Zarządzenie Nr 92/2005 BM Lęborka z dnia 27.12.2005r. w sprawie wprowadzenia Procedury Postępowania w Przypadku Naruszenia Kodeksu Postępowania Etycznego Pracowników Samorządowych Urzędu Miejskiego w Lęborku.
ZARZĄDZENIE Nr 92/2005
BURMISTRZA MIASTA LĘBORKA
z dnia 27 grudnia 2005r.
w sprawie: wprowadzenia Procedury Postępowania w Przypadku
Naruszenia Kodeksu Postępowania Etycznego Pracowników Samorządowych Urzędu Miejskiego w Lęborku
na podstawie: art. 33 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym
(tj. Dz.U 2001r. Nr 142 poz. 1591 z późn. zm.)
zarządzam, co następuje:
§ 1
Wprowadzam Procedurę Postępowania w Przypadku Naruszenia Kodeksu Postępowania Etycznego Pracowników Samorządowych Urzędu Miejskiego w Lęborku stanowiącą załącznik do niniejszego zarządzenia.
§ 2
Wyznaczam Sekretarza Miasta do pełnienia funkcji Doradcy ds. Etyki.
§ 3
Wykonanie Zarządzenia powierza się Sekretarzowi Miasta
§ 4
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
ZAŁĄCZNIK
DO ZARZĄDZENIA Nr 92/05
BURMISTRZA MIASTA LĘBORKA
z dnia 27 grudnia 2005r.
Procedura Postępowania w Przypadku Naruszenia Kodeksu Postępowania Etycznego Pracowników Samorządowych Urzędu Miejskiego w Lęborku
§ 1
-
Przypadki Naruszenia Kodeksu Postępowania Etycznego Pracowników Samorządowych Urzędu Miejskiego w Lęborku stwierdza się na podstawie przeprowadzonych ankiet oraz pisemnych informacji zgłaszanych przez mieszkańców miasta i klientów urzędu.
-
Ankieta jest przeprowadzana cztery razy do roku na stronie internetowej miasta oraz dostępna przez cały rok w Punkcie Informacyjnym Urzędu.
§ 2
-
W każdym przypadku naruszenia Kodeksu Postępowania Etycznego wszczyna się postępowanie wyjaśniające.
-
Postępowanie wyjaśniające przeprowadza Doradca ds. Etyki
§ 3
W toku postępowania wyjaśniającego pracownik, którego postępowanie dotyczy zapoznaje się z treścią ankiety lub treścią pisemnej informacji oraz składa na piśmie stosowne wyjaśnienia.
§ 4
-
Doradca ds. Etyki przedkłada Burmistrzowi raport o stwierdzonych naruszeniach przez pracownika Kodeksu Postępowania Etycznego wraz z ewentualnymi wnioskami o pociągnięcie pracownika do odpowiedzialności porządkowej lub dyscyplinarnej lub braku stwierdzonych naruszeń.
-
Pracownik ma prawo odwołać się w terminie 7 dni od rozstrzygnięć Doradcy ds. Etyki.
§ 5
W przypadku stwierdzenia naruszenia Kodeksu Postępowania Etycznego zgodnie z
§ 1 Kodeksu Postępowania Etycznego Pracowników Samorządowych Urzędu Miejskiego w Lęborku, Burmistrz podejmuje decyzję o pociągnięciu pracownika do odpowiedzialności porządkowej lub dyscyplinarnej.
§ 6
Raz do roku przedstawiony zostanie przez Doradcę ds. Etyki raport o wynikach ankiet wraz ze stosownymi wnioskami oraz stwierdzonych naruszeniach Kodeksu Postępowania Etycznego.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Redaktor Andrzej Karbownik Data wytworzenia:
28 gru 2005
Osoba dodająca informacje
Andrzej Karbownik Data publikacji:
28 gru 2005, godz. 10:18
Osoba aktualizująca informacje
Maciej Betscher Data aktualizacji:
18 lis 2008, godz. 13:47