.

2. Program Rewitalizacji Miasta Lęborka i Plan Rozwoju Lokalnego Miasta Lęborka będą posiadać formułę programów „kroczących”, tj. aktualizowanych corocznie z uzasadnionych powodów, obejmujących m. in.:

  • zmiany w źródłach finansowania (dotyczy sytuacji uzyskania nowych źródeł finansowania inwestycji planowanych w programach, o kosztach pozyskania tych źródeł na poziomie niższym, niż ze źródeł przyjętych w 2004 r. przy opracowaniu pierwszej edycji programów),

  • zmiany w zakresie przejmowanych zadań publicznych,

  • dezaktualizację zadań wprowadzonych do programów.

§ 3

1. Wnioski inwestycyjne składać można wyłącznie na ujednoliconym wzorze, stanowiącym załącznik nr 3 do niniejszego zarządzenia.

2. Przyjmowane będą wyłącznie kompletne i podpisane wnioski.

3. Wnioski składać można w Wydziale Gospodarki Miejskiej i Inwestycji Urzędu Miejskiego w Lęborku (pok. 122 w godzinach urzędowania - p. Agnieszka Kozłowska).

  1. Termin składania wniosków upływa 12. lipca 2004 r.

§ 4

  1. Do zadań członków Horyzontalnego Zespołu Zadaniowego ds. Rewitalizacji i Planu Rozwoju Lokalnego Miasta Lęborka należy:

  • współpraca z wnioskodawcami i ewentualna pomoc przy tworzeniu wniosków;

  • weryfikacja wniosków;

  • promocja programów wśród społeczeństwa.

§ 5

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Burmistrz Miasta

Witold Namyślak

Załącznik Nr 1

do Zarządzenia Nr 56/2004

Burmistrza Miasta Lęborka

z dnia 22.06.2004r.

SKŁAD HORYZONTALNEGO ZESPOŁU ZADANIOWEGO

DS. REWITALIZACJI I PLANU ROZWOJU LOKALNEGO

MIASTA LĘBORKA

1. Pełnomocnik ds. Rewitalizacji Miasta Lęborka - Pan Romuald Babul - Naczelnik Wydziału Gospodarki Miejskiej i Inwestycji UM;

2. Pełnomocnik ds. Planu Rozwoju Lokalnego Miasta Lęborka - Pan Romuald Babul - Naczelnik Wydziału Gospodarki Miejskiej i Inwestycji UM;

3. Członkowie Horyzontalnego Zespołu Zadaniowego ds. Rewitalizacji i Planu Rozwoju Lokalnego Miasta Lęborka:

  1. Pan Janusz Lisiecki - Przewodniczący Komisji Gospodarki Miejskiej RM Lęborka;

  2. Pan Adam Stenka - Przewodniczący Komisji Planowania i Gospodarki Finansowej RM Lęborka;

  3. Pani Mariola Motyl - Przewodnicząca Komisji Polityki Społecznej RM Lęborka;

  4. Pan Jan Przychoda - Radny RM Lęborka;

  5. Pani Elżbieta Michalska - Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lęborku;

  6. Pani Ewa Brzezińska - Dyrektor Miejskiego Zarządu Gospodarki Komunalnej w Lęborku;

  7. Pani Wanda Konieczna - Kierownik Powiatowego Urzędu Pracy w Lęborku;

  8. Pan Ryszard Kwella - Komendant Komendy Powiatowej Policji w Lęborku;

  9. Pan Przemysław Skarbek - Naczelnik Wydziału Gospodarki Nieruchomościami UM;

  10. Pan Marian Kurzydło - Naczelnik Wydziału Oświaty i Spraw Społecznych UM;

  11. Pan Wojciech Jurak - Naczelnik Wydziału Architektury UM;

  12. Pani Elżbieta Rekowska-Klassa - Kierownik Referatu Informacji i Spraw Europejskich UM;

  13. Pan Tomasz Sobisz - Komendant Straży Miejskiej w Lęborku.

Załącznik Nr 2

do Zarządzenia Nr 56/2004

Burmistrza Miasta Lęborka

z dnia 22.06.2004

HARMONOGRAM PRAC NAD PROGRAMEM

REWITALIZACJI MIASTA LĘBORKA

I

PLANEM ROZWOJU LOKALNEGO MIASTA LĘBORKA

L.P.

DATA

ZAKRES PRAC

UWAGI

1

22.06.2004

  • powołanie Horyzontalnego Zespołu Zadaniowego ds. Rewitalizacji i Planu Rozwoju Lokalnego Miasta Lęborka oraz Pełnomocnika ds. Planu Rozwoju Lokalnego Miasta Lęborka;

2

23.06.2004

  • wagi do rozdziałów I i II dokumentu programu rewitalizacji;

3

02.07.2004

  • uwagi do rozdziału III dokumentu programu rewitalizacji;

  • analiza SWOT;

  • wybór obszarów do rewitalizacji wraz z uzasadnieniem;

  • ustalenie listy wnioskodawców docelowych;

  • ogłoszenie o przystąpieniu do przygotowania programu rewitalizacji - formalna partycypacja potencjalnych beneficjentów;

4

09.07.2004

  • projekt systemu wdrażania programu rewitalizacji, w tym sposoby monitorowania, oceny i komunikacji społecznej - wytyczne do rozdziałów VI i VII dokumentu programu rewitalizacji;

5

12.07.2004

  • zebranie wniosków od potencjalnych beneficjentów;

  • wstępna kwalifikacja wniosków;

  • przekazanie przyjętych wnioskówdo Wykonawcy, Biura Urbanistycznego PPP Spółka z o.o. z Gdańska, dokumentu programu rewitalizacji;

6

16.07.2004

  • akceptacja ostateczna wniosków do umieszczenia w programie rewitalizacji (przeprowadzenie wspólnej analizy wniosków z Biurem Urbanistycznym PPP - w formie warsztatów);

  • wybór priorytetów;

  • akceptacja rozdziałów IV i V dokumentu programu rewitalizacji;

7

23.07.2004

  • przyjęcie ostatecznej wersji dokumentu programu rewitalizacji;

  • przedłożenie dokumentu projektu programu rewitalizacji do prac w Komisjach Rady Miejskiej;

8

30.07.2004

  • uchwalenie dokumentu, jako załącznika do Uchwały Rady Miasta Lęborka.

Załącznik Nr 3

do Zarządzenia Nr 56/2004

Burmistrza Miasta Lęborka

z dnia 22.06.2004r.

W N I O S E K - FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY

W poniższych rubrykach prosimy określić planowane przez Was działanie, do którego ma być zgłoszony projekt. Prosimy o dokładne opisanie planowanego działania. Jeśli planujecie zgłosić więcej działań niż jedno prosimy o wypełnienie dla każdego podobnego formularz.

DZIAŁANIA

[.....]*

1. Nazwa planowanego działania*:

.......................................................................................................................................................................................................

........................................................................................................................................................................................................

2. Lokalizacja planowanego działania (prosimy zaznaczyc obszar na mapie):

........................................................................................................................................................................................................

............................................................................................................................

3. Zasięg terytorialny działania (prosimy zaznaczyc obszar na mapie):

.............................................................................................................................

.............................................................................................................................

4. Zasięg terytorialny efektów działania:

.............................................................................................................................

.............................................................................................................................

5. Etapy działania wraz z czasem realizacji (w tym złożenia wniosku i terminy realizacji)

.............................................................................................................................

.............................................................................................................................

6. Oczekiwane rezultaty:

.............................................................................................................................

.............................................................................................................................

7. Instytucje i podmioty uczestniczące we wdrażaniu:

.............................................................................................................................

.............................................................................................................................

8. Nakłady do poniesienia

.............................................................................................................................

.............................................................................................................................

9. Deklarowane własne środki finansowe inne niż miejskie

............................................................................................................................

............................................................................................................................

10. Uwagi

............................................................................................................................

............................................................................................................................

* - tu należy wpisać działania z listy zamieszczonej we wstępie do wypełniania wniosku [np.: C2, B5 itp.]

Projekty, które nie otrzymają dofinansowanie ze ZPORR lub nie zakwalifikują się do ZPORR, będą mogły się ubiegać o dofinansowanie z innych programów istniejących lub które powstaną w przyszłości o ile zostaną ocenione jako te które znacznym stopniu mogą wypełnić kryteria rewitalizacji zawarte w lokalnym programie rewitalizacji.

Uzupełnienie - przykładowa lista możliwych działań inwestycyjnych

  1. powstawanie inkubatorów przedsiębiorczości

  2. rozwój infrastruktury turystycznej i kulturalnej (w tym ulepszenie i rewitalizacja dziedzictwa kulturowego i przyrodniczego)

  3. prace renowacyjne i rehabilitacja zabudowy

4. poprawa funkcjonalności dróg

5. poprawa infrastruktury dla pieszych

6. wzrost estetyki funkcjonalnej przestrzeni publicznej, w tym renowacja obiektów o wartościach architektonicznych i znaczeniu historycznym

7. budowa, rozbudowa, modernizacja infrastruktury w zakresie gospodarki wodno-ściekowej

8. składowanie odpadów

9. kompleksowe uzbrojenie terenów pod nowe przyszłe inwestycje

10. budowa, rozbudowa, modernizacja i wyposażenie lokalnej infrastruktury edukacyjnej (przedszkola, szkoły i placówki edukacyjne działające w systemie oświaty)

10.1. sale dydaktyczne,

10.2. biblioteki

10.3. obiekty sportowe

10.4. laboratoria

10.5. budowa, modernizacja i wyposażenie bazy socjalnej dla uczniów (bursy, internaty)

  1. modernizacja i wyposażenie podstawowej infrastruktury ochrony zdrowia (ośrodki zdrowia)

  2. budowa, rozbudowa, modernizacja publicznych obiektów sportowych i rekreacyjnych

W S T Ę P do wypełniania wniosku

Szanowni Państwo!

Miasto Lębork, rozpoczyna prace nad kompleksowym planem rewitalizacji miasta. Zasadniczym celem tego opracowania jest podjęcie działań, które spowodują, że w naszym mieście będzie się mieszkać lepiej, wygodniej, przyjemniej, łatwiej i bezpieczniej. I nie chodzi tylko o to by miasto było ładne, ale żeby jego mieszkańcy byli wykształceni, posiadali pracę, by było w mieście jak najmniej ludzi bezrobotnych czy biednych. Jednym z najważniejszych powodów podjęcia opracowywania Lokalnego Programu Rewitalizacji jest szansa pozyskania na ten cel środków z zewnętrznych funduszy strukturalnych oraz innych źródeł.

Na czym będzie polegać rewitalizacja w Lęborku?

Rewitalizacja w mieście Lęborku będzie polegać na prowadzeniu działań naprawczych w tych wszystkich dziedzinach życia i wszędzie tam, gdzie z jakichś powodów dzieje się źle. Jeżeli więc gdzieś w miecie zły stan infrastruktury technicznej lub drogowej, w znaczący sposób utrudnia życie miasta, będziemy próbowali temu zaradzić. Jeżeli są w naszym mieście obszary niebezpieczne, będziemy starali się to poprawić nie tylko poprzez działania prewencyjne, ale również postaramy się znaleźć istotę problemu i zlikwidować przyczyny tej sytuacji, a nie tylko skutki. Tak samo będziemy starać się postępować w miejscach dotkniętych bezrobociem, m.in. poprzez pomoc bezrobotnym w uzyskaniu nowych kwalifikacji, nowych pomysłów a także w znalezieniu nowych miejsc pracy. Podobne działania będą prowadzone w obszarach zagrożonych patologiami społecznymi, biedą, wykluczeniem społecznym, złym stanem środowiska przyrodniczego, a także złym stanem zabudowy.

Z powyższego wynika, że proces rewitalizacji będzie polegał na poprawie:

1. Stanu przestrzeni miasta

2. Gospodarki miasta

oraz

3. Społeczności miasta

Aby proces przyniósł jak największe korzyści, opracowujemy Program, koordynujący wszystkie niezbędne działania, aby w maksymalnym stopniu zintensyfikować ich efekty. Innymi słowy, aby środki, które uruchomią procesy naprawy i ożywienia życia w mieście przyniosły jak najwięcej odczuwalnych korzyści jak największej liczbie mieszkańców Lęborka.

Kto może uczestniczyć w programie rewitalizacji?

W programie powinni uczestniczyć wszyscy mieszkańcy, a w szczególności, wszyscy, którzy widzą nieprawidłowości i maja pomysł jak im zaradzić. Mogą to uczynić poprzez swoje spółdzielnie, wspólnoty i inne organizacje, np. związki wyznaniowe. Szczególnie kierujemy ten wniosek do tych, którzy chcieliby coś zrobić nawet tylko w swoim najbliższym otoczeniu, mają pomysł, ale nie mają wystarczających środków na realizacje swojego pomysłu. Jeżeli będzie można udowodnić, że taki pomysł może w znaczący sposób poprawić cos w naszym mieście, postaramy się pomoc znaleźć brakujące środki bądź to z funduszy miejskich lub też ze środków pochodzących z programów Unii Europejskiej, do których mamy coraz większy dostęp.

Podsumowanie

Zwracamy się więc do Państwa, jako potencjalnych beneficjentów naszego Programu. W związku z tym że jako jednostki samorządowe, organizacje non-profit, stowarzyszenia, itp., możecie się Państwo włączyć jako bezpośredni udziałowcy, inicjatorzy, a także współtwórcy do działań w zakresie poprawy jakości życia w Waszym mieście - Lęborku w ramach Lokalnego Programu Rewitalizacji miasta Lęborka.

Dofinansowanie ze ZPORR

Być może niektóre ze zgłoszonych przez Państwa projektów będą mogły skorzystać z funduszy Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego (ZPORR). Czym jest ZPORR, co można dzięki niemu dokonać, w jaki sposób skorzystać ze środków oferowanych w ramach Programu Rewitalizacji możecie dowiedzieć się wypełniając wniosek - zgłoszenie do programu. Jeśli przy wypełnianiu wniosku będziecie mieć dalsze zapytania i wątpliwości możecie się skontaktować z Pełnomocnikiem ds. Rewitalizacji Miasta Lęborka, panem Romualdem Babulem w Urzędzie Miejskim w Lęborku, osobiście - Wydział Gospodarki Miejskiej i Inwestycji - pok. 125, tel. 8624280 w. 53, lub za pośrednictwem Internetu: lider@um.lebork.pl.

Warto także zapoznać się dokumentami dotyczącymi ZPORR na stronach internetowych www.mgpips.gov.pl lub www.zporr.gov.pl .

Co to jest ZPORR?

Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego (ZPORR) jest jednym z siedmiu programów operacyjnych, które służą realizacji Narodowego Planu Rozwoju/Podstaw Wsparcia Wspólnoty na lata 2004-2006 (NPR/PWW). ZPORR rozwija cele NPR, określając priorytety i kierunki polityki regionalnej państwa w pierwszym okresie członkostwa Polski w Unii Europejskiej. Realizacja tej polityki w ramach ZPORR, będzie współfinansowana ze środków Funduszy Strukturalnych.

Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego realizował będzie piątą oś rozwojową Narodowego Planu Rozwoju 2004- 2006 (NPR), przyjętego przez Radę Ministrów w dniu 14 stycznia 2003 r. zatytułowaną ,,Wzmocnienie potencjału rozwojowego regionów i przeciwdziałanie marginalizacji niektórych obszarów” oraz czwartą oś Podstaw Wsparcia Wspólnoty „Poprawa warunków dla rozwoju regionalnego, w tym dla rozwoju obszarów wiejskich”. Zintegrowany Pogram Operacyjny Rozwoju Regionalnego będzie zarządzany na poziomie krajowym, jednakże jego  wdrażanie w dużej mierze będzie odbywać się na poziomie regionalnym.

Podsumowując, jest to program, który w celu poprawy jakości życia w regionach a także w celu zwiększenia ich konkurencyjności, oferuje możliwość uzyskania konkretnych pieniędzy (do max 75% kosztu kwalifikowanego) na ww. działania.

Kto może być beneficjentem Lokalnego Programu Rewitalizacji:

  1. Jednostki samorządu terytorialnego: gminy, powiaty, województwa lub działające w ich imieniu jednostki organizacyjne

  2. Związki, porozumienia i stowarzyszenia jednostek samorządu terytorialnego,

  3. Podmioty wykonujące usługi publiczne na zlecenie jednostek samorządu terytorialnego,

  4. Podmioty wybrane w drodze przetargu, które wykonują usługi publiczne na zlecenie jednostek samorządu terytorialnego,

  5. Fundacje i agencje, których założycielami są podmioty określone w punktach 1, 2.

  6. Spółdzielnie mieszkaniowe

  7. Organizacje pozarządowe nie działające dla zysku, stowarzyszenia, fundacje oraz kościoły i związki wyznaniowe (publiczne i non-profit) i osoby prawne prowadzące działalność pożytku publicznego,

  8. Wspólnoty mieszkaniowe

  9. Instytucje państwowe odpowiedzialne za zapewnienie bezpieczeństwa i porządku publicznego.

KIEDY beneficjenci mogą ubiegać się o środki?

Wymienieni powyżej Beneficjenci końcowi mogą ubiegać się o środki jeżeli zostaną spełnione następujące kryteria:

  1. wnioskowane projekty wynikają z zatwierdzonych uchwałą Rady Gminy lub Powiatu lokalnych programów rewitalizacji (wnioskowane projekty są tam wymienione - stanowią ich integralny element - oraz została uzasadniona ich realizacja);

  2. wnioskowane projekty przyczyniają się do realizacji celów działania, np.: przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu zamieszkującej tam ludności, tworzą nowe, stałe miejsca pracy, zmieniają dotychczasowe funkcje tych terenów i dają wartość dodaną.

Czego nie można finansować w ramach ZPORR?

  1. nie mogą być finansowane ze środków Programu projekty służące wyłącznie termomodernizacji, modernizacji lub odnowy budynków, nie przyczyniające się do realizacji celów działania. Powyższe działania mogą być realizowane jeśli będą stanowić niezbędną cześć szerszego projektu przyczyniającego się do osiągnięcia celów działania;

  2. w przypadku kiedy wspólnota lub spółdzielnia chciałaby zrealizować projekt - nie tyle w celu utrzymania istniejącej tam substancji, ale w celach komercyjnych (na przykład odnowienie lokali w celu wynajęcia/sprzedaży innym podmiotom) wtedy taki typ projektu nie może się kwalifikować do wsparcia, ponieważ byłoby to niezgodne ze wspólnotowymi zasadami pomocy państwa;

  3. nie kwalifikuje się do wsparcia budowa nowych obiektów - chyba że zostanie dowiedziona ich nadzwyczajna rola w programie rewitalizacji (np.: dla działań pro-społecznych , na potrzeby np.: inkubatorów przedsiębiorczości, itp.)

  4. nie mogą być finansowane pojedyncze projekty, nie ujęte w programie rewitalizacji (nie znajdują się w granicach obszaru podlegającego rewitalizacji), nie przyczyniające się do realizacji celów działania,

  5. wsparcia w ramach działania nie mogą uzyskać różnego rodzaju Agencje i Fundacje Skarbu Państwa (np. Agencja Własności Rolnej Skarbu Państwa, Polska Agencja Rozwoju Przemysłu, Wojskowa Agencja Mieszkaniowa), ponieważ byłoby to niezgodne ze wspólnotowymi zasadami pomocy państwa;

  6. wsparcia w ramach działania nie mogą uzyskać przedsiębiorcy, a także prywatne agencje i fundacje nastawione na zysk;

  7. nie może być finansowana rewitalizacja obiektów, w których służących celom administracyjnym: np. urzędy gmin, powiatów, Urzędu Marszałkowskiego, Urzędu Wojewódzkiego.

Gdzie można prowadzić działania objęte finansowaniem Lokalnego Programu Rewitalizacji?

Działania można podjąć jedynie na obszarze objętym programem rewitalizacji. W celu ułatwienia Państwa wyborów zostały wybrane najbardziej newralgiczne obszary miasta w których można prowadzić w/w działania - patrz załączona mapka

Na jakie działania można otrzymać środki ze ZPORR?

Prosimy uważnie przeanalizować poniższe grupy działań i spróbować określić kategorię w której mieści się wasze działanie lub projekt, oznaczając podgrupę przez podkreślenie:

A. PLANOWANE DZIAŁANIA PRZESTRZENNE (TECHNICZNO MATERIALNE) NA OBSZARZE REWITALIZOWANYM

CELE SZCZEGÓŁOWE REWITALIZACJI np.:

  1. działania dotyczące rozwoju infrastruktury technicznej

  2. działania dotyczące rozwoju transportu

  3. działania dotyczące restrukturyzacji przemysłu,

  4. działania dotyczące remontów i renowacji istniejących zasobów mieszkaniowych,

  5. działania dotyczące budowy nowych mieszkań,

  6. działania dotyczące rozwoju infrastruktury społecznej, kulturalnej, turystycznej

  7. zabezpieczenie puli mieszkań rotacyjnych i zamiennych

B.DZIAŁANIA GOSPODARCZE NA OBSZARZE REWITALIZOWANYM

CELE SZCZEGÓŁOWE REWITALIZACJI np.:

  1. działania dotyczące wspierania przedsiębiorczość,

  2. działania dotyczące rozwoju turystyki bądź innych sektorów gospodarki lokalnej

  3. działania dotyczące uruchamiania finansowych mechanizmów wsparcia (np. lokalny fundusz poręczeń)

  4. Inne działania wynikające z programów pomocowych dotyczące rozwoju MŚP,

C.DZIAŁANIA SPOŁECZNE W NA OBSZARZE REWITALIZOWANYM

CELE SZCZEGÓŁOWE REWITALIZACJI np.:

  1. działania dotyczące rozwoju zasobów ludzkich,

  2. działania dotyczące przeciwdziałaniu wykluczeniu społecznemu,

  3. działania dotyczące walki z patologiami społecznemu,

  4. działania dotyczące tworzenia równych szans,

  5. działania dotyczące zapobieganiu zjawisku bezrobocia,

  6. działania dotyczące zapobieganiu zjawisku bezdomności,

  7. działania na rzecz aktywizacji środowisk dziecięcych i młodzieżowych,

  8. działania dotyczące przekwaterowywania mieszkańców rewitalizowanych terenów,

  9. działania dotyczące uruchamiania systemu grantów dla organizacji pozarządowych,


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Redaktor Ewa Dzitko-Szybisty

Data wytworzenia:
01 lip 2004

Osoba dodająca informacje

Ewa Dzitko-Szybisty

Data publikacji:
01 lip 2004, godz. 15:17

Osoba aktualizująca informacje

Ewa Dzitko-Szybisty

Data aktualizacji:
01 lip 2004, godz. 15:17