Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miasta Lębork

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Projekt uchwały w sprawie przyjęcia wieloletniej prognozy finansowej Miasta Lęborka na lata 2011 - 2030.

Uchwała nr …………………………

Rady Miejskiej w Lęborku

Z dnia ………………………………

 

w sprawie: przyjęcia wieloletniej prognozy finansowej Miasta Lęborka na lata 2011 - 2030

 

Na podstawie : art. 226, art.227, art.228, art.230, ust.6 oraz art.243 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych ( Dz. U. Nr 157, poz. 1240, z późn. zm.)

 

uchwała się co następuje :

§ 1.

  1. Przyjmuje się wieloletnia prognozę finansową Miasta Lęborka na lata 2011-2030 jak w załączniku nr 1 do niniejszej uchwały składającego się z tabeli głównej, tabeli zawierającej wielkości informacyjne i kontrolne oraz objaśnień przyjętych wartości.

  2. Przyjmuje się wykaz planowanych realizowanych przedsięwzięć jak w załączniku nr 2 do niniejszej uchwały.

§ 2.

Upoważnia się Burmistrza Miasta Lęborka do zaciągania zobowiązań związanych z realizacją zamieszczonych w prognozie przedsięwzięć, do wysokości limitów zobowiązań określonych załącznikiem nr 2 do niniejszej uchwały.

§ 3.

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Objaśnienia do wartości przyjętych w wieloletniej prognozie finansowej

na lata 2011 - 2030 Miasta Lęborka

 

Uwagi ogólne:

Dochody:

Prezentowane w projekcie wieloletniej prognozy finansowej dochody budżetowe na 2011 rok zostały sporządzone w oparciu o:

1.Informację Ministerstwa Finansów o wysokości dochodu udziałów w podatku dochodowym od osób fizycznych zamieszkałych na terenie miasta, o wysokości części

oświatowej subwencji ogólnej, części wyrównawczej subwencji ogólnej oraz części równoważącej subwencji ogólnej zaplanowanych w projekcie budżetu państwa

2.Pismo Wojewody Pomorskiego określające wysokość dochodów i dotacji celowych na zadania z zakresu administracji rządowej, realizowane na podstawie porozumień oraz własne realizowane przez jednostki samorządu terytorialnego.

3.Obowiązujące umowy i porozumienia z innymi jednostkami samorządu terytorialnego

4.Wieloletni Plan Inwestycyjny obowiązujący do 2010 roku , w którym do określone zostały wysokości dotacji ze środków UE na realizację zadań inwestycyjnych.

Uzasadnienie przyjętych kwot do budżetu miasta Lęborka na 2011 roku zostało zawarte przy projekcie uchwały budżetowej.

Przy planowaniu dochodów na kolejne lata przyjęto wskaźniki wynikające z „Wieloletniego Planu Finansowego Państwa na lata 2010-2013” przyjętego Uchwałą nr 119 Rady Ministrów z dnia 3 sierpnia 2010 r.

 

Dane dotyczące dochodów na 2012 i 2013 rok oszacowano biorąc za podstawę dochody

miasta przyjęte do projektu budżetu na 2011 rok pomniejszone o dochody o charakterze jednorazowym.

  1. Udziały w podatku dochodowym od osób fizycznych na 2012 rok zwiększono
    o 10,73% w stosunku do roku 2011, natomiast w 2013 zaplanowano wzrost o 8,03% w stosunku do 2012r. Zwiększenia te wynikają z założeń przyjętych przez Radę Ministrów do Wieloletniego Planu Finansowego Państwa na lata 2010-2013. Na lata 2014-2030 przyjęto dane stałe z roku 2013r.

  1. Udział w podatku dochodowym od osób prawnych na 2012 rok zwiększono
    o 21% w stosunku do roku 2011 , natomiast w roku 2013 zaplanowano wzrost o 18,6% w stosunku roku 2012 Zwiększenia te wynikają z założeń przyjętych przez Radę Ministrów do Wieloletniego Planu Finansowego Państwa na lata 2010-2013. Na lata 2014-2025 przyjęto dane stałe z roku 2013r

  1. Pozostałe dochody własne miasta oszacowano na podstawie prognozowanych wpływów z tytułu opłat podatków i opłat lokalnych , wpływów osiąganych ze sprzedaży, opłat z tytułu trwałego zarządu, użytkowania wieczystego, czynszu dzierżawnego i najmu nieruchomości , które znajdują się na terenie miasta itp.

Jako podstawę przyjęto kwotę ujętą w projekcie uchwały budżetowej na 2011r. Na 2012 i 2013 przewidziano wzrost dochodów z podatków i opłat lokalnych o 3 % natomiast pozostałych o 2,5 %. Przyjęcie takiego wskaźnika wynika z tego, że wypływ tych dochodów uzależniony jest od wielu czynników zewnętrznych , które na dzień sporządzania projektu nie są znane, a można jedynie oszacować wpływy biorąc pod uwagę kształtowanie się dochodów w latach poprzednich.

Subwencje ogólną, oświatową i równoważącą biorąc za podstawę dane z projektu uchwały budżetowej na 2011 rok zwiększono o 5,6 % na rok 2013 i 2014. Proponowany wzrost w roku 2012 i 2013 wynika z przyjętych założeń przez Radę Ministrów do Wieloletniego Planu Finansowego Państwa na lata 2010-2013 oraz spodziewanej większej liczby uczniów.

Dotacje z budżetu państwa na realizację zadań zleconych i własnych na rok 2012 i lata następne ustalono na poziomie projektu budżetu miasta na 2011 rok.

W dochodach bieżących uwzględniono ponadto dofinansowania z Unii Europejskiej na kontynuację następujących projektów :

-RECReate - stworzenie nowego produktu turystycznego - kwota 230.000 zł (rok 2012) i kwota 215.000 (rok 2013)

-CFT - zdobywanie przyszłości -39.700 zł (rok 2013)

W dochodach majątkowych oprócz wpływów ze sprzedaży składników majątkowych w latach 2012-2014 ujęto dotacje na realizację projektów :

-Rewitalizacja miasta Lęborka

-Budowa i przebudowa systemów odbioru,odprowadzania i oczyszczania wód opadowych i roztopowych.

Wydatki:

Prezentowane w wieloletniej prognozie finansowej wydatki oparto na projekcie uchwały budżetowej na 2011r. zapewniając prawidłowe funkcjonowanie jednostek organizacyjnych , kontynuację rozpoczętych zadań inwestycyjnych oraz projektów finansowanych ze środków Unii Europejskiej.

W planie wydatków bieżących ujęto wszystkie wydatki związane z bieżącym funkcjonowaniem jednostek organizacyjnych. Znajdują się tam głównie wynagrodzenia, opłaty za energię elektryczną, wodę, gaz, wywóz nieczystości, bieżące remonty, ubezpieczenia mienia, dotacje dla niepublicznych placówek oświatowych.

W tej grupie wydatków uwzględniono również środki na przedsięwzięcia o których mowa w art. 226 ust. 4 pkt.3 ustawy o finansach publicznych oraz wydatki bieżące związane z programami finansowanymi z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt. 2 i 3 ustawy o finansach publicznych (tj. z udziałem środków unijnych).

Wydatki bieżące na rok 2011r. uwzględniają średnioroczny wzrost cen towarów i usług konsumpcyjnych o 2,3%.

W kolejnych latach nie planuje się wzrostu wydatków bieżących, bowiem należy spodziewać się pozytywnych efektów przeprowadzonych remontów i inwestycji poczynionych w latach poprzednich.

Wydatki na obsługę długu zostały zaplanowane na podstawie zawartych i planowanych umów na emisję obligacji komunalnych przyjmując za podstawę naliczenia odsetek oprocentowanie wynikające z umowy i szacowane oprocentowanie planowanej emisji w 2011 roku.

Wydatki na zadania inwestycyjne zaplanowano do wysokości planowanych dochodów majątkowych z uwzględnieniem zapisanych w Nr 2 do Uchwały.

W roku 2011 uwzględniono również inwestycje jednoroczne zapisane w projekcie uchwały budżetowej na 2011r.

Miasto udzieliło poręczeń kredytów spółce LTBS,Wspólnocie Mieszkaniowej przy ul. E. Plater oraz spółce PSiPO .Poręczenia wygasają w 2030 roku.

Przychody i rozchody

W celu prawidłowej realizacji zadań zapisanych w uchwale budżetowej miasta na 2011r. należy dokonać emisji obligacji komunalnych w wysokości 6.000.000 zł, a w roku 2012 i 2013 w wysokości 3.200.000,00 zł tj do wysokości rozchodów (wykup obligacji wyemitowanych w latach poprzednich).

Do końca 2013 roku łączna kwota przypadających w danym roku budżetowym spłat rat kredytów wraz z należnymi w danym roku odsetkami od kredytów nie może przekroczyć 15 % planowanych na dany rok budżetowy dochodów jednostki samorządu terytorialnego.

- łączna kwota długu jednostki samorządu terytorialnego na koniec roku budżetowego nie może przekroczyć 60 % wykonanych dochodów ogółem tej jednostki w tym roku budżetowym.

Aby nie stwarzać zagrożenia dla polityki finansowej miasta od 2012 roku zakłada się stopniowe zmniejszanie wydatków bieżących.


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
WPS-zalacznik (XLS, 120.00Kb) 2011-02-11 14:40:35 33
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Maciej Betscher

Data wytworzenia:
11 lut 2011

Osoba dodająca informacje

Maciej Betscher

Data publikacji:
11 lut 2011, godz. 14:40

Osoba aktualizująca informacje

Maciej Betscher

Data aktualizacji:
11 lut 2011, godz. 14:43